Recenze (610)
Pojedeme k moři (2014)
Po delší době jsem zariskoval a shlédl nový český film. Tohoto svého počinu vůbec nelituji, neboť mi byl nabídnut skvěle vydařený filmařský debut plný lidskosti, pochopení a velmi dobrého herectví. Souhlasím s uživatelem Enšpígl, že se zde podařilo zkloubit dětsky čistý pohled na svět v konfrontaci z problematikou dospěláků. Kvalitní herecký výkon Petra Šimčáka byl jen třešničkou na tomto kvalitním dortu, který jsem rád ochutnal, a byl s ním plně spokojen. Ode mě silnější 4*.
Pozůstalí (2014) (seriál)
Na subjektivní zhodnocení tohoto seriálu jsem se odvážil až po shlédnutí prvních dvou sérií. Celou dobu to se mnou házelo na 3 nebo 4 hvězdičky. Nakonec jsem se přiklonil ke čtyřem. Důvod ? Velmi dobré herecké výkony hlavních představitelů, kvalitní hudební doprovod a co mě opravdu potěšilo byl, po hodně dlouhé době, velmi zdařilý dabing ! Myslím, že Gondík i Slavíková našly svoji optimální parketu. Jako třešnička na dortu zde bylo hodně krásných hereček :)
TýTý 2013 (2014) (pořad)
Úroveň naší populární scény je až na pár výjimek přesně taková jako moje hodnocení. No comment more.
Vinaři (2014) (seriál)
Když příjdu mezi děti a zeptám se jich - "máte rádi pohádky ? " , většinou řeknou že ANO . Stejně pohlížím i na tento seriál, který po umělecké stránce skutečně za moc nestojí, ale dává mi to, co mě v současnosti nejvíce chybí - POHODU !! Je to prostě taková pohádka pro dospělé, aby zapomněli na každodenní problémy a alespoň na chvíli se přenesli do světa, kde většina problémů je tak malicherná a směšná, že nezbývá nic jiného než se zasmát. Právě za toto jsem tomuto seriálu vděčný - takže ode mě silnější 3* .
X+Y (2014)
Asi jsem také částečným autistou. Jenom nejsem ničím nadaný ..... . Jemný a svým způsobem něžný film, který ukázal, že i odlišní lidí mohou mít veliké city, a nelze se na ně dívat jako na někoho, koho je nutné předem odsoudit. Tito lidé mohou být často právě velkým přínosem, a to především pro jejich originální a neortodoxní pohled na svět a problémy v něm. Líbilo s e mi to :)
Croodsovi (2013)
Nádherně namíchaný koktejl humoru, akce a emoce, který mi dal to, co v posledních letech marně hledám - smích, uvolnění a novou energii. Proto dávám 5, i když slabších .Mé obvyklé vysvětlení - cítím z toho podprahový vliv "amerického". Jinak jsem se příjemně pobavil.
Enderova hra (2013)
Obtížně pochopitelný film zabývající se problémem tak běžným v průběhu celé existence lidské populace - t.j. přežití i za cenu absolutní genocidy jiného druhu. Jelikož jsem nečetl žádnou z knih O.S.Carda, mohu hodnotit pouze dle děje filmu, který mě vizuálně mile překvapil, ale na druhé straně i utvrdil v přesvědčení, že ne každá agrese / nebo chceme-li obrana formou útoku /, bez zjištění její nutnosti, je to jediné a správné rozhodnutí. Nebo by nám mělo stačit se později zaštiťovat tvrzením, že dějiny píše vítěz? A to třeba i tak, jak se mu to hodí ?
Gravitace (2013)
Tak mě "ukecali" abych si taky jednou zkusil zajít na film ve 3D. Volba padla na "Graviditaci" a přiznávám, že těch 200 kaček vstupného nelituji. Sice jsem si z filmu "nesedl na zadek", ale taky jsem s kina neodcházel rozladěn, což se mě také občas stává. Film byla taková trochu "one Woman show", ale mamina Sandra to zvládla docela obstojně. Na 5* to však nebylo, ani náhodou - příliš kladných náhod, amerikanismů a docela mě vadily i drobnosti typu - létající šachy na ruské vesmírné stanici, pálka na ping-pong na čínské ... . Prostě 4 - howg.
Ironside: Na straně zákona (2013) (seriál)
Myslím, že si tento miniseriál nezaslouží tak nízké hodnocení. Má samozřejmě své nedostatky - detektiv na vozíčku ? a ve službách nejdrsnější policie us ?, nebo jeho téměř dokonalá a neomylná intuice ... Přesto ale má i své klady - ukazuje např. jakou hodnotu má lidský život v těchto končinách, pokud nejsi ve vyšší vrstvě obyvatelstva. Prostě pokud nemáš peníze nemáš zde žádnou hodnotu a není tudíž žadnou závažnější chybou, když nepřežiješ ... V porovnání z podobnými seriály, jako např. Kriminálky Las Vegas, New York apod. - není o tolik horší. Proto ode mě silnější 3*.
Ona (2013)
V průběhu sledování filmu a ještě dosti dlouhou dobu po jeho ukončení se mé emoce pohybovaly téměř jak na obrovské horské dráze. Chvíli jsem letěl k výšinám, abych byl téměř následně vrhnut do hlubin smutku. Složitost lidské existence je zde ukázána v plné nahotě. Spike Jonze si zde s empatickým divákem pohrává jako kočka s myší. Jakoby chtěl ukázat, že lidský mozek je vlastně v porovnání s dokonalým intuitivním OS pouze nedokonalý bio-stroj mířící k brzkému sebezničení. Povedený scénář filmu s velmi dobře vybranými a hrajícími herci / Amy Adams je čím dál více " k sežrání" / Vás nepustí až do konce titulků ze sedadel. S ohledem na to, kterým filmům jsem dával 4* jsem zde musel dát 5 / i když slabších , a to především z důvodu mírně "nakřáplého" hlasu Scarlett Johansson / .