Recenze (4 586)
Než poznáš první úsměv (1989) (TV film)
Trochu jiné a poněkud delší než "První pohled" s Marií Motlovou, přesto občas působivé, semtam zbytečně afektované. Zajímavé obsazení: Vetchý, Havelková, Jirásková. Sice v menších rolích, ale zásadních.
Záchvěv strachu (1984)
Temná zákoutí, průchody, půdy, lekání se kroků. Sledování, tlak, šikana, dehonestace. Úžasně vykreslená atmosféra absolutistického zřízení. Proto se nelze divit, že měl v době uvedení filmu režisér problémy s režimem, když jeho duch se v něm krásně zrcadlil, byť se příběh odehrával o století dříve.
Polda - Tygři (2022) (epizoda)
Vyšetřování dnes bylo ještě znatelněji odfláklé, o hvězdičku více vytáhl mé hodnocení Mráz. Těšil jsem se nejvíce na závěrečný souboj, ale až právě na zapojení Mráze byl pro mě zklamáním. Bylo příliš vidět, jak hokej nikdo neumí, včetně "krosčeka" Břízy. Jinak opět více vtipu, než krimi.
Za rybami po Česku - Labe (2022) (epizoda)
Že Milan Enčev váží 116 kg víme. Kolik váží kterýkoli úlovek ale nevíme. Labe u Litoměřic vydalo několik kaprů, největší měl snad přes 20 kg. Proč jej ale nezvážili? Jinak na prosinec opravdu pěkné úlovky, zajímalo by mě, jak dlouho si to místo lovci připravovali.
Vohnice a Kiliján (2001) (TV film)
Tak hloupý a divně přeskakující děj-neděj se jen tak nevidí. Rozporů mezi tím, co postavy říkají a dělají je až příliš. Navíc herci se příliš nepředvedli. Tedy až na největší čarodějnici, kterou si stříhla Eva Holubová.
Řeka v proudu času (2010) (TV film)
Vyprávění Václava Cílka bylo jako obvykle poutavé. Naopak pan Merta mě úplně nenadchl. Občas jsem nevěděl, na jakém místě se natáčí, i tak mě ale pořad velmi potěšil.
Jak se stal Matěj Cvrček doktorem (1966) (TV film)
Nezajímavá blbůstka, kterou ještě snižuje hrozná kvalita obrazu.
Polda - Logistika vraždy (2022) (epizoda)
Špičkování mezi kolegy, nadhled, vtip. V poslední době jediný krimi seriál, kde oceňuji osobní záležitosti hlavních postav více, než vyšetřování případů. Pobavil jsem se a navíc (ne)ocenil odhalení pachatele vraždy.
Za rybami po Česku - Orlík (2022) (epizoda)
Návštěva u kamarádů na hausbótu, kde čekal i Tomáš Rolinek, zavezené pruty na kapra a v troubě kachna. Trochu slabší díl, ale zatím s nejlepšími úlovky. Ovšem avizované vláčky bylo méně, než kapra.
Polda - Zahrádkáři (2022) (epizoda)
Příjemný návrat hrdinů, který jsem už ani nečekal. Sice chyběla šéfka, ale rozhodně ne přímo mě. Schimanski, cukety, léto a zahrádka mě pobavili. Snad po tolika vážných seriálech mi chyběl nadhled a humor, navíc se dnes hlavně vyšetřovalo. Kdo utahá aktivního pejska?