Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (69)

plakát

Příšera ze starého Soulu (2023) (seriál) 

Seriál těží z faktu, že vychází z děsivých historických událostí a nebude náhodou, že koncept nemocnice silně připomíná klasická temná japonská anime. Výjimečně krásná So-hee Han je pro roli trpící bojovnice snad stvořena (Undercover) a nemáte problém ji věřit každou emoci. Skvěle napsané jsou i postavy hlavních záporáků, tedy paní Maedy (Cladia Kim) nebo podplukovníka Joong-wona (Jo Han-chul). Mezi další pozitiva patří audiovizuál, emocemi nabitá skvělá atmosféra a některé dechberoucí scény (např. pronásledování Tchesang). Mezi negativa pak mřížemi proskakující CGI mostrum, občasné nelogické chování vedlejších postav na straně Korejců a romantické sbližování hlavních představitelů, kdy jsou dialogy a scénář opravdu velmi špatné. Ve výsledku tedy velmi dobré, ale mohlo to být skvělé...

plakát

Nadace - Série 1 (2021) (série) 

1 * za vizuál, 2. za Cleona, ostatní postavy, dialogy a hlavně scénář (těch wtf momentů...) naprostá katastrofa. Pokud by se nejednalo o výjimečnou předlohu, tak budiž, ale původní trilogie byla oceněna jako nejlepší sci-fi série všech dob a udělat s ní něco takového je naprosto trestuhodné. Je zřejmé, že extrémní sebevědomí tvůrců série dokáže bohužel překonat pouze jejich neschopnost a hloupost.

plakát

Správní chlapi (2016) 

V Posledním skautovi vychází S. Black z vtipu J. Hallenbecka, tady se snaží stavět na komičnosti Goslinga, kterému však role pitomce nesedí, a většina "komických" situací je občas tak extrémní, že by se spíše hodily do Růžového pantera.

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

Největší problém filmu je v nepravděpodobném střetu dvou ultradobrých hrdinů, který chtěl každý geek vidět. Přestože je Nolanův Batman, s nímž diváci nového filmu jsou bezpochyby seznámeni, zobrazen postmoderně, je skutečným morálním vzorem, jenž bere na sebe vinu druhých a je společností odsouzen. Není tedy oním morálně temným rytířem, symbolicky tmavým je jen v očích společnosti. Připravit střet hrdinů je tedy opravdu oříšek a Snyder se o to snaží asi 2 hodiny, čímž však z Batmana vytvoří skutečného padoucha a touto co možná nejvíce realistickou přípravou dokonale odradí fandy soubojů ala Avengers. Vzhledem k tomu, že Supermana dokázal přemoci i Luther ve starém Supermanovi, je zřejmé, že v souboji jde pouze o to, jestli má jakýkoliv člověk kryptonit nebo ne a vše okolo je čistě pro fanoušky soubojů, nicméně ti už jsou dokonale otráveni předchozími dvěma hodinami. Aby stálo čekání za to, Batman si souboj musí skutečně užívat, což z něj dělá spíše zarputilého násilnického padoucha, který si náhlým procitnutím uvědomí, že nejedná v souladu se svým přesvědčením, což opět vyznívá dosti nepravděpodobně. Není tedy divu, že film patří mezi blockbastery s nejstrměji klesajícími tržbami. Další výraznou slabinou je Eisenbergův Luther, jenž namísto excentrického geniálního padoucha spíše působí jako magor bez špetky charizmatu. Film se tak ve výsledku může najít pouze málo fanoušků, protože oproti Nolenovému Batmanovi nemá zdaleka takový chytrý a realistický scénář a oproti Avengers minimum akce.

plakát

Purpurový vrch (2015) 

Audiovizuálně krásné, ale jinak svou extrémní hloupostí téměř srovnatelné s Pacific Rim a to už je teda co říct.

plakát

Hobit: Bitva pěti armád (2014) 

Třetí Hobit nejvíce doplácí na rozdělení útlé knížky na tři filmy. Po pěkném začátku se odehrává "nekonečná" pasáž, přičemž Thorinovi hrábne a zbytek filmového osazenstva společně s divákem čeká, kdy ho to konečně přejde a začne se dít něco zajímavějšího, čímž má být vrchol trilogie v podobě velkolepé bitvy pěti armád, která je však pouze jakýmsi slabým odvarem bitvy u Minas Tirith. O "velkoleposti" pěti armád hovoří i fakt, že na jednu stačí hejno opeřenců, jiná je zas pouze nesourodou bandou bezdomovců. Vedlejší linka ruské trojky je dost nenápaditá a v další linii stačí na "maséra" Saurona polomrtvá Galadriel. Největšími pozitivy tak zůstává Bilbo a Šmak, kteří však příliš prostoru nedostanou.

plakát

Tři bratři (2014) 

Na jednu stranu to pro svoji infantilnost není vhodné pro osoby starší tří let, na druhou pro nevýchovnou pasáž s pedofilním myslivcem ani pro osoby mladší tří let.

plakát

X-Men: Budoucí minulost (2014) 

"Noví" X-meni jsou jakýmsi slepencem, kde je děj pospojován důvěrně známými scénami (Matrix, Watchmen, ad.) a nestane se v něm prakticky vůbec nic překvapivého. Tolik vychvalovaný Fassbender a jeho postava je snad nejšablonovitější ze všech, jeho jednání je bez jakýchkoli překvapení a tedy nezajímavé. Chování Mystique taky napovídá, že má místo mozku koleno, McAwoyův Xavier rozhodně špatný není, ale další postavy jsou spíše jen do počtu, aby si fanoušci přišli na své. Film rozhodně není špatný, ale postrádá jakýkoliv náznak originality, a kvalitu tak zvedá audiovizuální stránka a několik zajímavějších scén, přestože tomu hodnocení napovídá, tak se dle mého názoru určitě nejedná o nejzdařilejší díl série, tzn. slabší 4 *.

plakát

Godzilla (2014) 

Nová Godzilla je velmi dobře natočená. V průměrném začátku se připraví prostředí pro nástup monster, když se objeví první Muto, jdou už pak veškeré lidské zápletky stranou, protože tvoří pouze kulisy pro hlavní hrdiny, kterými jsou jednoznačně monstra. Dobré je i obsazení nevýrazného Kick-asse do hlavní lidské role, protože při svém nedostatku charisma ještě více dává vyniknout hlavním postavám a je snadno zaměnitelný, což se hodí , protože působí jako jakýsi lidský průvodce dějem a kritizovat, že je vždy na správném (nebo spíše špatném) místě je nesmyslné, stejně jako kritizovat scénáristy Smrtonosných pastí, že John pořád potkává teroristy. Jinak to prostě být nemohlo. Pokud by bylo lidské dění kolem monster reálné, neustále bychom se museli seznamovat s novými postavami a o staré postavy by vytvářely vedlejší dějové linky, o které však v tomto filmu opravdu nikdo nestojí. Ať lidé dělají cokoli, je to zbytečná vata, jediné ve filmu důležité je, že se objeví Muto, zavolá druhou, to zaslechne Godzilla a vydávají se do Kalifornie, kde dají wrestling. Děj vskutku jednoduchý, nicméně pro daný typ filmu naprosto dostatečný. Zlatý hřeb filmu překvapivě není závěrečný souboj, ale impozantní prezentace monster, kdy se vynořují ze tmy, mocně řvou a něco ničí. S temnotou v akčních pasážích se tu operuje neustále a velmi zručně, ve světle by byly záběry poloviční. Výstupy monster jsou doprovázeny výbornou hudbou, která je spíše souvislými zvukovými efekty bez jakýchkoli líbivých podtónů. Jediná pro mě rušivá byla jistá podobnost Godzilly s kámošem z účtárny a možná bych jí též doporučil snížit dávku plutonia před spaním, jinak v příštím souboji už dostane pěkně na prdel, i tentokrát to bylo jen tak tak…Vzhledem k slabé letošní konkurenci zvyšuji hodnocení na plnou palbu.