Anderas

Anderas


12 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 28.12.2009  00:25
    Království (TV seriál) (1994)
    *****

    Nevím co dodat k seriálům jako Twin Peaks, nebo právě Království, které vlastně definují podstatu mého kinematografického nadšení. Dvdčka s Královstvím jsem si pro efekt koupil přímo v dánsku a všechny díly tam vykoukal během jedné noci. Vážně nevím co k tomuhle napsat, buď království budete milovat, nebo vás to unudí k smrti ...

    • 27.12.2009  23:26
    Avatar (2009)
    *****

    Ten IMAX stojí fakt za to. Seděl jsem hned v druhé řadě ve předu (což teda není ideální), ale k tomu, abych viděl kraje plátna jsem musel výrazně otáčet hlavou a i tak jsem "šev" reality s filmem vnímal jaksi zastřeně. Jinak řečeno, po dlouhé době jsem se zase stal sám součástí děje předemnou. Díky stereu a fantastické propracovanosti a "reálnosti" cg charakterů (ach ty jejich hluboké oči) jsem byl konečně na druhé straně plátna. Ano, Avatar je především technologický megaprůlom, protože děj sám o sobě by ve 2D a s tradičním rozpočtem a nejlépe bez scifi obálky steží někoho výrazně překvapil (aneb proč si nepustit za sebou Tanes s vlky, Vinetoua a Pocahontas), čímž nechci říct, že by byl špatný, trapný, hloupý, nebo nudný ... ale rozhodně není ani originální, chytrý, nebo propracovaný. Postavy jsou sice 3D, ale jako charaktery naopak trochu zploštily. Na lehce filosofický přesah (terminátor) můžete zapomenout rovnou. Jenže ani to nemusí být špatně, protože si nedokážu vybavit jiný film, který bych si v kině užil stejně fenomenálně jako mí hned vedle sedící rodiče v důchodovém věku. A to je zrovna kvůli tomu, že je příběh natolik univerzální, srozumitelný a pravdivý, jakkoliv už budeme coby namlsaní "filmoznalci" prskat zlostí. Že se máme starat o přírodu jsme slyšeli už tisíckrát a pořád nám to vůbec nejde. Poslední poznámka je k dabingu, kupodivu jsem to nějak přežil, ale teším se na imax zážitek v originále. Některé repliky jsem měl naposlouchané z traileru a v přímé úměře k českému překladu to byla fakt hrůza, všechny dialogy vyzněly jak z nějakého filmu pro děti. Generál tak byl prostě jen další záporák z disney pohádky. Dabing je holt svinstvo. Tímto vztyčený prostředník zodpovědným!

    • 15.6.2008  23:39

    Dlouho, velice dlouho jsem odkládal tuhle - dnes už klasiku, tak nějak jsem si Manna oťukával či co, ale ačkoliv jsem měl Heat z okolního vyprávění v hlavě totálně přehypeovaný, takhle perfektní delikatesu jsem čekat nemohl. To charisma, ta absolutní rozvážnost a mužnost, kterou kolem sebe De Niro jen tak mimochodem rozhazuje... Já ho vždy měl za Pana Herce, ale v poněkud jiných rovinách. Zvláštní, že i např. Val Kilmer, který mi obvykle dost vadí sem zapadl jako pro roli zrozený a vůbec všechno dohromady tak krásně funguje, překonávajíce všechny mé předsudky i očekávání. Bravo.

    • 19.2.2008  23:02

    Opravdu nelžu, když říkám, že mě Frigo úplně odvařil. Obrnil jsem se nutnou dávkou trpělivosti a odvahy, s jakou se mnohdy ke KLASIKÁM přistupuje, ale k čertu, ten film je vážně úplně skvělý!!! Propracovaný, zábavný, vypointovaný ... a já to ani v nejmenším nečekal. Tedy, hluboká poklona a tisíceré díky.

    • 19.2.2008  22:45

    Neviditelná kamera zachytila pro naše oči nepopsatelnou ryzost a krásu obyčejnosti. Vnitřní bohatství lidí, jejich úpřimná, životem reflektovaná víra, oddání práci i osudu, opravdovost. Zázrak objevovat pravé hodnoty v tak obyčejném životě.

    • 2.10.2007  12:21
    Zrcadlo (1975)
    *****

    Prožitky ze sledování Tarkovského filmů se daří překonávat pouze prožitky dalších Tarkovského filmů. Jsou z těch, co dokáží zhmotnit jiný svět kolem mne. Jsou z těch, které bez rozmyslu označím za transcendentální. Dotýkají se těch nejniternějších témat s lehkostí něžného políbení. Nastavují nejpravdivější Zrcadlo. Ukazují svět, jaký je i jaký by mohl být. Nachází krásu v každé ošklivosti, podávají záchranu v beznaději. Vykračují z plátna směrem k vám. I vám nabízejí kousek ze své skutečnosti.

    • 18.9.2007  23:25
    Kmotr (1972)
    *****

    Jen málo filmů přetrvá všechny krize, vzlety a pády kulturního vkusu a jen málo filmů si skutečně zaslouží být zapsáno do paměti lidstva tak jako Kmotr, ztělesnění dokonalosti a nadpozemskosti. Div, ke kterému může člověk jen vzhlížet ... s úžasem, nadšením, bázní i hrůzou...

    • 18.9.2007  23:18
    Transformers (2007)
    *****

    Film, který mi ukázal, že za své sklony k některým dětinským atributům mé osobnosti se nemusím před nikým stydět. Díky ti Mikeu za takto šmakózní Hi-Tech extází mé věčně dětské dušičky.

    • 18.9.2007  23:14
    Havran (1963)
    *****

    Nic na tom, že Havran nebude patřit mezi mé nejoblíbenější autorovy kusy, i tak je výsostně zábavný a béčkový. Priceův knírek sice tentokrát přechválit nemůžu, celkově vzato ale film (ostatně jako vždy) působí krásnou komorní hereckou atmosférou. Přičtěte k tomu svéráznou nadsázku, klasické atributy cormanových hororů, mé oblíbené pavučinky a neopomenutelnou katarzi dle dané etikety ... nezbývá než opět zajásat. Moc nad tím tedy nesmíte přemýšlet, neboť příběh by se dal shrnout do dvou vět ... snad nás ale nemusí pokaždé zajímat jen syžet, no né?

    • 30.8.2007  14:11

    Prakticky poslední film mé 20ti dílné Hitchcolekce mě nemohl přece ničím překvapit .... nebo ano? Úvodní autorův vstup tomu dává trochu tušit, ale takovéto osvěžení po všech předchozích přepjatostech jsem nečekal. Tedy, nechci tu naznačovat nic o genialitě díla, ale jsem nesmírě rád, když se jakýkoli autor semtam vyloupne ze své škatulky (i když tady Hitchovi spíš nahrává štěstěna faktu) a udělá věci jinak. Wrong man naštěstí pro mne postrádá Hitchův trademarkový "filmismus" (tj. např. povedená kulisoidnost dobré poloviny jeho portfolia) a celé to nabírá jakési realističtější formy. A snad ani nebudu popisovat své nadšení Henry Fondou, ten chlap je prostě skvělej. A abych nezapomněl, body navíc získává film za jakési podivné napětí ve kterém mne celou dobu držel, kdy jsem nevěděl jakým směrem se věci vyvinou ... a vím, že chci moc, ale nebýt závěrečných dovysvětlovacích titulků, měl by nepravý muž i genialní závěr.

    • 25.6.2007  15:10

    Druhá strana mince v tvorbě Hitche tvoří brilantní protipól k velepojatým pronásledovačkám a podobně jako v Provaze místo rozlehlých kompozic nabízí úspornou psychologickou inscenaci na poli všehovšudy dvou místností. Diváka tak čeká další šťavnatý kousanec hereckého umění sofistikovaného vraha, nic netušící oběti a podezíravého milence, děj plný zvratů a poutavého vyšetřování ... a já jen slzy trousím, že podobných minimalismů nebylo s mistrovy vrahounské fantazie vydolováno více.

    • 25.6.2007  14:59

    Hitchovo srdcové téma "útěk před zákonem i zločinem" ve své nejvznešenější podobě, s výbušnou bondovskou atmosférou, v dokonalém hávu preciznosti a s nezapomenutelným Cary Grantem. Další triumf velkého mistra.

    • 12.5.2007  13:13
    Fontána (2006)
    *****

    Čím vznešeněji se budete vznášet po hvězdných mlhovinách a čím paralyzovanější budete začarovanou hudbou, tím víc budete chtě nechtě přehlížet, že tenhle film vlastně není bůhvíjak hluboký. Téma je láska a smrt. Toť vše. Takto jednoduše a takto explicitně a chcete-li dále hledat symbolismy, obraťte se na Bibli, mandaly nebo dávná proroctví...za tímto vším už ve Fontáně totiž dávno nestojí Aronofsky. Vždyť to není žádný filosof či mystik. I tolik opěvované Pi je sice dokonale autentickou depresárnou ale co do myšlenek nic objevného. Fontána je překrásný film, který vás vezme za srdce, pokud ještě nějaké máte ale po lehkém rozležení v hlavě zjistíte, že ten film je 1000x jednodušší než se tváří. Přesným protikladem (a nikoli podobností jak se mnozí domnívají) je Kubrickova 2001, kde se zdánlivě "nic nedějě" ovšem pod povrchem je ukryta kompletní kronika lidstva. Úpřimně řečeno mi ale vůbec nevadí, že se Fontána Odyssy nevyrovnala, škoda jen toho lehkého hypeu, jinak je totiž jako poetický film prakticky dokonalá. A nejspíš právě tak se o lásce a smrti má vyprávět.

    • 29.1.2007  13:52
    Barry Lyndon (1975)
    *****

    S lehkostí nadpozemských bytostí se žánrově všestranný Génius dotýká Krásna, aby nám zoufalým zabedněncům utrhl alespoň kousíček z jeho nekonečnosti. Ty tři hodiny prožité v jiné, úžasnější dimenzi, budou z mých nejsilnějších filmových zážitků do konce věků.

    • 14.1.2007  19:01

    Vydařený a temný počin, který bohužel shazuje doslovnost v některých pasážích, totiž byť jen letmé nahlédnutí tváře monster (protože jsou pochopitelně.....béčkové). Na druhou stranu vyzdvihuji velmi originální a dynamickou práci s kamerou, byť poněkud neprofesionální, a co se génia dekadence Price týče, ze všech Cormanových filmů je právě zde se svoji bradkou nejcharizmatičtější.

    • 14.1.2007  18:54

    Už jsem se smířil s tím, že Corman přetahuje do svých filmů jen fragmenty s Poeova odkazu a navíc je jasné, že jeho povídka by se ortodoxně do 80 min natahovala jen velmi bolestivě. Price opět hraje schizofenního zoufalce podléhajícího metafyzickým silám, Corman zase využívá všemožných levných, ale originálních prostředků pro zahuštění atmosféry a výsledný produkt evokuje příjemné mrazení v zádech a lahodnou dekadentní symfonii s vlastní fantasií.

    • 14.1.2007  18:37
    Sedm (1995)
    *****

    Zas tak velká deprese se mnou nelomcovala, ale uznávám, že tenhle film je neprůstřelný pro výtky jakékoliv druhu. A úsměvné je zase to, že i takový metrosexuál jako Pitt, si občas natahuje uvázanou kravatu přes hlavu...:)

    • 14.1.2007  18:30

    Nebývale vypjatý thriller, zdá se, po těch mnoha letech ztratil jen velmi málo na své účinnosti. Patřil při tom k těm, u kterých jsem znal jenom název a hlavní herecké duo a nic dalšího nad to. I úvodních několik epozid se rozjíždí dost líně, jenom sem tam jsme znepokojováni tajemnými indiciemi, které nám mají být vysvětleny až mnohem později. A co zprvu vypadalo jako mysteriozní drama na lodi, či snad v severském městečku, se záhy mění na téměř politické drama s ožehavým tématem. Sice nijak globálně pojatým a jistě má spíš prvoplánově zvětšovat napětí, na druhou stranu se ale přesně to také děje. Co mne nejvíc překvapilo na celém filmu je jak autor kráčel proti mnoha tradovaným tendencím, až přímo klišé a kde např. v jiných filmech šokoval násilím podtrženým nervní hudbou, tady nás nechá jen strnout v naprostém tichu. To je např. případ velepovedené vraždy Gromeka, kterou také považuju za vrchol filmu. A vůbec je tu hudby nějak málo a spíše ji střídá pŕirozený zvuk okolí, ruch z davu, hlasitý hovor v kavárně apod. Některé pasáže jsem dost nemohl strávit, konkrétně vsuvku s polskou hraběnkou, kterou stále považuju za podstatně přehranou a pŕedevším zbytečnou, ale jinak je pro mne celý film velkým pŕekvapením, neboť jak jsem předznamenal na začátku, v klidu při jeho sledování sedět jde jen velmi zřídka.

    • 27.12.2006  20:51
    Osm a půl (1963)
    *****

    Těší mě, že jsem se zhruba v polovině mohl přestat obávat o své psychické (ne)zdraví a ještě více jsem nadšen z toho, že jsem byl na konci filmu zcela nadšen, což mě těší úplně nejvíc. Precizní, důvtipná, zkoumavá, objevná kamera lila mi do duše štěstí stejně jako mi stouplo blaho u srdce z úžasně vypracovaných charakterů, radost nanášel na mou hlavu mlhavý antirealismus a nejvíc mé city souzněly s podobnou frekvencí ideálů, nápadů a myšlenek jaké se občas v mé hlavě urojí. Tak dlouho mi DVD s Osumapůl zrálo v poličce a tak dlouho jsem zrál já až se naše příchutě smíchaly a vznikl božský likér.

    • 16.11.2006  17:35

    MORELLA: První povídka zřejmě nejvíc ctí původního ducha předlohy. Není tu nadsázka, není tu humor, je tu jen jeden Price (ostatně ten je všude:)) a zbytek je nepodstatný. Jakkoliv mi v některých jiných fimech Cormana vadí syntetická nabubřelost prostŕedí, zámeček v Morelle působí velmi efektně a stylově a až na trochu přehnanou pavučinovatost skutečně vyzařuje Hrůznost. Jak už to u béček bývá, vyjevuje se i zde pár logických trhlin, výborné zpracování (dokonce vzhledem k dnešní době) a precizně přenesená pointa to však bohatě vynahradí. "Morella, my beloved one...your murderer has returned" 5* THE BLACK CAT: Zdaleka ne tak ortodoxní jak bych si ho já představoval. První polovina povídky je vůbec vynechána ale to by ani tak nevadilo pokud se jako já zprvu nebudete schopni přenést přes nepochopitelně komické ladění. Působí to skoro jako parodie. V půli povídky se stále nechytáte neboť děj si vyvíjí úplně jinudy, přičemž ani sám Price zde nehraje první housle, ovšem po nutném zvratu už zase vše zapadá do známych kolejí. A jakýchto kolejí. Myslím že je vůbec skvělým tahem pokusit se hrůznost předlohy pŕeložit do humorné satiry. Zní to jako rouhání? Kdo neviděl, nevěří. Především pak závěr a Montresorovy halucinace jsou vskutku boží. Price půvabně přehrává, ovšem nikdo další (snad až na Montresora) hrát vůbec neumí a nejvíc mi na nervy paradoxně lezly technicky naprosto nedotažené (a esteticky už vůbec ne) prolínačky. "Yes, for the love of God" 4* THE CASE OF M. VALDEMAR: Poslední povdídka se mi líbla zdaleka nejméné. Price je umírající člověk, který výměnou za zbavení bolesti upíše svou duśi šarlatánovi. Děj je tak trochu obyčejná konverzačka, žádné zásadní zvraty, žádné nápady a v momentu kdy by mělo napétí vrcholit jen smutné zívám. No dobře, Carmichael je vskutku ďábelský ovšem jeho tečka do kroniky života nebyla ani zdaleka taková, jaká být mohla nemluvě o tom, že Priceovo závěrečné "představení" působí ne-li směšně. "Valdemar, do you hear me?" 3* Škoda oné sestupné tendence, mohlo to být dokonalé, ovšem co dokonalé je a co mě koneckonců nutí závěrem vypálit 5* jsou Priceovy mezivstupy a jeho jemný, slaďoulinký přízvuk smrti.

    • 16.11.2006  17:19
    Vincent (1982)
    *****

    Kdyby byl celý systém hodnocení na CSFD spravedlivý, nechal by mne udělit tomuhle filmu všech 15*. Proč tolik? Inu pŕeci 5* za nejtimoburtonovějšího Tima Burtona v celé jeho nemalé filmografii, 5* za Ďábla Price, jeho inkarnaci do loutky (přičemž jak vidět je jeho charisma tak monumentální, že čiší i z kusu dřeva) a za jeho sladkobolný monolog a nakonec 5* za Poeův patronát nad celým tímhle počinem. Žel však, té nejlepśí suroviny je vždy jak šafránu. I tak vám Mistři nekonečné díky.

    • 13.10.2006  12:41

    Primární je snaha o identifikaci, především díky neustálému pohledu z 1. osoby. Divák tak objevuje vše v pŕesném pořadí jako odsouzený nešťastník: tma, jídlo, krysy, kyvadlo, mechanismus, jáma.... Film je to nepochybné výborný, ale utvrzuje mne v tom, že Poe je nepřepsatelný a to navzdory všem mnohačetným pokusům po celém světě. Adaptací jeho děl jsem viděl skutečně poměrně dost, ale ačkoliv se Švankmajerova díla nejvíce pŕibližují jeho odkazu, Poe sám je stále o tisíce svételných let dál. Jeho genialita totiž je a patrně ještě velmi dlouho bude naprosto neztvárnitelná. Ale to už se dostávám trochu někam jinam. Ješté zmíním, že slovo Naděje má v názvu oproti originálu dosti zásadní význam, neboť film nekončí stejně, nýbrž si finále vypůjčuje z jiné stejnojmenné povídky V. de l'Isle- Adama. Velmi zajímavé a pojetím rovnocenné originálu.

    • 13.10.2006  12:30
    Do pivnice (1983)
    *****

    Stylizací a dokonce některými konkrétními záběry připomíná pozdějšího Otesánka, zaměřením je samozřejmě ale jinde. Je to vlastně celkem jednoduchý film, jímž se režisér vrací do svých dětských let a vzpomínek a znázorňuje obsese a hrůzy malých dětí ve spojení se sklepem. Vždyť ruku na srdce, kdo se ve vlastním sklepě nebál ježibab nebo upírů? :-) Mimoto je ve filmu pár zajímavých momentů a velmi kuriózních nápadů a já osobně velmi oceňuji Poeovský motiv černého kocoura jehož závěrečné entrée působí velmi děsivě (tedy při alespoň minimální fantasii) a dovádí dětský strach až na tu nejzazší hranici.

    • 13.10.2006  12:19
    Mužné hry (1988)
    *****

    U mužných her mne zaujalo především nápadité spojení několika různých materiálů a to schématické kreslené animace, skutečných stadiónových záběrů a fotografií (ostatně i zvuků), hraných sekvencí a loutkových a typicky destruktivních hlínových animaci Made in Švankmajerov. Pointa sedí, humorné to je, gradace nadprůmérná a jako malý bonus nékolik kuchařských tipů (omoč vánoční pečivo v pivu, následně vykroj další z něčího xichtu). No a výhodou je nepochybně i můj veskrze negativní postoj k fotbalu.

    • 13.10.2006  11:59

    Pokud se dostanete do situace, kdy po vás bude náhodný laik chtít doporučení na jakýkoliv Švankmajerův film, ujistěte se že Spiklenci slasti jsou tím posledním filmem, o kterém se mu zmíníte. Pochopitelně to neznamená, že je špatný, proti tomu ostatně svědčí i 5* v mém hodnocení, ale podle mě musí být na tento film divák být připraven dávno dopředu a to soustavným brainwashingem jiných jeho filmů. Jednoduše je to film nejméně stravitelný a to hned z nékolika důvodů. Zatímco jednu skupinu lidí odradí typická úchylnost, tentokrát navíc umocněná silnou sexualitou jako hlavním motivem, další skupina lidí začne ohrnovat rypáčky nad veskrze lacinou vizuální stránku (skutečně podobný obraz produkuje i moje amaterská kamera) a zbytek obecenstva ještě prořídne díky těm, co se nemohou vtěsnat do hereckých výkonů. U Švankmajera jsme zvyklí předevśím na jeho animace a když už se nějaké živé postavy v jeho fimech vyskytují, povětšínou rovněž v bizardních úlohách a málokdy skutečně mluví (výjimkou je např. Zahrada nebo Otrantský zámek), dalo by se proto říct, že režisér s herci patřičně pracovat neumí. To je však základní chyba, je tomu totiž právě naopak. Ano, herci působí naprosto neobyčejně a nepřirozeně především díky tomu, že nemluví když je to třeba, při veškerých stycích a možnostech komunikace jen jaksi mumlají a vydávají podivné zvuky, jenže i toho nejméně inteligentního člověka by to mělo navést na základní myšlenku filmu. Přiznám se, že i já jsem během sledování dost často měnil postoje, film odsuzoval, pak zase vychválil, pak nevěděl co si myslet, jenźe pak pŕišla pointa, poslední scéna, zatmívačka a já pŕestal dýchat. Ne proto, že by to bylo nějak šokující nebo překvapivé, nýbrž extrémně působivé. Zpětně do sebe celý film začne zapadat, chápete do detailu každičký prvek a chrochtáte blahem nad tak dokonalou kompozicí. Znám lidi, kteří Švankmajeru tvorbu pokládají především za interesantní vizuální počin, těm však, kdo mají potíže s odhalováním jejich point lze doporičit právě filmy jako tento. A rozhodně také těm, kdo tvrdí, že Švankmajer nemá na celovečeráky bez animací.

    • 24.8.2006  13:48
    Provaz (1948)
    *****

    Průlomový technický experiment, který možná dnes už tolik neohromí svou formální stránkou, ale pro mne především dokonalý herecký koncert, precizně dávkované napětí a další psychologický pohled do lidských perverzí, myšlenek a pocitů. A velkým plusem Hitchcockových filmů je podle mne i to, že ani dnes díky velké dějové kondenzaci a zajímavým dialogům vůbec nenudí.

    • 24.8.2006  13:34
    Miami Vice (2006)
    *****

    Miami Vice se jako poctivá, surová a realistická krimi, nijak se divákům nevnucující jakoukoliv samoúčelností zařadila mezi filmy kterým dokážu jen velmi těžko nečo vytknout. Je sice pravda, že jsem měl z žánrové stáje doposud co dočinění pouze s klony Kobry a spol. ale ať už je to jakkoliv, považuji Miami Vice za film dokonale zdařilý. Vážně nemám co vytknout, tentokrát se mi narozdíl od Collateralu i konec dosti zamlouval. Tedy vlastně jedna drobná výtka přeci jen bude, občas mi výběr hudby nesedl k použitým záběrům, někdy se prostě tvrdší rock k záběrům na vodopády nehodil. Ovšem ten zbytek muzikální složky na obraz pasoval více než dokonale. A ještě něco. Přesně takto jsem si film představoval ve svých nadšených fantaziích.

    • 11.6.2006  00:20

    Je to především romantický film, to si pište že jo. Romantická večeře ve společnosti shnilé mámy, faráře a pár dalších typusů, romantická procházka sadem usekaných končetin a prokypřených střev, to nejromantičtější vyznání lásky za přítomnosti vybraných hostů a správné sekačky na trávu v rukách. Romantika uškvařených kebulí, škodolibých hajzlíků, vypreparovaných hrudních košů, obnažených chodidel, přichucených pudinků ale hlavně a to především, romantika toho nejšmakóznějšího kečupu, jaký lze od východního k západnímu pobřeží sehnat. Jo a abych nezapomněl, tahle krvavá pochutina má vážně STYL.

    • 9.6.2006  20:17

    Pokud se vám také sem tam stane, že se ráno probudíte do monumentální deprese z toho, že pan Originalita je k nalezení leda ve vytríně státního technického muzea, pak je vskutku načase obrátit svá znavená kukadla směrem ke krajinám vycházejícího slunce. Tam je ta zaslíbená země, země nápadů a neotřelosti, překrásné animace a té nejsnovější atmosféry, kterou ani z vlastních nejobsažnějších představ nikdy nevyloudíte. Pro ty, co jsou stále srdcem dětmi, co se nebojí zlých bahňáků a ježibab, anebo klidně i pro ty a klidně třeba pro úplně všechny. Vivat Fantasia!

    • 9.6.2006  19:43
    Massive Attack: Eleven Promos (video kompilace) (2001)
    *****

    Absolutní klenot a nedostižný, natož pak překonatelný vrchol klipové tvorby podmázlý tou nejdokonalejší hudbou, jaká spatřila světlo světa od dob maestra Amadea. Tohle si pustíte jednou, hned podruhé, potřetí a po 12 hodinách zjistíte, že toho stále nebylo dost. Kašlu na to, to se nedá popsat, je to totiž GENIÁÁÁLNÍ!!!!!!!!

<< předchozí 1 2 3 4 6 7