Recenze (336)
Pokrevní bratři (1999)
Velmi originalni velmi kultovni a velmi nekompromisni zalezitost o dvou irskych bratrech v americe, o jejich boji proti zlocinu, o jejich otci, o italskem blbci co srili kocky a o teplem detektivovi, co nesnasi buzeranty. Velmi stylizovane, velmi vtipne a velmi stylove.
Casino Royale (2006)
Novodoba adaptace Flemingovy knihy se velmi povedla a Daniel Craig vytvari ten spravny dojem vojenskeho veterana pracujiciho solo. S obrovskou vytrvalosti a velmi nesmlouvave jde za svym cilem, ale jako kazdy velky hrdina ma i on slabou stranku, na niz doplati a kdyz se z toho pouci, stane se z nej dokonaly profesional. Agent s povolenim a schopnosti zabijet. Skoda jen, ze ty nejlepsi akcni kousky filmu jsou na zacatku.
Bournův mýtus (2004)
Bourne zde jakoby dospel o proti prvnimu dilu. Je bezskrupuloznejsi, zavilejsi a nebere si servitky, coz se Paulu Greengrasovi podarilo vyjadrit jak v propracovanych a realisticky pusobicich akcnich scenach, tak v hrdinove pristupu k reseni problemu, kdy vubec nepremysli, jak situaci zvladnout, ale automaticky vse kolem sebe pouziva jako zbran (casopis, auta, alkohol...) a tak aby zpusobil co nejvetsi skody a tahle smrtelna efektivnost jej vynasi na vrchol zanru chytry akcni thriller.
Agent bez minulosti (2002)
Skvely akcni thriller pro 21. stoleti. Hlavni hrdina je nekompromisni a tvrdy a pri tom velmi chytry, myslici prakticky a prirozene pusobici, coz ho dela jeste nebezpecnejsim. Velmi potesi i evropska lokace celeho snimku.
Krvavá neděle (2002)
Pekna ukazka manipulace s divakem a velmi autenticky pusobici film. Krvelacni anglicti protestante si tu nehezky podaji rimskokatolicke civilisty a jeste jim to projde. Takhle to bude po velmi syrovem zaveru (pusobicim az dokumentaristicky) citit snad kazdy a kazdy si tento film na dlouho zapamatuje.
Let číslo 93 (2006)
Kazdopadne nejslabsi film Paula Greengrase. Reziser opet buduje hutnou atmosferu, zde ovsem zalozenou na dohadech a spekulacich, jak to tenkrat asi mohlo byt. Tudiz daleko zajimavejsi nez sledovat (vymyslene) deni v letadle, je sledovat rekonstrukci sirici se paniky na zemi a reakce at uz normalnich lidi, nebo kuprikladu US army.
V nepřátelských vodách (1997) (TV film)
Pekne natoceny thriller. Na sovetske strane at uz ponorce, nebo na generalite velmi sympaticke postavy a napinavy dej, bohuzel na strane americke je to pravy opak, pusobici vetsinou az parodickym dojmem. Na stabu sami krveziznivi pitomci a v ponorce spravni americti drsnaci. Shazuje to jinak dobry film.
Wolf Creek (2005)
Nuda, tvarici se jako drsny pribeh na motivy skutecnych udalosti. Postavy jednaji velmi nelogicky a samotny tajemny zabijak pusobi jako cundracky duchodce.
O štěstí a kráse (1986) (TV film)
Jedno z nejlepsich del, ceskoslovenske televizni tvorby. Napadita pohadka s dostatkem humoru, pisnicek J. Uhlire a krasnou Marketou Fiserovou v hlavni dvojroli.
Cawdor a Fera (1985) (TV film)
Trapny televizni snimek pro sedm hercu. Pribeh, zasazeny do tuhe zimy vysoko v horach, je v podstate o tom, ze mlada zena stareho muze chce jeho syna. Bohuzel takhle nepovedene obsazeni jsem jeste nevidel. Lukas Vaculik ma roli drsneho lovce, ktery zil rok v divocine, ale tvari se neustale jako by hral v Kamaradovi do deste. Hovori se o jeho tvrdych pohledech a slovech a to i v pripade, ze neco utlocitne pipa a kouka do zeme. Pupkaty Josef Somr v roli jeho despotickeho otce, ktery ovsem pusobi spise jako predseda JZD po narocnem dni, je jeste o neco smesnejsi. Totalni dno radobyumeleckych snah dramaturgu Ceskoslovenske televize v polovine osumdesatych let.