Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (86)

plakát

Poslední základna (2012) (seriál) 

Ono objektivně to není vůbec špatné. Zajímavá zápletka, široká plejáda nejrůznějích zajímavých postav a když na to přijde, tak i solidní míra a akce a napětí. Ale prostě tomu chybí něco, co by mě přinutilo u toho vydržet delší dobu.

plakát

X-Men: První třída (2011) 

X-Meni patří k mé nejoblíbenější filmové sérii od Marvela a First Class stojí jenoznačně na vrcholu této celkově povedené série. McAvoy a Fassbender jsou absolutní castingová výhra a já si nemohl pomoct, ale snad z každé vteřiny, kdy ti dva byli spolu na plátně, na mě úplně dýchala osudovost jejich vzájemného vztahu. Ale i všichni ostatní herci, scénář, kamera, vlastně cokoliv si vymyslíte, v tomto filmu je to na výbornou.

plakát

Bullittův případ (1968) 

Drsnej Steve McQueen, legendární Ford Mustang v ještě legendárnější automobilové honičce a roztomilá Jacqueline Bisset, jejíž role mi však ve filmu přišla naprosto zbytečná. A o je vlastně všechno, co by stálo za řeč, obtížně se mi hledá něco, v čem by Bullit vybočoval z průměru. Ale sakra, čtyři hvězdy tomu po chvilce rozmýšlení prásknu, protože bavil jsem se u toho dobře a o to snad jde.

plakát

Gymkhana Four: The Hollywood Megamercial (2011) 

No dobře, už to možná bylo, co se všech těch efektů týče, trochu přestřelený, ale pořád to stálo za to. A trik s opičákem na štaflích je podle mě ze všeho, co se doteď v Gymkhana videích objevilo, nejlepší.

plakát

30 minut po půlnoci (2012) 

Zklamání. Špionážní dvě hodiny jsou po většinu času sice poměrně napínavé, avšak ke konci se to celé začíná stávat bezúčelně natahované a snad až přílš úmorné. U některých scén jsem se nemohl ubránit dost silnému pocitu, že jsou při celkově přestřelené stopáži ve filmu naprosto totálně zbytečné. Finální zásah proti UBL pak podle mě naprosto postrádal jakékoliv napětí a místo toho, abych seděl přikován na židli a ani nedýchal, jak tu někteří v komentářích popisují, tak jsem spíše útrpně doufal, že to co nejdřív skončí. Závěrečná scéna, při níž má zřejmě přijít ten pořádný emocionální zásah, tak pod dojmy všeho předchozího jen tak vyšumí do prázdna. A to nemluvím o roztřepané ruční kameře, které já osobně taky zrovna moc nemůžu přijít na chuť. Vyzdvihnout však musím perfektní casting a Jessicu Chastain s Jasonem Clarkem obvzlášť, oba byli ve svých rolích ohromní.

plakát

Hobit: Neočekávaná cesta (2012) 

Obtížně se mi hledá něco, co bych tomu vytkl. Jacksonovi se podařilo zachovat ten úchvatný a dechberoucí pocit Středozemě, jaký známe už z jeho Pána Prstenů, zároveň se mu však (namátkou např. scénou s trpaslíky a nádobím, nebo králem skřetů) podařilo do filmu dostat ten odlehčenější a pohádkovější nádech, jaký má knižní Hobit. Od první scény v Hobitíně až po velkolepé finále film prakticky nemá slabší chvilku, mnohé scény jsou vskutku geniální (hádanky ve tmě všemu jasně kralují), casting je skvělý, hudba výborná a nesčetněkrát zmiňované kamerové digitální orgie jsou skutečně bombastické. Ač tedy moje obavy, že na tři pořádné filmy v původní předloze prostě dost materiálu není, stále nebyly úplně zažehnány, po prvním díle trilogie nadšeně tleskám a těším se za rok na Šmaka.

plakát

Láska nebeská (2003) 

Romantické komedie opravdu nejsou můj šálek anglického čaje, ale všichni pořád o Love Actually mluvili a tvářili se na mě jako na debila, že jsem to ještě neviděl, tak jsem, když byly ty Vánoce, neodolal a dal tomu šanci. A úplně mě to dostalo. Několik různých příběhů, každý svým způsobem jiný, a přitom všechny hrozně podobné, z nichž snad v každém se člověk aspoň někde sám najde. Linka s Hugh Grantem mě bavila nejvíc, ale i všechny další byly jednoduše skvělé a vždy, když se nějaká dělší dobu neobjevila, už mi chyběla a těšil jsem se až se znovu objeví. Romantická komedie s perfektně dávkovým humorem, citlivě dávkovanou romantikou a plejádou nejrůznějších hvězd, kterou zkrátka musíte vidět.

plakát

Králova řeč (2010) 

Chvíli to trvalo, než si ke mě film našel cestu, zpočátku na mě působil tak nějak chladně a odtažitě. Někdy od druhé poloviny už mě měl pevně ve své moci, i když svým způsobem chladně na mě působila Králova řeč po celou dobu. Všichni herci byli úžasní, mám pocit jako by jim ty role snad musely být šity na míru. Colin Firth a Geoffrey Rush táhnou film neskutečným způsobem, ale nikdo z dalších nezůstává nijak pozadu, H. B. Carter jsem si zamiloval snad v první minutě a s každým dalším záběrem mě dostával ještě víc a víc. Závěrečná řeč je svým způsobem skutečně monumentální, ale nemůžu si pomoct, nejlepší scéna podle mě stejně byla, když ke konci filmu přišla Myrtle domů dřív než měla.

plakát

Luther (2010) (seriál) 

Tenhle detektivní seriál vlastně vůbec není o detektivní práci a o vyšetřování zločinů. Je o Johnu Lutherovi. O tom, jak se každý den snaží vyrovnat sám se sebou, se svým životem, minulostí. O tom, jak se u to spíše nedaří než daří. Kriminální zápletky jsou však i přesto poměrně originální a dokáží člověka zaujmout. Neskutečně temná atmosférická pecka, kdy po téměř každém díle zůstanete sedět v křesle s otevřenou pusou.

plakát

Země bez zákona (2012) 

Shia LeBeouf, kterého nemám rád, hraje jako o život a já mu nemám co vytknout. Tom Hardy, kterého mám rád, tak ani nehraje, akorát pořád dělá obličeje, huhlá, mručí a občas něco zamumlá a jeho postava je přitom naprosto dokonalá a já si ji od prvního okamžiku neskutečně oblíbil. Guy Pearce jako hlavní záporák představuje přesně ten typ, který nemám ve filmech moc rád, ale tady mě naprosto dostal. I všichni ostatní herci jsou ve svých rolích perfektní a jako divákovi mi i na nich skutečně záleželo. V úžasném vizuálním zpracování se odehrává příběh, který si celou dobu tak nějak, snad až nenápadně, plyne, aby jednou za čas znenadání někoho podřízli a vy jste vdycky valili oči co se to sakra stalo. Vše směřuje do úžasného finále, kdy mě definitivně ovládl pocit, že jsem viděl jeden z nejlepších filmů roku 2012.