Režie:
Ki-duk KimScénář:
Ki-duk KimObsahy(1)
"Jsme jako prázdné domy, čekáme na někoho, kdo odemkne zámek a vysvobodí nás." Tae-suk se potuluje na své motorce, chodí od domu k domu, ve dveřích nechává reklamní letáky a vloupává se do těch bytů, kde si letáky nikdo nevyzvedne. Předpokládá totiž, že majitelé jsou na cestách, a tak v těchto prázdných obydlích přechodně pobývá, dokud se jejich vlastníci nevrátí.
Jednou se však vloupá do luxusního domu, kde se stane svědkem pokusu tyranského manžela o znásilnění své ženy Sun-hwa. Tae-suk do muže odpálí několik míčků golfovou holí 3-iron, popadne Sun-hwa a společně odjedou.
Od této chvíle vcházejí do prázdných domů společně. Tae-suk v každém bytě, do kterého se nastěhují, vaří, uklízí, dělá drobné opravy a Sun-hwa poprvé v životě zažívá skutečný pocit domova. Navzájem cítí bolest a samotu toho druhého a nakonec se do sebe zamilují.
Při návštěvě dalšího domu objeví mrtvé tělo starého muže, kterého sami pohřbí. V domě žijí, jako by byl jejich vlastní, dokud se nečekaně neobjeví syn zesnulého a nezavolá policii.
Tae-suk je obviněn z vraždy, vloupání a únosu a Sun-hwa se musí proti své vůli vrátit k manželovi. Zatímco Tae-suk čeká na propuštění z vězení, nachází jedinečný způsob, jak vrátit štěstí, které se Sun-hwa prožívali.
(Kfilmu.net)
Videa (1)
Recenze (535)
Tae-suk je squatter s rukama Ferdy Mravence. Navštěvuje bez pozvání cizí byty, vypere prádlo, uklidí, zaleje kytky, spraví nefunkční předměty, mrkne na TV, vyspí se a odchází. Při jedné méně utajené návštěvě se jeho tým rozroste o druhého člena, když se k němu přidá manželem týraná Sun-hwa. Ve dvou se to lépe táhne, mlčí i pohřbívá a k absolutnímu štěstí zbývá Tae-sukovi pouze naučit se umění neviditelnosti. ()
Filmová dokonalost, která není pro každého. Ale nač se držet konvencí? Vždyť Kim Ki-duk nás přesvědčil, že slova nejsou potřeba. Ne. Bin jip vypráví pouze tělem...Jaká náhoda (nebo osud) bylo, že jsem zrovna ten den viděla Zelený svět s Kevinem Costnerem, kde mi došlo, co to znamená 3 železo...Dívala jsem se na tu korejskou krásu s přítelem a jak mě překvapilo, když mi sdělil, že už to viděl na filmovém festivalu ve škole...Další náhoda, nebo spíš už osud. ()
Filmová nádhera alá Kim Ki-duk. Výborně napsaný a zahraný vztah bez ze slov, ve kterém je stejně všechno řečeno. Atmosféra je podmanivá a skvělé vizuály a hudba ještě silným scénám hodně přidává. Škoda té pasáži ve vězení, kdy tempo filmu definitivně padne k nule a malou chvíli jsem se nudil. Podmanivý konec mi to ovšem zase vynahradil.90% ()
Kombinace a kontrast syrové a kruté obžaloby života ve světě kolem nás a symbolického, vizuálně nadlehčeného a poetického stylu vyprávění dělá v mých očích i v mé hlavě z tohoto filmu mistrovské dílo. Takový způsob vyrovnání se s neakceptovatelnou realitou má kořeny hluboko ve filosofiích východních náboženství a dává nám lekce ze sebeuvědomění. ()
Netvrdím, že ten film je vyloženě špatný. Nedovolil bych si jej odstřelit v recenzi, protože se mi líbí jeho první polovina a uznávám i jeho snový rozměr. Bohužel, Kim Ki-duk mě prostřednictvím 3-Iron poprvé (a snad i naposledy) nefalšovaně nudil a svým velice pomalým a poetickým rozpracováním dráždivé teze "je těžké oddělit realitu od snu" mě k sobě ani na chvíli nepřipoutal. V žádném případě ne neumělá práce - tentokrát si mě však Kime svým půlhodinovým poskakováním ve věznici (s vcelku triviálním smyslem) těžce emocionálně minul. Ale jak říkám, stalo se tak poprvé a snad i naposledy. Zase někdy příště naviděnou. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (10)
- Hlavný hrdina nepovedal za celý film ani jedno slovo. (ed_wood)
- Kim Ki-duka napadl příběh filmu, když našel na klice u dveří podobný leták, jaké roznáší ve filmu hlavní hrdina. (Caelos)
- Představitel hlavní role neuměl jezdit na motorce, proto jej v těchto záběrech zastupuje režisér Kim Ki-duk. (Caelos)
Reklama