Recenze (1 073)
Rychlí a zběsilí (2009)
Já si nemůžu pomoct, ale bavil jsem se u toho neskonale. Kvalitní letní blockbuster s vůní benzínu. Zaráží mě tedy, že dámské osazenstvo se moc na plátně neukazuje, což je veliká škoda. Proto mnohonásobně oceňuju závěrečný pohled na Jordanu Brewster za volantem. 70%
Futurama: Benderova hra (2008) (video kompilace)
Oproti předešlým Direct-to-DVD filmům je to trošku slabší.
Marley a já (2008)
Všechno to probíhalo vcelku dobře. Prostě klasická romantická komedie. Kdyby nebylo posledních pár minut, kdy - pozor spoiler - hlavní zvířecí hrdina zemře. To zavánělo kýčem na 100 km a být tam s nima tak vezmu lopatu a osobně toho psa zakopu.
Nestyda (2008)
Jan Hřebejk mě v poslední době mile překvapuje. Po U mě dobrý je tu s další komedií a znovu mě potěšil. I když to má řadu nedostatků a zvláště konec tak trochu vyznívá do ztracena, pohled na Macháčka s Liškou (kteří jsou snad ve všech filmech, co se za 5 let natočily) mi vůbec nevadil, spíše naopak.
Rande na jednu noc (2008)
Tohle bylo prostě utrpení od začátku do konce. Sám si musím pořád opakovat, že jsem to viděl dokonce. Celý děj je jen slepenec nepravděpodobných příhod, kterým kraluje (v tom špatném smyslu) postava "ožralé" kamarádky. Bohužel ani mezi ústředním párem to vůbec nejiskří.
Star Trek (2009)
J.J.Abrams je prostě na vzestupu a na vše, na co šáhne, se promění v kvalitní podívanou. Nejsem rozhodně fanoušek Star Treku, takže jsem nedokázal ocenit ty všechny náražky a všechny ty vztahy, ale jako kvalitní sci-fi jsem si to užil. Zvláště pak první minuty, které jsou napěchované tolika emocionálními scénami.
Tři králové (1999)
Je to rozhodně zvláštní akčňák a ne všechny ty vychytávky se mi nějak zamlouvali. I tak to uteklo dost svižně, což se o některých filmech nedá říct.
Titanic (1997)
Trvalo to přesně 12 let než jsem tento klenot od Camerona viděl. V době premiéry jsem se odmítal na něj koukat kvůli tomu nekonečnému zájmu o Lea. A nyní jsem pochopil, že to byla chyba. James Cameron dokazuje, že patří mezi TOP 5 režisérů dnešní doby. Jeho styl je prostě dokonalý. I ta romantická linie se dala překousnout (ikdyž jedinou výtku mám právě k ní, mohlo to být kratší), ale poslední hodinka je prostě dokonalá. Potopení Titaniku má prostě všechno.
Zlo mezi námi (2003)
Tohle není rozhodně film o šikaně a rozhodně ani o Zlu mezi námi. Tenhle film má k tomu blízko jako vietnamské trika Adihash k originálním trikům Adidas. Příběh začíná zajímavě. Mladý Erik je prostě problémový a rád vše řeší pomocí svých pěstí. Proto, když ho vyhodí ze školy a matka s nevlastním otcem (etudy nevlastního otce a Erika, který ho trestá řemenem mi přišli dost trapný a směšný - hlavně nevím proč tam měli být, to jako měli ospravedlňovat Erikovo chování - a konečné vyřešení těchto etud to mu přidalo jen pomyslnou korunu) ho pošlou na internátní školu jako poslední možnost o nápravu, těšil jsem se, jaký problémy tam bude dělat dál. Jenže ejhle. Nejenže se z nepochopitelných důvodů zatvrdí, že teď bude sekat latinu, ale když mu dají za spolubydlící tlustého intelektuála, prostě takové krásný pokušení, on ho nezačne mlátit, ale dokonce se z nich stanou nejlepší přátelé. Pche. No a pak je tu školní řád, který vede necharizmatický a hlavně (tohle, že má být to Zlo?) ustrašený "mazák" a který v podstatě, za mlčenlivého souhlasu profesorů, ospravedlňuje jakékoliv náznaky šikany ze strany starších. Vždyť něco podobného je v každé druhé americké teenagerské komedii z vysoké školy, kde se podobné věci dějí jako vstupní rituály do různých Alf a Omeg. Když se tedy Erik na konce filmu postaví tomuhle "zlu" (koule, co si schoval na začátku, zde konečně najde), je *ale to bych asi spoileroval*, proto jednou větou: Konec je vzat z úplně jiného filmu a k předešlému se nehodí.
Terminator Salvation (2009)
Poutač na čtvrtého Terminátora mě lákal "Zapomeňtě na minulost" (nebo tak nějak). A měl naprostou pravdu. Zapomeňte, že se někdy v historii sešli James Cameron a Arnold Schwarzenegger a natočili 2 dokonalé akčňáky. Zapomeňte, že přišel pak Mostow a natočil slušnou poctu předešlým dvoum dílům. Protože se Vám Terminator Salvation na tyhle vzpomínky pěkně z vysoka vys**e a pošlape je. Tohle si prostě nezaslouží. Film je snad ve všech ohledech špatný - ať už scénář (to se snad ani scénářem nedá nazvat), herci (Bale je nevýraznej, ale on mu scénář ani moc nepomáhá; Sam Worthington je dobrej, ale jak se říká: Jednooký mezi slepými králem), triky (viz Wolverine - jak proboha tohle mohlo stát 200 mil? Viděl někdo z nich Transformers 2?). Jedinou výjímkou - a to dost překvapivě - režisér McG. Ten nepotřebuje k akčním scénám žádný scénář a jeho videoklipový střih tak alespoň něco zachrání.