Recenze (205)
Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun (2021)
Nie je o čom, mňa Wesove filmy skrátka náramne bavia a jeho estetika mi robí neskutočne dobre. French dispatch je oddychová, svižná, vizuálne nenormálne prepracovaná zábavka, obsahujúca plejádu skvelých hercov a herečiek, na ktorých je fakt vidno, že si hranie v nej doslova užívajú. Mňam, 9/10.
Chodím po Moskvě (1963)
Mimoriadne príjemne strávených 78 minút okorenených extrémne chytľavou ústrednou melódiou, nesúcou sa celým filmom, sympatickými mladými postavičkami zažívajúcimi krátke epizódky takého všedného letného dňa v metropole Sovietskeho Zväzu. Absencia deja je štedro vykompenzovaná skvelou kamerou, situačným humorom a presne tou hravou letnou atmosférou s jemnými odtienikmi melanchólie, ako to mám rada. U mňa za plný počet.
Nebraska (2013)
Presne ten typ filmu, na aký mám chuť cez víkend poobede, keď je vonku hnusne a ja si navlečiem svoju deku s rukávmi, ktorú som dostala od kamošov k tridsiatke a verte tomu alebo nie, ide o MEGA vynález :-) Čiernobiela kamera bol pri tomto snímku vynikajúci nápad. Všetky postavy boli skvelo napísané aj zahraté, príbeh zahrial pri srdiečku, a.... ach, ako ja zbožňujem tieto tiahle jazdy nekonečnými cestami Ameriky! 9/10*
The Morning Show (2019) (seriál)
Po zhliadnutí celej prvej série: Seriál ma mimoriadne bavil, dobre sa pozeralo takmer na všetko - s výnimkou grimás Jennifer Aniston. Neviem, či mala v scénari prikázané takto j*bnuto sa tváriť (fakt nenachádzam priliehavejší výraz, a to sa veľmi snažím, ja inak v bežnom živote ani nenadávam, naozaj!), pravdepodobne hej, no jej postave som mala chvíľami až živočíšnu chuť jednu materinskú, dobre mienenú tresnúť. Ale to, že mi nejaká postava ide takto na nervy asi znamená len to, že je naozaj majstrovsky dobre zahraná, takže v konečnom dôsledku tlieskam. Všetko ostatné u mňa bez výhrad. Netrpezlivo čakám príchod druhej série.
Medianeras (2011)
Tak som po dlhej dobe narazila na film, ktorý ma naozaj úprimne chytil za srdce takým tým špeciálnym štýlom, ktorý si vyžaduje opätovné zhliadnutie. A mám z toho fakt radosť. Taký milý, smutno-pekný ňuňu filmík.
BoJack Horseman - Konec horkých dnů (2018) (epizoda)
Tento diel strašne bolel.
Manželská historie (2019)
Oh, fuck, toto fakt bolelo.
Joker (2019)
Jokerovou najväčšou zaujímavosťou je to, ako pramálo má človek pri jeho sledovaní pocit, že pozerá film o komiksovom anti-hrdinovi. Ide o silnú psychologickú drámu z nenormálnym sociálnym presahom. Nehovoriac o tom, že Phoenix zahral tak, až mi zvieralo srdce. Apokalyptická scéna, obohatená skladbou White room od kapely Cream je len čerešničou na torte. Skvelé, naozaj skvelé. 9/10.
Smažená zelená rajčata (1991)
No, to som si zase dala. Smažené zelené rajčiny sú klasickou americkou drámou rokov deväťdesiatych: Ide o ťažko sentimentálny, pri srdci hrejúci, estrogénom prešpikovaný film, na ktorý sa mimoriadne dobre pozerá, atmosféra rozprávaného príbehu je úžasná a podfarbená skvelou (ako sme si už u Newmana zvykli) hudbou. Všetky ženské hrdinky sú očarujúce a dostane sa nám aj chvíľkového napätia pri rozuzlení vražedného prípadu. Filmu udeľujem 9 z 10 presmrkaných vreckoviek. TOWANDA!
Pouštět draka (2019) (studentský film)
Nádherné a citlivé.