Recenze (505)
Příchozí (2016)
Pod dlouhé době film, který vydrží v mysli déle než 20 minut po opuštění kina.
Bezdružice (2015) (seriál)
Přehlídka herců, kteří mají hypotéku.
Divadlo Sklep: Böhmen und Mähren (2015) (pořad)
Milý skautíci, pamatuju si váš Sklep, když byl ještě vtipný. A to tak, že hodně. Ale co má znamenat tento buřt, tomu fakt nerozumím.
Jan Hus (2015) (TV film)
Mě se ten film líbil. Problém bude asi v tom, že mám rád historii a leccos o této době vím a zajímá mě. Chápu, že pro laika mohl být tento seriál oříškem. A velmi se mi líbili oba králové - Zikmund i Václav IV. Skvěle zahraní.
Labyrint (2015) (seriál)
Po prvních dvou dílech jsem příjemně překvapen. Zajímavé scény s mírným mrazením jsou z kostela s plačícím dítětem, i když přitom velice bedlivě pozoruji herce Holuba, u kterého jsem přesvědčen, že se umí pouze pitvořit a o hraní nic neví. Zatím se snaží. Ostatní herci mi nevadí, líbí se mi vulgární hlášky toho druhého policajta, co není Langmajer. EDIT NA KONEC: Tak jsem to dokoukal. Asi budu asi 150tý, co tohle napíše, ale napíšu to: na české poměry je to velmi dobré. Bylo tam pár logických chyb, se kterými se nemůžu smířit (jak dlouho chodili policajti v tom podzemí po výbuchu v kostele - 24 hodin? A to nikomu nechyběli? A neměli žížeň?), naštvali mě s profláklou Carminou buranou při zásahové akci (to Brzobohatý nemohl vymyslet něco originálnějšího?) a docela mi tam chyběla mediální novinářská linka. Sice se tam mluví o tom, že je celé město na nohách, ale při tolika mrtvých bych čekal pár záběrů na zástupy novinářů, dramatické tiskové konference a davy novinářů v autech pronásledujících detektivy na každém kroku. A ono nic, jako kdyby vyšetřovali manko v sámošce. Ale jinak je to velmi dobré :)
Kód Enigmy (2014)
Tak na jedné straně jsem rád, že lidi zaujal film o celkem technické věcičce. Což je i ta druhá horší strana - tvůrci věnovali technické stránce prakticky minimum (což mě jako ajťáka štvalo) a soustředili se více na Turinga a později na jeho sexuální orientaci. Konec filmu pak vyzněl jako boj za práva homosexuálů. Nevím, jestli se tu nesmíchali hrušky s jablky.
Na hraně zítřka (2014)
Taková hardcore verze Na Hromnice o den více. Nijak originální téma, ale zpracování na úrovni... proč ne.
Osmy (2014) (TV film)
Co říct - režie, kamera a samozřejmě herecké výkony na výborné úrovni. Já se ale trošku nesrovnal s tím příběhem samotným. Zase další hořká komedie. Copak natočit čistou komedii bez tragédií je tak těžké?
Tři bratři (2014)
Těžko, těžko, velmi těžko pro mě hodnotit. Operky Svěráka a Uhlíře znám nazpaměť a jsem z nich nadšený. Z jejich orchestrální verze a bohatšího filmového aranžmá jsem byl zklamaný. Otázkou je, zda to není právě tou naposlouchaností originálu. Obávám se, že ne.
Železná srdce (2014)
Filmu by prospělo zkrácení. Ale i přes tuto délku jsem nakonec stejně neuvěřil oddanou náklonnost mladého vojáka ke svému veliteli.