husokachna

husokachna

Jaroslav Keprt

okres Šumperk
práce a následně koláče

7 bodů

Moje komentáře

    • 26.4.2020  18:31
    Fakulta (1998)
    ***

    Skoro po 20 letech jsem si na doporučení kluků z moviezone zopakoval Fakultu. A na začátek musím říct, že to nebylo tak dobrý, jak to bylo uloženo v paměti a že to dost zestárlo. Nicméně, pořád je tam pár cool a vtipných věcí, jednou jsem se lekl, užil si výlet do minulosti kariér herců v hlavních rolích. Navíc mě potěšila zábavná variace na testování z Věci. Díky Rodriguezovi je to celý tak trochu podvratný a tomu, kdo to neviděl to můžu doporučit doplnit si to jako zajímavou odbočku ve slasher žánru. Kdo nebude čekat převratnou pecku, může být mile překvapen. Tři solidní vysušený starý báby.

    • 24.4.2020  09:16

    Comicsovou předlohu jsem nečetl, Superman není můj šálek kávy. Nevím teda, jak dospělej byl comics a jak šel do hloubky. Animák jde tak na půl cesty, nadhazuje zajímavá témata, zajímavý alternativní linky a prostě ukazuje takový průřez Supermanovým životem, jak by to mohlo vypadat, kdyby spadl na východnější straně světa v době vzestupu komunismu. A i když je to docela z rychlíku, což brání většímu vykreslení postav, proč ne, na ploše 84 minut se asi moc víc do hloubky ponořit nedalo. A kdyby to bylo delší, asi by mě ta plytkost začalo nudit a otravovat. Ultimátním comicsovým animákem tak pro mě nadále zůstává druhá část Návratu temného rytíře a tohle můžu doporučit fanouškům comicsu a Supermana, jako nenáročnou zábavu. Silný tři rudý hvězdy.

    • 16.4.2020  16:04

    Famfrpál je debilita, nedává to vůbec žádnej smysl, aby bylo jasno. Alan Rickman i přes malý prostor stále nejvíc ruluje a tady ten Brumbál se mi nelíbil tolik, jako ten další. Je škoda, že umřel, ale zase je dobře, že už v tom nebyl. Celkově mě neurážející dětský nadprůměr, Valérii se to moc líbilo, i když to moc nechápala, až mě mrzí, že budeme muset po druhém díle na pár let přestat, aby nebylo zaděláno na noční běsy & pomočing.

    • 14.4.2020  09:49
    Honey Boy (2019)
    ***

    Kdyby to nebyl Shiův příběh, asi by po tom neštěkl pes. Já vlastně nevím, co o tom napsat. Všechno se pro mě smrskává na fakt, že mi je Shia LaBeouf sympatickej už dlouho, mám ho jako herce rád a přijde mi, že to bude pod tou slupkou arogantního násilnýho kreténa zajímavej člověk a je škoda, že místo aby se soustředil na to, aby se z něj stal další De Niro, musí řešit ty svoje problémy. Emočně tak na mě film působil silně, i s ohledem na to, že jako rodič pořád přemýšlím, co dělám špatně a jak a čím ty svoje děti kazím. Další bonus pro mě byl Shia v roli svého otce a to je tak všechno. Jinak to tak skáče, ukazuje to Shiova dětská traumata, která ale nejsou dost výživná na to, aby ospravedlnila celý film. Zároveň to neukazuje, jak to měl těžký jako dětský herec a ani jak se se vším vyrovnával v rámci léčby. I když je tam pár pěkných, řekl bych nostalgických momentů, většinou to tak nějak klouže po povrchu, já tomu dám průměrný tři slepice a myslím, že pokud pro vás není Shia LaBeouf něčím důležitej, je absolutně zbytečný, abyste tohle viděli. Zvlášť, když je kolem nás tolik dobrých filmů....některých i se Shiou.

    • 14.4.2020  09:21
    Heavy Trip (2018)
    ***

    I když blití do mikrofonu není můj hudební šálek dobré brazilské, a co se týče grindcore a podobných pecek tak pouze vím, že opravdu existuje album Žužlání klitorisu zdechlé narkomanky, Hevi reissu jsem si docela užil. Není to nabušená řachanda ani jemná komedie s konzistentní kvalitou, ale má jednu neskutečnou kvalitu. Strašně sympatický hlavní protagonisty. Takže mi nakonec vůbec nevadilo, že film na příběh čtveřice heavymetalových vidláků a jejich cesty za slávou, nalepil všechny fóry od blití, židovských teroristů po jemné absurdní vtípky a musím uznat, že mi s Impaled Rektum bylo moc fajn a několikrát jsem se zasmál nahlas, což je u mě vrchol uznání. Nevadí-li vám zvláštní, řekl bych severský, absurdní a někdy fekální humor, asi neuděláte chybu. Silní tři sobi.

    • 14.4.2020  09:10
    Jsem vrah (2016)
    ***

    Od severních sousedů nejen dobrá pola cola, krowky a všechno z Biedronky, ale i dramata hustá jak jesenka. Parádní "doku" drama, které hlavně v druhé půlce ukazuje sílu a nespravedlnost komunistické mašinérie a kdy jsem pro hlavního "nehrdinu" Zdislawa "Vampyra" Marchwického skoro i slzu uronil. Ždímalo mě to, umě hrálo na city a vyfluslo po téměř dvou hodinách vyčerpaného a smutného. Absurdní závěr (garáže) je neskutečnej, v tom, jak tam jen tak bez varování a vysvětlování skočí do děje, mě úplně odrovnal a donutil si vyhledat něco o skutečném Vampyrovi. A tím se dostávám k jednomu z velkých nedostatků filmu. Vypadá to na silnou básnickou licenci (vynechání sourozenců vraha apod.), která mě nutí zpochybňovat, jak moc se film zakládá na pravdě. A i pokud bych odmyslel od toho, že se jedná o velmi nepřesnou rekonstrukci historie, může se pořád jednat o dobrý film, který na příběhu fiktivního nevraha ukazuje zrůdnost komunistického režimu. Potom, ale film trošku selhává ve vykreslení postav (hlavní komisař) a vysvětlením některých věcí (viz třeba ty garáže, které by ve standardním filmu působily bez vysvětlení divně, ale zrovna ty jsou dle skutečnosti). Spousta věcí tam tak jenom je, bez nějakého vysvětlení, motivace, jako kdyby režisér předpokládal, že divák případ a jeho protagonisty dobře zná... V neposlední řadě mi pak chvílema vadil "jazzový" soundtrack, který tam někdy byl dost na sílu... Původně jsem chtěl dát čtyři galoše, ale musím se odprostit od emocí, které ve mě film vyvolal a které jsou spíš než kvalitami filmu dány tématem a dám velmi silné tři vynikající, křehké, karamelové krówky.

    • 8.4.2020  09:08

    Vzpomínám, že jsem ten film díky jeho "sci-fi zápletce" měl strašně rád. A díky hláškám jako Musil, ještěs málo zkusil a tak. Dnes už je to spíš takový úsměvný pohled zpět, outdated věc s morálním protišikanózním poselstvím, s nesnesitelnými dvojčaty v hlavní roli. Ale abych jim nekřivdil, tak jsem si na ně nakonec i zvykl a jejich/jeho "Pane Mráz, pane Mráz, žena je nemocná..." mi zní v hlavě ještě teď. Třem Musilům dávám tedy průměr z dřívějších pěti a dnešních dvou, tedy 3 celá ptáčata.

    • 3.4.2020  09:40
    Léto 84 (2018)
    ***

    Já furt nevím, co si s tím památným létem, kdy mi byly dva roky a snědl jsem na dvorku vajgl, počít. Začnu jednoduše, napnutej jsem byl, ne že ne, takže základní účel asi splněn. Pak už ale mám tucet problémů a nevím, co s nima, takže můj komentář bude asi trošku kostrbatej a možná budu trochu spoilerovat. Důležitý dialog, který jsem musel sám se sebou absolvovat se týkal mého pocitu pro vnitřní logiku. Když se film tváří reálně, odehrává se v reálném světě, existují v něm reálná pravidla, očekávám také nějaké reálné mechanismy a ne, že najednou se ze záporáka stane superman, který může v podstatě cokoliv, nebo že dojít z obýváku do sklepa trvá očividně hodiny, aby se mohlo setmít a "DĚS"!. Ale když si vzpomenu na všechny ty Halloweeny a podobné horrory, tak je asi třeba uvolnit toto mé přesvědčení a nechat horror, ať mě horroruje (terminus technicus). Poté, co jsem se takhle přemluvil, jsem překousl i věci, které mě přímo znechutily (reakce rodičů) a dával filmu další a další šance. Nutno, ale říct, že pokud mě film k tomuto nutí, atmosféře to neprospívá. Za další, film má nezvyklou dějovou linku, kdy pokud bych nekoukal na čas, tak mě příjemně zmate a je to jen moje chyba, že jsem netrpělivej. Nejít naproti diváckému očekávání je fajn a je to jedna z více zvláštností, která film odlišuje. Kromě reálných hrůz v podobě sériového vraha, hlavní hrdinové musí čelit i hrůzám absolutně standardním, jako jsou nefunkční rodiny, první lásky, rozpady dětských přátelství. Všechna tato témata jsou ale jen tak jemně naznačena, někdy šikovně někdy míň a mě mrzí, že než jako promyšlený koncept, to na mě působilo, jako nějaká výplň, něco co se přihodilo spíš tak nějak bokem, možná spíš navzdory než díky tvůrcům. A byly by to právě tyto věci, které by mě bavily možná víc než celá detektivní story. Pak je tady hudba, která parádně retrácky spoluvytváří napětí, někdy ale ne zcela ve shodě s tím, co se děje na plátně...jednoduše řečeno, chvílema mi přišlo, že na mě film hraje boudu, bububu boj se, i když není moc čeho. No a pak je tady závěr, kdy nebudu spoilerovat, ale řeknu, že nejdřív jsem byl zase znechucenej, aby mě to pak příjemně překvapilo závěrem úplným. Takže já fakt nevím...Jaxx Lukáš promine....dám tomu velmi velmi silný tři osmibity, abych měl klidný svědomí. Špatný to nebylo, ale...

    • 23.3.2020  10:12

    Divnej film o divných lidech s divným feelingem. Nechci tomu filmu křivdit, ale když jsem teď při úklidu ve "Chci vidět" na něj narazil, název mi byl nějak povědomej a po kliknutí jsem zjistil, že jsem ho viděl a hodnotil a ne zase nějak dávno. Ale absolutně jsem zapomněl o čem byl. Což o něm asi vypovídá nejlíp. Vzpomínám si, že při sledování jsem si ten weird feeling docela užíval, ale zaboha už nevím proč a jak.

    • 23.3.2020  10:06
    ARQ (2016)
    ***

    Člověk občas musí zabrousit do vod průměru, aby možná objevil klenot, který zrovna mu přesně sedne. V případě ARQ tento můj výlet skončil tak, že jsem dostal totální a absolutní....průměr. Nebudu zlej a nebudu přemýšlet nad tím, o kolik horší je to než Edge of tomorrow (nehledě na rozpočet, akci, efekty a všechno), nebudu rozpitvávat, jak to moc nedává smysl a jak to moc netěží z hlavní premisy. Nebudu mluvit o nesympatičnosti hlavního hrdiny a pointě nepointě a dám tomu přesně 50 %, tedy slabší tři časové smyčky a řeknu vám, že jestli chcete nenáročný sci-fi o časohrátkách, tak si to můžete pustit a asi nebudete vyloženě nasraní...nebo si radši znovu pusťte Edge of tomorrow a budete spokojení.

    • 23.3.2020  10:00
    Goldbergovi (TV seriál) (2013)
    ***

    Goldbergovic rodinku jsem kdysi před časem ohodnotil odpadem. Nedávno na to začala z nouze koukat manželka (Taková normální rodinka už se okoukala, HIMYM jede popadesáté, to už je k zblití a na ty Přátele člověk taky pořád dokola koukat nemůže) a já to tak podprahově vnímal, až jsem si na to zvykl. Musel jsem uznat, že jsem je ohodnotil kdysi na základě jednoho dílu, kde po sobě všichni hnusně řvali a nebylo to úplně fér. Protože jako u všech těchto sitcomů, když si člověk zažije postavy, dívá se na to líp a počáteční odpor může přerůst v sympatie. Tak se stalo i u Goldbergových a ačkoliv je to v mnoha ohledech nepůvodní, průměrný a někdy na sílu, není to žádná hrůza, občas se i zasměju a u jídla mi to nenadavuje. Bonus jsou pak původní záběry skutečného A. Goldberga, které tomu dodávají trošku patiny a nostalgie typu Báječných let. Takže na první pohled je to nesnesitelný, dlouhodobě úplně v klidu vata, když člověk potřebuje nějakou kulisu.

    • 13.3.2020  13:28
    Outsider (TV seriál) (2020)
    ***

    Tak nářezovej první (a potažmo i druhej) díl už jsem dlouho neviděl. S myšlenkou na první sérii True Detective jsem se pohodlně usadil a těšil se na atmosferickou žranici, ze které mě bude bolet celej člověk, jak se zatnu. A hovno hovno, zlatá rybko. Sestupná tendence by se dala měřit a jedno z mála pozitiv, které přetrvá, je obstojná atmosféra, fajn herci a dobrá hutná hudba. Všechno je to ale zapatlaný kaší, které je nastavována a zahušťována, až se člověku zajídá. A jestli něco nesnáším víc, než jídelní metafory, je to scénáristova neschopnost napsat funkční útvar, kdy jedna z hlavních postav (v tomto případě telečernoška) musí jednoduššímu divákovi vysvětlovat o co jako go. Tak se jedna z hlavních postav Holly, stává během pár dílů expertem na hlavního záporáka, aby pak v posledních dílech byla již nezpochybnitelnou autoritou, která pronáší betonové pravdy o něčem, o čem ví hovno a pronáší debility typu - Je to tady! Jinak parádní atmosféra a pomalé tempo vyprávění (které mi standardně vůbec nevadí) se tím rozpadá a začíná to všechno být spíš k smíchu. Tím pádem už mě ani nenaštval poslední díl, protože už mi to bylo celkem jedno a těšil jsem se až to skončí. Kdyby to mělo pět dílů, nesnažilo se to všechno divákovi lopatou namlátit do hlavy a zapracovalo to na finále, mohla to být pecka. Takhle to mít o jeden díl víc a dám max dvě hvězdičky. Než se stihnu sám znechutit, dávám ušmudlanou napodobeninu třech hvězd a padám hledat lepší seriál.

    • 25.2.2020  13:07

    Původně tady u Across the universe zářilo mých 5 hvězdiček. Dal jsem si opáčko, jako výrazně starší a pokud člověk odhlídne od nadčasových Beatles, tak to opravdu není moc dobrej film. Škoda, že se to rozplizává a snaží se to vyždímat, co nejvíc hitovek a nějak je co nejvíc nalepit na děj. Je to zbytečný, řekl bych a zbytečně to zabijí potenciálně dobrej film. Takže i přes mého oblíbeného Sturgesse a oblíbené Beatles musím jít na průměrné tři hvězdičky a nebýt Beatles, nebyly by ani ty.

    • 14.2.2020  12:54
    Ztraceni ve vesmíru (TV seriál) (2018)
    ***

    Nevím, můžu to hodnotit, když jsem to nedokoukal? Po pátým dílu už snad jo, víc toho asi nedám. Každopádně jsem se do hlubokého vesmíru s Robinsonovými vrhal bez přehnaných očekávání, doufaje v nenáročnou ani ne moc chytrou ale zábavnou a napínavou rodinou podívanou. Nenáročnosti a nemocchytrosti jsem dostal plné lopaty, zábavu a napínavost asi po cestě spolkla černá díra. No, co říct...je to nuda, postavy jsou nesympatický, jejich rodinný problémy jsou spíš otravný, než aby přinášely napětí a tření. Doktorka Smithová no to je fuj, škaredá jak noc a záporák na první pohled. Nechápu, že ji někdo nepíchne jen tak pro sichr do ledviny cikánskej teploměr. A když už sakra nechám bandu nesympaťáků ztroskotat na planetě Šupiter, tisíce a jednoho zázraku, tak ukážu nebo vymyslím něco zajímavýho... no ne? Tohle je tak průměrný a tuctový, že tomu ani nechci dát odpad. Dal bych dvě, ale s ohledem na to, že jsem to nedokoukal dám tři, pustím si radši znovu Joeho ve vesmíru a tohle už je váš boj.

    • 17.12.2019  08:40

    Nevýrazná romantická komedie se standardně fajn Rogenem a krásnou a sympatickou Charliz, docela příjemnou chemií a pár nadprůměrnýma fórama. Neurazilo, nenadchlo, znovu si to nepustím, ale čas to příjemně zabilo a teď koukám, že to má dvě hodiny, což mi subjektivně vůbec nepřišlo.

    • 17.12.2019  08:13

    Liam Neeson to má těžký. Pořád mu někdo umírá, nebo je mu někdo unášen a on chce přitom jenom v klidu žít a mluvit u toho sexy. Tak i v remaku Boje sněžného pluhu s mafií musí chtě nechtě vybít bandu grázlů. Pomocníkem na jeho cestě je mu jeho pluh a černý humor, který tuhle cestu za pomstou zachraňuje. A já si nejsem jistej, jak se k tomu postavit. Na akční film to není vůbec akční, na thriller napínavý, na drama to moc neřeší city, není to absolutně ukotveno v realitě a spíš než plnohodnotný útvar to pro mě byl sled scének. Ale bavil jsem se a moc rád bych si přečetl Tetsuův rozbor a odůvodnění, proč tomu dal čtyři hvězdičky. Protože chvílema jsem měl podezření, že ten zvláštní guláš a nekonzistence (můj subjektivní pohled) je záměr a součást zajímavého konceptu, který já jsem bohužel neviděl. Ale pokud na to chcete kouknout, můžete to brát jako takovou divnou černohumornou další "neesonovku" v řadě a asi vás to neurazí.

    • 26.11.2019  07:44

    Je to zajímavý. Valérii je 5 let a očekával bych, že se ji dějově jednodušší jednička bude líbit víc. A přitom seděla s otevřenou pusou celej film a doma ho pak mamince vyprávěla, což svědčí o absolutním pohlcení. U mě to bylo jako na horské dráze. Chvílema jsem byl otrávenej, chvílema rozněžněn, pak mě rozesmál Olaf a pak mi zase bylo trochu trapně. A takhle pořád dokola. Ale i když už jsem si říkal, ať jdou s tímhle doprdele, narvu tomu odpad, protože proto, Disney vytáhl z rukávu (peněženky) další eso a ubil mě. Ubil mě písničkama, barvičkama, Olafama, kouzlama, roztomilejma zvířátkama a podobnýma gimmickama. A tak, i když mě to štve, a začínám Disneyho nenávidět víc a víc, musím uznat, že se mi to líbilo víc než jednička a že jsem si to nakonec docela užil. Snad i díky tomu, že děj je i o něčem jiném, než jen o vztahu sebestředné chladné lesbičky "jděte všichni pryč, jděte pryč, nikdo ať tady není" Elsy a otravné diblíkovské "neodháněj mě, chci ti pomoci a přitom být rádoby roztomilé třeštidlo" Anny. PS: škoda, že jsem si to nemohl vychutnat v originále, kde samozřejmě film získává další plusové body, díky šíleně talentované, jediné a jedinečné Adele Dazeem. :-D

    • 31.10.2019  09:42
    Ip Man 3 (2015)
    ***

    Předchozí AjPí Meny jsem neviděl, jeho život neznám a jsem vlažným fanouškem čínsko-hongkongské akční produkce, takže moje hodnocení asi není konstruktivní a objektivní. Donnie Yen je charismatik, Tyson tam naštěstí moc není, takže toho moc neposere a nejvíc mě překvapilo, že po 2/3 filmu se zcela opustí jedna dějová linka a dojíždí se vedlejší dějová linka. Souboje jsou některý moc fajn (Thajec ve výtahu a na schodech), některý standardní až průměrné (finále). Běhají tam rejžáci v kulisách a mluví z cesty (nebo si někdo ty titulky stažené z netu vymýšlel, to spíš...). Celkově mě to nenudilo, neurazilo a i když jsem u toho vícekrát usnul, není to chyba filmu, ale čistě moje. Tím, že je to navíc životopisný film, mě to několikrát výrazně překvapilo (manželka).

    • 29.10.2019  10:00

    Neuráželo mě to, nenudilo, docela rychle se vyrazí za dobrodružstvím, postavy poznáváme za běhu, je to krátký, je tam záporák, co není tak úplně záporák a pro mě dojemný příběh holčičky bez tatínka. Navíc úžasná čínská příroda a kultura je úžasná i animovaná. Tohle všechno super. Nicméně je to i generický, bez nějaké invence a zajímavých nápadů, zápletka v podstatě není, takže jsem z kina odcházel spokojenej, ale neobohacenej a nenadšenej. Valérii se to líbilo víc, než Missing Link, protože roztomilost, ale na Barbie to nemá. Navíc dostala plakát, kterej jsem jí ale druhej den zabavil, protože bije sestru. Celkově velice silný 3 hvězdičky/tatínci.

    • 21.10.2019  08:40

    Dějově chabé (pořád se jenom někam putuje a v mezičase se vždycky pomlátěj), gagově průměrné, přesto mi to tak nějak nevadilo, asi i díky zpracování. A taky díky tomu, že tam nejsou žádní malí zkurvenci žlutí nebo podobní pro dětičky. Na druhou stranu to tím pádem není moc pro dětičky a Valérie se po hodině nudila, ale pak Yetti na závěr zaprděl pusou, kino vybuchlo smíchy, cestou ven dostala obrázek Yettiho, takže prej dobrý. Za mě přesně průměr a když se podívám na audioobsazení, v originále to muselo být výrazně lepší.

    • 18.10.2019  08:28

    Pár drobností mi kazí fajn zážitek. Voiceover. Chemie mezi hlavními miláčky. Zakončení. A nulové vytěžení/katarze v případě vztahu Blake-Harrison, nechci spoilerovat, ale APK Cinema Spoilers to stejně napsala do obsahu. To nejzajímavější je pak nakonec v podstatě ponecháno bez povšimnutí a čím víc nad tím přemýšlím, tím víc trestuhodné mi to připadá. Takže dám rychle téhle průměrné romanťárně, ve které nádherná Blake neumí moc hrát stoletou babičku, ale která vás nijak přehnaně neurazí, tři komety a mizím, než si to rozmyslím.

    • 4.10.2019  10:36

    Zvláštní film. Začíná to moc pěkně, pubertální coming of age retro se ale po chvilce změní v krimi "horror" a pak už je to jako na horské dráze. Co se týče feelingu, atmosféry, nemám co vytknout a moc jsem si to užíval. Co se týče oné krimi zápletky a jejího řešení, je to víc než nechytré, nedává to moc smysl a působí to spíš rušivě. Závěr už je totální wtf a kazí celkový dojem. Z úplně posledního záběru jsem pak měl pocit, že: a) je celá krimi zápletka metaforou souboje o jednu dívku (nebo tramvaj, kterou jsem v životě nejvíc miloval) a já to ne úplně pochopil; b) (a to je ta horší varianta) tam Phillips nalepil spoustu tajnosnubných záběrů, jako je tento, aby to bylo indie a wow a madrfaking mystika. Nakonec je to jedno, napnutej jsem byl, spoustu jednotlivostí jsem si parádně užil a to přebilo výše zmíněné chyby. Jsem ale asi cílovka, tyhle retro věci a syntezátorový muziky a tak, mám rád, a proto nemůžu dát objektivně víc než tfi medy.

    • 19.9.2019  09:45

    Asi budu jenom opakovat, co už jsem slyšel jinde. Obrovský klobouk dolů Marhoulovi za to, co se mu povedlo. Koupit práva na světový bestseller, natočit to jako český film, dostat do toho světovou elitu a protlačit to na přední světové filmové festivaly, to u nás snad ještě nebylo. Marhoul je buldok, skvělý producent a režisér realizátor. To se dá říct i bez toho, aniž by člověk Ptáče viděl. Po shlédnutí je taky jasné, že Marhoul je skvělý režisér řemeslník. Všechno v tom filmu šlape, vypadá skvěle, je to parádně sestříhaný, nádherně natočený, má to values jako kráva...snad až na pár postsynchronů. ALE... Marhoul není moc dobrý režisér umělec, jeho film postrádá srdce, postrádá v mnoha ohledech ducha. Tam, kde knížka konfrontuje křehkou dětskou mysl s hrůzami světa (ani ne války, ale spíš doby a místa, kde je všechno tvrdé a kruté, protože svět je tvrdý a krutý) a vytváří tak horrorovou temnou pohádku, s divnou pokroucenou poetikou (snad se nepletu, je to už skoro čtvrt století, co jsem Ptáče četl, a i když je v knihovně a čeká, nevím, jestli ho budu kdy znovu schopen číst), tam Marhoul jenom vrší zlo a hnus, výjevy nejhorších lidských vlastností. A tak člověk kouká, jak Joska někam přijde, a čeká, co a jak moc se tam posere. Po hodině už je celý otupělý a ono to jde dál a dál. A ano, je to očistec, není to pěkný. Ale tím, že ve filmu není nic jiného a chlapce nám to ani neukáže v jiné poloze, tak si člověk z filmu nic moc neodnese. Nepřemýšlel jsem o lidskosti, o utrpení, o lidské povaze, krutosti přírody a přirozenosti krutosti. A myslím, že tohle tam Marhoul chtěl, soudě podle jeho rozhovorů - když říká, že pouze díky zlu, temnotě a krutosti, jde spatřit lásku a světlo. A tohle se mu myslím vůbec nepovedlo. Žádný náznak lásky, jsem tam neviděl, žádný náznak naděje, snad kromě mini happy endu, ale... Tohle je selhání Marhoula režiséra, ale hlavně Marhoula scénáristy. Pořád se mi vkrádá do hlavy srovnání s Tenkou červenou linií, byť je to diametrálně odlišný film, Malick se v něm pokusil zachytit lásku a krásu v kolizi s válkou a šílenstvím. A jakkoliv může někomu vadit voiceover, který pronáší filozofické otázky typu Kdo jsme a kam jdeme, něco v tomto duchu mi chybělo v tomhle filmu. Zajímalo by mě, co by to s filmem, udělalo, kdyby starý hlas (představuju si Morgana Freemana v Polštině) ve voiceoveru pronesl pár vět, které do smrti nedostanu z hlavy (z knížky nepřesně citováno - přemýšlel jsem, kam ty oči jdou, jestli bloudí v noci po lese...) Když takovej frajer, jako Malick po voiceoveru šáhl, myslím, že Marhoul by se taky nemusel zastydět. A pokud by všechen ten hnus, násilí a lidská zrůdnost dostali v něčem kontrast, mohl to být úžasný filmový zážitek. Marhoul řekl, že nikdo by to pro něj nenapsal a nenatočil tak, jak chtěl on. A to je asi pravda, a to je asi špatně. Kvalitní scénárista s vizí a duší mu mohl dopomoct k něčemu velkému. Takhle jsem jen rád, že jsem to viděl, přeji Marhoulovi, ať to má úspěch a děkuji mu za velkou věc, co udělal pro český film. Neděkuji mu za to, že už neuvidím Ptáče na plátně tak, jak bych ho vidět chtěl. PS: Stellan v tom nehraje :-D. PPS: Jitka Čvančarová ušla od Doktora Martina kus cesty, vidět tohle Donutil, tak na ňu houpne hned v první díle a rozkrosí ju, že by týden nechodila. Ale za tu cestu do Benátek to asi stálo. PPPS: Jitka Čvančarová podruhé - ta píseň v titulcích je nádherná.

    • 16.8.2019  07:59

    Bavil jsem se královsky, neuvěřitelně si užíval každou chvilku, kdy byl Leo nebo Brad v záběru (takže téměř pořád) a tenhle výlet do šedesátek mi udělal dobře. Ale rozhodl jsem se, že budu v hodnocení nekompromisní, protože je to v mnoha ohledech selhání a totálně nenaplněný potenciál. Možná budu maličko spoilerovat, ale pokusím se minimálně. Quentin se totiž rochní ve světě, který si stvořil, nechce se mu z něj odcházet a stačí mu pouze ten svět, nic jiného nepotřebuje. A absence příběhu je to nejmenší. Jednotlivé scény jsou v podstatě nesmyslné, k ničemu, vykreslit postavy a jejich motivaci by se dalo královsky na daleko menším prostoru. A tak nám Quentin ukazuje natáčení westernu (westernového seriálu?), ale kdyby natáčení...díváme se pět minut na scénu, jak by v podstatě vypadala natočená...proč? Vím já? Efektní? Určitě! Bez pointy a k ničemu? Asi jo! A tak je to skoro se vším. Jednotlivé scény by buďto absolutně mohly chybět, nebo být přeházené, kratší, delší, je to úplně jedno. Proč máme scénu na Spahnově ranči? Aby mohl pak Brad říct - jé, vás znám...? Někdy to působí parodicky, jindy úplně vážně, chvíli je tam voice over, chvíli ne....a OK, může to být pocta tomuhle a tamtomu a já s tím nemám problém a v podstatě mi nevadí, že některým odkazům nerozumím, že některé postupy nechápu a měl bych. Problém je ten, že všechno to tam je jenom proto, že páně režisér tomu tak chtěl. Člověk absolutně nechápe opodstatnění a důvod jednotlivých scén. I onen diskutovaný závěr je totálně bez gradace, divný, uspěchaný a mezi náma totálně přehajpovaný. Co se v něm odehraje, se dá tak trochu očekávat a v podstatě bez sebemenšího spoileru jsem tušil, že dojde přesně k tomuhle. Ne, jinak, čekal jsem to finálně na základě hajpu daleko daleko větší, monumentálnější a šílenější. V reálu se však vše mávnutím kouzelného proutku změní v černočernou grotesku, ke které ale v podstatě nic nevede, nesměřuje, zase se to tam jen tak plácne, protože Quentin chtěl. A ano, Quentin si může tvrdit, že takhle to být mělo, že on nechtěl vyprávět příběh. Já tomu říkám lazy writing a sraní na diváka. A aby všeho nebylo málo, je často Quentin až parodicky doslovný, i když zrovna v tomto bodě doufám, že to byl záměr. Ještě k tomu závěru - někdo tomu tady dal odpad a dost zostra se vůči tomu finále ohradil a já to plně chápu a v podstatě s tím souhlasím. A chápu, co chtěl udělat QT, čeho tím chtěl ve svém fikčním světě docílit a co nám chtěl dát. A zároveň mu za to děkuju a tleskám a jedním dechem souhlasím s uživatelem, který říká, že je to pěkný svinstvo. A tak to mám vlastně s celým tímhle filmem. Strašně jsem si ho užil, mám ho rád...ale v mnoha ohledech je to velmi špatný film a selhání a v mnoha ohledech mě neskutečně sere. Howg. P.S. ustřední dvojici fešáků pozlatit, myslím, že Quentinovi zachránili film a Sony peněženku.

    • 7.8.2019  08:47

    Nejsem fanouškem FaFu série, poslední díl jsem viděl jak v něm skákali z/do letadla nebo z/do vlaku (já už nevím) a docela aktivně mě to štvalo a proto už další díly nevyhledávám. Celý tenhle koncept vesmíru, kde je možné všechno a proto nemůže nic překvapit a nic rozhýbat tep (jako třeba i u Guardians of the Galaxy), není úplně můj šálek čaje. Ale přesto jsem se šel s otevřenou myslí podívat na blbnutí Z Rocka a Z Tathama a z reakcí kolem jsem očekával nadupanou šílenou jízdu. Takže mi nevadilo, že je to totálně dementní (ale jakože totálně - viz SPOILER jen můj brácha na Samoi může opravit extraktor virů), nevadilo mi ani, že akce je totálně out of this world a lidi dělají opičky a humory ve chvílích, kdy jim jde o život. Na tyhle pravidla hry jsem přistoupil. Ale ono je to docela nuda. Akce není zase tak moc, jak jsem čekal, ale když je, tak je parádně natočená, nasnímaná, perfektně přehledná, v tomto ohledu nemám problém. Ale když akce není, je to fakt nuda. Chemie mezi hlavníma holohlavama mi neseděla, špičkování mi přišlo na sílu bez humoru a bavila mě snad jen ta camea (i když jedno z nich se mi časem začala přejídat, protože tajemný pan cameo teď chudák musí pořád hrát jednu roli dokola a už to začíná být trošku moc na sílu). No prostě to celý tak nějak skřípalo a neladilo a chvílema to bylo i na hranici trapnosti. No a když jsem začal před závěrečnou akcí usínat, navzdory faktu, že jsem byl na odpoledním promítání, asi bylo něco špatně. Závěr - OK, narozdíl od FaFu série mě to intenzivně neštvalo, ale už to nechci v životě vidět a jestli je tohle megazačátek dalšího univerza, tak radši nechci vidět další díly. V podstatě zbytečný film, tzn. zbytečný komentář.

    • 6.8.2019  08:18
    Slunovrat (2019)
    ***

    Já tak nějak nevím, jestli to chci vůbec hodnotit. Slunovrat je výborný, možná až dokonalý v jednotlivostech, jako celek pro mě ale ne vždy fungoval. Ale od začátku. Prvních asi 10 minut je dokonalých, depresivní a přitom úplně běžná psychohrůza mě donutila zvažovat, jestli tohohle chci opravdu absolvovat skoro dvě a půl hodiny. Ale pak se na (ne)štěstí odletí do Švédska, konkrétně Fjörden Gjörden, to je pěkná pjörden, nedaleko Biblegern a odbočí se jinam. A pořád je to docela pecka a člověk čeká, co přijde a ono to přijde a je to síla a hustý, ale než to přijde a mezitím co to přichází :-), to není úplně ono. Povídání a vysvětlovačky, které jsou na sílu, protahované, nebo naopak zkratkovité řešení nastalých situací, dějové odbočky, které mi přišly zbytečné. A to mi nevadí pětiminutové záběry na tanec, právě naopak. Ale spousta děje a chování hlavních hrdinů mi přijde strašně prkenné a na sílu. Plus co mi vadí asi nejvíc, je nevyužití připravených linek a motivů - MÍRNÝ SPOILER AHEAD: trauma hlavní hrdinky si vyvěrá na povrch, kdy se to hodí a něco, co se zdá být potenciálním hybatelem celé hororové atmosféry je pouze taková motivace v pozadí. Ale uznávám, že tohle všechno je možná jen součást hry s divákem, možná je to všechno Asterův záměr a já pouze nevidím ten bigger picture. A možná, že si v budoucnu dám slibovanou +30 minut režisérskou verzi a docením to, co v tuhle chvíli docenit nedokážu. Ale v tuto chvíli jsem: a) viděl film, který jsem ne zcela pochopil a proto ho částečně považuji za filmařskou onanii a musím se ruku v ruce s Casey Affleckem ptát - pointa, kde je pointa?....a nebo za b) jsem viděl něco, co Aster potřeboval natočit, zrálo to v něm, bobtnalo a pak se to s přechodem na plátno trochu rozpadlo. Každopádně se jedná o zásadní záležitost :-), akorát bych to nikomu nedoporučil a je mi trapně, že tomu nedokážu dát odpad nebo pět a musím dát žebrácké tři hvězdy, protože chvílema je to geniální a natočený je to parádně.

    • 18.6.2019  08:24

    Cesta do hlubin indiánovy/křesťanovy duše. V popisu je asi řečeno vše, já zůstávám indiferentní. Jistě je to dobrej film, ale s ohledem na rok a místo vzniku je pro mě teď v roce 2019 už maličko outdated a působí trošku odtažitě. Ono se tam taky nic moc nestane, film se soustředí na to, aby popsal střed dvou absolutně odlišných kultur. Za mě OK, pokud máte rádi filmy s touto tématikou, nebo prostě jen chcete vidět milující se mladé pěkné indiánky, neuděláte krok vedle.

    • 31.5.2019  08:55

    Je to dementní od začátku do konce. Jednání postav, jejich motivace, to co dělají, proč to dělají a jak to má fungovat - nic z toho nedává žádnej smysl a aby toho nebylo málo, tak hlavní hrdinové pronášejí s totálně vážnou tváří věci typu - NE, MY BYCHOM BYLI JEHO MAZLÍČCI. Nefunguje tam vůbec nic, občasnej pokus o humor (černoch voják jako nositel zábavy) zní jako kus masa, když pleskne o zem. .....a přesto jsem se bavil, teda až do určité chvíle. Hodinu a půl se totiž pořád něco děje, furt se někdo někam přesouvá, helikoptérou, letadlem a tak, hraje k tomu hudba, jsou tam různý základny (a to já mám nepokrytě rád) a občas do toho vlítne nějaký parádní monstrumo. Zhang Ziyi je pořád neskutečně nádherná a hlavní "záporák" (nechci spoilerovat) mě tak akorát vytáčel svou debilitou. Takže jakkoliv to bylo debilní, já se bavil. Pak ale přijde předposlední dějství (ponorka) a to už je svou demencí tak out of this world, že už jsem se skoro i začínal smát, spíš jsem se ale ošíval. A hlavně, v tu chvíli, kdy postavy nejsou jenom vláčeni dějem, ale mají ho tvořit, se nejvíc ukazuje, jak je ten film špatnej, jak nedrží pohromadě a jak jsou hrdinové špatně napsaní. A tady už jsem začínal být naštvanej. Naštěstí přijde závěrečný držkobití a já na tyhle monstr fighty slyším, takže mi to spravilo chuť a já můžu (s trochou studu) dát těsnej nadprůměr. PS: GODZILLA DRŽÍ OSTATNÍ TITÁNY ZKRÁTKA - to néééééé :-D.

    • 21.5.2019  10:10

    Bez varování, bez předělu, bez reklam, ze zálohy na mě vybafla tahle pecka našeho mládí a než jsem stihl přepnout, byl jsem zaháčkován a musel si trochu zrevidovat vzpomínky. Sice patřím k těm, kteří si spíš oblíbili ne moc vtipnou, ale v určitých chvílích až dada a šílenou parodii Bulšit (která mimo jiné parodovala i tento film), ale Zkrocení zlých důvodů mě nemohlo minout. Přece jen, v té době ještě nebyly všechny ty Prcičky okoukaný a nedívat se na ty pěkný mladý us. lidi, když byl člověk škaredej mladej cz uhroun, to prostě nešlo. A pohledem starého cynika? Já to prostě nechápu. Je to parodie, je to přiznaná modernizace Shakesperea, co to vlastně je? Chvílema mluví puboši normálně moderně, chvílema šíleně strojeně, šroubovaně, někdy na to narážejí (prosím tě, nemluv už tak), jindy je to součást standardní konverzace. Někdy to má být civilní, realistický, jindy je to přepálený až běda (když za tebe někdo postaví auto, samozřejmě do něj záměrně nacouveš). Jsou tam běloši, co si myslí, že jsou černoši a černošskému učiteli říkají "máš pravdu bratře" (vyloženě scéna do parodie). Nevím no, rád bych tomu věřil, že je to chytřejší než si myslím, ale to by mi to muselo dát nějaký klíč a nesmělo to mít tak strašně hloupý dialogy, šroubovaný jak DNA (-tohle bych chtěla dělat - co hrát v kapele? - ne montovat rádia...). No nic, začínám mít pocit, že jsem tomu věnoval víc času než scénáristka, tak už jen řeknu, že Heath Ledger byl k sežrání, holky ne moc pěkný, některý scény jsou fajn a ten pohloupanej devadesátkovej feeling je i teď boží. Už jsem neměl dlouho tak výraznej guilty pleasure pocit, jako když jsem koukal na tohle.

    • 20.5.2019  11:21
    Rebelka (2012)
    ***

    Příjemnej průměr, kterej zajišťuje hlavně fajn volba prostředí a zasazení do Highlandů. Pěkně se na to kouká a tak i ten příběh, kterej nestojí za moc, nijak zvlášť neotravuje. Za víkend viděno 3x, děkuji rebelko Valérie :-).