Recenze (867)
Drive (2011)
Velmi slušná pocta Lynchovi, jako by Drive natočil sám Lynch. Blue Velvet - Mulholland Drive - Drive. Stejně tak Badalamentiho synthi-atmosférická hudba jen podtrhuje inspiraci Lynchem. Divákovu pozornost tu udržuje od první minuty až do závěrečných titulků pečlivě dávkované napětí zabalené do obrazů s velmi pomalým tempem a podmanivou hudbou. Hlavní hrdina se chová jako romantický rytíř, kterému musíme fandit. 90% hvězdiček
Vrah mezi námi (1931)
Zločinci soudí zločince, ale ne za to, co udělal, ale proto, že jim kazí kšefty. V ulicích je totiž příliš mnoho policistů a vrazi a zloději nemohou "podnikat". Tato spodina společnosti nakonec sestaví vlastní soudní tribunál, aby odsoudil psychicky narušeného člověka, který ani neví, proč a zdali vůbec vraždí. Naproti tomu policie a soudy ochraňují právo a tedy i právo šílence/vraha. Pozůstalím zavražděných dětí zbývají jen oči pro pláč. 90% hvězdiček
Den cvoka (2002)
Pravdivá a tím velmi drsná a znepokojující podívaná. Pořád jsem se u toho filmu smál, ale vždyť ono nebylo čemu se smát. A to je přeci smutné, že se nemůžu smát. Zítra raději ani nebudu vstávat, abych se sobě náhodou nesmál a nebylo mi z toho smutno. 90% hvězdiček
Bob a Bobek - králíci z klobouku (1979) (seriál)
Absolutní večerníčková klasika, která se mi líbí dodnes.
Podivné vyšetřování (1970)
Naprosto úžasný a fascinující snímek! Volonté tu exceluje a režisér se naprosto překonal. Jde zřejmě o Petriho nejlepší film. Mám také pocit, že Paolo Sorrentino byl coby tvůrce politických dramat inspirován právě tímto snímkem. 94% hvězdiček
Spalující touha (1999)
Ve svém posledním díle šel Kubrick opravdu hodně hluboko do člověka a vybral jeho vnitřnosti až do dna. Ty pak uškvařil v pekelném kotli s chilli omáčkou a výsledný pokrm předložil divákovi ke snědku. Je to opravdu hutná a fascinující krmě. 90% hvězdiček
Profesionálové (1977) (seriál)
Naprostá pecka mezi detektivními akčními seriály a rozhodně můj nejoblíbenější! 90% hvězdiček Více informací o seriálu lze najít na techto stránkách: http://www.profesionalove.org/index.php
Unplugged (1989) (seriál)
Neviděl jsem samozřejmě všechny, ale rozhodně vynikající byli "Kjůři", Nirvana a Eric Clapton. 90% hvězdiček
Fantastický pan Lišák (2009)
A dám klidně pět hvězd! Moc jsem se pobavil a nešlo o nijak průměrnou zábavu. Jedná se naopak o parádní film se skvělou atmosférou (jako asi u všech Andersonových počinů), jemným napětím a pozitivním vyústěním. 91% hvězdiček
Plynové lampy (1944)
Tento filmový skvost nelze ohodnotit jinak než plným počtem hvězdiček. Atmosféra je neskutečně hutná, charakterové vykreslení postav bezchybné a herecké výkony dokonalé. Boyerem zahraná postava záporňáka Gregoryho vzbuzuje naprostou hrůzu a Ingrid Bergmanová je ve své roli křehké Pauly naprosto odzbrojující. 97% hvězdiček