Recenze (363)
Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012)
Ono to takhle opravdu bylo??? Ve škole nás to učili jinak!!!
Ad Astra (2019)
Ad Astra mi trochu připomněla Interstellar. Zde ale hodnocení sráží filozoficko morální monologování Brada Pitta, kterého je ve filmu až moc.
Alenka v říši divů (2010)
Celkem povedený Burton s více či méně potrhlými postavičkami a zvířátky, tentokrát pro celou rodinu. Pro mě režisérův lehce nadprůměrný film, kterému nějaké to procento navíc přidávají ještě vizuální efekty a úžasná říše divů. Zpočátku jsem vnímal paralelu se Švankmajerovou Alenkou, ale dál se příběh odvíjel svou cestou. Burton opět nezklamal a finále se mi také líbilo.
Alenka v říši divů: Za zrcadlem (2016)
S týdenním zpožděním hodnotím trochu zapomenuté dojmy z volného pokračování Alenky. Stejně jako jednička je tato novinka skvělým audiovizuálním zpracováním. Dvojka je v počtu povedených efektů (včetně 3D) ještě o stupínek lepší. Děj se od počátku žene vpřed až do očekávaného finále. A to je právě kámen úrazu. Konec je předvídatelný a nepřekvapí. Žádné velké vyvrcholení jako bitva s drakem u jedničky se nekoná. Přesto film nenudí a rychle uteče bez vážnějších hluchých míst. Bobinův výsledek vypadá jinak než kdyby nám jej naservíroval Burton. Herci předvádí opět dobré výkony, nové nápady se v ději také najdou. Ale celkový dojem je o stupínek horší než v prvním Burtonově podání.
Allan Quatermain a Ztracené Město Zlata (1986)
Slabší odvar jedničky, ale s ohledem na stáří vzniku pořád koukatelné.
American Horror Story - Double Feature (2021) (série)
Šílenější rozpůlení řady než v Roanoke. Raději měli tvůrci natočit dvě samostatné mini řady. První část v pohodě, se strašidelnou atmosférou, která přechází z horrorové linky postupně do vědeckého thrilleru. Přesto na čtyři pěkné hvězdy to dá. Přesně v půlce jsme u zcela jiného příběhu, který nemá s horrorem nic společného a jde o čistokrevnou sci-fi. A popravdě ani moc silnou, tak na lepší dvě hvězdy. Díky tomu všemu je celá desátá řada průměr a za mě zatím nejslabší.
American Horror Story - Murder House (2011) (série)
V podstatě souhlasím s KevSpa. První řada bezkonkurenčně za pět bodů. Další řady slabší, ale originálně úplně o něčem jiném, takže nenudí. Celkově však dávám lepší čtyři hvězdy. Podobný seriál zde ještě nebyl (snad mimo Kingovy minisérie Domu v růžích).
Antikrist (2009)
Totální magořina o psychiatrovi a jeho pacientce - vlastní ženě. Film není nic jiného než masochistický porno horor s mnoha podobenstvími, které jsou obrácené naruby a s naturalistickými sexuálními scénami. Nepřijde mi, že by šlo o nějaké vyjádření rozervanosti vztahu mezi mužem a ženou, jak zde někteří uvádějí, protože manželský život včetně sexu dvojici dobře fungoval, ale ženský po neustálém hrabání v náboženských sadistických textech prostě mrdlo v kouli a nechala skočit z okna i svého synka, kterého podvědomě ani nechtěla a týrala a to ji později spustilo stavidla své šílenosti naplno. Rozdrcení varlat jsem ještě snesl, ale u stříhání klitorisu nůžkami jsem film vypnul, tak ani nevím jak skončil, ale dobře určitě ne. Přitažené za vlasy mi také přišlo, že Willem Dafoe s rozdrcenými varlaty a s mlýnským kamenem přišroubovaným k provrtané noze se celkem pohybuje ale proti manželce je zcela bezbranný. Chudák Dafoe má v poslední době šílené role (viz. např. Maják). Tento film jsem od von Triera vážně nečekal, je to úchylárna pro těžké blázny, kde není špetka optimismu. A pětihvězdičkově vychvalovat zfilmovaný morální rozklad je slušně řečeno divné a stejné, jako tleskat na satanském rituálu s lidskou obětí. Utrpení vzrušovalo mnoho lidí od starověku a vidím, že se toho příliš od té doby nezměnilo (zatím).
Argo (2012)
Zajímavý snímek, vycházející ze skutečné historie. Podobných filmů jsem v poslední době viděl několik, ale tento má pro mě nejlépe vyváženou kombinaci akce, napětí, špionáže, náboženského fanatismu a pozadí práce diplomatických a tajných služeb. Afflecka moc nesleduji, ale přiznávám, že trvalo dlouho, než jsem jej ve filmu poznal (titulky jsem na začátku nesledoval). Oproti Pearl Harboru je zde veliký posun vpřed.
Archive 81 (2022) (seriál)
Zajímavý napínavý seriál s mysteriozním sektářským námětem. Děj stále přitvrzuje, až k vrcholícímu finále, které spíše připomíná film než seriál. Pokud by děj byl zhuštěn do celovečerního filmu bez místy mrtvých úseků, tak by byl za pět hvězd. Zde jako seriál 4 a 1/2. Z Netflixu rozhodně to lepší a věřím, že bude pokračování.