Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jak dvě růžičky jednoho keře tu kvetou spolu a jsou si k nerozeznání podobné. Jedna však chodí v šatech samá krajka a druhá také pěkně, ale obyčejně. Jedna líhá v kanafasu a z postele ji zvedá práce, druhá spí v hedvábí a drží se jí nuda. Copak Madlenka! Ta, co potřebuje, na to stačí sama. Ale kolem Marion se točí celý dvůr. Jedna vládne, druhá pere a obě touží po štěstí a kráse… Princezny mívají všelijaké rozmary, i ta naše Marion. Není zrovna spokojená se svým přepychovým životem, a tak ji jednoho dne napadne, jak by se jí žilo jako obyčejné pradleně, ta má přece život jako peříčko! Zrovna to samé si ale o princezně myslela pradlenka Madlenka. Ta by zase tuze ráda alespoň na chvíli vyměnila práci za spokojený život na zámku. A tak začala Marion kralovat v prádelně a Madlenka se usadila na trůně… Jak jim ta výměna prospěla, na to se teď podívejte... Laskavou pohádku, která je plná pěkných písniček, natočila v roce 1986 režisérka L. Koutná podle scénáře M. Zinnerové a do hlavních rolí obsadila M. Fišerovou (dvojrole Marion a Madlenky), P. Trávníčka (kominík Venda), K. Rodena (princ Petr), Z. Hadrbolcovou (teta Julie) a L. Lipského (strýc Josef). (Česká televize)

(více)

Recenze (81)

sud 

všechny recenze uživatele

Skvělá pohádková komedie, u které je mi vždycky navzdory její optimistické a humorné náladě trochu smutno. Především kvůli Markétě Fišerové - netuctové krásce s jiskrou a komickým talentem, který (bohužel) ani nemohl být využit :-(. No, nebudu takhle smutně končit komentář k takhle veselému filmu. Velice potěšil i troubovitý Karel Roden (který zde i velmi slušně zpíval) a netypicky neprincovský Pavel Trávníček. 85%. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Že je možné pohádku jen tak lehce jakoby nahodit - a navíc do pohádkového muzikálu a formy krajně úsporné - dokazuje tato drobnička korunovaná oslňující dvojrolí Markéty Fischerové, pro kterou to byla jedna z jejích posledních hereckých úloh před tragickým zdravotním postihem. Jen tak mimochodem je tu navíc nahozen sociální motiv sdělující, že i ten sebelépe a sebechutněji namazaný krajíc je vždy jen o dvou kůrkách. Smířlivé vyústění je navíc okořeněno poznáním základních věcí lidského života. To je na jednu pohádku natočenou v atraktivním prostředí spíše zámečku než zámku Červená Lhota víc než dost. ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Hezká pohádka, která přestože vznikla v osmdesátých letech, výrazně překračuje stín tehdejší televizní tvorby. Může za to jak sympatické herecké obsazení (Pavel Trávníček překvapivě není princem), tak nádherné exteriéry zámku Červená Lhota, zajímavý příběh i pěkná výprava a v neposlední řadě příjemný hudební dobrovod. ()

KarolMalina 

všechny recenze uživatele

Človeka dokáže aj po tak dlhej dobe prekvapiť tvorba z minulosti . Herečka Markéta Fišerová sa mi vždy veľmi páčila, v rámci jej neopakovateľnej charizme a umelecko-prirodzeného prejavu.. Taká zvláštna kombinácia zložitosti a jednoduchosti, ale v tejto inscenačnej rozprávke vytiahla svoj talent ozaj veľmi vysoko. Jemný a prirodzený situačný humor len vyšperkoval celý príbeh, nielen hlavnej postavy. Bohužiaľ je len na škodu, že to bolo točené inscenačnou kamerou. Napriek tomu je o triedu na vyššej umeleckej priečke, celé dielko, ako hocijaká súčasná filmová rozprávka.  ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Pohádka, které nechybí pohádkovost především díky Libuše Havelkové. Nechybí ani legrace, což je důležité, ač se za břicho popadat rozhodně nebudete. Má to děj a je to humorné, především díky Miroslavovi Vladykovi. Chválím i hudbu, i když není zase tak kvalitní. Písničky v pohádkách jsou ale vždy ku prospěchu věci. V této pohádce sice nenajdeme hity, ale rozhodně pomůžou. Ze studiových pohádek, tahle se ale napůl točí i venku, což je také velmi pozitivní, je to jedna z těch lepších. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Filmovalo se na zámku Červená Lhota v jižních Čechách. (M.B)
  • Podle stejného scénáře vznikla v roce 1990 v režii Karla Weinlicha i rozhlasová pohádka „Jablíčka dobré víly". (Miggi90)
  • Ve scéně, kde se Majdalenka (Markéta Fišerová) opře o dveře od babiččina domu, je vidět otvor poštovní schránky. V době, do které je snímek situován, ale pošta do schránek nechodila. Navíc poštovní doručování fungovalo mezi Prahou a Vídní, případně na zámcích. (ČSFD)

Reklama

Reklama