Recenze (1 073)
Hanebný pancharti (2009)
Je to zatím jen provizorní hodnocení, budu to muset vidět prostě ještě jednou. Na mě to byl trochu jiný Tarantino než jakého znám. Rozhodně lepší než Auto smrti, ale přeci jen.... Jediný, co vím s jistotou je, že samotní Hanební pancharti se mi líbili a Brad Pitt byl naprosto dokonalý.
Ohněm a mečem (1999)
Jedná se v podstatě o 4dílný seriál, který pro mě zůstane jen ve vzpomínce jako nudný film, u kterého jsem se na mnoha místech ztrácel. Chyba bude asi u mě a u mé neznalosti polských dějin.
Prokletý klub (2009)
Zajímavý pohled na fotbalovou, zde přesněji trénerskou, tématiku. Michael Sheen jako arogantní trenér je prostě dokonalý. I samotné vyřešení nasnímání fotbalových zápasu je velice originální a svěží. Jedinou chybu vidím vůbec v příčině nesvárů mezi trenérami.
Zima za války (2008)
V porovnání s jiným nizozemským snímkem, který se zabývá nešťastnou historií holandského kolaborantstvím, který má tak blízko naší historii, Černá kniha, tento film vyhrává ve své opravdovosti oproti umělosti Verhoevenova snímku. Je jasné, že Paul Verhoeven je zručnější režisér, který dokáže diváka jedním střihem upoutat, ale ve Winter in Wartime jsem našel, co jsem u Černé knihy nenašel - lidskost příběhu, který se mohl stát.
Wallace a Gromit: Otázka chleba a smrti (2008) (TV film)
Jako celkový příběh je to trochu slabší než předešlé kraťasy a celovečerák, ale ta "animace", jednotlivé vtípky a celá ta vyhranost, ze které jde cítit lásku k řemeslu, je prostě neodolatelná.
Na odstřel (2009)
Alespoň o 20 minut zkrátit, ne tak moc se věnovat té novinářské vsuvce a byl by to kvalitní krimi, které by se tak přiblížilo Insideru a podobným filmům. Jen tak na okraj - Rachel McAdams se do své role vůbec nehodí...
Bronson (2008)
Tom Hardy si rozhodně svoji postava užívá, ale to se nedá říct o divákovi, který by nejspíš čekal nějaký příběh, popř. vývoj hlavní hrdiny. Bohužel Bronson nám to neposkytne. Děj je v podstatě jedna bitka za druhou bez jakéhokoliv cíle.
Generation Kill (2008) (seriál)
Tento styl víc vyzní v seriálové podobě než ve filmové (sorry Jarhead). Jinak je to spíš průměrný seriál o válce, který ale povyšuje na lepší zábavu Alexander Skarsgard.
Slon (2003)
Gus Van Sant natočil film přesně takový, jaký chtěl. Pro mnoha diváků (a to včetně mě), je to ale velice pomalé (navzdory krátké stopáže) a nudné. To, že prvních 60 minut sledujeme jen záda herců, jak někam chodí a občas si něco řeknou, není pro mě nějaká zázračná filmařina. Závěrečných 20 minut to ale vynahrazují. Není to zase až skvělé (to, co Van Sant nedokázal za těch 20 minut, se Moorovi v Bowling for Columbine podařilo v několika minutách), ale je to prostě jiné a neokoukané.
Harry Potter a Princ dvojí krve (2009)
Prozatím nejhorší, ale opravdu nejhorší díl série. Šestka to neměla jednoduchá, už samotná předloha není naplněna mnoha akčními scénami, ale spíš si připravuje půdu pro závěrečný díl, ale co nám předvedl David Yates je naprostá nuda. Tohle se mu prostě nepodařilo, všechno plyne tak ukrtně pomalu a když konečně přijde na nějaké vyhrocené situace (úplný začátek, smrt vy-víte-koho, závěrečná bitva), je to hned ustřihnuto a pokračuje zase dlouhé záběry na lidi, jak od sebe odvrací pohledy (nejhůř asi dopadl Malfoy - ten se pořád někam "drsně/trapně" kouká). Veliké zklamání.