Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (110)

plakát

Alois Nebel (2011) 

Kromě jednoho působivého záběru (úvodní panoramatická jízda krajinou) mi toto dílo přišlo dost slabé. Film paradoxně postrádá výraznější stylizaci a i přes odkaz na komiksovou předlohu působí černobílý vizuál dost samoúčelně a navíc během procesu "zkomiksování" značně utrpěly herecké výkony. Navíc řemeslná kvalita rotoskopického zpracování je dost nevyrovnaná. V některých záběrech je dokonce i mimika odvedena se ctí, v jiných (a paradoxně velmi často emotivně nejvypjatějších) se však objevují výrazné řemeslné nedostatky (což může být způsobeno buď rozdílnou zručností animátorů nebo nedostatkem času). Scénář podle mě rovněž není napsán na oscara. Přesto smekám před nekonečnou trpělivostí a dřinou zúčastněných animátorů...nutno však podotknout, že nejde o animaci, jak tuto techniku mnoho lidí nazývá

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

První půlka moc dobrá a Andrew Garfield mi byl sympatický už v Social Network. Jeho hláškování bylo správně spratkovské a parádně si své schopnosti užíval. Chyba bude asi ve mně, ale v případě komiksových adaptacích mě zpravidla veškerá akce baví do chvíle, než si hrdina zkompletuje oblek. Tady tomu bohužel nebylo jinak. Peterovy eskapády bez masky (nebo v její demoverzi) jsem si velmi užíval, jakmile ale začal poletovat ve velkém a kamera se pustila na oběžnou dráhu kolem červenomodrého akrobata, přestalo mě zajímat kam letí a kolik při tom udělá vrutů. Ano, přiznávám se, nemám rád, když kamera v nekonečně dlouhých záběrech hladce poletuje, proletuje a obkružuje. Pokaždé mi to zkazí dojem z jakékoliv akční scény. Vše totiž působí natolik vypočítaně, že veškerý adrenalin a pocit nebezpečí je ten tam. Cením si ale toho, že v tomto filmu se objevilo alespoň pár pokusů tyto scény natočit jinak. Bohužel souboje mezi ještěrkou a pavoukem mě zoufale nebavily, což bylo možná z velké části způsobeno tím, že mi ta ještěrka přišla jakási jalová a tuctová, stejně jako celé velkolepé akční finále. Jinak vtípky byly povětšinou vtipné a hlavní kočka sympatická, takže 3apůl*

plakát

Amy (2015) 

Silně poutavé a přitom vkusné bez snahy o senzaci. Velmi dobrý obrázek o tom, co vedlo k tak nešťastnému konci.

plakát

Babička (2006) (studentský film) 

Skvělá animace (a jestli někdo tvrdí že ne, tak viděl asi jiný film než já či si pod pojmem animace představuje cvičení s důchodcema na hotelu), skvělé výtvarno, skvělý humor. Tomáš umí.

plakát

Basquiat (1996) 

Za posledních zhruba 10 let jsem už přehodnotil pohled na řadu umělců a na mnoho těch, které jsem dříve odsuzoval, jsem postupem času změnil názor a někteří se dokonce stali mými oblíbenci. Dílo Basquiata u mě ale touto změnou dosud neprošlo, stále v jeho tvorbě nenacházím ten tolikrát zmiňovaný výjimečný talent a proto mám trochu problém i s filmem, který jej oslavuje jako výjimečně nadaného umělce. Přesto film samotný hodnotím jako velmi kvalitní, jen mám zkrátka pořád tendenci brát debut Juliana Schnabela "jako velký film o malém umělci"

plakát

Big Lebowski (1998) 

Asi mi něco uniklo...asi mi uniklo, co je na tomto filmu tak kultovního...asi mi uniklo, co tím chtěli bráškové říct...viděl jsem tento film s dabingem, možná mi tedy něco uniklo v překladu...

plakát

Bobule (2008) 

"Nebylo to špatný, ale musíme pořádně, tož zhluboka do toho fóknót." Za takovéhle pavěty bych člověka, co psal dialogy, asi taky nechal fóknót, protože takto příšerně komolit rádoby moravské nářečí s pražštinou je prasárna nejhrubší. Jinak film tak nějak prošumí kolem a je konec.

plakát

Bod zlomu (1991) 

Jeden z nejlepších akčních filmů, co jsem kdy viděl. Docela nápaditý a chytře napsaný scénář (tzn. ani překombinovaný ani primitivně přímočarý), výborně natočené akční scény a typově skvěle herecky obsazené postavy, to vše dohromady vytváří velmi specifickou atmosféru tohoto akčního snímku, kterému bez problému dávám 5*

plakát

Captain America: První Avenger (2011) 

Na to, jak je tato postava nezfilmovatelná, se ji Joe Johnstonovi povedlo zfilmovat se ctí. Takhle šikovně se vyhnout americkému patosu u postavy, která je ve své podstatě jejím zhmotněním, tomu říkám frajeřina. První půlka skvělá. Přerod chudokrevného otloukánka na horu svalů (mimochodem skvěle trikově provedená), první Rogersova honička, při které si teprve zvyká na své nové stokilové supertělo, i vznik kapitána Ameriky jakožto komerční loutky, paráda. Hlavní záporák obstojný, i když s odhalením Red Skulla se dalo ještě chvíli počkat a ještě o něco déle využít nezaměnitelnou tvář Hugo Weavinga. Během druhé půle už se více rozjíždí tuctová Hollywoodská akce a má pozornost klasicky opadává, nicméně až do konce si film udržel slušnou úroveň a avengerovské finále (i kdyby žádní Avengers už nepřišli) sedlo jako zadek na hrnec.