Vencisak

Vencisak

okres Olomouc
salám banán

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.9.2017  14:36
    Červená (2017)
    ****

    Soňa Červená je ohromující a její život si zaslouží pozornost, o tom nemám pochyb. Nicméně a bohužel se mi vkrádají pochyby o dokumentu samotném. Paní Sommerová začíná vykrádat sama sebe. Dokument je nástavbou dokumentu Moje 20. století a zase tolik nového nepřináší. Nepřináší nový pohled na Červenou a jen doplňuje drobné mezery či časové etapy v jejím životě. Neviděl-li někdo Moje 20. století, nejspíš si dokument užije, v opačném případě je člověku spíše líto, že dokumentaristka prostě recykluje již hotový materiál a nabývá pocitu, že Červená, přes svůj pestrý devět dekád trvající život, vlastně již nemá co dalšího říct.

    • 25.9.2014  10:01

    Dokument není zajímavý dramaturgií, střihem ani kamerou, nemá žádnou informační přidanou hodnotu oproti všem různým dokumentům, které o Martě byly natočeny. Marta prostě mluví a Marta zpívá. To bohatě stačí.

    • 6.1.2013  13:43

    Skvělé! Film od Allena, o Allenovi, ale co je nejpodstatnější bez Allena. V takovém případě jsem se opravdu dočkal příjemné, nostalgické komedie odproštěné od typických pseudointoušských žvástů.

    • 25.10.2012  12:02

    Slabé herecké obsazení postavené na aktuálních filmových hvězdičkách (Eisenberg-Page) a vyčpělých hercích, kteří působí jako pěst na oko (Baldwin). Buďme rádi za úžasné představení Penélope Cruz coby najaté prostitutky a Judy Davis jako Allenovy manželky. Film bez ladu a skladu, který už kritiky tak strhaly, že vlastně není co dodávat. Snad bych vypíchnul opravdu skvostnou parodii operních scén (Komedianti, kdy Canio celou svou roli odehraje ve sprchovém koutu).

    • 30.1.2012  11:27

    Milá hollywoodská pohádka pro dospělé a hlavně pro fanoušky swingových big bandů aka Glenn Miller Orchestra. Z životopisně pojatého příběhu cáká pozitivno a veselo v každém záběru a divákovi nezbývá nic jiného než se celý film pobrukovat známé melodie a bouchat nohou do rytmu. Prostě příjemná oddychovka.

    • 18.11.2011  16:16

    Allena buď milujete nebo mu nikdy nepřijdete na chuť. Že by se nabízely kompromisy? U mě zřejmě ne. Útrpná, vleklá křeč podaná formou neskutečně ukecaného filmu, který neměl spád, nadhled a už vůbec ne komediální jiskru. Oceňuji snad jen mírnou intelektuální notu s architektonickými glosami na A. Loose. Pro mě ubíjející filmová záležitost.

    • 30.10.2011  19:32
    Neúplatní (1987)
    **

    tento film mi přijde jako výsměch kinematografii, břitký scénář, šílené dialogy, směšná umírání, hloupě vykreslené postavy, záběry na děti po americku a ta slow motion scéna na schodišti s kočárkem je více k pláči než k čemukoli jinému... paradoxní mi přijde nominace hudby na Oscara... Neúplatní jsou více než co jiného smutnou parodií na gangsterku s prvky pohádky na krvavé téma

    • 10.9.2011  19:20

    "It's only movie, Ingrid. " pravil Hitchcock a Pedro by mu jistě přitakal. Almodóvarova démonizující poloha stavějící na jeho klasických tématech osamění a sexuální identity je ostatně Hitchovým či Langovým přitakáním ani ne tak námětem jako provedením. Pedrův rukopis je citelný a díky za to, jelikož málokomu by se nepovedlo udělat z multižánrového filmu celovečerní frašku. Vtipálek zůstane vtipálkem, i když kontruje melodramatem. Kůže je skvostně nasáklá Iglesiasovou hudbou, temnou a dramatickou, podtrhující artové a designové vězení, vlastně dvojité vězení (dům i vlastní tělo). Nešlo si rovněž nevšimnout odkazů na tvorbu Louis Burgeoise. A to nemluvě o klasické kostýmní spolupráci s Gaultierem. Jediné, co mi chybělo a nač jsem si až příliš zvykl, jsou perfektně vyvedené úvodní titulky, které Kůži chybí. Ale co už, v Mině se určitě divák dočká. :)

    • 20.8.2011  17:36
    Třetí muž (1949)
    ****

    Neotřelé, ba originální, novátorské, překvapivě vtipné. Britský noir mě nesmírně bavil. Jednak zápletkou a rozuzlením, jednak doprovodnou hudbou, fantastickou atmosférou, která byla ta nejtemnější, jak jen mohla být. Hra se stíny, pára lokomotivy, klobouky hluboce naražené do obličeje. Kamera se povedla. A to vše vyšperkované jedním z nejlepších umírání Orsona Wellese, jaké jsem doposud viděl. Po té vší chvále mi jen chyběla třešinka na dortu v podobě mnohem rychlejšího spádu, snad i drobného director's cutu.

    • 14.8.2011  12:04
    List (1940)
    *****

    Atmosférický noir, ve kterém za měsíčního svitu září nejenom skvostná Bette Davis, ale především chladnokrevná povaha "kata-mstitele" Mrs. Hammond. 40's Hollywood se vším, co k němu patří.

    • 3.8.2011  09:16

    Fascinující jak z klasického příběhu o dvou ženách, které obě prožívají silné psychické trauma (jedna ze ztráty milovaného syna, druhá z šokujícího zážitku smrti), vyčnívají jejich charaktery a herecké výkony. A nad jejich šílenstvím drží pevný, trpělivý dohled doktor "Cukr". Neumím si představit, že by někdo dokázal postavu matky zahrát lépe než Katharine Hepburn. Její chladnokrevné pedantství je přivedeno k naprosté dokonalosti. Ovšem nemůžu se ubránit pocitu, že tento snímek měl zůstat na divadelních prknech, kde by všechny tři hlavní postavy excelovaly a přitom by dramatický náboj nebyl rušen chvílemi až zbytečnou tenzí či potřebou šokovat (což pro současného diváka může působit relativně směšně).

    • 28.7.2011  12:13
    Kvílení (2010)
    ****

    Artově příjemně vyvedený snímek, který diváka neurazí, ale nevím, jestli z něj může být odvařený. Cením si především toho, že mě Kvílení nestačilo nudit a ani všemožné skoky mezi recitací, animací, rozhovorem a soudním přelíčením mi nezpůsobily epileptický záchvat. Zápal Jamese Franca pro věc byl znát a jazzové kvílení v úvodních titulkách nemělo chybu, yeap!

    • 24.3.2011  00:44
    Morituri (1965)
    *****

    Jaký klenot válečného dramatu se z Morituri vyloupl! Jakoby divák sledoval šachovou partii, kde pozice, role a logické tahy jsou jasně dány. Přesto se dočká řady nečekaných zvratů, ovšem směřujících ke konečnému patu. Výkon Yul Brynnera lze označit za naprosto brilantní záležitost, obzvláště s domněnkou, že tento herec není takových psychologicky dramatických výkonů schopen. Naopak Brando klasicky dává vyniknout svému umu dramaticky chladnokrevné individuality, jež filmové snímky vyšperkovává k dokonalosti. Navíc ta kamera! Ta se sakra povedla.

    • 18.3.2011  23:49

    Tříhvězdičkové hodnocení mi trhá srdce, přesto si nemůžu pomoct. Místy nesmírně zábavný film avšak doplněný o těžkou křeč rádoby vtipných dialogů vyznívajících zcela do prázdna. My ovšem víme, co duo Tracy-Hepburn umí a co skvělého společně natočilo, tudíž snímek Woman of the Year se dá považovat za diváckou povinnost a předzvěst dobrých časů, na které se skutečně blýská.

    • 15.3.2011  14:06

    Divím se, dívím, že Poslední magnát je tady poměrně podhodnocený. Řekl bych, že neprávem. Předlohu jsem tedy nečetl, ale že by film působil nudně? Toť zřejmě subjektivní pohled. Místy mi naopak přišel velmi vtipný. Možná to bude zálibou ve filmech o filmech, ve výpovědích režiséra o jeho řemeslu. Navíc De Niro hrající rozšafného, poměrně roztomilého ředitele opravdu stojí za shlédnutí. Stejně jako okouzlující postarší Jeanne Moreau, jejíž manýry starých hollywoodských hvězd dávají filmu zářivou gloriolu nostalgie té doby. Navíc nechybí Kazanovo tolik typické závěrečné odcházení ze scény. Kazan se s profesí rozloučil důstojně.

    • 23.1.2011  08:42
    Lev v zimě (1968)
    *****

    Jak po anglicku natočit historický film s malou výpravou ale s velkým dějem? Takhle! Lev v zimě je poctivě vystavěný na mistrných dialozích Petera O'Toola a Katharine Hepburn. A jak už to tak bývá mezi panovníky(-rodiči), intriky jsou na prvním místě. Umí-li je někdo podat s dostatečnou dávkou cynismu, sarkasmu, uštěpačnosti a jedovatosti, stane se, že z takového dvouhodinového snímku nespustíte zrak.

    • 13.1.2011  21:27

    Nesmírně milý, upřímný a zároveň absurdní snímek, který posouvá pohled na westernový žánr zase o kousek dál. Nicméně Roy Bean a jeho svět si diváka omotá a už nepustí. Celý film jsem čekal, kdy se Soudce dočká své zbožňované modly Lilly Langtry, a byť očekávání bylo naplněno trochu jinak, přec dostavila se jako správná dáma - in natura.

    • 10.1.2011  09:55

    Jakožto velký fanoušek westernů jsem nemohl vynechat tuto proslavenou volnou trilogii se zarostlým, upoceným Eastwoodem, jehož devizou je krom žvýkání žvára jakýsi nadpozemský rychlopalebný reflex. Předchozí filmy, Pro hrst dolarů a Pro pár dolarů navíc se, mi líbily poměrně dost. Člověk by proto čekal gradaci posledního dílu. Jenže divák se dočká velmi, opravdu velmi rozvláčného příběhu, u kterého si po půl hodině říká "kdy už to konečně skončí". Zde neplatí do třetice všeho dobrého, neplatí to ani pokud bychom se na film dívali jako na samostatný počin. Hlavní hrdina se stává omšelým, vágním, dlouhé scény a záběry nezajímavými. Nad tím vším ovšem stojí výtečná hudba. Díky za ní, aspoň něco lze opravdu vyzdvihnout.

    • 30.11.2010  08:58

    Málo romantických komedií se svým "drajvem" může rovnat Příběhu z Filadelfie. Na svou dobu jistě progresivní snímek, který řadě puritánů hnul žlučí. A naprostou samozřejmostí je skvěle vykreslená a ještě lépe zahraná postava Tracy Lord v podobě Katharine Hepburn, stejně jako Mika Connora (J. Stewart). Dobře sekundoval i muž bez výrazu a notorický odříkavač replik Cary Grant, ale na to už jsme si přeci zvykli.

    • 13.11.2010  09:42

    I Bergman může rozesmát.... kdo by to čekal? Já rozhodně ne. O to více jsem byl z Úsměvů letní noci unešen. Nemluvě o fabulozní Evě Dahlbeck. Pokud má někdo rád inteligentní, intelektuální komedie posazené do mravné společnosti 19. století, tak by si tuhle záležitost neměl nechat ujít.

    • 20.10.2010  12:05

    Brilantní psychologický thriller, ve kterém dvě filmové hvězdy dokázaly přetransformovat svou osobní nevraživost do sesterského soužití. Aldrichův majsterštyk posazený do dvou pólů, které se stejně přitahují jako odpuzují. Jak Crawford, tak Davis předvedly velice uvěřitelný, živelný výkon. A co Bette Davis, v té době pohasínající hvězdě Hollywoodu, rozhodně nelze upřít je fakt, že touto rolí nejenom oprášila svůj herecký um, ale nasadila ztvárnění ženského hnusu naprosto novou a doposud nepřekonanou zářivou korunu. Její šoupavou rychlo chůzi jsem si prostě zamiloval. :))

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace