Recenze (78)
Krakonošovo tajemství (2022) (TV film)
Inu, mezi nejlepší pohádky se to nezařadí, ale v bídě posledních let je to jeden z těch slušných, má to děj, cca logiku, vtip, obsazení i výpravu.
Šarlatán (2020)
Zajímavý film o zajímavém člověku. Trojan by snad dokázal zahrát i čistě záporné role... Jen mi přijde divné, proč je ve filmu ona milostná zápletka - buď měli dát hlavní postavě jiné jméno, nebo ji tam dávat neměli. Přišla mi tam zbytečně vecpaná, aby byl film přijatelnější pro současné ideologisty...
O zakletém králi a odvážném Martinovi (2018) (TV film)
Nečekaně koukatelná pohádka. Pravda, temná kouzla pro děti trochu strašidelná a příliš inspirovaná světem fantasy. Ale pohádka měla děj, sympatické hrdiny a docela slušné zpracování. Rozhodně se mže měřit s některými klasikami. Jako hlavní výtku bych měl konec - příliš happy end, prostě hrdina splnil co bylo třeba a kromě hlavní výhry (princezna a zrak) vyhrál i jackpot (splněná tajná přání všech okolo). K pohádce to patří, ale přišlo mi to až příliš deus-ex-machina
Krtek a Panda (2016) (seriál)
Není to krtek, je to další z řady animáků pro malé děti, kde jsou některé díly lepší a některé horší. Nesledoval jsem všechny díly, některé jen po očku, ale ani děti nechtějí seriál vidět znova, na rozdíl od mnoha jiných. V naší rodině se říká, že když má někdo utrum, že má po hehe. Tak až chcípne panda, bude mít po Hehe krtek...
Malý princ (2015)
Kdyby nic jiného, ta hudba je hodně chytlavá...
Kdyby byly ryby (2014) (TV film)
Plusy: Neobvyklá princezna, windowsácké zvuky Mínusy: - jedna postava zhulená, ostatní strašidla tak alespoň vypadají - prapodivný úvod nemající hlavu ani patu, o co šlo, si musí divák domýšlet v půběhu dalšího děje. Tvůrci asi nikdy neslyšeli, že existuje něco, jako vypravěč, který by několika větami objasnil vo co go - a další...
Pečený sněhulák (2014) (pořad)
Pořad, u kterého se za celou dobu jednou či dvakrát lehce pohnou koutky úst směrem vzhůru si nezaslouží být nazýván komedií či zábavou.
Princezna a písař (2014) (TV film)
Nebylo to až tak zlé, ale jak zde zmínil flanker.27, je patrná inspirace Piráty z Karibiku (a to jsem viděl jen jeden díl) a to včetně hudby. Netradiční podívaná, trochu příliš nepravděpodobná zápletka, honičky neurazí. Záchrana minutu po dvanácté Jožinem z bažin, totiž Přibíkem (Jiří Dvořák), který zde dostal bohužel příliš malou roli. Částečně zpackaný návrat na hrad, který má za důsledek únos krále. Pecka v horším slova smyslu na závěr, kdy se do té doby obstojná filmová hudba náhle při titulcích doplnila nějakou písní, která do ní moc nezapadala.
První republika (2014) (seriál)
Ze začátku to vypadalo slibně, postupem času už začalo být zřejmé, že jediné, co diváka u seriálu může držet, je stále neobjasněná vražda. Od poloviny seriálu (objev v rybníce) ale už jen natahování a natahování. A poslední díl, který to aspoň mohl jakžtakž důstojně zakončit, ten byl tedy propadák. Školáckou chybu v zápletce komentovat raději ani nebudu.
Ronja, dcera loupežníka (2014) (seriál)
Seriál se dost věrně drží knihy. Děti jsou z něj nadšené a hrají si na Ronju a Birka. Pro dospělé místy trochu zdlouhavé a bez děje. Pěkná hudba. Osobně bych preferoval sestřih do 13 dílů. Ale 4* si zaslouží