Lighter

Lighter

Jiří Vrátil

Česko

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 17.8.2016  23:24

    V Posledním skautovi vychází S. Black z vtipu J. Hallenbecka, tady se snaží stavět na komičnosti Goslinga, kterému však role pitomce nesedí, a většina "komických" situací je občas tak extrémní, že by se spíše hodily do Růžového pantera.

    • 11.7.2016  22:56

    Největší problém filmu je v nepravděpodobném střetu dvou ultradobrých hrdinů, který chtěl každý geek vidět. Přestože je Nolanův Batman, s nímž diváci nového filmu jsou bezpochyby seznámeni, zobrazen postmoderně, je skutečným morálním vzorem, jenž bere na sebe vinu druhých a je společností odsouzen. Není tedy oním morálně temným rytířem, symbolicky tmavým je jen v očích společnosti. Připravit střet hrdinů je tedy opravdu oříšek a Snyder se o to snaží asi 2 hodiny, čímž však z Batmana vytvoří skutečného padoucha a touto co možná nejvíce realistickou přípravou dokonale odradí fandy soubojů ala Avengers. Vzhledem k tomu, že Supermana dokázal přemoci i Luther ve starém Supermanovi, je zřejmé, že v souboji jde pouze o to, jestli má jakýkoliv člověk kryptonit nebo ne a vše okolo je čistě pro fanoušky soubojů, nicméně ti už jsou dokonale otráveni předchozími dvěma hodinami. Aby stálo čekání za to, Batman si souboj musí skutečně užívat, což z něj dělá spíše zarputilého násilnického padoucha, který si náhlým procitnutím uvědomí, že nejedná v souladu se svým přesvědčením, což opět vyznívá dosti nepravděpodobně. Není tedy divu, že film patří mezi blockbastery s nejstrměji klesajícími tržbami. Další výraznou slabinou je Eisenbergův Luther, jenž namísto excentrického geniálního padoucha spíše působí jako magor bez špetky charizmatu. Film se tak ve výsledku může najít pouze málo fanoušků, protože oproti Nolenovému Batmanovi nemá zdaleka takový chytrý a realistický scénář a oproti Avengers minimum akce.

    • 20.12.2015  19:34

    Audiovizuálně krásné, ale jinak svou extrémní hloupostí téměř srovnatelné s Pacific Rim a to už je teda co říct.

    • 17.12.2014  22:09

    Třetí Hobit nejvíce doplácí na rozdělení útlé knížky na tři filmy. Po pěkném začátku se odehrává "nekonečná" pasáž, přičemž Thorinovi hrábne a zbytek filmového osazenstva společně s divákem čeká, kdy ho to konečně přejde a začne se dít něco zajímavějšího, čímž má být vrchol trilogie v podobě velkolepé bitvy pěti armád, která je však pouze jakýmsi slabým odvarem bitvy u Minas Tirith. O "velkoleposti" pěti armád hovoří i fakt, že na jednu stačí hejno opeřenců, jiná je zas pouze nesourodou bandou bezdomovců. Vedlejší linka ruské trojky je dost nenápaditá a v další linii stačí na "maséra" Saurona polomrtvá Galadriel. Největšími pozitivy tak zůstává Bilbo a Šmak, kteří však příliš prostoru nedostanou. Dávám 4 * s hodně odřenýma ušima.

    • 16.12.2014  11:02
    Tři bratři (2014)
    ***

    Na jednu stranu to pro svoji infantilnost není vhodné pro osoby starší tří let, na druhou pro nevýchovnou pasáž s pedofilním myslivcem ani pro osoby mladší tří let.

    • 20.8.2014  23:41

    Tak zajímavě natočenou pohádku jsem už neviděl roky.

    • 20.8.2014  00:10

    "Noví" X-meni jsou jakýmsi slepencem, kde je děj pospojován důvěrně známými scénami (Matrix, Watchmen, ad.) a nestane se v něm prakticky vůbec nic překvapivého. Tolik vychvalovaný Fassbender a jeho postava je snad nejšablonovitější ze všech, jeho jednání je bez jakýchkoli překvapení a tedy nezajímavé. Chování Mystique taky napovídá, že má místo mozku koleno, McAwoyův Xavier rozhodně špatný není, ale další postavy jsou spíše jen do počtu, aby si fanoušci přišli na své. Film rozhodně není špatný, ale postrádá jakýkoliv náznak originality, a kvalitu tak zvedá audiovizuální stránka a několik zajímavějších scén, přestože tomu hodnocení napovídá, tak se dle mého názoru určitě nejedná o nejzdařilejší díl série, tzn. slabší 4 *.

    • 29.5.2014  10:22
    Godzilla (2014)
    *****

    Nová Godzilla je velmi dobře natočená. V průměrném začátku se připraví prostředí pro nástup monster, když se objeví první Muto, jdou už pak veškeré lidské zápletky stranou, protože tvoří pouze kulisy pro hlavní hrdiny, kterými jsou jednoznačně monstra. Dobré je i obsazení nevýrazného Kick-asse do hlavní lidské role, protože při svém nedostatku charisma ještě více dává vyniknout hlavním postavám a je snadno zaměnitelný, což se hodí , protože působí jako jakýsi lidský průvodce dějem a kritizovat, že je vždy na správném (nebo spíše špatném) místě je nesmyslné, stejně jako kritizovat scénáristy Smrtonosných pastí, že John pořád potkává teroristy. Jinak to prostě být nemohlo. Pokud by bylo lidské dění kolem monster reálné, neustále bychom se museli seznamovat s novými postavami a o staré postavy by vytvářely vedlejší dějové linky, o které však v tomto filmu opravdu nikdo nestojí. Ať lidé dělají cokoli, je to zbytečná vata, jediné ve filmu důležité je, že se objeví Muto, zavolá druhou, to zaslechne Godzilla a vydávají se do Kalifornie, kde dají wrestling. Děj vskutku jednoduchý, nicméně pro daný typ filmu naprosto dostatečný. Zlatý hřeb filmu překvapivě není závěrečný souboj, ale impozantní prezentace monster, kdy se vynořují ze tmy, mocně řvou a něco ničí. S temnotou v akčních pasážích se tu operuje neustále a velmi zručně, ve světle by byly záběry poloviční. Výstupy monster jsou doprovázeny výbornou hudbou, která je spíše souvislými zvukovými efekty bez jakýchkoli líbivých podtónů. Jediná pro mě rušivá byla jistá podobnost Godzilly s kámošem z účtárny a možná bych jí též doporučil snížit dávku plutonia před spaním, jinak v příštím souboji už dostane pěkně na prdel, i tentokrát to bylo jen tak tak…Vzhledem k slabé letošní konkurenci zvyšuji hodnocení na plnou palbu.

    • 20.4.2014  10:50

    Amorální Novotný má pravdu, ale nic překvapivého vlastně neřekne. Klusákovo "Ale to je rouhání!" působí stejně naivně jako celá jeho konfrontace. Nejzábavnější je tak fakt, že nikdo otevřeně nepřizná, že by bulvár četl, zejména zábavný je pár na plese, který není součástí stáda (nesleduje televizi, neposlouchá rádio, nečte denní tisk), a považuje se tak za lepší než ostatní. Pýchou a pohrdáním druhými se tak paradoxně podobá Novotnému.

    • 20.4.2014  01:10
    Ranhojič (2013)
    ***

    Film má opravdu krásné záběry, jako by za kamerou stál novodobý Caravaggio. Pokulhává však herecky i scénáristicky. Přestože se na první pohled zdá obsazení vydařené, herci jakoby svým rolím nevěřili, některé vážně míněné dialogy vyznívají spíše úsměvně. Šestisetstránkovou knihu lze zkrátka převézt do filmu velmi těžko, nejvíce se uvedené projeví např. ve scéně, kdy po dvou setkáních s tyranským šáhem ho považuje hlavní hrdina z nějakého neznámého důvodu za přítele. Oproti knize, která je sama o sobě dosti předvídatelná, je ve filmu spousta věcí dotáhnuta do ještě extrémnějších klišé. I přes krásné exteriéry se po většinu času film vleče a celkové dění je jaksi bez života, připomnělo mi to 300 - bitvu u Thermopyl. Ve výsledku se tedy bohužel rozhodně nedostavuje reálný pocit ošklivosti, přítomný např. ve Jménu růže, ale divák sleduje pouze průměrnou pohádku s několika drsnějšími záběry.

    • 17.4.2014  10:45

    Film jsem viděl včera a už si z něj vlastně nevybavuji skoro vůbec nic. Spousta pěstních soubojů, výbuchů a …. a spousta dalších výbuchů prokládaných pěstními souboji. Tentokrát alespoň ne tak strašně hlučných jako např. v Man of Steel…C. America je na rozdíl od dalších superhrdinů skutečný skautík, morálně naprosto čistý, který zřejmě nezná pojmy jako ironie či sarkasmus. Nelze se tedy divit, že humor je ve filmu dosti potlačen. (Poslední skaut B. Willise je přece jen z trochu jiného soudku). Není ani zvlášť inteligentní, ale je to voják, takže tyto věci u něj nejsou vůbec důležité. Jako jeho protiklad se tak jeví Ironman, který je superinteligentní protřelý zhýralec a měl by tak být pro film mnohem lepší volba, přesto v zábavnosti druhý díl C.A. jasně nad Starkem vede. Ten totiž vlastně už nemá co nabídnout a nechápu, že mu jeho jeden stokrát omílaný vtip diváci stále berou. V C. A. jasně dominuje výborná scéna přepadení auta jednookého Furyho, mezi další pozitiva řadím špičkové Scarlettino pozadí, a vlastně i postava Černé vdovy působí na rozdíl od Avengers sympaticky, scéna z New Jersey, která mi připomněla asi nejlepší počítačovou hru Fallout a místy až překotný děj, který se na štěstí povětšinou oprostil od srdceryvně dojímavých či patriotických scén, jež se zde přímo nabízely. Největší negativum je opět místy až překotný děj s příliš mnoho akčními scénami, jež se velmi podobají a průměrná zápletka. Ve výsledku slušně zfilmovaný komiks za průměrné 4 *, takže někde mezi horším Man of Steel a lepšími Avengers.

    • 3.4.2014  13:37
    Noe (2014)
    *****

    Film Noe je fantasy, ve které jediné, co je skutečně reálné, jsou lidé. Svět je zde vyobrazen „černobíle“, příroda včetně všech zvířat je dobrá, lidé zlí, a proto musí být zničeni. Darren Aronofsky na rozdíl od Bible do děje včlenil prvek vegetariánství, a snažil se tak přes výše uvedené rozdělit i lidi na dobré a špatné, bohužel ke konci se zjistí, že vegetariáni jsou k mému překvapení taky špatní :( Zda-li jsou i masožravá zvířata vegetariány, případně nebrání svá mláďata, a nezpůsobují tedy žádné zlo, z filmu zřejmé není. Jisté je, že bůh ve filmu nemá rád projevy svobodné vůle a dává přednost naprogramovanému chování rozumově nižších tvorů. Je to tedy nedokonalý svět nedokonalého boha, srovnatelný např. se světem v Souboji titánů. Pohádkovou vizi doplňují skalní obři (z Hobbita) a jejich poslední bitva „o Železný pas“. V reálném světě je dle mého názoru zlo zastoupeno např. fazolemi, které mě při projekci málem roztrhaly... Depresivní scény filmu odlehčoval snad jen smích bláznivého souseda po levici a Dontovo nepřetržité cicmání s Šárkou, přičemž vyluzované mlaskavé zvuky byly v některých tichých pasážích vyloženě nevhodné, např. při „Abrahámově volbě“. Kolem ní se točí druhá část filmu a je zde na rozdíl od Bible alespoň racionálně opodstatnitelná. Charisma R. Crowa utáhne v pohodě celý film a ani ostatním hercům není co vytknout. Největší síla filmu tkví i přes filosofickou rovinu v audiovizuální stránce filmu, která je vskutku úchvatná. Některé scény, např. když je Noe v táboře Kainových potomků a uvědomí si, že stojí v krvi jako ve vizi, jsou špičkové. Chápu, že se film nelíbí křesťanům, ale nechápu, proč se nelíbí všem ostatním. Mně se teda líbil hodně.

    • 13.1.2014  14:38

    Dont jistě promine, ale musím reagovat na komentář uživatele Tetsua, jenž rozvíjí všeobecně vnímaný názor. Může to být všechno přece jen trochu jinak. Onen snímek odhalující podstatu života je oslavou všech obyčejných lidí a jejich poctivé práce. Jeho autor zažívá neobyčejný život, a je proto obdivován jako jakýsi životní guru. Walter je novými zkušenostmi fascinován a začíná být vnímán i okolím mnohem pozitivněji, tj. jako člověk, který něco dokázal. Očekává stejně impozantní snímek, jako je jeho nynější život, když jej na konec uvidí, ještě možná nechápe. Sean O´Connell podstatu všeho prostého demonstruje, když si chce zahrát fotbal s místními kluky, což je věc na rozdíl od útěku před vybuchující sopkou vskutku prostá. Stiller s jeho téměř neomezenými finančními prostředky je stejný jako Sean O´Connell, a proto může být ze všech neobyčejných zážitků přesycený, každý extrém může být překonán pouze extrémem větším. Pokud si toto člověk uvědomí, dospěje a vrací se k věcem prostým, které nyní vnímá jinak. Můžu tento film proto považovat za jeho nejdospělejší. Nejlepší scéna: "This is ground control to Major Tom..."

    • 9.1.2014  23:36
    Ve jménu vlasti (TV seriál) (2011)
    ****

    1. a 2. řada je klasický americký kvalitní mainstream. Přibližně od 4. dílu 3. řady až do jejího konce se však úroveň zvýší natolik, že divákovi se realističností scénáře přimomene The Wire či Breaking Bad, tedy naprostý kvalitativní vrchol.

    • 9.1.2014  23:27
    Rivalové (2013)
    *****

    Jedná se o řemeslně mimořádně dobře natočený film. Otázkou však zůstává, zda-li to na Top 10 historie stačí. Pro mě určitě ne. V případě filmové rivality dávám přednost Nolenovu rafinovanému konceptu. Rush bych označil za perfektní "malý" film, kdy na rivalitu dvou hlavních představitelů se sice pěkně kouká, ale jaksi nepřináší nic nového a běží po jasně předvídatelné linii. Lauda i Hunt mi nepřipadali osobnostně ničím zajímaví a mimo jezdeckého talentu měli společnou pouze aroganci, kterou u lidí opravdu nesnáším, možná protože jsem takový extrémní empat. :) Slabších 5 *.

    • 9.1.2014  23:01

    Todle mě emocionálně naprosto minulo a přestože se všechno zdá v pořádku, celé to bylo takové jekési nevěrohodné. Po vyjímečném Tornatoreho filmu La Sconosciuta, která je místními uživateli hodnocena o něco hůře byl pro mě film spíše zklamáním, laťka byla zkrátka nastavena příliš vysoko, slabší 4*.

    • 9.1.2014  22:45
    Trans (2013)
    **

    Podobný styl vyprávění je přesně mým šálkem čaje, v tomto případě je však scénář natolik překombinovaný a na efekt vyhnaný do extrému, že ve výsledku je film pro mě pouze strašnou slátaninou.

    • 14.12.2013  00:54
    Vynález (2004)
    ****

    Nejobtížněji pochopitelný film, jaký jsem kdy viděl. Ve výsledku však do sebe události pěkně zapadají a jako experiment možnosti časových paradoxů se jedná o počin vskutku zajímavý.

    • 10.12.2013  20:46
    Gravitace (2013)
    *****

    Po přečtení komentáře Sgt. Tracnika se též musím pozastavit nad zcela nevhodně zvoleným názvem filmu. Nemluvíme-li o naprosté absenci gravitace, je v 90% filmu gravitační síla tak slabá, že název by se spíše hodil na filmy typu Samotář v Seattlu, kde přece jen gravitace hraje roli zcela zásadní. Pro příště bych tvůrcům doporučil nějaký mnohem trefnější název, třeba: "Rusáci, ti popletové, zničí tři rakety a astronautka pak spadne do vody" nebo zkráceně alespoň "Vraždící vesmírné trosky"!

    • 16.11.2013  00:40

    Toto dílko má naprosto všechno - akci, humor i patos. Problém je v tom, že akce není až na pětiminutovku s vrtulníky nikterak objevná, vtipné scény jsou tak hloupé, že se jim ani smát nelze, a patos na mě nefunguje, protože nejsem Američan nebo holka. Film je sám o sobě tak neuvěřitelná vykrádačka kultovního vzoru, že nejpřekvapivější byl způsob, kterým McTatum zlikviduje hlavního padoucha v závěrečné scéně. Chování jednotlivých postav je tak neuvěřitelné, že většinu času zatínáte pěst a nevěřícně kroutíte hlavou. Takže pokud chcete někoho pořádně na*rat, tak mu tento film doporučte. Díky Donte :)

    • 8.10.2013  22:34

    Vzhledem k tomu, že jsem nedávno viděl film Megažralok vs. obří chobotnice, nepovažuji todle peklo za úplné dno, ale určitě moc nescházelo.

    • 3.10.2013  00:15

    Tak tendle film by se snad nelíbil ani Marťasovi z účtárny!

    • 9.9.2013  12:57

    Hezky to napsal Matty. Já váhal mezi 3 a 4 * a o celkovém hodnocení rozhodlo až objevení se žaluda Stathama na konci filmu. Po pravdě koukat se 2 hodiny na krabatící kůže na zátylcích hlavních hrdinů a takový příslib pro příští díl! OMG, už bude chybět jen největší samec Willis! Na místo technických nelogičností mě nejvíc dostalo, jak se Lišák Rock rozhodl, že přemístí "vajíčko" z NATO báze, protože tam není bezpečno. Dost mi to připomnělo Pain and gain, akorát tady svalovcům "inteligentní" plány vesměs vycházely, takže nepůsobili jako úplní pitomci. Film ale má tempo, dobrou hudbu a zajímavého záporáka, kterého sráží hrátky s tankem, ve kterých projeví svoji zvrácenost. Hodně legrační je Rock, který při každé příležitosti musí mermomocí někam skočit, to je normální blázen! Jo a rodina rulez, to je jasný, takže vřele doporučuji seržantu Strašníkovi!

    • 24.8.2013  18:04
    Velmistr (2013)
    ***

    Což o to, vizuál je vskutku pěkný, ALE jinak je to neuvěřitelně utahaný slaďák, při kterém jsem si několikrát vzpomněl na vtip o čínském způsobu mučení. Film se snaží být extrémně hluboký, neustále se opakují základní lidská moudra, zřejmě, aby nabyla na významu, a všechny postavy zadumaně civí do dálky, aby i naprostý pitomec pochopil, že teď se stalo ve filmu něco opravdu výjimečného, ale ono se toho ve filmu vlastně moc nestane, a že na to mají tvůrci při dané stopáži opravdu prostor. Zkrátka není Ip Man jako Yip Man...Velmi slabé 3*

    • 2.7.2013  22:36
    Muž z oceli (2013)
    ****

    Po Snyderových Watchmenech musím tento film označit za zklamání. Očekával jsem posun Supermana do temnější a dospělejší roviny, kam tak komerčně úspěšně již vkročil Nolan s Batmanem, a tento směr se tedy zcela logicky nabízel. Bohužel se tak nestalo. Zbyla pouze akce pro teenagery, kde pro neustálé výbuchy a flashbacky do minulosti se zdá, že děj filmu zcela absentuje. Zimmerova hudba v DKR vytvářela zvučné zajímavé motivy, zde se však pro přemíru akce slévá do hrozného randálu. Efekty jsou slušné, zejména proces terraformace, herecké výkony pro tento typ filmu standardní. Nejpřesvědčivější byl zřejmě generál Zod, jehož představitel se do této role s tou tlamou dokonale hodil. H. Cavill byl přesvědčivější a hlavně přirozenější ještě zarostlý, když se v roli superhrdiny teprve hledal. Po navlečení se do těsného oblečku s gelem na hlavě, dokonalým oholením a ne zrovna dospělým úsměvem se stává klasickým archetypem superhrdiny známého z filmů z poměrně dávné minulosti. Dialogy jsou až na výjimky vesměs zcela bez myšlenky. Scénář podobný kterémukoli předešlému filmu o Supermanovi, křesťanská paralela a její se následné zřeknutí z důvodu diváckého očekávání a možného rizika strhává film na konci do šedého průměru. Průměrný film s dobrými efekty = 3,5 *, ale dávám 4, abych jej přece jen hodnocením odlišil od filmů kvalitativního bahna typu Django unchained :).

    • 30.3.2013  13:39
    Divoši (2012)
    ***

    Z tohoto filmu mám velmi rozpačité pocity. Střídají se zde výborné scény se scénami vyloženě příšernými. Nechápu, jak může tak zkušený režisér natočit film tak naivně. Pokud přetrpíte první 3/4 hodinu a zejména neustálé vysvětlovací monology hlavní hrdinky, jež jsou místy opravdu extrémní, kvalita filmu jde výrazně nahoru. Zkrátka škoda nevyužitého potenciálu...

    • 3.3.2013  21:18
    Bídníci (2012)
    ***

    Zcela zásadní dílo pro pochopení pojmu nekonečno.

    • 24.1.2013  14:02

    Není pro mě překvapením, že se názorově na tento film rozcházím s uživatelem Dont, ale vzhledem k hodnocení ostatních uživatelů 90% a uživatele Sgt. Trancnik 5 *, kterého, alespoň co se filmového vkusu týká, nepovažuji za úplného pitomce :), jsem nucen se vyjádřit poněkud obšírněji s mnoha spoilery. Film se rozjíždí velmi slibně ústředním hudebním motivem a nástupem brilantního dr. Schulze a obstojnou laťku si drží přibližně hodinu, následuje setkání s Candiem a zcela zbytečná část jízdy na Candiho panství, následuje setkání se zlým Stephenem, které trvá 3-krát déle než by mělo, protože opakuje stále stejný vtip. Rozmluva u večeře opět posouvá laťku výše, poté nastává řezničina, na které původní Django stojí, a neměla tedy chybět. Bohužel na rozdíl od konce v Kill Billovi 1, kdy se jedná o souboje s katanami a scény jsou zvýrazněny perfektní hudbou, zde scény alespoň dle mého názoru nepřinášejí nic nového a celkově nudí. Protože Tarantino evidentně potřeboval delší stopáž, nechá Djanga zajmout a následně zase osvobodit, aby dokončil dílo zkázy. Nyní ke scénáři, který na rozdíl od režie považuji za špatný. Django a jeho žena mají vypálené stejné značky na tváři, Candie na něj zírá prakticky pořád a vůbec ho nenapadne souvislost? Ta napadne až Stephena, který 2 x mrkne a je mu jasné, že jsou manželé… Opravdu nevím, jak bylo manželství obvyklé mezi otroky… jak však vyprovokuje emoce Djanga, jež ho prozradí? Candieho ze zcela neznámého důvodu napadne, že má u večeře ukázat záda s jizvami, když musí nutně předpokládat, že je Dr. Schulz už viděl, když ji měl na pokoji. Proč mají černoši zbraně u Velkýho taťky, který se později ukáže jako zakladatel KKK na farmě se třemi drsnými dozorci? Proč dr. Schulz se celou první hodinu chová jako chladnokrevný zabiják s naprostým nadhledem, když nedokáže udržet emoce při pohledu na zbičovaná záda Djanga či trhání psy D´Artagnana, když s tímto aktem nemá problém vůbec nikdo jiný? Proč neudrží rozvahu, když zastřelí Candieho, přičemž odsoudí na smrt ženu Djanga? Proč nosí Django sluneční brýle, které se v USA rozšířily až ve 30 letech 20. Století (slušelo by spíše do filmu Wild Wild West)? Proč se Django zdráhá zastřelit vůdce gangu před synem, když zcela zbytečně obětuje D ´Artagnana? Dr. Schulz mu říká, že se bude muset ušpinit, ale jaký efekt toto ušpinění přináší, není zřejmé. Sestru Candieho zastřelí jen, protože je bílá? Proč místo klasického umučení toho ďábla Djanga, ho nechají odvést na nucené práce, kde se může stát cokoli? Snad aby mohl uprchnout a postřílet zbytek? (Pomstu v nenávisti si představuji poněkud osobněji.) Proč Djangova žena neuprchla z boudy, ze které by se dostalo i malé dítě i vzhledem k tomu, že dozorců opravdu moc nezbylo a bylo možno spekulovat, že se za ní hnát nebudou? Zřejmě, aby ji Django našel, až se vrátí? Proč se nechají dozorci přesvědčit, aby osvobodili Djanga a dali mu zbraň? Ty prachy tam údajně jen tak leží, vyřídit gang znamená „jen tak leží“, zvláště potom, co to Django podle své verze už jednou posral. A na konec, proč jsou všichni bílý mimo Schulze buď padouši, nebo naprostí pitomci? Celkově tedy Django má tolik scénáristických berliček, že ke konci filmu člověk už může pouze kroutit hlavou. Každý má práh bolesti a já jej mám pravděpodobně o něco výše než většina uživatelů. Ale abych jen nekritizoval, libilo se mi: udělení příkazu k prodeji Djanga „You will sell him cheap.“ a povel k útoku na D ´Artagnana: „Marsha!“ Dávám 3 *, protože tento film Tarantina je o třídu horší než kultovní Pulp Fiction za 5 * a o něco horší i než jeho poslední film Hanební pancharti 4 *.

    • 25.11.2012  22:56
    Atlas mraků (2012)
    *****

    Pokud bych měl hodnotit všech šest příběhů, pak následovně: "dobrodružný" z 19. století je nezajímavý a scénáristicky dosti naivní, příběh skladatelů považuji za zřejmě nejlepší, je zde jasně cítit Tykwerův rukopis, detektivní je pouze průměrný, příběh těžící z přeletu přes kukaččí hnízdo je klasicky oddechový, ale jistě zábavný, příběh z nového Soulu je technicky brilantní a je zde několik zajímavých nápadů a poslední, postapokalyptický je opět průměrný, ale alespoň prostředím a postavou Old Georgieho zajímavý. Příběhy se obecně vyznačují značnou jednoduchostí, to ale souvisí s tím, že slouží "většímu" celku, jsou vesměs plné klišé, herci výkony až na výjimky (výborný Jim Broadbent) za průměrnými příběhy ničím nezaostávají, nicméně alespoň typově neruší. Je zajímavé, jak Hugh Grant coby krvežíznivý barbar, zaujme opět pouze svojí nevýrazností. Filmu však při komplexním hodnocení musím udělit 5 *. On totiž jako celek překvapivě vyspěle funguje, je formálně brilantní, přechody mezi příběhy zejména v poslední třetině filmu jsou dokonalé, má několik opravdu velmi silných scén, ale hlavně má něco do sebe, ostatně jako všechny pohádky, a za to si určitě pochvalu zaslouží.

    • 16.10.2012  13:35
    Looper (2012)
    ****

    Film i přes komentáře jiných uživatelů nebyl příliš složitý (v ději se údajně neztrácel ani Sgt.Tracnik!). Pozitiva: propracovaný děj, povedené akční scény, hlavní hrdinové uvěřitelní. Negativa: milostná scéna bez nahé Emily Blunt, nelogičnosti při cestování v čase, odklon od akčního sci-fi k romanci. I přes uvedená negativa dostali tvůrci z mála peněz hodně líbivé muziky, takže pěkných 80%.

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace