Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (50)

plakát

Důkaz o Sídlišti: Sojčák (2019) (amatérský film) 

Fantasticky zpracovaný dokument dvou mladých pánů, kteří stejně jako já, vyrostli na jihočeském sídlišti. Oceňuji především informace o architektuře sídliště a to, kolik jich tvůrci do dokumentu dokázali vtlačit. Co vím, dokument se připravoval více než rok a je to vidět. Temná atmosféra z minulých let kolem sídliště je v Důkazu vykreslená naprosto skvěle a to především díky soundtracku, kteří tématicky připravili místní tvůrci. Jediná věc, co bych vypíchl je, že je škoda, že skateboardingu (byť jsem sám skater) byla věnována dle mého až příliš dlouhá pasáž. Divák, který o konkrétní věci moc neví, nemůže mít minimálně půlku pasáže tušení, o čem kluci v dokumentu mluví. Když ale tuhle malou nedokonalost pominu, je to určitě jeden z nejlíp zpracovaných dokumentů, které jsem v moderní době na české scéně viděl. Možná nejlepší. A ještě lepší na tom je, že díky Důkazu o Sídlišti je historie táborského hoodu zvěčněna. Díky!

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Když vás Tenkrát v hólým údu po třičtvrtě hodině konečně začne jakoby vtahovat do děje a začnete si dělat vztah k "has -been" Rickovi a troublemakeru Cliffovi, tak hned v zápětí vám dojde, že vás vlastně žádný příběh nečeká, ale vy stejně naivně čekáte a čekáte a doufáte, že by se přecejen plot mohl nějak twistnout, ale ono ne. Mezitím si ale vlastně náramně užíváte hereckou jízdu dvou legend, na kterých bylo k*revsky vidět, že si to maximálně užívají (minimálně na Leovi) a vlastně to je to jediné, o co v tomhle filmu jde. Atmosféra úchylných hippies a šedesátých let byla vykreslena naprosto skvěle, o tom žádná. Spousta vyhulenejch cigár a famózních hlášek ale není všechno. Je jasné, že Tarantinovo cocksuckers to budou celý žrát i s navijákem, nicméně na mě jako člověka, pro kterého QT je sice relativně dobrým režisérem, ale určitě ne filmovým bohem, to působilo naprosto průměrně a nebýt dvou hereckých legend a jména Tarantino, pohyboval by se podobný film možná někde okolo 40-50%. Tarantinovo záměr byl nejspíš vzdát hold šedesátým filmovým létům a zároveň tím asi velice pravděpodobně i rýpnout do některých kolegů z branže, což se povedlo. Nicméně i přesto, že si uvědomuju, že zrovna on je ten, který si to asi mohl podobným stylem dovolit (což na jednu stranu oceňuji), tak i přesto se na to snažím neustále dívat jako objektivní divák a nemohu si pomoct, bylo to prostě jako celek průměrný a zároveň se mi to strašně špatně hodnotí. Hrozně jsem si užil Lea a Brada vedle sebe, hrozně jsem si užil jejich hereckou krasojízdu, ale bohužel je to jediné, co jsem si z kina odnesl neboť extrémně a zbytečně dlouhá stopáž (která mi ovšem třeba u Osmi Hrozných absolutně nevadila!) a nevyužitý potenciál jak příběhu, tak i finálové scény mi bohužel zážitek z filmu značně degraduje. Obrovsky příjemná jednohubka. Trochu mi to bude rvát srdce, ale je to za mě 3,5 z 5.

plakát

Trash Town (2019) (studentský film) 

Jediné, co se na odpadním městě řekněme povedlo, je výprava. Tam to začíná, ale zároveň i končí. Film doplácí na naprosto nekonzistentní a logiku postrádající příběh. Chaotickej pocit z filmu dostali zřejmě i tvůrci a tu paseku se snaží zachránit jakýmsi vypravěčem, který ani není zasazen do příběhu a nedává tam jediný smysl. Trash Town si od prvních minut snaží hrát na něco, co je vám už po 5 minutách jasné, že nemůže naplnit. Bitka dvou chlapů cca uprostřed filmu, ve dvoře s klackama s na hrotu zapíchnutým cédéčkem jen podtrhla bizarnost, scénáristickou nevyspělost a postprodukční něsikovnost, která pomáhá krvácet vašim očím napříč celým filmem. Když pominu ty naprosto otřesné herecké výkony a přimhouřim obě oči, tak je to na necelou jednu hvězdičku. Leoš Kastner si osedlal opravdu velkýho koně, kterého absolutně nezvládl ukočírovat. Tvůrci si na sebe ušili bič a jestli film někdy zveřejní a začnou to hodnotit i jiní lidé než kamarádi a členové štábu, velmi rychle se tento film přesune do nízkých %.

plakát

1917 (2019) 

Filmařsky velmi poctivý kousek. Film de facto bez střihu musela být opravdu fuška (samozřejmě, pár střihů tam na vhodných místech je), nicméně běžný divák takový moment téměř neodhalí. Dlouhé one-take záběry mě velmi bavily a ve válečném filmu vás tento styl záběrů vlastně nutí dávat neustále pozor, protože sledujete každý detail, který se ve vyhraněném prostoru kamery děje. Herecky to bylo zcela v pořádku, hlavní hrdinové byli relativně autentičtí a celkově to považuji za povedené. Vlastně jediná "nevýhoda" tohoto velmi kvalitně natočeného filmu, je ta, že to má možná až moc jednoduchý a přímočarý příběh, který se dá poměrně snadno odhadovat a na konci filmu vlastně necítíte žádný "wow" efekt. Pár skvělých, nečekaných momentů to ale přecejen mělo a o tom 1917 je. O nasátí brutální atmosféry, občasném tichu před bouří a nedýchání a prožívání emocí a strachů hlavních hrdinů, protože celý film máte napasované jejich dramatické obličeje v hledáčku. Filmu kolem a kolem nemám co vytknout a když nad tím přemýšlím, tak bych podobných filmů a celkově filmů o první světové uvítal více.

plakát

Psychopompos (2018) (studentský film) 

Psychopompos nadchne naprosto výborným, vysokorozpočtovým áčkovým vizuálem a geniální hororovou atmosférou. Snímek po technické stránce patří rozhodně mezi nejlepší na FFČV 2018, ať už kvůli rozpočtu nebo čemukoli jinému. Příběh sám o sobě není špatný, nicméně mi to vzhledem k rozuzlení připadá jako potenciál nevyužitý na sto procent. Líbila se mi však autorova myšlenka na konci filmu, kdy poukázal na jeden velmi častý, lidský faktor...

plakát

Prohibitoria (2017) (studentský film) 

Snímek, jež rozhodně patřil na Festivalu Černá Věz 2018 k těm nejlepším. Žádnou cenu sice nezískal, nicméně v osmnácti minutách režisér Filip Kilián ukázal své kvalitní umělecké schopnosti. Za relativně krátkou stopáž zvládnul dokonale vykreslit veškeré aspekty žánru a i dodnes kontroverzního tématu. Za mě je film Prohibitoria velmi kvalitní filmařský počin. Je tu však jedna věc, co mi zůstává záhadou - při uvádění filmu na festivalu herečka Teresa Branna pronesla, že jí byla při natáčení moc velká zima, byť byla na scéně ve svetru a pod peřinou v uzavřených místnostech... Leo s jeho Revenantem by pravděpodbně asi kroutil hlavou. Ne, rozhodně nechci žádným způsobem paní Brannu ani film nijak zesměšňovat, jen mi to příšlo úsměvné, vzhledem k podmínkám, které jsme měli i my občas u svých vlastních filmů.

plakát

Rychle a zběsile 8 (2017) 

Pokud si nechcete zkazit Rychle a Zběsile jako takový, to na čem začalo a celkově, tak raději od sedmého dílu nekoukejte. Sedmým dílem to mělo definitivně skončit, tématicky s tragickou smrtí Paula Walkera. Protože z toho, co se chystají z této legendární série udělat, se Paul musí otáčet v hrobě. Ne, je mi to tak nějak jasný - naprosto vycucaný téma už americkým chorým mozkům nejde předložit jinak, než naprosto béčkovou sci-fi akční klišovitou hovadinou, jako bylo toto. Tato série se rychle a zběsile blíží k odpadu mezi filmy. Abych se tu ovšem neoháněl jen samými negativy, tak samozřejmě smekám klobouk před vizuální stránkou filmu. Jediné, co tenhle stupidní scénář vycucanej ze shnilýho malíčku verbalovy nohy drželo nad vodou, byly poměrně povedené, klasické hlášky Tyrese Gibsona. Pokud se na to chystáte, jděte na to nejlépe jako na jednohubku pro pobavení, která nemá s kvalitní původní ságou Fast and Furious nic společného. Zaráží mě, že takováhle béčková vymejvárna někoho ještě baví. Holt je v dnešní publikum nejspíš méně náročné.

plakát

Stalker (2017) 

Vizuál filmu Stalker je naprosto srovnatelný s filmy stejného žánru s milionovými rozpočty. Jak napsal kolega A.Fish, nápad na příběh v podstatě žádný, nicméně musím zde ocenit české ručičky, které si se zpracováním důstojně poradily!

plakát

Osm hrozných (2015) 

S naprosto čistým svědomím uděluji pětihvězdičkové hodnocení a říkám, že to je pro mě nejlepší film, co kdy Tarantino natočil. Člověk, co alespoň jednou viděl něco od Tarantina a šel by na tenhle film bez toho, aniž by věděl, kdo ho točil, by to prostě musel poznat. Tohle je totiž nashromáždění všech Quentinovo faktorů, které si ve svých filmech v jeho kariéře vytvořil a dává to dohromady dokonalej celek. V mnoha recenzích jsem se dočetl, že první hodina, respektive začátek filmu byl pomalej a byla to naprostá nuda, tak si říkám, koukal jsem na stejnej film? Pro mě vůbec nebyl problém přijmout ten "pomalý" začátek, jak většina tvrdí, (já bych ho tedy nazval spíše méně akčním) protože si myslím, že u takovýho filmu jako je tento, je to zkrátka vyhovující, aby začínal právě takhle. Respektuji ovšem, že né každému to prostě sedí, sto lidí - sto chutí. Rozhodně bych to teda za sebe nenazval nudou, už jen díky nezvykle širokoúhlému formátu, který je opravdu třeba sledovat na velkém plátně a díky sněhuplné severo-západoamerické přírodě, kterou širokej formát ještě víc zatraktivňuje. Abych řekl pravdu, šel jsem na tenhle film trošku se strachem, protože mám přátele, kteří tvrdili, že se toho docela bojí, že znají Tarantina a když viděli délku filmu a zhruba to, o čem film má být, tak jsem byl bombardován né uplně slibnýma myšlenkama o filmu, tudíž jsem na tenhle film šel s menším napětím v žilách, co mi vlastně nadělí. I mé vlastní myšlenky ohledně toho, o čem film vlastně bude a jaký bude mít děj nebo zápletku, byly trošku jiné a rozporuplné (nepřemýšlel jsem nad tím zas tolik, jak to vypadá, jen jsem se nad tím prostě zamyslel a šel). Film ovšem nadělil ve všem naprostej opak. Zpočátku sice nečekaně, ale jak později zjistíte, se film odehrává celé dlouhé tři hodiny v jedný zaprášený chajdě uprostřed Wyomingu (jak jsem si mohl vůbec pomyslet, že by to bylo jinak?!), herci na vás jeden za druhým sypou své naprosto přesvědčivé, skvělé herecké výkony, do toho hraje občas hodně temná, dokonale hodící se hudba, při níž ale do vás L Jackson vráží své historky o dlouhých černých lofasech v krku, takže nevíte, jestli jde opravdu do tuhýho nebo vrcholí komediální scéna. Jednodušeji shrnuto - žral jsem každou minutu a rovnou říkám, že patřím mezi tu skupinu naprosto obyčejných fanoušků Tarantina, nikoli mezi tu skupinu zarytých hltačů. Dále když si vezmu, že L Jacksona nějak extra nemusím a filmy s ním nevyhledávám, tak tady byl naprosto geniální a nedovedu si předsavit do týhle role nikoho jinýho. Nečekaně až hororově natočené smrti postav tomu dávaly ten nejsprávnější nádech divokýho západu. Tarantino se s tím na plnou hubu řečeno - nesral! Tři hodiny příjemně utíkaly a musím říct, že bych klidně zkousnul ještě další hodinu. Bylo to tak moc dobrý, že jsem nechtěl, aby to skončilo - a to už je kurva co říct.

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

Realisticky špinavý, temný, vnitřnostíplný a mrazivý snímek, natočený znatelně jen za přirozeného světla nám to Alejandro přichystal. Je to zase uplně něco jiného z režisérského hlediska, než co jsme doposud viděli. Obličeje nacpané v kamerách, dlooouhé záběry se skvnostnými úhly. A to jsem si po zhlédnutí rozhovoru s DiCapriem a jeho tvrzení, že režisér zase svou práci dělá uplně jinak, říkal, co může být tak znatelně jiné. Opravdu bylo. Ač byl děj až moc přímočarý, film jsem si velice užil. DiCaprio přežívá nepřežitelné věci a vy si při sledování jen představujete, jak příšerný to muselo být a jestli je vůbec možný, aby člověk přežil byť jen desetinu toho, co přežil Glass. Kromě mistra Leonarda bych naopak chtěl taky ocenit Toma Hardyho. Ten se ve své herecké kariéře už taky dostal do x různých rolí a všechny dovedl zahrát skvostně. Po zhlédnutí si nedovedu představit do role Fitzgeralda někoho jinýho. Miluju ten jeho přízvuk, kterej celou jeho postavu dělá tajemnější a uvěřitelnější. Ve výsledku bych Revenant hodnotil jako film s průměrným námětem, se kterým bylo ovšem dokonale naloženo, jak z režiserského hlediska, tak z hereckého. Při sledování jsem si trochu vzpomněl na Hankse v Trosečníkovi, kdy je většinu času na plátně pouze on sám a jeho herecký výkon stačí k tomu, aby film byl špička. Leo potvrdil, že je to pan herec a ať mu napíšete jakoukoli roli a ať už na scéně bude sám nebo nebude, zahraje jí a nás to bude bavit.