Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi
  • Akční

Recenze (93)

plakát

Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017) 

Po dlouhé době film, který mě nepřestával překvapovat a který se úspěšně vyhýbá předvídatelným filmovým klišé. Frances McDormand dokáže u diváka vzbudit sympatie ke své postavě, která vlastně není moc obdivuhodná - pije, mluví sprostě, jako matka dost selhává a jen málokdy je schopná projevit vůči ostatním trochu empatie. I tak jí ale fandíme a doufáme, že to s ní nedopadne úplně špatně. Film jako takový je neskutečně zábavný, plný absurdního humoru a podkreslený skvělou hudbou.

plakát

Zabíjení (1956) 

Propracovaná zápletka a vygradované napětí - po všech stránkách výborné, jen ten konec člověka naštve. Proč si probohoa člověk, co vymyslel geniální zločin, nezvládne koupit pořádný kufr? :-D Pátá hvězdička je tu za skvělý výkon Coleen Gray coby největší mrchy pod sluncem.

plakát

Argo (2012) 

Skvělá zápletka je tu jen umocněna tím, že je vlastně založena na skutečnosti. Affleck pracuje výborně s napětím, které se v určitých momentech stupňuje až téměř k nesnesitelnosti. Bezvadný střih, kamera mírně rozostřená, v davech šíleně poskakující, obličeje často přesvícené nebo naopak snímané v pološeru, dobové oblečení, velké brýle a dlouhé vlasy, to vše přispívá k větší autenticitě, až se téměř zdá, že jde o dokumentární film. Pěkně je zpracovaný i úvod, ve kterém je velice srozumitelně nastíněno pozadí konfliktu v Íránu.

plakát

Muž na Měsíci (1999) 

Skvělý film, na který mám po prvním zhlédnutí chuť se dívat znovu a znovu. Výborné je, že se Formanovi daří diváky překvapovat stejně jako se to nejspíš dařilo samotnému Kaufmanovi. Naprosto z rovnováhy mě vyvedla poslední scéna. Umřel Kaufman nebo to byla jen jeho nejlepší mystifikace a on žije dál mezi námi? :-)

plakát

Ucho (1970) 

Výborný film, ve kterém naprosto exceluje Bohdalová coby manželka odposlouchávaného funkcionáře. Její dialogy s Brzobohatým jsou na jednu stránu vážné, ale na druhou plné vtipu, takže slovo "drama" tak úplně nevystihuje žánr filmu, který má chvílemi blízko k tragikomedii až komedii a chvílemi se podobá spíš thrilleru. Ze scény, ve které Bohdalová do jisté míry vtipně "zakazuje" Uchu poslouchat v určitých místnostech, člověku až mrazí v zádech, když si uvědomí, že vlastně jde o (dosti zoufalé) gesto odporu. Atmosféru filmu silně umocňuje zajímavá kamera a neustálé návraty do minulosti, ve které manželé hledají náznaky toho, zda a kvůli čemu upadli v nemilost režimu.

plakát

Krajina srdce (2002) 

Nejlepší road movie, co jsem kdy viděla! Všechny další road movie porovnávám s tímhle filmem, protože si myslím, že skvěle vystihuje ten žánr: Před hlavního hrdinu je postaven nějaký problém nebo výzva, kterou je možno vyřešit jen cestou. Na této cestě hlavní hrdina zažije mnoho nečekaných situací a potká různé zajímavé lidi, v důsledku čehož se změní a přehodností svoje sny a ideály.

plakát

Ples upírů (1967) 

Kruté, vtipné, geniální! Profesor Abronsius skákající po hradbách a uvíznutý v okénku neměl chybu!

plakát

Serpico (1973) 

Starší film s poněkud pomalejším tempem, které mu ale nikterak neškodí. Mladý Al Pacino předvádí jeden ze svých životních výkonů a hraje od začátku až do konce svérázného, ale čestného policistu (s vtipnými klouboučky ;-), který touží jenom po tom, aby mohl poctivě dělat svoji práci.

plakát

Knoflíková válka (1962) 

Úžasný film se špetkou vtipu a mořem poetiky. Obdivovala jsem především skvělé herecké výkony dětí, protože taková práce s dětskými herci v dnešních filmech většinou schází a děti pak často působí uměle a neuvěřitelně.

plakát

Žízeň po životě (1956) 

Skvělá adaptace skvělé Stoneovy knihy, která by si určitě bývala zasloužila Oscara za scénář. Naopak se trochu divím oscaru pro Anthonyho Quinna. Mnohem více bych ocenila Jamese Donalda v roli Thea, kterého ztělesnil naprosto precizně. Jediné, co bych z filmu vynechala, byly vsuvky v podobě van Goghových obrazů. Ty jsou z velké části tak notoricky známé, že se divákovi vybaví už jen na základě některých záběrů z filmu. Např. ve Fridě působí tyto vsuvky obrazů mnohem méně násilně a křečovitě, což je ovšem dáno i tím půl stoletím, které mezi oběma filmy stojí.