Recenze (80)
Ať přiletí čáp, královno! (1988) (TV film)
O dost slabší, než první díl, nicméně ještě stále slušný průměr TV pohádek ...
Záskok (1997) (divadelní záznam)
Určitě nejlepší, co "Cimrmanův život" přinesl.
Troja (2004)
Nikdy nenadávám na to, že se tvůrci odchýlí od literární předlohy, protože kniha a film ...... no prostě - koho zajímá "skutečnost", ať si přečte Homéra. Jako film mě Troja fakt příjemně překvapila. Myslím, že bych uvažoval i o plném hodnocení, ale ta opravdu příšerná hudba srazila tenhle velkofilm o stupěň níž. A je to škoda, protože kdyby měla podobně majestátní hudbu jako Gladiator, to by bylo jiný kafe ...
Město bohů (2002)
I ten, kdo filmařskému řemeslu moc nerozumí a je "jen" divákem musí uznat, že tady je ta kamera i střih tak trochu "jiný".... Silný, drsný, krásný film !
Ztraceno v překladu (2003)
Tak jako je "Láska nebeská" pro mě nejlepší komedií roku, pak LiT je vůbec nejlepší film z těch, které rok 2003 nabídnul. Tady je ten důkaz, že ke skvělému filmu není zdaleka potřeba rozpočet přesahující 100mil. dolarů ! Když si napíšete dle vlastního námětu skvělý scénář, pozvete si přesně vybrané herce a sám si to s malým štábem ani ne za měsíc zrežírujete, můžete "spotřebovat" pouhé 4mil. Přesto může vzniknout skvost. A Sofia Coppola měla to štěstí, že se jí to všechno povedlo.... O filmu jako takovém tu bylo napsáno už dost, tak jen - Bill Murray toho Oscara dostat měl....
Láska nebeská (2003)
Osobně asi neznám víc "pozitivní" film (v tom nejlepším slova smyslu). Richard Curtis opět nezklamal jako scénárista, ale dle mého zvládl na jedničku i režii. Už jsem tenhle filmeček viděl čtyřikrát a až zase budu "dole", tahle směs emocí mě vždycky spolehlivě vytáhne nahoru.... Poku by se mě někdo zeptal na jednoslovné zhodnocení tohohle filmu, pak odpovím dle "prodavače" Rowana Atkinsona - "LOVELY" :) ... Ať žije anglická komedie !
Haló, haló! (1982) (seriál)
Je neuvěřitelné, kolik gagů lze spatřit v každé epizodě tohohle opravdu vyjímečně vtipného seriálu. "Bravó, bravó" :)
Tanec v temnotách (2000)
Vadila mi ta roztřesená kamera "z ruky", protože tenhle druh snímání v některých pasážích prostě postrádal smysl, ale zvykl jsem si. Vadily mi nelogičnosti ve scénáři, ale i ty bych překousl. Ale to, jak se pan režisér pokusil "zacvičit" s divákem nakonci, to už jsem nepřekousl. U většiny (včetně kritiků) to zřejmě vyvolalo slzy, u mě pouze útrpný úměv. Když už nedokážu dostatečně dojmout diváka "důvodem", pak se nemůžu snažit napravit to detailním snímáním "výsledku". To je dost laciný na tak opěvovaný film.____ Bjork špatná nebyla, ale u společných výstupů s C. Denevue bylo hned patrné kdo JE herečka a kdo se o to hraní všemi síly snaží.
Kill Bill (2003)
Po třetí projekci mohu zodpovědně souhlasit s částí Civalovýho hodnocení, že - "Kill Bill vol. 1 je v podstatě naprosto prázdná, samoúčelná hovadina". Je to bohužel tak..... (Ty hvězdičky jsou za hudbu a část u Hattori Hanzo)
In America (2002)
Na počest absolvovaného testu :) jsem si večer pustil tenhle film Jima Sheridana. Je to krásně napsaný příběh na kterém se podílela celá Sheridanovic rodina a který "taťka" nádherně zfilmoval. Balancování irských přistěhovalců na hraně naděje, štěstí a lásky je dojemné, spouští emoce na správných místech a navíc je podepřené výbornými hereckými výkony. Ty dětské (především malá Ariel) mnohdy předčily i ty dospělé.