Poslední recenze (49)
Thanatomorphose (2012)
a) Vlastně mi moc nevadila ta první půlka, kde se nic neděje. Člověk tak nějak ví, na jakej film kouká a ta voyeurská atmosféra, kde je vidět všechno a dlouho, dává předem vědět, že až se něco začne opravdu dít, bude to hodně nepříjemný. Což je samo o sobě nepříjemný. b) Líbilo se mi, že kromě celé té pseudojinotajné roviny o rozkladu, jde i o prostý příběh o pomstě na panu domácím za narušení hlučného večírku. Celkem dobře hnusné, ale nakonec přece jenom příliš pomalé a absurdní. Asi 70 %.
Tiché místo (2018)
SPOILERY: Španělský pošahanec Bogliano natočil horror Sudor frío (2010), který má ještě potrhlejší gimmick: kdosi natře oběti nitroglycerínem a začne je strašit, oběti se začnou potit hrůzou, ale pozor, na zem nesmí spadnout ani kapka potu, jinak výbuch! A přitom takovej horror není zdaleka tolik pohoršující, jako stupňující se příval blbostí, který nabízí A Quiet Place. Vytvořit jejich katalog by však mohlo být zábavou samo o sobě a jsem zvědavý na druhý díl, přistoupím k němu jinak a jistě to bude dobré. 65 %. Edit: Druhej díl je jenom více toho samého s nějakým tím patosem navrch. Meh.
Papírový měsíc (1973)
Vypadá to, že to dosud nikdo neudělal, takže bych si dovolil doporučit k přečtení původní knížku. Kromě sporadických výskytů v antikvariátech je k dispozici i formou výpůjčky z archive.org a jo, celkem stojí i za takhle nepohodlné čtení. Film je krásný, ale hódně toho vynechává. Díky knížce se taky dají jakžtakž pochopit triky, které hrdinové provádějí s bankovkama při placení u pokladny. Během filmu je divák zmatenej jako oběti a jenom to "don't seem quite right, somehow".