Recenze (270)
Idi Amin Dada (1974)
General Amin je bodry sympatak. Nezkazi zadnou legraci, ma rad prirodu a vubec ma sposty konicku a rozumi sposte veci. Proto ho taky lid miluje. Kazdy narod by mel milovat sve vudce. Kdo miluje nedostatecne, muze se beze stopy ztratit. To se behem jeho 8mi lete vlady stalo asi 300tisicum jeho spoluobcanu. Jeho napoleonske chotky skoncily neblaze v roce 1979, kdy byl svrzen tanzanskou armadou a ugandskymi disidenty. Dozil stridave v Iraku, Lybii a saudske Arabii. Zemrel v roce 2003. Tento uzasny dokument nam priblizuje obdobi rozkvetu jeho vlady v prvni polovine 70.let.
Naušika z Větrného údolí (1984)
Cista krasa a nadhera. Ano, da se diskutovat o tom, ze dalsi Miyazakiho filmy byly o kousek lepsi, ci mely propracovanejsi charaktery, ale pro me je tento mistr anime na 5 hvezach u drtive vetsiny svych filmu a u Nausiky nelze jinak.
The Work of Director Michel Gondry (2003) (video kompilace)
Vynikajici pocta hudebnimu videoklipu jako svebytnemu filmovemu zanru. Muj nejoblibenejsi je Beckuv Deadweigh, neuveritelne barevne a optimisticke.
Trója v proměnách času (2003)
........zensky lezou do penez, zenska to je furt, todle neni, todle chybi, tudle kosili musis vyhodit, sezen, ukradni, nemame, doslo, potrebujeme, takovydle reci, to uz nemam zapotrebi......... V Troji jsem sice nikdy nebydlel, ale tohodle chlapika bych chtel nekdy potkat.
Křup (1981)
Nadhera, genialni, uplne se mi tajil dech. Back je opravdovy velmistr remesla......
Vampire Hunter D (2000)
Za pribeh, atmosferu a neodolatelne charisma hlavnio hrdiny.
Mláďata (1979)
Vynikajici horor o jedne nestastne rodince a invencnim psychiatrovi. Velmi pusobive, originalni a dobre propracovane. Tezko neco vytykat.
Pouta války (2004)
Jeden z nejlepsich valecnych filmu, co sem kdy videl. Velke mnozstvi strhujicich bojovych scen provedenych s asijskou preciznosti. Ovsem jedna se take o "hollywoodsky" film natoteceny Korejci, kde vas muze zacatecni kycovita idylka trochu rozladit, ale netrva nastesti prilis dlouho. Pak uz jen cire valecne drama. Zvlaste cinska ofenziva, ktera pripomina vyjev z Pana prstenu stoji skutecne za to. Za vynikajici valecnou akci 5*.
Světlonoš (2005) (studentský film)
Videno na Otrlem divakovi pred Squirm. Jak je film kratky, tak dokaze cloveka rychle vtahnout. Skvela animace, vynikajici atmosfera a neskutecne mraziva hudba.
The Best of Blur (2000) (video kompilace)
Jakozto skalni fanda skupiny a mistra Damona nemohu jinak, ale presto objektivne a zaslouzene:). Coffee a TV je samozrejme skvely, ale muj nej je rozhodne Universal a scena s Cervenym muzem...