Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 205)

plakát

Limit (2010) 

Velmi přímočarý francouzský akční krimi/thriller. Hlavní hrdina je shodou nešťastných okolností zatažen do kolotoče událostí mocenského boje, které se točí kolem zkorumpovaných policistů. Akce střídá akci. Není zde moment, kdy by si hlavní hrdina nebo divák mohl oddechnout. Svižné tempo a povedené akční scény dělají z tohoto kusu žánrový nadprůměr.

plakát

WandaVision (2021) (TV seriál) 

Chápu snahu tvůrců nějakým způsobem alespoň vizuálně a tématicky rozdělit jednotlivé filmy a seriály. Bohužel to na mě u Wandavision působí opačným způsobem. První díly natočené jako poctu dekádám seriálové tvorby jsem měl velkou potíž vůbec dokoukat a druhá polovina už byla pouze šablonovitá finální eskalace bez výraznějších twistů a postav. Je až s podivem, jak tvůrci nedokážou ani na ploše pěti a půl hodiny obstojně uvést postavy a děj, tak aby to dávalo smysl a divák si mohl najít to své.

plakát

Like House (2021) (TV pořad) odpad!

Televizní tvorba poznává nové dno. Já už se nedivím ničemu. Tohle je naprosto plytká, nezajímavá a debilní ''reality show''. Stejná jako její hlavní protagonisté. Pokud chtěl Adam Sedlák (jinak normální tvůrce) poukázat na prázdnost a zbytečnost model dnešní mládeže, tak uspěl, ale nějak se mi to nechce věřit.

plakát

Godzilla vs. Kong (2021) 

Godzilla vs. Kong funguje maximálně v trailerové podobě, kde trefený hudební podkres zvýrazňuje nabušenou akční a vizuální stránku. Celý film ovšem dojíždí na tom, že ač je vizuálně docela povedený a samotné akční scény nejsou také k zahození, tak scénáristicky je to naprostá žumpa všech žump a charaktery lidských herců jsou neskutečně ploché a vlastně úplně zbytečné. Dlouho jsem neviděl větší dějovou slátaninu než je toto. Akční stránka ale funguje a v kině by mohlo být těch pár minut minimálně velmi zajímavých. To ovšem nestačí.

plakát

Lawrence z Arábie (1962) 

Takhle velkolepé filmy už se příliš nevidí. Lawrence z Arábie je obrovský výpravný epos zasazený do mocenského boje na blízkém východě. Britové si zde upevňují svůj vliv a snaží se pomoci spřáteleným stranám v boji o rozsáhlá území. Stejně jako území, kde se děj odehrává, tak stejně rozsáhlá je i stopáž, která se blíží téměř čtyřem hodinám. I tak si film dokáže udržet tempo a docela obdivuhodně s touto stopáží dokáže pracovat. Mně osobně trošku vadil Peter O'Toole v hlavní roli. Nějak jsem si nemohl zvyknout na jeho projev a celkově mi zůstala po konci trošku hořká pachuť.

plakát

The Father (2020) 

Fenomenální Anthony Hopkins v hlavní roli a rozhodně zasloužený letošní Oscar za hlavního herce. Zároveň také fenomenální vstup Floriana Zellera do vod celovečerních filmů. Žádný film o stáří na mě ještě neměl tak devastační efekt jako The Father. Technické zpracování je skvělé, herecké výkony jsou úchvatné, ale to nejzajímavější je optika, kterou snímek na všechno nahlíží. Děj je sledován pohledem samotného starce, takže stejně jako je zmatená hlavní postava, tak stejně zmatený je i samotný divák. Zamotané jsou jednotlivé postavy, ale také dějinné události. Hodně silný pohled na stařeckou demenci, alzheimerovu chorobu, ale také na stárnutí obecně.

plakát

Sound of Metal (2019) 

Sound of Metal je poměrně jedinečným zážitkem. Přesto, že se jedno o čistou festivalovku a stopáž čítá něco přes dvě hodiny, tak film utíká hodně svižně, dění je velmi vtahující a hlavní hrdina Vám tak není lhostejný. Co pomáhá je audiovizuální stránka, kdy sluchové vjemy vnímáte stejně jako hlavní hrdina. Bubeník v metalové kapele, který právě ztrácí sluch. Určité části filmu jsou tak až takřka fyzicky nepříjmené. Nelze opomenout ani Rize Ahmeda v hlavní roli. Opravdu skvělý výkon.

plakát

Než skončí léto (2019) 

Babyteeth je přesně prototypem indie festivalovky, která mi absolutně nesedí. Setkání na první pohled spořádané rodiny, která ovšem zápolí s velkou životní událostí, s volnomyšlenkářským živlem ze spodní části společnosti. To sebou nese jisté třecí plochy a naprosto nelogické a podivné chování hlavních postav. Pro mě navíc naprosto nesympatická ústřední dvojice mladých hrdinů, takže celkově docela i bolestná záležitost. Osvěžením je prostředí Austrálie a vždycky charismatický Ben Mendelsohn.

plakát

Zprávy ze světa (2020) 

Tom Hanks cestuje po jihozápadě USA a čte novinky z celé země. Cestu mu zkříží sirotek Helena Zengel, která byla vychovávána indiánským kmenem a Tom jako dobrák se jí snaží pomoci. To sebou ovšem nese nejedno úskalí. Greengrass hodně zjemnil a natočil citlivý a hodně civilní pohled na westernový žánr s tradičně skvělým Tomem Hanksem a také Helenou Zengel. Příjemná balada, která je ale ve finále hodně sentimentální a nezanechá výrazný dojem.

plakát

Země nomádů (2020) 

Zpětně už můžeme o Nomadland hovořit jako o vítězném snímku hlavní Oscarové kategorie. Tento fakt jenom ilustruje jakým směrem se akademie vydává a úbytek diváků je pak hodně pochopitelný. V posledním letech vyhrává totiž docela dost indie filmů a artovek, které nejsou žádnými diváckými hity a přesně to je případ Nomadlandu. Kvalitní film to je. Chloé Zhao se podařilo natočit hodně citlivou sondu do kočovného života části obyvatel USA a hlavní protagonistka Frances McDormand do role padla jako ulitá. Měl jsem tam příjemné flashbacky na cestování autem po USA a spaní na podobných místech, takže osobní líbítko tu také je. Otázkou je jestli by tohle mělo stačit na nejvýznamnější filmové ocenění a akademie by se měla rozhodnout, co vlastně chce. Takhle se jim sledovanost a váha ocenění nevrátí.

Reklama

Reklama