Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (189)

plakát

Ahsoka (2023) (seriál) 

Nechci vědět, jak špatný musí být Obi-Wan Kenobi, když papírově lepší Ahsoka nemá daleko k brakové tvorbě. Co je na ní dle mnohých tak skvělého? 1) Vizuál - Opravdu budeme chválit seriál z Disney dílny v roce 2023 za "vzhled"? 2) Girl power - Jak souvisí poměr obsazení mužů/žen s výslednou kvalitou? 3) Souboje světelných mečů -  Myslíte ty zbytečné tanečky s příšernou choreografií? 4) Hayden Christensen - prostě fanservis bez přidané hodnoty, stejně jako cameo C3PO. Proč se mi Ahsoka nelíbila především? Jedno slovo, scénář. S každým dílem přibývá nelogičností, přehnaných deus-ex machin, oslích supermostů a dalších scénáristických chůd. Nejvíc mě mrzí, že ty nesmysly nikdo ani nezkouší skrývat a nezdravě moc diváků i tak chrochtá blahem.

plakát

Mezi živly (2023) odpad!

Pixar míval chytré filmy s hlubokou myšlenkou, dokázal ji podat mile a s humorem. Naposledy v roce 2015 ve filmu Inside Out. Od té doby nic. Nada. Mezi živly měly šanci aspoň zrecyklovat vztah mezi 4 nesourodými entitami schopnými existovat zvlášť, ale jenom spolu opravdu vynikaly. Možná to byl i původní nápad, ale zůstal někde na papíře po prvním brainstormingu. Na další už dotyčného vizionáře pro jistotu ani nepozvali, tak "komplikované" věci se do animovaného filmu v roce 2023 nehodí. Většině bude stačit, že hezky vypadá. To je doslova jediné positivum, které mě napadá. Přiblížím na situaci, když chcete někoho pochválit, vlastně není za co, ale vy nechcete působit toxicky, tak řeknete aspoň "on/ona je hodný no...". Mezi živly jsou pěkné no... Přemýšleli jste někdy nad tím, že za toxické označujeme lidi sdělující nám nepříjemnou pravdu? Nic objevného, já vím, ale řekněte to nahlas veřejně. Možná by potom víc lidí napsalo pravdu, sice že Mezi živly jsou hloupé, hloupé a hloupé. Neuvěřitelně moc. To ani není na relax, to je na smrt z vyděšení.

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Věhlasný režisér, světoznámí herci, zajímavý příběh, a přesto jenom průměrný film? Je to tak. Kvalita trpí přepálenou stopáží (206 minut). Scorsese přes svou vlastní velikost nevidí, kolik zbytečných scén a rozhovorů do filmu zařadil. Natáčel pořád dál a dál ne proto, že by bylo co, ale prostě protože mohl. Je přece známý tím, že dělá 3hodinové filmy a dělá to dobře. Dělal. Nelze mluvit ještě dlouho poté, co už dávno nemáte co říct a čekat, že to lidé ocení nebo je to snad i bude bavit. Ironicky pak vyznívá varování na začátku filmu před „blackbird talking“, které však naplno oceníte až v závěru, když si uvědomíte tu past. Co teď? Dáte vysoké hodnocení, abyste před sebou a ostatními skryli zklamání a jako hlavní argument použijete svatou trojici DiCaprio, De Niro a Scorsese? Těžko. Všichni tři v určité fázi svého života začínali jako neznámé osobnosti a slavní jsou dnes proto, že natočili množství kvalitních filmů. Obráceně však tato rovnice nefunguje. Nemůžete je obsadit a říct, že film s nimi je dobrý, protože oni už přece natočili tolik skvělých věcí. Nebo můžete, ale lžete hlavně sami sobě.

plakát

Když se všechno po*ere: Woodstock 99 (2022) (seriál) 

Woodstock 99 byl (mimo jiné) neúmyslný sociální experiment, kterak nezanedbatelné množství mladých lidí naloží s maximem svobody a minimem zodpovědnosti. Bez ohledu na demenci pořadatelů podpořenou jejich honbou za mamonem nic, NIC neospravedlňuje agresivitu návštěvníků. Bagatelizace jejich násilného a destruktivního chování pouze připravuje půdu podobným primitivům i do budoucna, kdy se někteří ani po letech neštítí obhajovat slovy "taky jsem tam vlítnul, když to dělali úplně všichni". Na místě bylo cca 250k jednotlivců, každý zodpovídal sám za sebe a KAŽDÝ měl na výběr, jestli se zachová rozumně či nikoli. Cca 100k lidí festival opustilo. Ti, co zůstali, zůstali dobrovolně, čímž přispěli ke zkáze, ze které viní všechny jen ne sebe, aby druhým dechem dodali: "Jo, rozhodně. Určitě. Jela bych zase". Pokrytectví v čiré podobě. Lang měl v jedné ze svých posledních vět pravdu: "Prostě jsme tam měli idioty."

plakát

Nevinnost (2022) 

Věta "kteří do armády narukovat nechtěli, ale nakonec ve službě přišli o život", má správně znít "kteří do armády narukovat nechtěli, a nakonec si v ní vzali život". Kromě anotace je zavádějící i celkový úhel pohledu dokumentu, protože opomíjí podmínky vzniku Izraele, okolnosti, za jakých přetrvává a jeho budoucnost formovanou dnes. Nejvíc prostoru je věnováno mladistvým neschopným dostát společenského standardu, jejich utápění se v sebelítosti a následnému úniku z nekomfortní situace sebevraždou, kterou dokument prezentuje jako selhání systému, místo aby sdělil nepříjemnou pravdu, sice že šlo o selhání jednotlivců. Přirozený výběr, chcete-li. Něco takového si zaslouží pozornost dokumentu v rámci prevence, protože snad nikdo nechce, aby si děti sami brali život, Nevinnost však vyznívá jako žaloba proti lidem, jejichž jediným prohřeškem je, že se rozhodli zůstat naživu.

plakát

Star Wars Biomes (2021) 

Zřejmě ukázka z projektu testujícího možnosti počítačové animace, hlavně moře na konci je k nerozeznání od reality. Ideální ke krátké relaxaci, připomenutí si některých Star Wars scén a ocenění technologického pokroku (v hodnocení promítám nadšení z něčeho neškodného poté, co jsem dal šanci Mezi živly a po cca 30 minutách jsem je s hrůzou vypnul, zlaté Biomy, opravdu).

plakát

Avengers: Endgame (2019) 

Psáno s odstupem po vyprchání hypu. Stále jsem nadšený. Série Avengers jako jediná z dílny Marvelu za uplynulé roky neztrácela na síle. Každý díl byl o něco lepší než předcházející a jestli jsem měl po Infinity War pocit, že jsme již na vrcholu, posunula Endgame hranici možného zase o kus dál. Co teď? Ať už je odpověď jakákoli, vždy bude žít ve stínu období lemovaného prvním Iron Manem a Avengers: Endgame. Jednou bude tohle všechno považováno za filmovou klasiku, svým dětem budeme ukazovat, jak vypadaly první superhrdinské filmy, jak se vyvíjely v průběhu let, přičemž Endgame zůstane něčím téměř nedosažitelným. Takhle má vypadat konec. První konec, to už mu nikdo neodpáře.