Recenze (136)
Trainspotting (1996)
“take your best orgasm, multiply the feeling by twenty, and you're still fuckin miles off the pace” Z drogových tripů mám o chlup radši zničující Requiem for a dream, ale musím uznat, že Boylovo převedení Welshovi knihy je díky černému humoru mnohem větší zábava. _____ Za geniální kreaci "kapánek" prchlivého Begbieho kategoricky požaduji pro Carlyla sochu nebo přinejmenším nějaký metál.
Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994)
Curtis ze sebe tradičně chrlí vynikající dialogy a skvěle vypointované vtipy.
Leon (1994)
He is The MASTER! THEORIGINAL CLEANER, EVERYBODY ELSE IS JUST AMATOUR. ;)
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Kult s velkým K. Asi k žádnému jinému filmu podobná nálepka nesedí líp. Tarantinova láska k braku je vidět v každém políčku.
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Spíš než nejlepší nebo nejoblíbenější film ať už tady nebo na IMDB je to jeden z filmů, kterým pro žádný lepší výraz prozatím říkám "konsensuální." Takový, který urazí absolutní minimum lidí a je maximálně přístupný. ____ Formálně není nijak výrazně osobitý, řemeslně naprosto precizní, silně humanistický a sentimentální (byť velice vkusně). Když je k tomu všemu plný témat jako je houževnatost člověka, nezlomnost lidské vůle, naděje na svobodu a nespravedlnost odsouzení nevinného, tak to musí být "výhra" na plné čáře. A když stojí za kamerou génius jako Roger Deakins, to taky není na škodu. 85%
Schindlerův seznam (1993)
Ovšem že se dá vytvořit narativ, že Schindlerův seznam je Spielbergovo opus magnum a už jenom to je vzhledem k jeho filmografii obdivuhodné, ale ty komentáře, že je to nejlepší film všech dob, bych trochu brzdil a počkal, až co na to řekne ještě větší časový odstup. _______ Přece jen už jenom díky zvolenému tématu má inherentně obrovský gravitas, ale bojím se osobně, že je jeho výpověď díky tématu nadhodnocovaná. EDIT: SÍLA TOHO FILMU JE POŘÁD OBROVSKÁ.
Volný pád (1993)
Den blbec a pohár trpělivosti přeteče.
Dracula (1992)
Jako interpretace za 5 hvězd, ale jako adaptace, která lpí na titulu Bram Stoker's Dracula, si to bere na můj vkus až příliš uměleckých svobod.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
HE SAID HE WOULD BE BACK AND HE DELIVERED.
Tanec s vlky (1990)
AMERICAN NATIVE GENOCIDE RED AND YELLOW.