bradl3y

bradl3y

Ondřej Bradáč

Česko

16 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 17.11.2015  20:37

    Sterling Archer a Barry Dylan zachraňují svět.

    • 15.9.2014  22:08

    Sin City - město hříchů, director's cut? Už během úvodních scén jsem měl pocit, že jsem se opět ocitl v roce 2005, v čemž tkví celý problém. Před devíti lety by mi možná tenhle vymazlený vizuál a provázené epizodické vyprávění stačili, dnes už ne a nezachrání to ani prsa Evy Green. Dostal jsem jen zajímavou formu s bídným a prázdným obsahem a spoustou rádoby noirových hlášek, které se marně snaží vyrovnat těm jedničkovým. Což je vzhledem k devítileté promlce (a tedy spoustě času) zoufale málo.

    • 29.11.2013  21:21
    Lásky čas (2013)
    **

    Cestování v čase má zde funkci lákadla na obyčejnou, neoriginální romantickou komedii o velkých pravdách, láskách, smrti a kdo ví čem ještě. Nemůže jít o metafory o "napravování sama sebe" atd. - v životě přece nevymažete neúspěchy a následky vašich rozhodnutí jednoduchým zatnutím pěstí, samotné napravení přece tkví v prožití těchto selhání a následném poučení se, čehož Tim zneužívá a podvodem získává svou lásku. Děravá logika i cestování časem, líně se táhnoucí děj, přepálená stopáž.

    • 3.8.2013  19:32

    ... aneb Když se celé město bojí jednoho malého kocourka. A asi první dětská demonstrace ve filmu, co jsem viděl.

    • 3.8.2013  19:08
    Onibaba (1964)
    *****

    Chtíč je prostě silnější než strach.

    • 3.8.2013  19:05
    King Kong (1933)
    ***

    "Beauty and the Beast. That's your story, boys!" Na úvod - z celého srdce jsem fandil Kongovi. Chápejte - Kong a domorodci spolu žijí v symbióze. Vše funguje, jak má - Kong občas dostane "nevěstu" (btw. ta obří brána, to je aby Kong mohl pohodlně projít, nebo proč?), domorodí obyvatelé se nemusí obávat jeho hněvu a žijí spokojeně dál, dokud do tohoto poklidného života nevtrhnou kapitalističtí Američané pachtící se za senzacemi a profitem z filmů. Obsadí neznámou půdu (jak je u nich zvykem), naruší přirozený chod věcí, rituály a dohodu, ohrozí životy domorodců a způsobí smrt půlky své posádky. Kong poté v Americe ohrozí naši civilizovanou a mírumilovnou společnost svou divokostí a nezřízeností. Naštěstí dostane, co si ten ničitel klidu a míru zaslouží, že jo. Je Carl Denham nějak postihnut? Asi ne, asi je všechno cool. Takže vážně - kráska a zvíře - kdo je to zvíře?

    • 3.8.2013  18:43
    Gladys (1999)
    **

    Mít sto čtyři let a být na světě úplně sám, spáchám sebevraždu. Ale paní Gladys ne. Paní Gladys nemůže, protože je to smrtelný hřích. Místo toho se ve své dlouhodobé osamělosti (bez jakékoliv rodiny, přátele zřejmě mezi blízké neřadí) rozhodne vytvořit spojení se záhrobím a komunikovat se svými dvěma manžely, kteří ji 40 let konejší jejich "už jen pár dní nebo týdnů" a slibují vysvobození z tohoto pro ni cizího světa. Sto hodin natočeného materiálu Jasný zredukuje na 102 minut a přesto nám raději ukazuje záběry bruslících dětí, kytiček, hmyzu a sebe samého v odrazech různých zrcadel a skel. Víc než tahle mírně narcistická složka o jeho "duchovním a filmařském životě" (jako fakt? amatérsky působící záběry v zrcadlech a otočky se zrcátkem o 360°?) mě snad štvalo jen použití laciné HI-8, díky které celý výtvor působí jako home video z oslavy babiččiných narozenin. "To za mých mladých let..." Plus pro paní Gladys za čilost, sarkasmus a nadhled, pro pana Jasného za těch pár kritických vět vůči Americe.

    • 4.4.2013  19:50
    Odpor (2008)
    ***

    Mám rád, když se jakéhokoliv tématu z jakékoliv země ujme Hollywood. Dělá mi radost slyšet plynulou angličtinu na běloruských vesnicích. Spásná záchrana na poslední chvíli™ a opětovné shledání rozkmotřených bratrů mi vhání slzy do očí. A ty biblické paralely, sakra! Jen víc takových filmů podle skutečných událostí, zejména pak hollywoodskými pery neupravených!

    • 7.2.2013  01:33

    Michôd vystihuje Království hned v první scéně a pěkně zostra - předávkovanou matkou a patetickým synem - klidným a tichým, pozorujícím televizi, zatímco záchranáři ohledávají mrtvolu, beroucí události tak, jak přicházejí. Tím naznačuje i tempo filmu - pozvolné, nenásilně odvíjející příběh, díky tomu mnohem reálnější a uvěřitelnější. Že je to snaha o gangsterku? Nebo že je film příliš pomalý a rozvleklý? Ale no ták, to musí být každý příběh kriminální rodiny hned "rádoby gangsterský film" plný krve, výbuchů a střílení, zběsilé kamery a srdceryvných hereckých výkonů hodných Oscarů? Království zvěrstev se nesnaží být hollywoodskou gangsterkou o nic víc než chobotnice sběračem bavlny (ačkoliv k tomu má skvělé předpoklady). Vždyť právě díky takové pomalé dusné atmosféře vyniká z velkého množství žánrově podobných filmů. Snad jen nepatrná výtka - nezlobil bych se, kdyby Guy Pearce dostal trochu víc prostoru.

    • 6.2.2013  18:35
    Fargo (1996)
    *****

    To si takhle naplánujete nevinný únos své vlastní ženy a zdánlivě jde vše podle plánu. Stačí ale jedna malá chybka a vše se neuvěřitelně zamotává. A nebyli by to bratři Coenovi, aby to nepodali svým tolik pro ně typickým absurdním stylem. Problém ale tkví v tom, že tím ztrácí celá situace na vážnosti a tak nějak to dehonestuje onu skutečnou událost. Ale stejně je to ohromně zábavné!

    • 3.2.2013  15:29
    Argo (2012)
    ***

    Takže Affleck začne skvělým prologem, aby pak mohl vygradovat film o dvacet minut dřív a zbabrat (zbytečný) epilog, ve kterém nám brečí, že je (jakožto režisér) nedoceněný? Díky bohu, že to zachránil tím krásným dojemným koncem!

    • 30.1.2013  19:26

    Tvůrčí duo Hillcoat-Cave se opět osvědčilo a pánové nás zahrnují svými tradičními prvky (drsná krajina, silné rodinné pouto). Jen je škoda finální přestřelky, která oproti celému filmu nikam negraduje a herci jí jen jednoduše proplují. Málo Oldmana, moc LaBeoufa, akorát skvěle slizkého Pearce.

    • 3.1.2013  13:51

    "Hele, proč nenatočíme film o dvou kamarádech, co spolu jen spí, ale pak přestanou, protože city a pak zase začnou, protože city?" "To je skvělý nápad, to tu ještě určitě nebylo!" aneb proč nevytáhnout nějakou hollywoodskou šablonu a nezrecyklovat nějaký film?

    • 27.12.2012  15:02

    Zlo. Čiré zlo. Film mě stihl otrávit už titulky z 80. let doprovázený hroznou ústřední hudbou a následně dlouhým a zbytečným recapem z Dívky na koštěti (protože co kdybych ji náhodou neviděl, že ano). Vorlíček se očividně nedokáže smířit s dobou a tudíž všichni, kdo nechtějí číst a vydat roztomilé pohádky o zajíčkovi a radši sní o divokých amerických komiksech, jsou zástupci zlé a zkažené kapitalistické společnosti. Digitální triky a postavy jsou prostě k smíchu (není ten drak spíš hroch?), nehledě na to, že mnohé jsou digitální naprosto zbytečně. Proč se V.V. nedržel osvědčených ručních trikových akcí a pustil se do něčeho, co je mu vzdálené? Úrovni snímku zrovna dvakrát nepřidává nepochopitelné chování postav, zvláštní dialogy (ve kterých se Vorlíček s Macourkem asi snaží o nějaké vtipy) a samotné herectví některých představitelů. Narážky a kopírování Harryho Pottera (pohyblivé fotografie) jsou ostuda.

    • 22.12.2012  23:21
    Skyfall (2012)
    ****

    "Čekal jste vybuchující pero? To už nepoužíváme." Dvě věty přesně vystihující vývoj, kterým se Bond ubírá - na úkor technických vychytávek přibývá akce a přímočařejšího jednání, nevyjímaje sentiment (slzička v závěru), motivující proslov (Judi a její báseň) a okatý patriotismus (za Craigem "nenápadně" plápolající britská vlajka). I přesto je Skyfall mnohem zábavnější a lépe technicky zvládnutý než předchozí Quantum of Solace (ze střihu mi bylo na zvracení) a z celkového pohledu na bondovky vyčnívá. Btw. člověk si prostě nemůže nevzpomenout na Straw Dogs a Home Alone!

    • 6.12.2012  13:34

    Konečně Bond, který mě opravdu bavil. Mooreova pohyblivost není o nic horší než v předchozích bondovkách, takže nemá cenu na to poukazovat, naopak se se svým Bondem rozloučil vcelku důstojně a jak se patří - psychopatickým zabijákem, akčními a vydařenými scénami v Alpách a v Paříži a v neposlední řadě - ženami.

    • 23.11.2012  02:38
    Michael (2011)
    *****

    Sunny, you smiled at me and really eased the pain. Smutný a dojemný příběh Michaela, stárnoucího osamělého muže, hledajícího štěstí v malém Wolfgangovi. Vědomě či nevědomě staví kolem sebe hradby, které se marně snaží zdolat rodina či spolupracovníci a naopak směřuje veškerou lásku a pozornost ke svému malému příteli v domnění, že si jej Wolfi zamiluje a budou tvořit vysněnou rodinnou idylku. Zneklidňující svým chladným přístupem, všedností a normálností, která čiší z každého záběru.

    • 16.11.2012  03:25
    Moonraker (1979)
    ***

    ...aneb Kterak se Bond s Jawsem skamarádili. Po odletu do vesmíru ztrácí Moonraker těžce úroveň a nezachrání to ani nejepičtější laserová show způsobující spíše epileptické záchvaty. Nad celkovou naivitou se ani nepozastavuji.

    • 18.10.2012  23:18
    Arrow (TV seriál) (2012)
    **

    Ech, strašně nerad hodnotím a komentuju seriály, aniž bych viděl alespoň jednu celou řadu, ale tady, myslím, to nebude problém, protože se dá asi vcelku dobře odhadnout, v jakém duchu se ponese. Bohužel se záměr komiksové adaptace ztrácí pod nánosem patetických keců, spousty klišé, promluv k hrobům, řešení vztahů a rádoby překvapivých dějových zvratů, a míří spíš k telenovelové úrovni s občasnými střeleckými a bojovými souboji. Hezké tvářičky jsou u CW samozřejmostí.

    • 8.10.2012  16:47

    Nyní barevně! Pleasantville - vysněný svět Američanů - usměvavý, radostný, sluníčkový, nevinný a mírumilovný, černobílý. Ale jakmile porušíte zaběhnutý řád věcí, začne se celý utopický svět bortit a barvy se šíří městem jako mor. Rýpanec do životního stylu Američanů 50. let.

    • 14.8.2012  02:46
    Nekromantik (1987)
    ***

    Netradiční romantická komedie s krásným vyvrcholením.

    • 27.7.2012  00:43
    Dva nula (2012)
    ***

    Film o fotbalu bez fotbalu. Ukázka českého lidu opěvující národní sport, ale každý po svém. Po počátečním překvapivém rozjezdu ztrácí film vtipnost, začíná nudit (zdlouhavé opakování 10. až 12. minuty) a tak zůstane jen zajímavý nápad. Pak je tu problém autentičnosti: sami tvůrci se sice odvolávají na přirozenost a považovali ji za největší kritérium při výběru aktérů, ale jak zajistíte, aby byla jejich přirozenost a nenucenost opravdu pravdivá a nehraná, když se vědomě účastnili natáčení?

    • 13.7.2012  22:55
    Kouzla králů (TV film) (2008)
    *

    Proč potřebuje království, ukryté za nepřekonatelným jezerem, nějaké rubínové srdce zajišťující nedotknutelnost? Proč má královna ohně nějaké pochybné omalovánky nad obočím a kostým, jehož "plameny" vycpané vatou silně připomínají šaškovskou čepici? Proč je pohádka plná amatérských efektů, "ohně" bez záře a bouřkových mráčků formujících se z jakéhosi podivného vodního paprsku? Proč útočí Tadeáš na ohnivé lebky (haha) pomocí meče? Proč se hořící princezna zachraňuje objímáním? Proč lze zničit rubínové srdce, zajišťující nedotknutelnost, pouhým dupáním? Proč se celý film nese v duchu nechutné atmosféry naivity, kdy každý dialog působí neskutečně trapně a přehrávaně? Proč je scénář plný klišé, neuvěřitelně hloupých výstupů a nelogických výroků ("Promiňte mi tu tmu, ale jsem ráda, když je na mě vidět")? Proč mám pocit, že se Zelenka spolčil s Troškou? Proč se tohle vůbec točilo?! PROČ?!

    • 22.3.2012  20:49

    Pravděpodobně se v mém komentáři sem tam objeví nějaký ten SPOILER, takže kdo se na tento skvost chce podívat a náhodou čte tento komentář, nechť upře zrak jinam. >>Další nezajímavá, tuctová, vztahová komedie, kterých se poslední dobou objevuje nějak podezřele moc. Takže co nás Vejdělek vlastně naučil? 1. Nevěra není nic špatného. 2. Nevěra je prospěšná pro správné fungování rodiny. 3. Nevěra je prospěšná dokonce i pro byznys. 4. Pokud nejste ve vztahu šťastní, zákonitě musíte podvádět partnera. 5. Partnera podvádíte i v případě, že ve vztahu šťastní jste. 6. Pokud podvádějící partner zjistí, že je sám podváděn, je zcela na místě, aby dělal scény a chystal se upravit obličej milence, nejlépe zlomenou násadou od lopaty. 7. Ačkoliv v průběhu filmu zjistíme, že podváděl snad každý každého, vše dobře dopadne a všichni jsou naprosto spokojení. Nemůžu se dočkat další výborné komedie. Co se týče té filmařské stránky, není k tomu asi co vytknout. Fajn kamera, svižný střih, celkem vhodně zvolená hudba.

    • 6.2.2012  18:38

    Z jakéhosi sebemrskačského popudu jsem se rozhodl podstoupit tuto sto-a-jedna minutovou záležitost v domnění, že by se snad troška Trošku zdokonalil ve svém řemeslu. Byl jsem bláhový! Nemůžu upřít místy zajímavou kameru nebo snad vcelku vydařené počítačové efekty, ale všechny tyto klady velmi znehodnocuje fakt, že jde o nezajímavý námět, který nijak nevybočuje z u nás zavedených kolejí čertovských pohádek (a nezavedl to sám Troška?). Herecky nejde o nijak špatnou podívanou (dokonce časem přehlédnete i Šandův předkus), musím se ale pozastavit u čerta ze mlýna (Zima). Proč může vystupovat coby člověk vcelku normálně, ale jako čert se musí chovat retardovaně? Nehledě na to, že mluvením, gesty a vzhledem připomíná Trošku (alter ego?). Co však Nevěstu potápí nejvíc, je samotný scénář. Tak stupidní dialogy jsem neslyšel už značnou dobu. Jediným světlým momentem byla narážka na Dorotu Máchalovou, která mi vykouzlila úsměv na tváři (ale jen malý).

    • 6.2.2012  00:27
    Kocour Fritz (1972)
    ****

    Kocour revolucionář, stupidní policajtská židovská(!) prasata, co dostávají křesťanským křížem po hlavě, divoké koupelnové hrátky, lezení do řiti negrům-vránám, volná láska, zfetovaný nazi-králík a kdo ví, co všechno ještě. Co víc můžete chtít od X-kem hodnoceného animáku?

    • 26.1.2012  21:06
    Lovci hlav (2011)
    ****

    Žánrová kaše, která překvapivě chutná velmi lahodně. Tyldum vaří podle kuchařky Joa Nesbø: nejprve trochu heistu, poté přimíchá špetku černého humoru, trochu absurdity a delší dobu musí dusit nečekaně tvrdého hrdinu, jež se snaží přežít. Na závěr dochutí trochou goreu, přidá několik (možná až moc) twistů a servíruje v podobě stominutové laskominy. I přes takto jednoduchý postup se jeví tato kaše složitě a v závěru můžou býti chutě lehce překombinovány. Nicméně vizuálně působí dobře, je zábavná, chutná tak, že máte chuť si přidat. A nebo na ni alespoň myslíte ještě hezkých pár dní.

    • 20.1.2012  17:08

    Timberlake jako novodobý Robin Hood, který bohatým bere a chudým dává. Ne peníze, ale čas. S jednou základní a originální myšlenkou dokázal Niccol stvořit zcela nový a zajímavý svět, kde čas jsou peníze, v pokeru se hraje o tisíciletí a vaše máma vypadá stejně staře jako vy.

    • 20.1.2012  16:13

    Celá trilogie je dost komplikovaná na to, aby se dala pohodlně a co nejpřesněji převést na film. Ale věřím, že je to možné, aniž by si pan režisér pozměňoval souvislosti a vymýšlel nové závěry. Pravý důvod Harrietina zmizení je odsunutý do pozadí a vypadá to skoro, jako by byla soukromé očko, co vědělo příliš mnoho. Beru, když je režisér vynalézavý a něco si sem tam poupraví, ale tohle je moc. Z původního prvního dílu zůstala maximálně polovina.

    • 17.1.2012  22:29

    Film si po celou dobu udržuje tajemný tón s gradujícím napětím. Ale co se konce týče - ten je opravdovým zklamáním. Tak nepromyšlené rozuzlení a vysvětlení počínání vraha z modrého pokoje celkem dost snižuje výsledné hodnocení. Škoda!

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace