Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (166)

plakát

Kuciak: Vražda novináře (2022) 

Jsou filmy, které jsou pro jednotlivce, skupiny a v tomto případě i celé národy zcela klíčové. Jedním z nich je např. rumunský Colectiv nebo právě tento dokument o nevídané hnilobě v samotných základech státu. Mrazivá a odzbrojující bezmoc.

plakát

Too Hot to Handle (2020) (pořad) 

Smekám před střihači a postprodukčním týmem, protože takovouhle nálož stupidity a zvrácenosti přetvořit do něčeho, na co se vlastně docela příjemně kouká, musela být extrémní fuška. Prázdnota, bezmezná povrchnost a naprostá hloupost v hlavních rolích mě ale neberou. Koncentrát všeho, co je s dnešní společností špatně..

plakát

FYRE: Největší večírek, co nikdy nebyl (2019) 

Kam se hrabe Český sen, když můžete mít ten americký. Dokument ukazující všechno, co je špatně se samozvanými marketingovými guru typu českého MajkJePan, kteří sice přijdou se zajímavou vizí a shrábnou cash, ale v momentě, kdy je potřeba se ponořit do tvrdé rutinní práce a realizace, velmi rychle dají ruce pryč. Holt každý není Jobs nebo Musk a už vůbec ne každý si uvědomuje, kolik dřiny a potu jejich "vizionářství" stojí. Jelikož se profesionálně v marketingu pohybuji, bohužel vidím, kolik potenciálních McFarlandů se v branži vyskytuje a jak ostražitý člověk musí být, aby se nenechal zvábit iluzorním světem kdejakého pomatence, který vás po nezdaru nechá s ledovým klidem utopit v žumpě.. Objektivnější obraz poskytuje Fyre Fraud, nicméně tento dokument obsahuje interní záběry z průběhu příprav festivalu. Předpokládám proto, že FuckJerry jakožto agentura pro soc. sítě festivalu (tedy spoluviník) je také producentem tohoto dokumentu a na videomateriál vlastní práva..

plakát

Bohemian Rhapsody (2018) 

V prvním bodě musím smeknout před mistrovskou prací zvukařů, kteří dokázali živé i studiové nahrávky převést do filmu se vší jejich energií a šmrncem. Scény koncertů si tak člověk může užívat opravdu naplno (o to víc v Dolby Atmos, které je zde prakticky nutností). Co se scénáře týče, dějová linka se drží primárně všem známých faktů, a pokud jste o Queen viděli i třeba nějaký dokument, nic moc vás nemá šanci překvapit. Největší slabinou pro mě ale bylo obsazení hlavní role. Malek sice odvedl nejlepší práci, jakou mohl, a veškerá gesta i mluvu měl viditelně nacvičená do nejmenšího detailu (kromě toho toporného prstokladu na klavíru), bohužel se však výrazně minul somatotypem i mimikou. Namísto výjimečně příjemného vzhledu/šarmu Mercuryho se na plátně prohání neurotický střízlík s očima psychopata. Celkově za mě ale velmi povedené drama, na které mohou být všichni zúčastnění pyšní. Přesto se nemohu ubránit pocitu, že bych býval byl víc zvědav na svět temného zákulisí, které prosazoval Sasha Baron Cohen..

plakát

Zelená kniha (2018) 

Anti-racism lesson for dummies.. Jedno klišé za druhým, křiklavý kýč v každé scéně a především totální stupidita scénáře. Ali je sice skvělý jako vždycky, ale Mortensen jako talián? Karikatura jako prase. Naprosto se nedivím, že vítězství Green Book na Oscarech vyvolalo vlnu nevole u černošské komunity, protože bělejší už film být nemůže. A soška za původní scénář? Dost možná největší úlet v historii Oscarů. Slovy Spikea Lee: Bad call!

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

Při urážce logiky č. 348 jsem vzdal poslední naděje na příjemný filmový zážitek. Což je ve 30. minutě stopáže trochu problém..

plakát

Zahaleni stínem (2016) 

O duchy tu prakticky vůbec nejde. Jedná se o dost intenzivní společensko-politickou kritiku (nejen) jedné doby, která si za svůj žánr vybrala velmi nezvykle horror. Na této linii to ale trochu vázne až na pár momentů, u kterých jsem sebou solidně cuknul. Doporučuji být od začátku naladěn na hlubší symboliku, což je při pouštění horroru málokdo, jinak vám bude hlavní poselství filmu unikat..

plakát

Most špiónů (2015) 

Spielberg mi již jedenáctým rokem netrefuje notu a Most špiónů není výjimkou. Jeho přeslazené a přesvícené záběry s nádechem kýče se mi sice stále líbí, k podobným politickým tématům se však naprosto nehodí. Kamiński odvedl opět nádhernou práci, ale nepředvedl pranic nového. Přemíra barevných filtrů a postprodukčních retuší navíc ubírá filmu to, po čem si doba, ve které se odehrává, přímo volá - autenticita. Právě dobové napětí a všudypřítomná nejistota zde zcela chybí. I ty nejvypjatější momenty jsou podávány vlažně, jakoby Spielberg nechtěl opustit svou komfortzónu (naposledy tak učinil v Mnichově) a stejně tak z ní nechtěl vytrhnout diváka. Pěstí na oko je pak masivní heroizování USA, kde se očividně jezdilo pouze v bezchybně naleštěných Cadillacích a největším problémem byla rozverná veřejnost vrhající nepříjemné pohledy. Stejně tak Hanks v roli "hodného dědečka", který vede vyjednávání na ostří nože, je tak trochu směšný. Pokud tedy někomu nevadí americký PR "cock rock", bude se pravděpodobně bavit o moc víc, než jsem se bavil já..

plakát

Saulův syn (2015) 

Extrémně těžko pochopitelný svět pro diváka zvyklého dnešním podmínkám. Při sledování člověk musí zapomenout na veškeré fungování společnosti, jak ji zná, a to zejména na lidskost, bezpečí a důstojnost, které ve světě Březinky neexistují. Nemes nám vše předkládá suše a samozřejmě jako přirozené prostředí. Nikoho nepřekvapí, že zemře pro nesmysl, že ho někdo udá, že mu pod rukama za noc projdou stovky zplynovaných těl. Je to součást všední reality. A právě tahle samozřejmost je tou největší zvráceností celého dění na plátně, které postrádá pro diváka veškerou logiku..