Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (135)

plakát

Sladká vůně úspěchu (1957) 

Epesní noirek, v jehož hlavních rolích vystupují JJ (elitní new-yorský sloupkař, kerýho denně žere 60 milionů čtenářů ("I love this dirty town!") a jeho nohsled, kariérista, sympaťák, velmi dobrý psycholog a skvělý manipulátor Sidney Falco ("Maybe I left my sense of humor in my other suit.") Noční život plný jazzu, naprosto žádné skrupule a I am tasting my favorite new perfume - success! (+Velmi dobré herecké výkony: Burt Lancaster, Tony Curtis) /85%/ /thumbs up/

plakát

Cabiriiny noci (1957) 

"Děláš na Via Venetto?" (jedna z nejdražších a nejluxusnějších římských ulic), ptal se jí slavný herec. "Ne, radši na Archeologické (kdesi na předměstí), mám to blíž na tramvaj". Přesně to je "pracující žena" Cabiria. Celou dobu si nejsme jisti, zda do svých klaunovských (chaplinovských) póz jen uniká před realitou či taková doopravdy je. Asi obojí. Giulietta Masina v jednom z nejlepších ženských hereckých výkonů všech dob (!) A jinak je to poslední "neorealistický" Fellini. Podivuji se nad tím, kolik zde se vyskytujících témat "recykloval" v dalších (hlavně dvou následujících 'velkých') filmech. (Se mu nechtělo vymejšlet nic novýho? :D) /90%/ /thumbs up/

plakát

Psané ve větru (1956) 

Po všech stránkách nechutnej a mimořádně špatně natočenej film. Že se tomu říká "exaggerated Hollywood studio style" nežeru. Ani závěrečné "melodrama" nepřebilo tu pachuť z první půlky. "Klasickej doják" a "zárodek mejdlovejch oper". Na blití... Meh. /35%/ /thumbs down/

plakát

K smrti odsouzený uprchl (1956) 

Děj je minimální. Dlouho plánovaný útěk z nacistického vězení. Celý snímek však je paradoxně "velmi rozměrný". Nikoli vizuálně (cela byla naopak malinká) či nějak technicky, spíš "do vnitřka", "do středu dění". A to hlavně kompozicí, která je skutečně mistrovská, snad až nedostižná. KAŽDÝ záběr je PŘESNĚ tak, jak má být!!! (Trochu mě rušilo jen to rozpačité "herectví neherectví".) /thumbs up/ /86%/

plakát

Bob hazardér (1956) 

Bob z Montmartru je víc než jen gambler. Stylově čistý noir. "Pokus a úmysl přímý, to je 5 let na tvrdo. Když si vemeš dobrýho právníka, mohly by to bejt 3 roky. A kdybys měl opravdu hodně, hodně dobrýho právníka, nebude tam úmysl a budeš úplně nevinnej." - "Já si vezmu nějaký právnický eso a ještě vás budu žalovat o náhradu škody!" :DDD Otázka nejlepšího filmu noiru je tímto definitivně zodpovězena. /89%/ /thumbs up/

plakát

Zrodila se hvězda (1954) 

Hutný (tříhodinový) hudební film (ani bych neřekl muzikál) z Hollywoodu o Hollywoodu: výroba star (a sebedestrukce jiné). Judy Garland, před níž nelze než smeknout. (I s těmi vrtochy a chybami celebrit.)

plakát

Vražda na objednávku (1954) 

Téměř divadelní drama odehrávající se na velmi malém prostoru (jednoho londýnského bytu). Hitchcockův duch na mě tentokrát vál velmi silně :)

plakát

Lovcova noc (1955) 

Ve své době nezařaditelný film, který byl zákonitě nepochopen a nedoceněn. Oproti tomu dnes je zas naopak přeceňován. ("One of the greatest of all American films", RE). Ve své podstatě mysteriózní, ovšem prezentované z větší části realisticky. Symptomatický hlavní padouch (kazatel Harry Powell). Skvělá tmavá intermezza expresionistických hrátek. Kazí to však příliš mnoho teatrálních blbejch keců. (A to, že není ponor hlubší.) /72%/ /thumbs ½ up, ½ down/

plakát

Slovo (1955) 

Film, který "zaleze pod kůži", přestože z počátku to tak vůbec nevypadá. (Sledoval jsem ho v neděli a v úterý 've mně' ještě byl.) Tématem je překvapivě víra (jako náboženský fenomén). Důraz není kladen (bergmanovsky) na její smysl, účel, důvod, spíš se zde řeší rozpor mezi vírou "slabou" (resp. mrtvou) a vírou "silnou" (živou). Religiozita byla kolem roku 1925 na dánském venkově asi ještě samozřejmostí. /88%/ /thumbs ¾ up, ¼ down/

plakát

Rebel bez příčiny (1955) 

V Rebelovi je skoro všechno špatně. Většina herců, včetně hlavního hrdiny, je pro své role přestárlá, tudíž působí naprosto nevěrohodně a nepřirozeně. Děj je zcela nepropracovaný a hlavně na mnoha místech nelogický. Postavy jednají nesmyslně a nepochopitelně. James Dean byl sice machr, ale i on výrazně přehrává. Zcela bez debat nejhorší film z 50. let (co jsem zatím viděl..) /46%/ /thumbs down/