Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (2 511)

plakát

Padesátka (2015) 

Kotek jako režisér, Kolečko jako scénárista. No mohlo to skončit všelijak. Ve finále mě to ale tolik nepobuřuje jako většina české produkce, které si hraje na něco, co není. Tady je od prvních minut jasné, že jde o velice přízemní zábavu a tak jsem k Padesátce také přistupoval. A opravdu. Humor je často opravdu debilní a Prachař mě v jedné z hlavních rolí opravdu iritoval. Na druhou stranu kvituji nápad s dvěmi časovými liniemi, prostředím hor spojených s Jizerskou padesátkou a také mě překvapilo kolik známých osobností se ve filmu alespoň mihlo. Takovouhle koncentraci jsem dlouho neviděl. Najdou se tak i světlé momenty a pokud by takhle měla vypadat konzumní zábava pro masy, tak je to ještě docela v pořádku. Oproti Kameňákům a jim podobným je tohle totiž ještě docela snesitelné.

plakát

Nowhere Boy (2009) 

Bohužel jde o poměrně nudný a neosobní popis životní kapitoly Johna Lennona. Pokud by všechno nebylo zastřešené jeho jménem, tak jde o klasické hudební drama. S osudy bouřlivého mladíka, které by mohly pasovat téměř na půlku Británie. Je tu lehký náběh na feel good drama plné dobré hudby. Zůstává však u té dobré hudby. Zbytek nemůžu nijak výrazně vychválit. Určitě to není nic hrozného, jenom nevidím nic, co by dokázalo Nowhere Boy ozvláštnit od zbytku pelotonu. Pokud pominu velké jméno hudební historie, dle nějž bylo inspirováno.

plakát

Zachraňte vojína Ryana (1998) 

Opulentní a surové válečné veledílo. Úvodní vylodění a závěrečné bránění mostu jsou jedněmi z nejlepších a nejintenzivnějších válečných sekvencí jaké nám filmografie dosud nabídla. Steven Spielberg ve vrcholné formě.

plakát

Vymahač (2016) 

Velmi povedená ruská konverzačka z jednoho prostoru. Není dle mého názoru úplně tak jednoduché natočit podobný typ filmu tak, aby dokázal chytit a zaujmout. Tady se to povedlo a Vymahač je skvělá konverzačka z reálií současného Ruska. Téma je hodně zajímavé. Moralita jednoho a druhého. Kdo by měl být popotahován, ten kdo se nějak zadlužil nebo ten, co z něj dluhy vymáhá a to poměrně nevybíravě. Chabenskij v hlavní roli je super a stopáž dopomáhá údernosti tohoto filmu.

plakát

Šestý smysl (1999) 

Shyamalan ve vrcholné formě a s jedním z filmů, které tvoří základy svého žánru. Kultivní hororová záležitost s jedním z nejvíce provařených a šokujících twistů, který si užijete i po několikáté. Přesvědčivý Bruce Willis v hlavní roli a dětská hvězdička Haley Joel Osment, který to nakonec nikam nedotáhl. Naprosto perfektní a hmatatelná atmosféra, která dělá z Šestého smyslu rozhodně součást nutného filmového vzdělání. Snad se Shyamalan dostane zpátky, tam kde býval. Poslední Rozpolcený a Skleněný je slušným příslibem.

plakát

Vlasy (1979) 

Muzikálům se obecně spíše vyhýbám, ale když se jedná o film Miloše Formana a navíc velice kladně přijatý film, tak jsem musel udělat výjimku. A zas tolik jsme si nesedli. Myslím, že je cítit ta radost tvořit něco takového v tehdejší době a reáliích komunistických reálií naprosto neslýchaného a dokonce se dotýkat citlivých amerických témat jako byla válka ve Vietnamu, ale nemůžu říci, že bych se pro Vlasy dokázal nějak nadchnout a nezanechalo to ve mě nějaký hlubší dojem. Je skvělé, že máme díky Milošovi Formanovi takovouhle stopu ve světové kinematografii, ale v jeho případě radši sáhnu po jiných skvostech.

plakát

Pouhá formalita (1994) 

Finále je to, co dělá Pouhou formalitu výjimečným filmem. Já jsem ale měl od Tornatoreho ve spolupráci s Morriconem bohužel daleko vyšší očekávání, a tak jsem se cestou do finále poměrně protrápil nehostinou realitou promočené a potemnělé policejní stanice někde na francouzském zapadákově.

plakát

Outsider (2020) (seriál) 

Filmové nebo seriálové adaptace děl Stephena Kinga končí všelijak. Když se toho ovšem ujme HBO, tak jsou očekávání vysoká. The Outsider se taky velmi povedl. Navazuje na všechny perfektně natočené a zahrané atmosférické krimi seriály poslední doby jako True Detective.A troufám se tvrdit, že první polovina vyprávěním a atmosférou atakuje kvality první série True Detective. Bohužel mi twist zhruba v polovině seriálu jako většině tolik nesedl, ale to je prostě Stephen King. Ne všechno jede podle přesně zažitých pravidel. Tady ale nelze vinit tvůrce, tohle je záležitost předlohy. Nebýt toho, tak tu máme seriál roku, protože například herecky je naprosto vynikající.

plakát

V/H/S (2012) 

Found footage horory byly jeden čas hodně cool. Bohužel to nefunguje vždycky, tahle forma found footage of a found footage je docela bizarní a jako koncept úplně nedrží pohromadě. Jednotlivé příběhy/kazety mají kolísavou kvalitu a některé jsou díky found footage poměrně atmosferické. Jiné jsou hodně hloupé a špatně zpracované. Mně osobně to přišlo hodně zajímavé, ale zrhuba po prvních dvou příbězích jsem se toho přejedl. Kdyby byla forma lépe zasazená a trošku více dotažená, tak by atmosféra mohla převážit všechny mínusy. Takhle je to za mě hodně chabé.

plakát

Těžká puberta (2019) 

Konečně po delší době podařená indie komedie s neokoukaným hereckým obsazením. Dle tradičního coming out of age schématu. Příjemné osvěžení s vycházející stand up hvězdou Petem Davidsonem, u kterého si stále nejsem jistý jestli mi vadí nebo ne. V Big Time Adolescence si všechno ale sedlo a v rámci žánru jde o hodně příjemný nadprůměr.