Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Oblíbené filmy (10)

Nebe nad Berlínem

Nebe nad Berlínem (1987)

Lidi na tohle musíte ZPOMALIT! Trochu chápu některá nízká hodnocení - film má docela pomalé tempo vyprávění, je prokládán verši a dlouhými zamyšlenými monology jednotlivých aktérů příběhu "pro sebe". Ale právě tohle je na tom to krásné a geniální - to mě práve vtáhlo do filmu a už nepustilo - to pomalé a vlídné (přitom silné) navození atmosféry. Nádherné obrazy (Marion jde ze zkoušky v cirkuse), skvělá hudba (City and the crime, Cave), ale hlavně skvělá atmosféra (autentický Berlín ještě před pádem zdi) - tento film je pro mě kultovním zážitkem a budu si jej pouštět celý život. Musím ještě pochválit výkon Petera Falka, sám sebe zahrál opravdu hezky. ) Magické dílo a můj nejoblíbenější film (momentálně .)) 10/10 PS: snad nejlepší pasáž je ta, ve které se anděl Damiel snaží pomoci zraněnému motocyklistovi a vnukne mu představu básně, ve které básník zřejmě vyjmenoval nejkrásnější věci na světě - tato část mě naprosto dostává...

Synecdoche, New York

Synecdoche, New York (2008)

Co k tomu dodat? Snad jen že Charlie Kaufman je génius... Chudák... 9,5/10 PS: po krátké úvaze zařazuji do své TOP15 --- 28.11.2010: druhé shlédnutí - nedá se nic dělat, ale tento film se mne tolik dotýká a tolik mi toho dává, že mám potíž jej neshledat naprosto dokonalým - nemůžu jinak než dát 10/10

3-iron

3-iron (2004)

Jednoduše - jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. 10/10

Věčný svit neposkvrněné mysli

Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)

Jeden z nejlepších filmů, co jsem měl možnost spatřit. Carrey s Winsletovou odvedli skvělou práci - o Kaufmanovi ani nemluvím. Ten film jsem si prožil, a navíc jsem si ho prožil podruhé, potřetí, počtvrté... Krása - film o osudové lásce, který není kýčem... 10/10

Kimssi pyoryugi

Kimssi pyoryugi (2009)

Nádherný, nádherný, nádherný film. Narazil jsem na něj úplně nečekaně a teď přemýšlím, že se uhnizdí v mé první patnáctce. Atmosférou i zaměřením opravdu připomíná povídkový klenot Tokyo!, je ale nerozstříštěný, citlivý a ohromně dojemný. Neváhám ani chvíli s ultimátním hodnocením. 10/10 U Korejců opravdu umí nejenom Kim Ki-Duk... PS: s odstupem času zařazuji do své TOP 15 jako číslo 3

A co dále, Baltazare

A co dále, Baltazare (1966)

Film který na mě zapůsobil podobně jako Lynchův Sloní muž - jemný, ale tak moc bezútěšný... Těžko se mi hledají slova, není ani dost dobře možné vyzdvihnout nějakou jednotlivost, vše má své místo - nádherná hudba, výběr herců i odvaha postavit do čela příběhu osla - - - na film je třeba se soustředit, pokud se do něj ale dostanete, budete bohatě odměněni. Jsem rád, že jsem se s Bressonem seznámil poprvé pomocí tohoto filmu, zařazuji jej do své TOP10... a hodnotím ultimátně - 10/10

Sloní muž

Sloní muž (1980)

pro mě nejlepší film Davida Lynche - dost možná proto že je úplně jiný než ostatní "lynchoviny" - - Sloní muž je neuvěřitelně lidský a natočený tak vyjímečnou formou (čb, stylizace...), že si nezaslouží méně než 10/10

Fontána

Fontána (2006)

Fontána to jsou tři stejné příběhy, které probíhají ve třech různých dobách a dohromady tvoří jeden další celek. Muž se v příběhu prodchnutém symbiózně uspořádanými zlomky křesťanské, pohanské, mayské i buddhistické mytologie nechce smířit se smrtí své ženy - stává se posléze (vlastnoručně vydobytým přičiněním) nesmrtelným, aby po boji s větrnými mlýny došel poznání toho, že místo pachtění se za nesmrtelností je důležité být tam, kde je ho zapotřebí, dokud je ještě čas a hlavně umět přijmout smrt jako vysvobození a jedinou možnou formu věčnosti. Co k tomu všemu mám říct? Snad jen to, že mě mrzí, že Fontána končí přespříliš nabubřelou, téměř divadelně vyeskalovanou směsicí symbolických, emotivních i čistě efektních výbuchů - kdyby se Aronofskému podařilo udržet film v hranicích nevtíravosti a jemných náznaků, možná bych teď jeho nový film zařazoval do své TOP15. Herecké výkony (fantastické) mě vzhledem k tomu, jak dlouho a obtížně film vznikal, vůbec nepřekvapují - skvělá je i hudba (podobná té z Requiemu pro sen, zřejmě stejní autoři) - v dnešní době debilních blockbusterů je Fontána pohlazením po duši a vůbec i po všem ostatním, neváhejte a běžte si sednout do kina, uvidíte film, který stojí za to - 9/10 PS: asi už to tady možná padlo, ale Fontána mi příjde jako mix Soderberghova Solarisu (v němž hl.postava dostane příležitost být se svou ženou znovu a navěky - ale jen naoko) a Kubrickovy 2001 Vesmírné odyssey (cesta vesmírem za vyšším poznáním) - to je jen postřeh, nemyslím tím to, že by Aronofsky ty filmy vykrádal :)

Zrcadlo

Zrcadlo (1975)

Vizuální bakchanálie toho nejopulentnějšího zrna... PS: Mimochodem fakt super jsou komentáře lidí, kteří píšou, že film nepochopili, i když Tarkovského "mají rádi" a dají tomu jednu hvězdičku. To je jako kdyby přišla do Louvru kráva, vysrala se před Monou Lisou a ještě na to hovínko byla pyšná... PPS: 10.2.2007 měním hodnocení na ultimátní - film, který mě při třetím shlédnutí (konečně v kině) tak dostane, že ani necítím bolavou zadnici, si nic jiného nezaslouží 10/10

Stalker

Stalker (1979)

Tak za prvé - nevím co je pravdy na tom, že Tarkovskému těsně před dokončením filmu shořel v laborce celý materiál a film musel natočit kompletně znovu z nízkého rozpočtu, tedy bez efektů. Jestli je to tak, klobouk dolů - ale po pravdě, ta původní verze by možná neměla to kouzlo, co má ta finální. Za druhé - kdo četl předlohu "Piknik u cesty" od bratří Strugackých, bude mírně zklamán, že film si bere z tohoto námětu jen kousek a zbytek nechává ukrytý. V knize navíc Stalkeři ze zóny kradli tajemné artefakty, které pak venku prodávali - odtud i název knihy - mimozemšťané přistáli na planetě zemi na jakýsi "piknik", po kterém po sobě nechali bordel a odletěli pryč, aniž si všimli, že je tady vůbec nějaká vyšší forma života (tak jako si lidé v lese nevšimnou mravenců...) To byla hlavní nosná pointa knihy a ve filmu chybí... Nicméně (teď už k filmu) - film je geniální! Tajemná atmosféra procházením zóny - kde už foukání větru přináší něco zdánlivě zlovolného... Těžce filozofické debaty členů skupiny, která se snaží dobrat "smyslu života", splnění nejvnitřnějšího přání + kamera + takové lahůdky jako závěrečná scéna s děvčátkem a sklenicí. Možná trochu rozvláčně, pravda, ale úchvatně zpacovaná lahůdka! Doporučuji přečíst knížku AŽ PO FILMU. Je to asi lepší. 10/10