Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (976)

plakát

Den nezávislosti (1996) 

Tyhle Americké slaďárny, to není nic pro mně. Ačkoli nemůžu tvrdit že jsem se nebavila. Triky jsou velmi dobré, některé záběry a scény jsou hodně působivé, a celkově to nepovažuji za úplně špatný nápad. Přes to, že je poněkud směšné, že se Američané tak hrozně bojí Ufounů. Musíte se hodně otupit než se na tenhle film podíváte. Chce to úplně vypnout, a brát to jako silně Americkou pohádku pro intelektuálně nevyzrálé dospělé, a znuděnou mládež. Nejhorší je ta propagace armády a prezidenta. Je to taková ta otřesná sentimentalita a patriotismus pana režiséra Emmericha. Všechny jeho filmy jsou takové. Zejména Americký prezident je hrdina. Navíc oni jsou s tím patriotismem fakt trapní, se zemí kterou ukradli. Jinak Will Smith, Bill Pullman a zejména Jeff Goldblum jsou skvělí, a hodně dobře se na ně kouká. V mnoha směrech je to takový ten velkofilm, propracovaný do každého detailu, ale někdy z toho dost dýchá ta přeslazená fraška. A taky celkově ty boje, střílení, zabíjení, a atomové bomby na mě nepůsobí nijak pozitivně, ani to ve mně nebudí pocit bezpečí a silné obrany proti nepřátelům. Takže něco splnilo svůj účel, a něco se hodně minulo.

plakát

Bělásek (1995) 

Je to film který mě zaujal už před devíti lety, kdy jsem to viděla jako celkem malé dítě, a co jsem to viděla teď, stále mi to přišlo dost zajímavé. Vím, že třeba takovýhle filmů je dost, o nějakém zvláštním člověku, kterého má společnost za zrůdu, ale tohle se v mnoha věcech vymyká. Například obsazením, přesto že tam hrají i hodně známí herci, stále si to udržuje ten pocit opravdovosti. Nebo atmosféra, film s tak silnou a přesvědčivou atmosférou se málokdy vidí. Člověk z toho má úplně takový stísněný pocit Amerického venkova, trochu strach, a trochu respekt. Navíc postav Běláska mi byla dost sympatická. Doplnili to dost zajímavou hudbou, otevřeným závěrem, a nenucenými dialogy, a vznikl dost povedený film. Málokterý člověk ví jaké to je, když ho celé jeho okolí má za divného vyvrhele, ale podle mně ti, kteří se už s tímto názorem setkali, budou dobře vědět on čem tenhle film je. Přestože je sám trochu ze sci-fi světa. Mně to přišlo působivé, a dost se mi to líbilo. Takže za mne klidně čtyři.

plakát

Tvrdá fuška (1982) 

Podle mě docela vydařený film. Čtveřice Poláků dostala zakázku od svého šéfa na práci v Anglii. Nevyznají se tam, cítí se odcizení, osamělý, ztracení. Postupně jejich "vedoucí" Nowak začíná tušit co se doma děje, a snaží se to před kolegy utajit. Docházejí peníze, a jemu samotnému dochází síla. A má strach. Je to film přesně o jeho pocitech. O tom, jak se cítí zle z toho, co se děje u něj doma, a zároveň se nechytá v tom, co je kolem něj. Neví co má dělat, neví co přijde. Myslím si že film má hodně silnou atmosféru, a pro lidi které něco třeba podobného zažili, to bude hodně příjemná podívaná. Navíc okořeněná velmi dobrým hereckým výkonem Jeremyho Ironse. Tak to vidím já.

plakát

Natěrač (2008) (TV film) odpad!

Špatný, špatný, špatný. Češi se už nějak v tom filmování úplně ztrácí. Budaře já nesnáším, Issovou ještě víc, a Čvančarovou taky zrovna dvakrát nevyhledávám. Ale hlavně už ta hra je špatná. Možná když ji hrají Britové někde na divadle nějakým ironickým stylem, může to být třeba i docela vtipné, ale v Českém televizním provedení je to maximální trapas. Nehledě na to, že natěrač změnil za film asi čtyřikrát charakter - naprosto nepochopitelně - a těm dvěma "dámám" se během filmu vytratila barva z vlasů. No, říkejme tomu nevydařený záměr. Hráli to tak, až to vkusného diváka bolelo. Nebylo to komické, spíše vyčerpávají. Celkově to moc nedávalo smysl, navíc celý film by skončil po deseti minutách kdyby si tam ta panička zavolala do herecké agentury, a najala si herce za menší peníze, a beze všech komplikací. Plus to všechny postavy byli nesympatické, a ve výsledku je z toho špatný televizní film o tom, jak se všichni chtěli vyspat s Budařem. Jedním slovem odpad.

plakát

Až vyjde měsíc (2012) 

Nádherný film. Do každého jednoho detailu propracovaný. Wes Anderson je úžasný režisér, a skvělý autor. Příběh má přesně všechno co potřebuje. Je místy velmi vtipný, a veselý, a chvílemi velmi smutný a zahořklý. A to je přesně to co na jeho filmech zbožňuji. Barvy jaké on do svých filmů používá jsou nezaměnitelné, a stejně tak atmosféra. Navíc u něj mám takový dojem jako by do příběhu jeho postav skutečně pronikl. Navíc to všechno funguje bez pozlátka nebo zbytečného sentimentu. Chvilkami jsem se u toho smála nahlas, a mnohokrát jsem měla slzy v očích. Nemůžu ani přesně určit co nejvíc se mi na tom líbilo, nebo co se mě nejvíc dotklo, protože celkově mě to úplně pohltilo. A dotkl se mě skoro každý jeden záběr. Nehledě na to, jak dobře u něj herci hrají. Všichni se tam skvěle hodili, a hráli naprosto bezchybně. Včetně Edwarda Nortona kterého normálně vůbec nemusím. Prostředí které si pro film vybral, nebo hlavní dvě postavy, nemluvě o úžasně zvláštní hudbě, vše mi přijde tak dokonale sehrané, že ani nemám pocit že bych tomu mohla něco vytknout. Navíc mi to přišlo strašně upřímné a opravdové. Zvláště jeho cit proto vystihnout rodinné, nebo celkově lidské vztahy. Opravdu byl tenhle snímek pro mě silným zážitkem, který si doufám někdy brzy zopakuji.

plakát

Život je stres (2008) 

Úmorný film o ničem. Plný scén a vtipů které už byli tisíckrát použité, a nejen ve filmech tohoto typu. Já mám ráda Diane Keaton, protože je stylová. Tady ovšem mi většinu času lezla na nervy, a měla strašný dabing. Dax Shepard je navíc podle mě stoprocentně nesympatický chlápek, který mi byl celý film proti srsti. Liv Tyler je moc hezká, ale má rozhodně na víc. Celé to téma už je tak vyčerpané, všechny fórky, a vlastně celá dějové linie je už tak strašně často omílaná, že se člověku na to nechce ani koukat. Jediné co se mi líbilo, bylo to že se staří rodiče neusmířili, ani po té co otec přiznal nevěru. Alespoň měli nějakou morální úroveň. Ale jinak bych si tenhle film nerada ještě někdy zopakovala.

plakát

Dannyho parťáci 3 (2007) 

Podle mě nejlepší díl. Hlavně to bude zásluha Ala Pacina, kterého opravdu zbožňuji. A navíc tady to zase klapalo, pěkně jako v prvním díle. Každá postava tady zase dostala svůj prostor, všichni pěkně fungovali, a to se mi líbilo. A dokonce to mělo pár i docela vtipných míst, třeba když se Danny s Rustym radí o ženách, a porovnávají si svoje zkušenosti. A hlavně to odsejpalo. Žádné zbytečné natahování času. Sice mě trošku vadil ten sentiment ke konci, ale Američani si na to prostě potrpí. A celkově ta ženská složka v tomhle filmu mi přijde rušivá. Přesto že tam nebyla Barkinová úplně špatná, mě tam vadila. Pořád mě to ale přes všechny klady nijak nechytlo. Nijak mě neberou ani jejich obličeje, ani úsměvy, celkem ani ty převleky. Je to dost dobře vymyšlené, a samozřejmě za to zacvakali pořádně hodně peněz, které se jim díky sledovanosti jistě vrátili více než dvakrát zpátky. Přijde mi to jako taková samo-účelová zábava. Když se pánové při natáčení bavili, tak jim to moc přeji. Ale celé to jde nějak mimo mě.

plakát

Takoví normální zabijáci (1994) odpad!

Samozřejmě všichni máme napsat, že je to skvělé, a že je to klasika. Na to já kašlu. Má to především příšerné obsazení. Nesnáším i Lewisovou, a ještě víc Harrelsona. Ale hlavně mi na tom vadí to, že to nemá žádnou myšlenku, metaforu, nebo ideologii. Prostě dva idioti jezdí, a zabíjí toho, kdo jim přijde pod ruku. A my diváci s nimi máme sympatizovat jenom proto, že je to cool. Mě se líbí originální, krvavé, nebo provokující filmy, ale tohle nemá ani hlavu, ani patu. A strašně se to vleče. Jediná fakt hodně dobrá věc je Tommy Lee Jones a jeho postava. Jinak Stone už si půjčuje něco sám od sebe, něco od Lynche, a na mě to nedělá žádný dojem. Tarantino už má taky na kontě mnohem lepší filmy. Navíc tihle dva "jiní než ostatní", neměli žádný cíl, a ani vlastní filozofii. Takže je z toho jen prázdné bla bla bla.

plakát

Dannyho parťáci 2 (2004) 

Ještě slabší než předchozí díl. A navíc hrozně úmorné. Bez vtipu nebo nadsázky, oni se hrozně snaží, ale vždycky z nich vypadne jen něco hrozně umělého nebo předpovídatelného. A navíc ještě na rozdíl od prvního dílu, tady nemá každá postava svoje pevné místo, nebo během filmu nějaký svůj vlastní příběh. Některé se prostě víc zazdili, a samozřejmě ty slavnější obličeje se upřednostňují. Přijde mi to takové samo-účelové, aby se na to chytali lidi. Jenže podle mě je hvězda ten co něco umí, a ne ten o kterém se nejvíc píše v časopisech. Takže mě osobně to nijak nevzrušuje. Čemu jsem se trochu zasmála byla scéna s Brusem Willisem, a Vincent Cassel byl docela příjemné překvápko, ale celkově to bylo nic moc, až slabé. Ve srovnání třeba s Guyem Ritchiem který natáčí podobné typy filmů, úplně slabé. On má vždycky šmrnc a nějakou inteligenci (Nehledě na to o kolik je to vtipnější) a tady mi to hrozně chybí. A přijde mi že se v některých věcech i opakovali. A navíc, Catherine Zeta-Jones jako sexy agentka FBI mi pěkně brnkala na nervy. A to jí mám jinak ráda. Jenže tyhle sexy agentky, to už je fakt úplně vymletý klišé.