bart-leby

bart-leby

Česko


4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 29.4.2016  15:54

    Jednoduchý, přímočarý příběh s dynamickou režií. Co tento snímek činí nazapomenutelným je herecký výkon G. M. Volontého. Jeho postava pošahaného gangstera s komunistickou minulostí je k sežrání. Jeho hlášky nezapomenutelné, stejně jako jeho cynický smích, kterým je prokládá.

    • 4.11.2014  17:37
    Zizek! (2005)
    *****

    S Žižkem je opravdu legrace. Ani tento dokument mi nedal jednoznačnou odpověď na to, zda je SŽ intelektuální šarlatán, záměrný provokatér či skutečně hlubokomyslný filozof, jehož mix Hegela, Lacana a Marxe představuje originální inspirativní výzvu pro radikální levici. – Nejvíce jsem se pobavil, když Žižek ve svém bytě komentuje televizní pořad, v němž o psychoanalýze hovoří tajnosnubně samotný Lacan, těmito slovy: Jsem osvícený a racionálně uvažující člověk a na rozdíl od Lacana preferuji jasné a srozumitelné vyjadřování.

    • 15.8.2014  08:41

    Nesmírně silný a pozitivní film o síle, pevnosti a nezdolnosti přátelství mezi muži, jehož genialitu korunuje skvělý happy end.

    • 18.6.2014  16:04

    Film, v němž jediným sympatickým hrdinou, se kterým se mohu ztotožnit, je TBC, kterou trpí ta luxusní koštěkotka. – Jako vždy geniální Volonté v dvojjedinné roli otce a pasáka…

    • 6.6.2014  14:19
    Sherlock (TV seriál) (2010)
    *****

    Skvělá ukázka toho, jak logika vítězí nad uvěřitelností.

    • 3.6.2014  15:40
    Oculus (2013)
    ****

    Jo jo… Jak že to psal Borges. Zrcadla a pohlavní styky jsou ohavné věci: obojí rozmnožuje lidi. Oculus je koituprostý, zato zrcadlového harašení si divák užije dosyta.

    • 2.6.2014  14:56

    Skvělá chlapácká kriminálka, kde pro ženy opačného pohlaví není místa.

    • 2.6.2014  14:31

    Neznám smutnější happy end a tak iritující antikatarzní vyznění, jaké na konci snímku předkládá Damiano Damiani. – Sympatická a atraktivní tvář Franka Nera se při závěrečné konfrontaci s dcerou zavražděného spoluvězně mění v odpornou, slizkou a pokryteckou masku maloburžoazního konformismu.

    • 24.5.2014  11:07
    Bratrstvo (2009)
    ****

    Velmi podařená homofašistická romance. Mezi vyznavači čisté árijské rasy to (nejen) v posteli pěkně jiskří… Ale v rámci genderové vyváženosti bych příště uvítal podobně laděný příběh o dvou rennies.

    • 8.4.2014  13:51

    Jenom jestli se bravurním elektroinstalačním řešením problému neinspiroval Petr K. během své dovolené v Hurghadě…

    • 23.3.2014  14:23
    Ortel (TV film) (1999)
    ***

    Vynikající Dürrenmatova předloha se v televizáckém Filipově pojetí zvrhla v poněkud ukřičenou a umlaskanou konverzačku. – Doporučuji mnohem mrazivější rozhlasovou inscenaci, v níž si obchodního cestujícího Trapse zahrál Bořivoj Navrátil. Téma viny a tresti je v této rozhlasové úpravě rozehráno mnohem dramatičtějším a tísnivějším způsobem.

    • 3.3.2014  17:25
    Pád Itálie (1981)
    ****

    Velmi nevyrovnaný film: slabší v celku, ale sugestivní v detailech. Politická rovina se zde střídá poetickou, přičemž režisér si příliš neláme hlavu s nějakou příběhovou konzistencí.

    • 25.2.2014  16:00

    Osobně hodnotím více Pád Itálie, ale i tento snímek je beze sporu velmi kvalitní, byť ten rámcový příběh tří mladých mužů, jejichž osudy rozdělila válka a následná okupace jejich města, je trochu kliše a navíc vyznívá poněkud do ztracena, chybí mu větší osudovost či tragičnost. Převládá spíše mozaikovité vyprávění, jehož poetika a styl – jak správně napsali někteří jiní uživatelé – připomínají trochu Felliniho. – Scéna v autobuse, kdy ustašovská lůza realizuje etnicko-rasově-třídní čistku, je dokonalou ukázkou groteskně hrůzné exploatace.

    • 9.2.2014  14:31
    Jako kníže Rohan (TV film) (1983)
    *****

    Úderná a tématem vděčná moralitka o tom, jak chudák – byv zbohatl – do ještě větší nouze přišel. Herecké výkony Menšíka a Roubíkové jsou dechberoucí; a ostatní figurkaří také se ctí.

    • 7.2.2014  16:27

    Velmi dobrý politický thriller natočený podle skutečné události. Strůjcům atentátu nelze nefandit, zvláště když celou akci má na povel nesmírně charismatický Gian Maria Volonté.

    • 24.1.2014  14:54

    Ti první a ti druzí mezi nimi chudák Fériaud, kolem nějž začíná být poněkud mrtvolno… Hlavní protagonista mi tak tochu připomínal Georga Camela z filmu Čtyři vraždy stačí, drahoušku…

    • 24.1.2014  14:37
    Van Gogh (1991)
    ****

    Velmi civilní, uměřený a nepatetický popis posledních týdnů jedné z nejvýznamnějších postav moderního výtvarného umění. Tvůrci se naštěstí vyhnuli dělat z Gogha excentrického, rozervaného a nepochopeného génia, který je svou posedlostí a umanutostí uměním nesnesitelný, až směšný (viz Minnellihio kanonizovaný portrét van Gogha ve filmu Žízeň po životě).

    • 11.12.2013  17:23
    Posedlost (1981)
    ****

    „Viděl jsem strašlivě špatný film: Posedlost, směs hororu, detektivky, násilí, satanismu a kdoví čeho ještě. Hnus. Prachy, prachy, prachy... Nic skutečného, pravdivého. Ani krása, ani pravda, ani upřímnost, nic, jen aby z toho byly prachy... Dívat se na to je jako mučení... Dá se udělat všechno, doslova všechno, jen když se za to zaplatí!“ – Andrej Tarkovskij (sic!!!)

    • 13.10.2013  11:03
    Požáry (2010)
    *****

    Tento film si v mých očích zaslouží plné bodové ohodnocení už jenom z toho důvodu, že jsem na pointu přišel mnohem dříve, než ji rezisér vybalil. A sebekriticky říkám, že v disciplíně správné tipování point nijak nevynikám.

    • 29.9.2013  15:16
    25. hodina (2002)
    *****

    Neskutečně silný snímek, jehož melancholická atmosféra se mi přesně trefila do nálady. Mužský trojlísetk nemá chybu. Sympaťák jeden vedle druhého, což je minimálně v případě Montyho poněkud paradoxní. Nejlepší scéna je Nortonův monolog před zrcadlem, jímž se vyznává k lásce k New Yorku a jeho obyvatelům.

    • 11.9.2013  20:49
    Sanitka (TV seriál) (1984)
    ****

    Devátý díl, v němž umírá doktor Skalka, je geniální…

    • 11.9.2013  18:03
    Kozí roh (1972)
    ***

    Ani nevím, jestli se mi hlavní postava (Marie) líbila více jako muž nebo jako žena…

    • 30.8.2013  17:54
    Krtek ve snu (1984)
    ****

    Zdeňku Millerovi LSD rozhodně prospělo. Skvělá anticivilizační dystopie s dokonalou pointou.

    • 12.8.2013  20:43
    Kentauři (1979)
    **

    Veliké zklamání. Nosné a atraktivní téma zpracované ve všech směrech neumětelským způsobem.

    • 27.7.2013  17:11

    Mimořádně falešný a výsostně reakcionářský film…

    • 9.7.2013  14:20
    Rituál (1973)
    *****

    Několik nesoustavných poznámek k filmu, který mě neskutečným způsobem dostal: Eric Cartman má svatou pravdu, když příležitostně hovoří o „zasraných hipících“… –– Podobné téma, tedy konflikt mezi rozdílnými kulturami se zcela odlišným hodnotovým systémem traktuje též film Černá smrt, ale ten i vzhledem k tomu, že se odehrává ve středověku, nepůsobí tak subverzivně a provokativně. ––  Počas závěrečného twistu jsem si vzpomněl na cikána Janečka z Haškova Švejka a v duchu si říkal, že nesmíme ztrácet naději, že se to ještě může obrátit k lepšímu a že podivná paganská komunita nakonec morálně zvítězí nad poněkud škrobeným a upjatým policistou z pevniny, který ve filmu symbolizuje přísnou a rigidní víru. Zkrátka jsem si přál, aby se ukázalo, že je to všechno jen hra a žádné obětování se nebude konat… –– Skvělý vtip celého snímku spatřuji v tom, jak je hravá, lehce opojná psychedelická atmosféra, která obklopuje život komunity, podržená skvělými tanečně-hudebními vstupu, v samotném závěru šokantně revidována, když se ukáže odpudivý a – měřeno dnešním pohledem – iracionální fanatismus místní komunity, byť z hlediska jejich víry jde o projev výsostně konzistní a souladný.

    • 7.7.2013  21:06
    Mučedníci (2008)
    *****

    Velmi přesvědčivý a sugestivní pokus o horor s (duchovním) přesahem. Na druhou stranu pro mě velmi znepokojivý snímek, který mi přinesl filmový zážitek na samé hranici (fyzické) snesitelnosti a který si s největší pravděpodobností netroufnu zhlédnout podruhé.

    • 7.7.2013  20:56
    Hroch (1973)
    odpad!

    Zdeněk Hořínek, kdysi napsal, že trapno může být za určitých okolností estetická kategorie. A proto jednotka filmové trapnosti = jeden steklý hroch.

    • 7.7.2013  20:45
    Taneček přes dvě pekla (TV film) (1982)
    *****

    Peklo jso ti druzí, ale i druhé… Geniální, lehce ulítlý a mírně subverzivně feministický příspěvek k démonologickému diskurzu. Jen tak mimochodem: jsou-li dvě pekla, možná existují i dvě nebe…

    • 7.7.2013  16:14
    Revizor (TV film) (2004)
    ***

    Jako dramaturgické selhání považuji fakt, že roli mladíčka Chlestakova hraje již poměrně opotřebovaný Kaiser. Mile naopak překvapil Josef Dvořák v roli Osipa. Jinak v celku průměrná inscenace nesmrtelné Gogolovy klasiky.

<< předchozí 1 2 3