Recenze (93)
Thor: Temný svět (2013)
Thor me pravidelne vytaci svyma koncema, ale jinak paradni, efektni, akcni a vizualne asi nejpusobivejsi zatim z cele rady. Zbyva jen vydrzet do 2015:)
Avengers (2012)
Hezky pospojovalo Marvelovsky svet s paradnimi vtipky:)
Ostrov (2000)
Velmi zvláštní kousek to je minimálně, opět druhý takový neznám. Drsné, často nechutné a netřeba slov hlavní hrdinky, je to skvělá herečka! Byla jsem z toho u vytržení, uplně mě fascinovalo, jak je možné kombinovat takhle drsně lásku s násilím, vynucovanou sebedestrukcí z majetnických pohnutek k druhému.. Čím víc se nad tím zamýšlím, tak vlastně jo, jen jsem to neviděla nikoho takhle zpracovat. U nás jsou vidět jen běžné násilnické pohnutky ze žárlivosti (což tam taky bylo, ale jen jako malý zlomek). Měla bych dát asi pět hvězd, ale jsem z toho trošku v šoku..
Walesa: člověk naděje (2013)
Celkem nenásilná sonda do polské novodobé historie se špetkou Solidarity. Lech samotný sice s prvním shlédnutím filmu zahlásil, že tak arogantní není, ale s dalším promítáním se prý čím dál víc líbilo. Robert Więckiewicz je důkazem toho, co s tváří dokáže udělat knír - ze šviháka, kterého jsme naživo skoro nepoznali, na plátně na pohled o deset let starší. Jo a polský punk hezky podtrhuje revoluční nálady.
Šmejdi (2013)
Myslela jsem, že vim přesně o čem bude, i jsem viděla ukázky v době JS2013, ale i tak mě to dostalo do kolen. Jaká bezcitnost, pokřivenost a ubohost, urážky a všechno dohromady, co je možné dělat naivním a důvěřivým seniorům a co uplně nejhnusnější i postiženým.. Paradoxně mě fascinovala Dana a přijde mi neuvěřitelné, že si na tom ona a další vypěstovali dokonce závislost.. Co bylo hezké a myslim, že jsem na Kinobusu zažila poprvé, byl potlesk na závěr, který si režisérka bezpochyby zaslouží! Natáčení dokumentu prý obětovala i svůj soukromý život a vztah. Medializací tohoto tématu se snad podařilo varovat společnost a každý snad předá varování svým pra/rodičům, ikdyž Šmejdi se prý už přemístili na SR.
Příklady táhnou (1939)
PavelZava: jojo Teplice mě taky odzbrojily:-)
District 9 (2009)
Dobrá myšlenka i děj, jen mi úplně nesedla míra nechutných scén ve filmu.
Láska je láska (2012)
Dobře herecky obsazené a není tak povrchní, jak by se podle názvu mohlo zdát. Na poměry současné české kinematografie myslím velmi povedené.
Zpět na Tahrír (2012)
Další z vlny Facebookové revoluce, která se inspirovala úspěchem v Turecku. Svoboda slova byla paradoxně nejvíc porušována až po svržení Mubaraka, kdy převzala moc armáda. Probíhají zde vojenské soudy, kdy nevíte za co vás zatkli a nemáte šanci se ani odvolat. Vězněným např. leptali tělo kyselinou. Propuštěným odmítali vydat občanku, aby je mohli prakticky kdykoli znovu zavřít. Bohužel půlka Egypta je negramotná a také proto snadno manipulovatelná.
Říkání o víle Amálce (1975) (seriál)
Jak člověk ztrácí iluze? Ve třiceti se dozví, že Amálku dabuje Hrzán:o) Ještě něco na Makovou panenku a je ze mě velká holka:)