Recenze (107)
Černočerná tma (2000)
Krásne nízkorozpočtové scifíčko, nadupané zaujímavými a originálnymi nápadmi a s dobrým obsadením, ktoré urobilo z Vina Diesela hviezdu akčných filmov. Svižný strih, temná atmosféra noci s ešte temnejším tajomstvom číhajúcim na hrdinov, keď zmizne posledný záblesk svetla. Každá chyba je osudná. Ešte niečo. Kde sa tu dajú vyleštiť čočky ?
Interstellar (2014)
Dojem z filmu - značne zmiešaný. Na jednej strane nádherné zábery vesmíru či samotnej Gargantui spojené s Zimmerovou skvelou hudbou. Na druhej strane prekombinované vzťahy kohokoľvek s kýmkoľvek ťahané do neskutočných doslova vedecko-fantastických extrémov ako po emočnej stránke tak aj po časovej. Výsledný efekt : kým Vás striasajú zimomriavky pri záberoch čiernej diery, skapíňate od nudy v sĺzavom údolí medziľudských vzťahov. Pán Nolan si Počiatkom dal latku kvality príliš vysoko a touto snahou o ďalšiu Vesmírnu odyseu mu to akosi nevyšlo.
TRON: Legacy 3D (2010)
Som mierne v rozpakoch, či toto tento film nenazvať skôr remakom než pokračovaním. Ale nechajme to tak. Film je vizuálne nádherný, zostal verný nezabudnuteľnému pôvodnému disajnu. Daft punk sa na hudbe pekne vybúrili. A to je asi tak všetko, čo je na tomto filme dobré. Hlavný hrdina Garret Hedlund ma v podpriemernom Eragonovi očaril viac. Príjemné bolo pozrieť si Michaela Sheena - mal som dojem, že je jediný, kto tam hrá. Vcelku celkom príjemné chvíle strávené v kine, ale nič svetoborného. PS: Keď som prvý krát zbadal na plátne digitálnu verziu mladého Bridgesa, niekoho mi pripomenul - princa Charminga zo Shreka.
Harry Potter a Fénixův řád (2007)
A ďalší HP ani nepotešil ani ničím neprekvapil - možno je to tým, že trh už začína byť HP akosi presýtený. Atmosféra výborná - zase o niečo temnejšia, výkony hercov štandarné - okrem 3 postáv. Alan Rickman ako Snape sa tentoraz blisol v celej svojej dokonalosti a nezaostával za ním ani charizmatický Jason Isaacs a jeho dokonale elegantné stvárnený padouch Lucius Malfoy. Ale toto sa už nedá povedať o záporákovi č.1 celej série - o tom, ktorého meno sa nemá vysloviť. Ralph Fiennes je síce pán herec ale v úlohe Valdemorta mu akosi stále chýba tá správna esencia. A ešte treba vytknúť celému filmu jeho hudobnú stránku - je tak nenápadná, že si človek ani nevšimol, či v tom filme hudba vôbec je.
Sunshine (2007)
Tak presne toto dostanete, keď zmiešate 2001 Vesmírnu odyseu s Červenou planétou, Misiou na Mars a Stratenými vo vesmíre a do toho kompletne nakopírujete Horizont udalosti a primiešate dve epizódy a jeden celovečerný Star trek. A jemne to podfarbíte solárnou krízou a klaustrofobickou náladou Nostroma či Solarisu. A klasická ignirancia fyzikálnych zákonov. Celkom zaujímavá zmeska, ktorá žiaľ v druhej polovici stratí svoju počiatočnú energiu a ide ďalej len zotrvačnosťou, kde začne fanúšik rozmýšľať nad drogovými závislosťami režiséra, kameramana a strihača. Niekoľko nádherných záberov a dobrá hudba žiaľ nevyváži celkové nedostatky.
Kletba zlatého květu (2006)
Vizuálne efektné ale dejovo prázdne.
Ghost Rider (2007)
Ťažký priemer, ktorý nezanechá žiadne následky ale ani dlhé spomienky. Celkom obstojný jednoduchý dej ( ak sa pri komiksových predlohách dá hovoriť o deji - avšak česť výnimkám ), občas značne naivný, občas strhujúci. Slušné obsadenie - Peter Fonda coby Mephisto a Wes Bentley coby jeho neposlušný synátor Blackheart či ďalší veterán Sam Elliott a jeho ex ghost rider. Celkom obstojné efekty. Musím priznať, že po dlhom čase konečne film, na ktorom som sa celkom slušne pobavil bez nekonečného hladania vnútorného zmyslu , hlbokej pointy či brodenia sa v litroch krvi pri x-tom pokračovaní remaku x-tého remaku japonského hororu.
Mnichov (2005)
Nemôžem tvrdiť, že je to zlý film, ale taktiež nemôžem napísať , že je najlepší aký som od Spielberga videl. A už vonkoncom sa k nemu netúžim vrátiť. Film má veľmi dobré obsadenie , ešte lepšiu hudbu o kamere a samotnej réžií nehovoriac. Ale postráda jednú veľkú vec - tú skutočnú tragickosť osudu, ktorú Spielberg ukázal v Schindlerovom zozname. Od priateľa som dostal otázku : "Akože tebe sa nezdá dosť tragické to, že chlapik bol do konca života omarkovaný ako potenciálny ciel tak Mossadu ako i Arabov ????" Moja odpoveď znela :"Nezdá. Z jediného dôvodu - v tomto prípade sa jednalo o akt pomsty zo strany Izraela za zabitú výpravu v štýle oko za oko , zub za zub. A on sám mal možnosť na začiatku odmietnuť. Išiel do celej akcie takéhoto druhu s týmto rizikom mal rátať. To, že je na zozname jednej aj druhej strany on aj celá jeho rodina je len dôsledok jeho konania, jeho rozhodnutí. Mal možnosť výberu.Tí v koncentráku tú to možnosť nemali. A celá jeho tragédia spočíva v tom, že to zistil neskoro."
Růžový panter (2006)
Bolo už zopár pokusov vrátiť Rúžového pantera na plátna kín a spolu s ním oživiť spomienku na Petra Sellersa. Film je prešpikovaný gagmi, ktoré priamo či nepriamo vychádzajú z celej série - žiaľ miestami vyzerajú dosť lacne. Film má na druhej strane dobré obsadenie. Steve Mertin ako inšpektor Clouseau to k Sellersovi zatiaľ dotiahol najbližšie. Ale , čo najviac chýba , je inšpektorov "malý čínsky priateľ " Kató.
Šifra mistra Leonarda (2006)
To, že sa niečo natočí podľa svetového bestselleru ešte neznamená , že je to perfektný film. Zaujímavá téma, krásne kulisy a perfektná hudba sú "znehodnotené" hluchými pasážami a pomalým strihom. Tom Hanks sa typovo do úlohy Langdona akosi nehodí ( aspoň mne osobne ). Reno, Tatou , McKellen a Molina predviedli štandardne dobré výkony. A Paul Bettany si strihol vraťdiaceho Silasa s anglickou chladnokrvkosťou. Celkovo sa film dá pozerať, ale nie je ničím výnimočný. A Danielle Steel/Rosamunde Pilcher lovers si tam prihodia ešte jednu * . Fanda SFFH sa tam jednoducho nudí .