Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Akční
  • Pohádka
  • Dobrodružný

Recenze (7)

plakát

Anthropoid (2016) 

Víte. Tenhle film není vyloženě špatný. Je tam vidět, zejména ze strany režiséra, obrovská snaha o autenticitu. Ellis má dokonale nastudovánu historii i detaily celého tématu. Skutečně za tím vším vidím snahu o to vzdát hold českým hrdinům, a vykreslit jejich příběh zase z trochu jiného úhlu. Na rozdíl od Sequensova Atentátu je Anthropoid více psychologickou sondou do Gabčíka a Kubiše. Co se ale nepovedlo, je vykreslení vztahů mezi různými postavami. Ano, Cillian Murphy hraje výborně, Jamie Dornan se snaží, i když nemůže popřít, že herectví je u něj sestaveno ze směsi modelových pohledů a póz. Jejich vztah nepůsobí kompaktně. Nevím, jestli je to angličtinou, ale nevěřím ani jednomu to často proklamované češství ani soudržnost. Připadají mi jako dva cizinci, co přijeli do Protektorátu pomoci chudákům Čechům, ale sami jimi prostě nejsou. Stejně tak soudržnost v posledním pobytu sedmi hrdinů v kostele. U Sequense se podařilo navodit dojem spřízněné party, která ví, do čeho jde, a bojují bok po boku, jako kamarádi, jako sedm Čechů, kteří jimi skutečně jsou, a spolu jdou na smrt. To se tady opět nepodařilo. Režisér se zřejmě více soustředil na reálie, na jednotlivé prožívání té či oné postavy. Zde mi atentátníci v kostele připadají, a zejména odtažitý Murphy, jakoby spolu neměli nic společného. Bratrství a kamarádství zde není. A to je škoda.

plakát

Kameňák 4 (2013) odpad!

Proč?.. Proč?!!! Proč vůbec vznikne něco takového, a ještě k tomu v mém rodném městě Mělníku? V životě jsem se tak nestyděl za svoje město. Až po tom, co jsem shlédl tohle. Trapnost obrovského kalibru. Zasmál sem se jen jednou za celý film. Polovinu rádoby vtipných vtipů jsem slyšel už v první třídě. O ději, příběhu nebo snad dokonce vyprávění nemůže být ani pomyšlení. Někteří herci, kterých si nesmírně vážím, mě tady zklamali už jen tím, že pochybné "role" přijali. Vydra.. to je klasika. Klepl.. to samý. o Morávkové ani nemluvit raději. A tahat do takového braku třeba pana Lubomíra Lipského, který před natáčením oslavil 90 let, a dát mu jednu repliku, to mi nepřipadá jako pocta, ale jako hnusný hyenismus produkčních. COPAK MAJÍ ČEŠTÍ, POMĚRNĚ ZNÁMÍ HERCI TAK MÁLO PENĚZ, ŽE MUSÍ BRÁT TAKOVÉHLE NABÍDKY!!!!! O jejich výkonech nechci ani mluvit Jediný z mladých herců, kdo ve filmu nepůsobí křečovitě, je asi David Gránský. Ten kluk má budoucnost. Ale doufám, že Kamenák 4 ne! Začínám uvažovat, v jakém žiji státě, když na natáčení takovéhoto "veledíla" vydá nemalé finance ze svého. Hnus a hnus.. je mi zle, kam spěje naše kinematografie...

plakát

Kouzelný Silvestr (2013) (pořad) 

Tedy, ihned v úvodu musím říci, že jsem se sám natáčení tohoto "silvestrovského večera" účastnil, a to jako najatý divák, bez nároku na honorář, seděl jsem vedle reflektoru, který mi občas propaloval rameno. To je jen tak na úvod :) Musím říci, že 12ti hodinový maraton natáčení, kdy sedíte od 8 od rána v publiku do 20 hodin večer je vyčerpávající. Pak jste rádi za jakékoli rozptýlení, vidíte známé osobnosti, a jakýmsi způsobem jim ty slabší věci odpouštíte. Pak se však podíváte v televizi a divíte se, jak vám to tam mohlo připadat záživné a zábavné. Trapné jsou zejména moderace, narážky, rádoby směšné ftípky, Dejdar se snaží zachraňovat, co jde, ale je to medvědí služba. Slovák Marcin, no, raději nebudu komentovat. Nikdy jsem nezažil nudnějšího moderátora, kterého bych zároveˇi litoval. Prostě ústřední dvojice celého večera nefungovala. Jdeme dále. Co se týče programu, tak dnešním zaběhlým receptem je jistě nasekat řadu zpěváků a zpěvaček, ochutit mnoha světly, tanečníky, pro jistotu podlít playbackem a hlavně udělat z toho obrovskou porci "zábavy". Humor a vtipné scény postrádaly nápad (scénka se Zemanem a neustálé klišé s VIROZOU). Vydra v paruce alá Elton John, který říká vtip o medvědovi, který jen tak mimochodem proslavil Zdeněk Izer, tak to se nedá vůbec srovnat. Ve Vydrově "vyprávěcí genialitě", ho předčí snad jen Krampol. Nejvíc chvály si zasluhují tanečníci a tanečnice. Uměli choreografii na 10 songů a nikdo z nich za celé natáčení nespletl ani jeden krok. Velký respekt. O jiných to říci moc nemohu. Ohraný a málem na boha pasovaný Gott, který nám přinese spasení v hodině půlnoční pomocí vrtulníku a zazpívá tu nejnudnější písničku, jakou jsem od něj kdy slyšel. Za co bych pochválil, tak za tanečníky, Brzobohatého a Rupperta, jelikož to bylo snad jediné neplaybackové číslo. Za skupinu Fragile a za jedinou nehudební složku, za kouzelníka Roberta Foxe.

plakát

Šifra mistra Leonarda (2006) 

K tomuto filmu jsem se dostal přes jeho titulní skladbu Chevaliers de Sangreal, kterou jsem si náhodou pustil na Youtube. Uchvátila mne natolik, že jsem si film stáhnul a pustil. Od filmu jsem mnoho nečekal, že má předlohu to jsem se dozvěděl těsně před zhlédnutím. Sám o sobě film nebyl špatný, ale občas jsem se ztrácel v tom, kdo je vlastně padouch a kdo to všechno myslí z dobré vůle, aby lidstvu dal lásku a porozumění, a kdo chce jen šířit slovo boží za každou cenu. Hanks byl herecky perfektní, ostatně jako vždycky. Scénář se mohl trošičku zarovnat, aby to bylo plynulejší a děj měl spád, ale jinak to taky šlo. Co se týče provokace církve a ortodoxních věřících, vůbec bych za to autora ani filmaře neodsuzoval. Stovky let církev ovládala lidi, manipulovala. bránila pravdě o vesmíruu a podobné zrůdnosti, nemluvě o torturách a čarodějnických procesech. Myslím, že kniha i film měly trošku působit jako revanč a církvi ukázat, že dnes už tak mocná není, aby mohla pálit knihy a zakazovat vše, co je v rozporu s ideologií. Naopak já jsem rád, že někdo si proti ní dovolil vystopit a ukázat, že ač je jeho příběh více než napůl fiktivní, může tím rozhýbat vody a dát mnoha lidem co k zamyšlení. Já myslím, že film církev nepoškozuje, pouze nabízí jistý jiný pohled na dějiny. Naopak, podle mě se díky filmu statisíce lidí třeba začali zajímat o Da VInciho, o Kristově životě a nebo o alespoň o umění, což není zbytečné. To jsem se ale nechal unést dopadem filmu a jeho přijetím u veřejnosti, což sem do komentářů nepatří. Film byl zkrátka dobrý, historii mám rád, Honby za poklady taky. Po dopsání tohohle kometnu spěchám si knihu pujčit. Hudba Hanse Zimmera je zvláště v konečné scéně prostě fenomenální.

plakát

Hobit: Neočekávaná cesta (2012) 

Jelikož jsem hobita četl od svých 11 let (nyní je mi skoro 17) asi tak šestkrát, jsem dost vázaný na předlohu a na detaily v ní. Když se na net dostal první trailer se zpívcajícími trpaslíky a hudbou, měl jsem strach, aby to moc nepřipomínalo Narnii. Moje obavy se naštěstí ukázaly jako mylné. Nevím, a ani nemohu vědět, jak se film jeví těm, co nikdy předlohu ani neviděli. Mně se ale vůbec nelíbilo přikrášlování v podobě Azoga, který má podle knih být dávno mrtvý už před hobitem. Nebo zběsilé honičky se skřety v podzemí, které mají jediný cíl, nechat diváka okusit 3D. Že Thorin nenávidí Elfy, to bych překousl. Ale toho Azoga opravdu ne. Film je podle mě výborný, co se týče efektů, herců příběhu atd. Ale to Hollywoodské přikrášlování v podobě dalšího záporáka, ať to má grády, starého nepřítele, který přežil a zabil trpasličího krále a ted chce zabít dalšího, to opravdu nemuselo být.

plakát

Gympl s (r)učením omezeným (2012) (seriál) 

U málokterýého filmu mám takový ten divný pocit, kdy se cítím trapně za herce i tvůrce. Tady ho mám zejména při scénách s mladými „herci" v souvislosti se školním sborem a ve třídách. Jediné scény o kterých by se dalo říct, že jsou celkem věrohodné a hercům to fakt věřím jsou v baru a ve školní sborovně, pokud jsou tam jen dospělí herci. Nevím, čemu se tvůrci chtěli přiblížit. Jestli nějákému vyššímu levelu MY VŠICHNI ŠKOLOU POVINNÍ nebo americkým komediím na střední škole. Nepovedlo se stejně ani jedno.

plakát

Alexander Veliký (2004) 

Podle mého názoru jeden z nejlepších životopisných filmů. Je v něm snad všechno, co by měl podle dnešních měřítek hollywoodský film obsahovat. Bitvy, milostné aféry, intriky a hlavně obrovské scény. Chápu, že se někomu nemusí líbit celý děj filmu. Ano,některé scény jsou opravdu trošku dlouhé, a střih by tam prospěl. Ale já nejvíce obdivuji výkon Farella a snad nejlepšího skladatele téhle doby, Vangelise. Doporučuji pustit si některé části soundtracku z Alexandra, je to ohromné to poslouchat. Sám jsem trochu zklamán, že film takových měřítek je na této stránce ohodnocen pouze něco přes 60%,a označen pochybnou šedou barvou. Tady v komentářích můžeme najít třetinu typu PROČ JE VE FILMU ALEXANDER GAY? Já osobně to tak neberu. V antickém Řecku byly prostě sociální vztahy mezi lidmi jiné. Bylo normální pořádat orgie a bujaré oslavy. Zkrátka to byla iná doba, kterou podle mne film naprosto vystihl. Osobně dávám 80% a děkuji všem tvůrcům za tento pěkný a poučný film.