Recenze (240)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/475/161475366_dd9c6b.jpg)
Moonlight (2016)
Strašně moc jsem chtěla dát ty hvězdy alespoň čtyři, ale nejde to. Prostřední životní etapa už tady byla zfilmovaná X-krát a vysloveně nudila, epizody matka versus syn spadly, trochu smutně, do nutného (a očekávaného) aktu usmíření a celková výstavba děje působila místy lehce nelogicky. Pokud chtěl Jenkins vykreslit portrét Chirona, možná by nebylo od věci dostat se mu trochu hlouběji pod kůži, za stereotypní zobrazení matka x syn a šikana ve škole, které postavu až nepříjemně zplošťovaly. Prostě tak, jak se mu to dařilo v kapitole jedna a tři – tam za Chirona nemluvily situace, ale on sám, ať už slovy, nebo jen pohledy.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/292/161292392_30e115.jpg)
Kosmo (2016) (seriál)
Baldýnský to asi neví, ale kromě hloupých ženských, naivních ženských, prsatých ženských, ženských, co se svlíknou před každým, a ženských, co vaří knedlo, zelo, vepřo, existují ještě ženské, co by mu rády řekly, že je šovinistické prase. Tak, a teď k tomu ostatnímu: satiru to vidělo z okna Kuřípu, skupinka kosmonautů "fungovala" jen v posledním dílu a natáčet seriál, ve kterém se sebelituje a sebemrská český národ, je spíš smutný, než zábavný.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/459/160459146_7bbbc6.jpg)
Dánská dívka (2015)
Jak řekl Walt Heyer, tak nějak se to zaseklo na tom "líbivém", médii zpropagovaném obrázku transgender problematiky (jsem X/Y uvězněný/á v X/Y těle) a dál to nezašlo. Sledovat přerod Einara (docela komplexní postavy) v Lili (v naprosto plochou postavu deklamující výroky jako z ukázkových transgender článků namířených na hetero-obecenstvo) bez jakýchkoliv vodítek je sice chválihodný počin (jedeme podle deníků Lili, která taky neměla tušení, co se to s ní sakra děje a které taky nikdo nevysvětlil, čím vším si vlastně prochází), ovšem na plátně v dnešní době vůbec nefunguje a svým způsobem děsí svým zpátečnickým dojmem. Film totiž i přes to, že reflektuje všechny možné psychické problémy – od narcistické poruchy, deprese, obsese až po sebevražedné sklony – končí oním médii vyžadovaným „radostným“ přerodem Einera v Lili a od poloviny filmu naprosto opomíjí jakékoliv hlubší vykreslení postav a jejich pocitů. Lili je sebestředná, narcistická, bezohledná transgeder žena, která se utápí sama v sobě. Gerda chce zpátky svého manžela. Hans chce Gerdu. Titulky. Vyhoďte prosím obaly od popcornu do koše, který se nachází u dveří sálu.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/358/167358616_3ea3e6.jpg)
Hra o trůny (2011) (seriál)
Tak po čtyřech letech jsem si konečně pustila první dva díly Hry o trůny, že se jako vzdělám a zjistím, proč lidi brečí u té *provařený spoiler* vyvražďovačky někde v půlce (nebo kde že to). Všichni jsou povinně krásní; close-upy na prsa devatenáctek to jistí; Boromir vážně přibral, no a šplíchání krve a sexu je taky požehnaně. Leč devadesát procent postav mě nudí nebo mě štvou a navíc: po Zaklínači a Pánovi Prstenů už pro mě žádná fantasy tak nějak nemá potenciál. Navíc jsem od HBO zhlédla celé True Blood, tj. vyvražďovaček, gejzírů krve a orgií jsem se už tak nějak nabažila.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/161/159161167_ccb040.jpg)
Jupiter vychází (2015)
Lana ví, že snem každé MTF holky je potopit se po proměně pod hladinu a vynořit se o dvacet let mladší (jinými slovy: získat zpět ten drahocenný, promrhaný čas). A taky ví, že snem každé holky je nabušený hezoun s křídlama. S kostýmy si vyhráli, dialogy byly tupé, situace předvídatelné a všechno to spělo k cukrovému konci. Co už. Lana si prostě plní sny.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/513/159513784_d29236.jpg)
Magnolia (1999)
Žabičky, hudba hraje přes sebe, prostě lahůdka. Rádoby hluboké, podbízivé, tříhodinové peklo. Jestli něco nemůžu, tak filmy, co si hrajou na "hlas boží".
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/452/159452325_3969ba.jpg)
Velké oči (2014)
Burton Margaret Keanovou miluje, o tom není pochyb. Bohužel pro něj se Margaret nikdy neměla objevit v hlavní roli - ani v životě, ani ve filmu. Selekce z těch skutečných událostí se Burtonovi prostě nepovedla... Ale to se tak stává, když chcete složit poctu někomu jenom proto, že vás ty jeho obří oči pronásledovaly celé dětství.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/471/159471970_8319dd.jpg)
Kód Enigmy (2014)
Stojí to na Benedictovi, padá na Knightleyové a chvílemi to celé kulhá díky Sherlockovi. Už by zase Benedictovi měli dát zahrát něco jiného než sociopatického génia.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/369/159369322_323286.jpg)
Whiplash (2014)
Třískáním do činel vám to vymlátí mozek z hlavy. Doslova. Pokud ne, tak pochopíte, že je to nafouknuté nic o dvou egoistických sráčích. Oba dva si honí triko, oba dva jsou stejně nepříjemní - jen ten devatenáctiletý do toho musí ještě dorůst. Ale krve šplíchá víc jak v hororech, to jako klobouk dolů.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/089/168089674_0cfmz7.png)
American Horror Story - Murder House (2011) (série)
Přidávám se k těm několika málo, co 2. sérii hodnotí jako žánrově nevyváženou imbecilitu a 4. sérii jako naprosto odpudivou podívanou (za hranicí únosnosti či zábavnosti), která má k hravě ujetému hororu ze série 1 a 3 hodně, hooodně daleko. Klauna, dvouhlavou Sarah a - jejda spoiler - beznohou Langovou nechávám tímto po prvním dílu být. Goodbye, freaks.