Recenze (77)
Čtyři slunce (2012)
Tenhle film asi zasáhne všechny, kterým se v životě nedávno posral vztah - a, že nás takovejch je. Pocity beznaděje a ztráta cíle a smyslu života je v tom filmu hmatatelná a přenesla se i na mně. Po dlouhé době jsem viděl českej film, u kterýho jsem přestal vnímat čas a byl jsem vtažen do příběhu. Hodně oceňuju reálnost, protože znám docela dost lidí, kteří podobný život žijou. U mně dobrý.
Železná díra (2011)
V první půlce filmu jsem si skoro až myslel, že tentokrát to Pavol Barabáš nedal. Trochu se to vleklo a ani aktéři mně tentokrát nijak nechytli. Ale druhá půlka všechno zlomila, přišel na řadu standardní Pavolův nářez. A když píšu standardní, tak tím myslím precizní dokument, který nás diváky velmi jednoduše vtáhne do filmu. Průchod koridorem na mne v jednu chvíli působil dost depresivně a skoro bych přísahal, že jsem tam cítil smrt. Pavol Barabáš natočil opět vysoce nadprůměrný dokument. Po Tatrách máme my Češi zase Slovákům koho závidět :)
Centurion (2010)
Lákávé téma o římské legii dobývající kus země v severní Británii se podařilo zpracovat velmi dobře. Film je nabušenej perfektně natočenými souboji, které jsou za prvé brutální a za druhé hódně krvavé. Krev cáká vážně všude a musím říct, že mě tyhle digitální krvavé orgie bavily. Moc se mi líbili všichni herci a obzvláště Olga Kurylenko je přesvědčivá. Neotravují vás ani očividné nesmysly nebo trapné scény, vše šlape jak cibule. Dlouho jsem už neviděl film, který by mne tak nadchl.
Pururambo - prales, kde se zastavil čas (2005)
Přiznávám se, že patřím k těm, co jsou dokumenty Pavola Barabáše ohromeni. Pururambo je od něj jeden z nejlepších a jakýkoli další komentář je zbytečný - tohle je nutno vidět. Nicméně pokud bych měl snímek nějak charakterizovat pak by to bylo větou, která v něm zazněla: "archeologové hledají vykopávky z doby kamenné, přitom ona ještě neskončila".
Nesmiřitelní (1992)
Perfektní western, kterej bych bez váhání zařadil mezi 5 nejlepších v žánru. Především pro jeho syrovost a drsnost. Hackman a Freeman byli vážně přesvědčiví a vlastně i celej film tak na mne působil. Opravdu povedený je závěr filmu, no prostě lahůdka. Pouze jeden western mne nadchl víc a to Muž proti muži.
OMO - Cesta do praveku (2002)
Další z vynikajících dokumentů Pavola Barabáše. Celá partička která se výletu účastní je velmi sympatická a s některými z členů jsme se mohli seznámit i v jiných dokumentech Barabáše. Tohle dílo nenudí a nenechá vás vydechnout ani na chvíli. Klobouk dolů před odvahou účastníků i když mám pocit, že cestování bez GPS a telefonu a chytání jednoho z nejjedovatějších hadů "do teplejch" už je trochu magorovina. Nicméně je to jeden z nejlepších dokumentů, který jsem viděl.
Hotel Bagdad (1987)
Tenhle film mě neuvěřitelně baví. Asi je to pro jeho klidné tempo, nekonfliktní téma, happy end a spoustu dalších jiných věcí. Náladou mi připomíná Smoke a podobně se při jeho sledování i cítím. Kdybych to měl vyjádřit jedním, nicméně nepřesným, slovem tak pohodovka. Film udrží pozornost i když se v něm nic dramatického neděje a už dlouho se mi nestalo, že bych se v průběhu blaženě usmíval jak koblížek.
Mrňous a čarodějnice (1980)
Strašidelná pohádka, která má svoje kouzlo i pro dospěláka. Velkou zásluhu na tom má Marie Rosůlková. Asi nejstrašidelnější animák v dětství.
96 hodin (2008)
Tahle película mi spravila chuť. Perfektní krimi, ve které suveréně drtí Albánce a jiný etnický darebáky Liam Neeson. Je dobrej a v podstatě bezchybnej, protivníky sejme velmi rychle a nekompromisně a to se prostě cení. Působí v téhle roli dobře a jediná scéna, kdy jsem se mu trochu vysmál byla ke konci filmu, kdy zběsile utíká - tam to působilo komicky. Herci po čtyřicítce by běhat neměli. Jinak věta: "..od chvíle únose je 96 hodin otevřené okno... a pak už ji nenajdeš" působí jako zlom filmu a hodně se mi zařízla pod kůži. Velká spokojenost a společně s Roninem a Harry Brownem nejlepší film v žánru.
Zkrocení zlé ženy (1967)
Moc dobrá adaptace, která mně dostává svou barevností, rozverností a humorem. Tenhle film má atmosféru a taky Elizabeth Taylor, která mne drtí svojí krásou. V tomhle filmu je k sežrání.