Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (760)

plakát

Absolvent (1967) 

Právem kult a bez debat úžasně nadčasový film. Kdyby tomu v druhé půlce maličko nespadl řetěz a kdyby nebyla vedle té geniální a bezchybné půlky první, trošku nedotažená, tak bych dal hvězdiček deset. Takhle dám maličko slabších pět a jsem strašně rád, že jsem si tenhle rest doplnil a dokonce na plátně. Smál jsem se, trpěl s Dustinem, zamiloval se a moc si to užil. Duo Simon/Garfunkel je parádní třešnička na dortu.

plakát

Adam Ondra: Posunout hranice (2022) 

Nakousne to tolik zajímavých věcí - Adamova posedlost lezením, obětování a neskutečná náročnost sportu na úrovni, jakou Ondra dělá, zmařená kariéra partnerky/manželky Ivy, Adam Ondra lezecký bůh a bohužel těsně neúspěšný olympionik - až je pak člověku líto, že žádnou z těchto snad trochu kontroverzních věcí nevytěží dokument pořádně a klouže trochu po povrchu. Ale jedním dechem dodávám, že by bylo nefér vyčítat dokumentu s názvem Adam Ondra tahle "selhání". Jako film, který má méně zasvěcené seznámit s tímto fenoménem sportovního lezení, funguje na výbornou, kamera je parádní (fyzické "close-upy" na Adama při tréninku mi byly až nepříjemné a parádně vtahovaly a ilustrovaly), dobře to odsýpá, díky olympiádě to má nějaký oblouk, takže za mě čtyři zdeformovaný prsty na nohách a slibuju, že příště už někam vylezu. PS: A určitě je to lepší než "Honzo, pojďte k nám The Dokument".

plakát

Adamova jablka (2005) 

Správně divná a ujetá nekomediální (asi) alegorie, u které jsem se i nahlas zasmál, což se mi normálně nestává. Ale pozor, humor je na Ivanově faře dodáván obzvláště načerno a vysušený (-tys mi zabil kočku -ne, on ji nezabil, byla stará a umřela náhodou, když jsme kolem ní stříleli), hlavně díky standardně úžasnýmu Madsovi, ale i díky zbytku solidně dementně ujetýho obsazení. Co se biblické alegorie, otázky víry a všeho, co si člověk může ve filmu najít na úrovni duchovní týká, radši pomlčím, já se koukal na fajn divné komediální drama a to mi stačilo. Jsou to slabá čtyři Adamova jablíčka.

plakát

Ad Astra (2019) 

Brad má trauma, všechno nám to poví a bude u toho lítat vesmírem na kusu plechu. Ad Astra vypadala v trailerech zajímavě, slibovala mnohé a nesplnila nic. Od prvotní nehody na "stožáru", která má v traileru koule a ve filmu se rozplizne v pád padákem po neuvěřitelně dementní a uspěchanej konec. Chápu, o co Grayovi asi šlo, ale ať se na mě nezlobí, nemůžu si s ním filozofovat nad osamělostí člověka ve vesmíru, když nechá Brada (mírné SPOILERY ahead): infiltrovat raketu ve startu, odrážet se k letu vesmírem z rotující antény a následně surfovat, střílet lidi v honičce buginama po měsíci a podobně. A všechny tyhle béčkové (možná i céčkové) propriety by mi vůbec nevadily, kdybych dokázal s filmem jít a dýchat. Ale Bradův G.I. Astronaut je představen uspěchaně a přes všechno civění, psychologické evaluace, voiceovery a flashbacky to pro mě není životná postava. Vše je podáno tak nepochopitelně (viz třeba jeho vztah k manželce - jak spolu dlouho žili, jak se rozešli, proč, jestli to bolelo...), že mě to spíš od Roye odstrkuje a odcizuje. Jeho vztah k otci mi byl úplně u prdele, i když Brad jehož tep nikdy nepřekročí 30, ale je ukázkovej psychopat, mi to vysvětloval na desetkrát, jak ho to strašně bolí a zžírá. Zápletka nedává smyslu ani za mák, celá Royova pouť je totálně zbytečná, celý problém s "výboji" je slátanina (Royův otec má mašinu na antihmotu, aby mohl doletět k Neptunu, ale Roy o pár let později tam mastí na normální raketě, nebo já nevím...ono je to asi jedno). Na konci už jsem se smál a vymýšlel si největší debility, co se můžou stát (z nichž jedna největší - anténomet - se naplnila), chtěl jsem, aby už Roy držel hubu, ale on si Roy pořeší, co potřebuje, ještě nám něco vysvětlí a když přišla Liv, tak už jsem se smál nahlas. A to opakuju, že všechny propriety pro mě byly potenciálním plusem. Miluju Malickovu Tenkou červenou linii, která je prošpikovaná voiceoverem a pseudofilozofováním, dlouhý záběry, Max Richter, vesmír, Brad, filozofická sci-fi, to všechno je můj šálek kávy. Ale tohle byl tak úmornej, hloupej, nudnej a otravnej film, že mě to skoro fyzicky bolelo. Vzhledem k production values bych tomu asi normálně dal víc, ale vzhledem k tomu hodnocení zde, musím být extrémní. PS: Brad je pořád až nechutně krásnej. PPS: A v kině to strašně smrdělo.

plakát

Addamsova rodina 2 (1993) 

Jednou za čas potřebuju film, ve kterým jde úplně o hovno, kde není napětí, protože vím, že se nikomu nemůže nic stát a všechno je to jenom tyátr. Adamsovi jsou v tomhle dokonalý, tu teatrálnost mají díky Gomezovi a ostatním totálně zmáknutou, v jejich životě se odehrává obrovské drama a vy se skvěle bavíte. Dvojka mě bavila i víc než víc než první díl, kdy díky rozdělení děje mezi dětský tábor (který je dokonalým ztělesněním pozitivního zla) a Festerovy milostné lapálie, zmizela hluchá místa a já se skvěle bavil i poněkolikáté. Skoro pět otřesně hnusných hvězdiček.

plakát

Aftersun (2022) 

This is our last dance. Pro mě, jakožto otce dvou dcer, trefa do černého. Chtěl bych o Aftersun strašně moc napsat, ale je lepší o něm nic moc nevědět, aby si člověk užil jeho atmosféru. Miluju ten film, miluju ústřední dvojici a jejich protagonisty, kteří jsou přesní, Under Pressure už pro mě nikdy nebude jako dřív a plakal jsem. To asi stačí... Pět all inclusive pásků. PS: a je to debut...wow.

plakát

Ainbo: Hrdinka pralesa (2020) 

Hodně špatnej derivát, kde je špatně skoro všechno od příběhu a scénáře, po techničtější stránky filmu jako je animace a hudba.  Valérii se to celkem líbilo a Mariana usnula, což je ale jejich standardní setup, takže to nic nevypovídá o kvalitách filmu. Jedná uzívaná Amazonka.

plakát

Air: Zrození legendy (2023) 

Ševcovská pohádka. Díky Mattovi se na to dobře kouká (on je prostě boží a i když je to pořád trochu Matt Damon, co hraje, tak vždycky dodá filmů životnost), díky Benovi to fajn odsýpá. Má to spoustu mezer, nedotažeností, zvláštních motivací (šéf Phil změní názor z minuty na minutu a rozhodne se jít do největšího precedentu v historii sportovního marketingu, jen tak, i když víc než půlku filmu prudil a byl proti všemu) a je to trochu neučesaný, ale každopádně je to asi nejlepší film o botě od dob Werner Herzog eats his shoe. Není to hardcore vrstevnatý drama, spíš feel good pohádka o americkém snu, odsýpá to, baví to a maličko "vzdělává", osmdesátky jsou sympaticky nepřepálený a když jsem vyšel ven, zatoužil jsem vlastnit jedny Jordan Airy, takže to asi není špatnej film. Tři lepší bublinky do podrážky.

plakát

Ajťáci (2006) (seriál) 

Je s podivem, že jsem ještě nehodnotil Ajťáky. I přes pár maličkostí, které bych vytknul, mě tenhle typ absurdního humoru, zejména v podání vypatlaného otce a vypatlanějšího syna Reynholmových, bavil téměř bez výhrad. Takže bych chtěl poděkovat všem, kteří se na seriálu podíleli, ale zejména těm, bez kterých by tato sympatická absurdní jízda korporátem nemohla vzniknout a tím myslím samozřejmě jádro i tmel celého štábu, kreativní a inspirující lidi, kteří vtiskli celému seriálu autentickou a osobní tvář. Nemyslím tím samozřejmě nikoho jiného než lidi, kteří ve filmovém studiu uklízí záchody. Pět hoven na čele.

plakát

Akta X - Úvod (1993) (epizoda) 

Nostalgie je mrcha ošidná. Žral jsem Akta X, miloval je, jako asi každej z naší generace. Fox byl největší bojs a Dana středobod vlhkých snů. Když jsem si ale pro radost pustil s (velkým) odstupem času pustil pilotní díl, shledal jsem, že je to tak blbý, až jsem se musel smát.