Recenze (161)
Cedulky (2008)
Prosté, předvídatelné... ale tak milé a navíc podbarvené příjemnou hudbou, že to musí vyloudit úsměv na tváři i největšímu morousovi :-)
Cimrman v říši hudby (2006) (divadelní záznam)
Vše od DJC uctívám. Ale když čekáte určitou kvalitu, pak tohle je opravdu zklamání. Humor uvařený z vody sázející na hudbu a němčinu (?). Ani náhodou, ani omylem... Pár slabých vtipů cimrmanovský standard opravdu nezachrání. 2* i když mě tak podprůměrné hodnocení vnitřně drásá.
Císařovy nové šaty (2010) (TV film)
Na německou TV pohádku překvapivě dobré. Příjemná hudba, ucházející herci, správně slizký císař a skoro žádné pitvoření a přehrávání, jak je u německých pohádek zvykem. Oproti jiným těmto pohádkám určitě nadprůměr.
Co žere Gilberta Grapea (1993)
Přestože Depp a DiCaprio nepatří k mým oblíbencům, tady byli oba skvělí. Především mladý Leonardo ukázal, že umí hrát. Jediné, co bych vytkla, je přehnaný údiv a posměch kolemjdoucích a dokonce fotografování obézní matky, která si šla na policii pro svého syna. Není snad v Americe takovýchto lidí spousta? To by čumilové asi nevycházeli z údivu. Ale to je jen detail a nepatrný flíček na čistém a výborně zpracovaném filmu.
Černobílý svět (2011)
Skvělý film o tom, co je správné a o tom, jestli je lepší držet hubu a krok. Problém každé doby nezávisle na barvě pleti a na tom, co si společnost žádá. I přes vážné téma ve filmu nechybí humor a odlehčení. Jednoznačně nejlepší dvojka je Celie a Minny.
Čítanka (2013) (pořad)
Předčítání má význam jen tehdy, když ho má dítě živě . Skrz obrazovku bohužel nefunguje. Proboha čtěte si s dětmi aspoň čtvrthodinku denně a nenechte je uspávat televizí...
Deprivační staniol (2007) (amatérský film)
Udělat z cesty psychotika k bankomatu film? Výborný nápad! Až na ten otrávený a otravný hlas, který mi kazil celkový dojem, jde o nadprůměrný studentský film. Jo a to, že jste paranoidní ještě neznamená, že po vás nejdou...
Der Lebensborn - Pramen života (2000)
Lebensborn je rozhodně lákavé téma, což pro mě byla u tohoto filmu polovina úspěchu. Také mě zaujala Vilma Cibulková, která byla jak vystřižená z nacistického špitálu, a lidový Bronislav Poloczek. I přes to všechno bych film nenazvala "strhující", jak ho popisuje oficiální text distributora. Chyběly mi silnější, emotivnější scény a hudba, která by je umocnila.
Deus Irae (2010)
Masakrální béčko, čekala jsem mnohem víc. Když se objevil na scéně knězův vymítací pomocník v černých brýlích, bylo vymalováno. A to začátek vypadal tak nadějně.
Domácí mazlíček (2008)
Koukla jsem se z nudy na přesně ten žánr, který nemám ráda. Jaké bylo moje překvapení, že tahle romantická komedie je úplně jiná liga! Prostoduchá růžová Shelley má parádní hlášky a celý film se odehrává v duchu ujetého humoru, který mě baví a tady mě vyloženě překvapil. 3,5*