Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (2 543)

plakát

Absolvent (1967) 

Nebolo pochýb o tom, že Dustin už vo svojej ranej hereckej tvorbe dosahoval svoje maximálne výkony. Aj tu bolo vidieť herecký koncert, kde, akokeby ani neexistovali ostatné role. Bol tu len Dustin Hoffman ... a tí ostatní ...!!!

plakát

Aby bylo více mléka (1952) 

Celoroční uzávěrka našeho družstevnictví nám ukázala, že výsledky družstevní práce za minulý rok nejsou všude stejné. Nepracuje se ještě ve všech našich družstvech tak jako v Ostrově na Opočensku. V našich JZD si nejsou ještě všude dost vědomi toho, že nejen zásobování našich měst, ale také blahobyt družstevníků je závislý na tom, jak pečlivě obdělávají družstevní pole, kolik s nich sklízejí a jak se starají o zvyšování užitkovostí družstevního dobytka. — V úsilí o zkvalitnění zemědělské práce je jedním z nejlepších pomocníků našim družstevníkům instrukční film. Český film o správném ošetřování krav aplikuje velmi názorně sovětské zkušenosti na práci v českém jednotném zemědělském družstvu a potvrzuje, jak krásné výsledky přináší tato práce. Filmový přehled 17/1953

plakát

Aby nebolely...! (1955) 

Krátký instrukční film, natočený pro ministerstvo zdravotnictví, o hygieně úst, aby si děti zachovaly zdravý chrup a aby tím byly ochráněny před vážným onemocněním. Film je určen pro nejširší distribuci, zejména pro promítání v osvětových besedách, ve školách, v rodičovských sdruženích a podobně. Filmový přehled 45/1955

plakát

Aby nepřišly nazmar (1956) 

Film poukazuje na velké škody, které vznikají znehodnocováním odpadků a nabádá k jejich správnému třídění a odkládání. Je určen pro nejširší distribuci. Filmový přehled 5/1956

plakát

Aby se nevypínalo (1955) 

Tento film, který je určen pro promítání v závodech i pro promítání nejširší veřejnosti, lehkou, místy satirickou formou nabádá k hospodaření s elektrickou energií v závodech i v domácnostech. Filmový přehled 5/1956

plakát

Ace Ventura: Zvířecí detektiv (1994) 

Keďže viete, že v tomto filme účinkuje Jim Carrey, určite nečakáte inteligentný humor. Film je natrieskaný horou stupídnych ksichtov a grimás, grgania, prdenia a grcania a iných pokleslostí.

plakát

Addamsova rodina 2 (1993) 

Jedine tu sa dozviete skutočnú históriu osídľovania Ameriky ... Viac vám napovie scénka zrežírovaná Wednesday Addamsovou pri príležitosti Dňa Vďakyvzdania ...

plakát

Admirál Ušakov: Hrdina Černého moře (1953) 

Dějiny znají jen málo příkladů takového tvrdého procesu odporu, který by trval po celá staletí, s jakým se setkalo Rusko při své snaze získat nazpět Černé moře, které mu kdysi patřilo. Zájmem nejen Turků, ale i Angličanů, Francouzů a Švédů bylo nepustit Rusko k Černému moři, aby jim nevyvstal nebezpečný námořní konkurent. Již Petr Veliký se marně snažil získat Černé moře pro ruské lodě. I po porážce Turecka v roce 1739 se dostal intrikami francouzského vyslance do mírové rusko-turecké smlouvy odstavec, kde stálo, že Rusové nesmějí mít na Černém ani na Azovském moři své loďstvo. Ke konci 18. století válečnické a diplomatické umění Orlova, Spiridonova, Repnina a především Suvorova přiblížilo okamžik znovudobyti Černého moře Ruskem. Bylo však třeba vybudovat přístavní města Cherson a Tagan-rog, kde by bylo možno začít se stavbou lodí, které by se vyrovnaly lodím ostatních evropských námořních mocností. To je základní historická situace, z které vychází film i Štejnova divadelní hra Admirálská vlajka, která sloužila jako základ k filmu. Hra i film nám přibližují Ušakova jako hrdinu, geniálního vojevůdce, horoucího vlastence a demokrata, který miluje své námořníky a dovede je obětavě učit novým způsobům vedení boje a zná dobře sílu ruského lidu. Ale Ušakov žije v době, kdy zaostalost, patolízalství a galomanie vládne v Rusku. Proto jeho prosté vystupování, jeho demokratičnost, jeho vztah k námořníkům a jeho původ (chudý šlechtic-statkář) vzbuzuje nelibost u dvora i u samé carevny. I když má velkého příznivce v rozmarném a despotickém Potěmkinu, přesto musí těžce bojovat nejen s tureckými flotilami, ale i se zaostalostí a intrikami vnitřních nepřátel. Režisér Michail Romm, který se v tomto filmu po prvé představuje jako režisér vysloveně historického filmu, pojal film v duchu Štejnovy předlohy jako monumentální historickou fresku. To určuje celé ladění filmu, který se zabývá především společenským působením Ušakova, jeho vítězstvími a pomíjí podrobnější kresbu života hrdiny. Přesto však Ušakovova postava je celistvá a strhující pro svůj hrdinský pathos i pro mistrné zvládnutí hercem I. Pereverzevem. Filmový přehled 43/1953

plakát

Adresát neznámý (1951) 

G. Sadoul o filmu a jeho tvůrci: Jean Paul le Chanois, původně filmový kritik, natáčel jako asistent s Jeanem Renoirem film „Život patří nám" , určený k propagaci komunistické strany před volbami v r. 1936. Film měl vliv na francouzské kinematografické umění před r. 1939. Jean Paul le Chanois, který byl též asistentem Jeana Renoira při natáčení filmu „Marseillaise", začal natáčet jako samostatný režisér filmy umělecké i dokumentární. Filmy byly vyrobeny za těžkých podmínek, protože obhajovaly myšlenky pokroku, jako na příklad „Život člověka" a „Čas třešní". Jean Paul le Chanois organisoval za okupace s Výborem za osvobození filmu reportáže z podzemí, které tvořily jádro k jeho velkému montážnímu filmu „Uprostřed bouře" (Au coeur de l'orage), povzbuzujícímu k ozbrojenému boji francouzský národ a odhalujícímu zradu, spáchanou Anglosasy a de Gaullem v době nejprudších bojů. V současné době pracuje Jean Paul le Chanois jako scénárista a režisér uměleckých filmů. Po několika pokusech dosáhl úspěchu svým filmem „Škola nezbedníků". Jeho poslední film „Adresát neznámý" je zajímavý pro svou tendenci a přijetí, jehož se mu dostalo od francouzského obecenstva. Není pochyby o tom, že režisér a scénárista se musel říditi výrobními podmínkami kapitalistickými a vybrati námět, který není přímo námětem bojovým, a který se může zdáti někomu anekdotickým. Avšak pod rouškou této humornosti Jean Paul le Chanois zvolil si jako hlavní námět svého filmu francouzský lid, ztělesněný velkým hercem Bernardem Blierem v osobě jednoho pařížského taxikáře. Film „Adresát neznámý" ukazuje názorně různé tváře Paříže během jednoho dne. Velmi dobře odhaluje kontrast, který je mezi prohnilou buržoasií: noviny, novináři, existencialistické bary v Saint Germain a zdravými lidovými silami, organisovanými na pr. v odborovém hnutí taxikářů. Obecenstvo, široké francouzské obecenstvo, přijalo film s nadšením. Bojkotuje čím dál, tím více hollywoodské filmy, vyrobené ať už v Americe nebo ve Francii, libující si v kosmopolitismu, v sadismu, ve smrti, ve válce. Široké vrstvy francouzského obyvatelstva tleskaly tomuto filmu proto, že v něm nalezly vyjádření optimismu, založeného na důvěře v síly lidu. S ohledem na censuru, ať již oficiální nebo neoficiální, toto poselství, které je poselstvím míru, nemohlo ovšem dojíti přímého vyjádření. (Z projevu na VI. MFF.) Filmový přehled 21/1952

plakát

Africká Královna (1951) 

Úžasný príbeh (miestami naivnučký) podčiarknutý bravúrnymi hereckými výkonmi Humphrey Bogarta a Katie Hepburn ... Kto by chcel študovať len postavu Rosie, tak okrem perfektného sa vžitia do postavy sa u pani Hepburnovej sa dá ukázať, koľko tvárí môže mať žena ... Pokorná a rozhorčená za organom v kostole, starostlivá v opatrovaní, smutná pri bolestbej strate milovaného blízkeho, ale na druhej strane aj panovačná takmer 5 minút po nalodení, ale i milá a láskavá pri nesmelom vyjadrení citov .... Také sú ženy !!! ... ... ... Film „Africká královna", natočený v anglické produkcí podle populární novely anglického autora C. S. Forestera, patří svým námětem mezi díla dobrodružného žánru, která sledují především účel pobavit, aniž si kladou nějaké vyšší nároky. Na rozdíl od běžných produktů tohoto typu zaujme tento film vkusem i mírou, které jen zřídka překročí přijatelnou hranici. Přispívá k tomu především režie jednoho z nejlepších amerických režisérů Johna Hustona, který opustil Hollywood a natáčí v současné době v Evropě, kde nachází příznivější podmínky pro svou práci. Film „Africká královna" byl natáčen z velké části v Africe a jeho realisace vyžadovala značné námahy i řemeslné vyspělosti. Pozoruhodné jsou především trikové snímky. Dobrou úroveň má kamera, která poměrně zdařile potlačuje nedostatky barevného systému Technicolor. Filmový přehled 21/1954