Recenze (233)
Král (2019)
Důstojný nástupce Excaliburu. Well done Netflix...
Joker (2019)
...and the Oscar goes to... Joaquin Phoenix! Skvělý film, fenomenální herecký výkon.
Zloději času (1981)
Po letech potěšilo v remasterované verzi. Terryho představivost je neuvěřitelná. Jenom pořád bolí nesmyslný český překlad "Zloději času". Time Bandits přece znamená úplně něco jiného! Já vím, že je to složité a marketingově nevděčné, ale přesto co třeba "Bandité v čase", "Bandité v dějinách", "Historie banditů"?
Genesis (2018)
Když už kamera pomalu zatmívá na obraze dvou usínajících hlavních protagonistů předchozích sta minut a člověk si říká jo, skvělej film, přijde třešnička na dortu. Epilog, ale vlastně tak trochu prolog. Lidovou píseň, která zde zazní v živelném podání u táboráku na školním táboře, imituje už dospívající hlavní hrdina na školní lavici k pobavení spolužáků hned v prvních záběrech filmu. Možná to mělo být původně chronologicky, ale režisér pak dostal geniální nápad obrátit to. Ano, takhle ten závěr funguje skvěle. Má potenciál citlivého člověka obrátit naruby tam a zpátky.
Mr. Robot - Série 1 (2015) (série)
Vydržel jsem do 6. dílu a zjišťuju, že mě vůbec nezajímá, jak to bude pokračovat. Rami Malek už není po Bohemian Rhapsody přece jenom takové zjevení a má to hrozně řídký a naivní děj...
Upgrade (2018)
V podstatě hloupost. Proč mě v tomto případě nepřekvapuje pět hvězdiček od Verbala a čtyři od POMO? Náhoda? Nemyslím...
Cenzor (2018)
Celou dobu se na to dá koukat, graduje to, ale závěr je poměrně bezradný. Nejvíc ale vadil nezvládnutý casting. Titulního hrdinu, zoufalce bez ženské, žijícího v domácnosti s maminkou, prostě nemůže hrát ramenatý sex idol tureckých žen paní a dívek, alébrž adekvátní chcíplotina...
Muž budoucnosti (2019)
Dobře napsané, zrežírované i zahrané. Detaily tváří tvoří většinu filmu. Potěšilo v Hlavní soutěži KVIFF 2019. Neškodilo by zkrátit prodlevy mezi jednotlivými slovy, které hlavní hrdinové pronášejí, z 20 třeba na 10 vteřin, ale celkově radost. 70 %.
Portrét mozaikou (2019)
Každý ročník KVIFF má svého "křižáčka". Tedy dílo, u kterého vám velmi sebevědomý režisér vysvětlí co přesně chtěl kterým obrazem říci a jak to mělo podle jeho názoru působit na diváka. Bohužel na diváka to nepůsobilo tak, jak by si přál pan režisér. Působilo to na něj jako směs toporně začátečnického filmařství s neuvěřitelně přetahovanými a natahovanými záběry a zhusta nesmyslnými dialogy. Toto ovšem mohlo vzniknout nepřesným překladem z čínštiny. Jako vem si do ruky kameru a něco si natoč, vždyť to dneska může udělat každý. Po výstupu na nebesa při rovněž čínských Posledních večerech na Zemi je tohle věru tvrdé přistání. Očekávám nejvyšší ocenění na KVIFF 2019 a cítím se trochu jako Žena filmového kritika...
Mrtví neumírají (2019)
Taková blbůstka, něco jako když si bratři Coenové natočili s hereckou extratřídou Po přečtení spalte. Pokud k tomu takto přistoupíte, budete se královsky bavit!