ra1n

ra1n


J. S. / jak sup

16 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 2.11.2011  23:57

    Už tady lze vypozorovat typické znaky budoucí Trierovy tvorby jako převlékání se do gestapáckých uniforem nebo utrhávání hlav kanárkům.

    • 2.11.2011  02:42

    Ještě aby někdo poslouchal fukuyamovské blekotání univerzitních snobů, kteří vlastně nemají co říct a tak vedou řady povrchních úvah, paradoxně tematizují samotnou nekomunikovatelnost (v postmoderním myšlení pohodlná sázka na jistotu, protože se tím nic nezkazí - kde není ani možnost objektivní analýzy, což při poctivé dekonstrukci není nikde, máme alibi, že diskuze nedocházejí žádných výsledků, že nic neděláme a tak se tedy nic ani nemůže hnout) nebo se bezobsažnost snaží schovat do křoví latinských citátů a prázdných pojmových konstrukcí (Bělohradského specialita - viz. "totální trh", "tyranie sebeoptimalizace" apod).

    • 30.10.2011  00:59
    Denis Leary: No Cure for Cancer (TV film) (1992)
    odpad!

    Jeden z mnoha stand-up komiků vykrádajících Billa Hickse.

    • 29.10.2011  23:14
    Býk (2001)
    ***

    Ve filmu to vypadá, že Lenin až teprve na sklonku života vede úvahy a vyjadřuje pochybnosti o věcech, ve které doložitelně nevěřil ani před Velkou Říjnovou (a po neúspěchu Trockého snahy o šíření revoluce už by ani věřit nemohl). Navíc ta metafora s odklízením padlého stromu a především Stalinova reakce na ni mi v politických souvislostech přišla dost laciná a až příliš zjednodušující. Dostavil se stejný pocit jako u předchozího dílu o Hitlerovi (nebo spíš Evě Braunové?): nicneříkající a povrchnímu pohledu poplatná karikatura "marnivosti mocných a jejich úpadku".

    • 29.10.2011  21:23

    V kruhu dlouholetých fandů Tromy je to údajně kultovní satirická záležitost, což mě samozřejmě nalákalo, ale osobně jsem tam (Director's Cut) bůhvíjakou satiru nenašel, až na samý závěr, kde všichni zařvou "America!", postavu rádoby Ramba a pak jednu slovní zmínku o možnosti establishmentu vyvolat/financovat válečný konflikt k posílení vlastní moci (prosazení opresivních zákonů označených jako bezpečnostní opatření). Fakt, že to zazní ve "válečném" filmu natočeném za Reagana má určitě svůj půvab. Většina stopáže je ale bohužel jen monotónní střelba bez Tromáckého gore humoru.

    • 18.10.2011  08:44

    Marná sláva, všechna akce a závěr jsou sice fakt k smíchu, ale zápletka ze starý školy, typická synťáková hudba která sedne jak prdel na hrnec a hlavně ta herecká sešlost (včetně Rosse Hagena), kvůli který jsem to koneckonců viděl, prostě dělá svoje.

    • 16.10.2011  21:50
    Tygří oči (1986)
    ****

    Totální majstrštyk. Buseyho akční klauniády se vymykaj jakejmkoliv dostupnejm měřítkům. Zvlášť ten závěrečnej funky-masakr s dvouplošníkem.

    • 7.10.2011  13:21
    The Jerry Springer Show (TV pořad) (1991)
    ***

    Kombinaci (pseudo)reality-tv, soap-opery, "wrestlingu", talk-show a freak-show jak z dob P. T. Barnuma považuju za zvrhle geniální. A to morální poučení na konec, to je lahůdka. Trash přímo patlogický, který je právě tím něco fascinujícího. Oprah je jen nudná ukecaná bachyně, ale tahle show a její sledovanost se úplně nabízí jako materiál na nějakou psychologickou studii o audiovizuální kultuře dneška (přestože s křížkem po Debordově funuse).

    • 5.10.2011  16:12
    Sny o tátovi (TV film) (2010)

    Hudba: Psí vojáci

    • 30.9.2011  07:41
    3 sezóny v pekle (2009)
    odpad!

    No nezlobte se, ale víc než "odpad" dát ani nemůžu. Totiž ne nadarmo Bretonův citát zní "jediné, co činí člověka důstojným, je bouřit se," ovšem ve filmu je idea nutnosti revolty místo nezadatelně etické otázky prezentována jako prázdné fráze a gesta narcistního (pubertálního) vola se kterými se spláchne i marxismus a alibisticky neobjasněná motivace příklonu k němu (závěr to vážně nijak nezachraňuje). To by možná (ale jen možná) nebyl takový problém, kdyby zde nebylo ani přímé spojitosti filmové postavy s jejím předobrazem. Z Bondyho díla lze snadno vyčíst, že nic z toho pro něj pouhá manýra samozřejmě nebyla a jakkoli tvůrci prohlašují, že film prý o Bondym není, hlavní postava vystupuje jako autor Bondyho veršů, které zde bez původního kontextu a motivací ztrácejí veškerý svůj význam a vtip (a jejichž opět cíleně povrchní výběr a kreténská recitace taky moc nepomohly). Narozdíl od přiznaných životopisných filmů, které riskují kritiku svou historickou nepřesností, nebyla právě odvaha se k Bondymu prostě otevřeně přihlásit a natočit to poctivě a nebyla ani odvaha natočit něco zcela vlastního a zároveň Bondyho osobnost s jeho básněmi vynechat úplně (asi proto, že se zrovna hodilo, aby to filmu posloužilo jako propagační materiál).

    • 23.9.2011  20:43
    Biohazard (1991)
    ****

    Skvělá "choreografie" akčních scén připomínající to nejhorší ze sci-fi béček padesátých let včetně legendárního zápasu Bély Lugosiho s chobotnicí. Marc Singer šplhající na skálu. Vrh kancelářským křeslem. 4½

    • 23.9.2011  04:24
    Ragno gelido (1988)
    ****

    Romantický horor o vraždícím bakelitovém telefonu, který strádá osamělým životem ve své holubí centrále na ovládání města. Roger Corman bledne závistí.

    • 18.9.2011  17:12

    Likvidace ajatoláha na vozíku. Družba se santusákama. Elegantní únikovka po žebříku. A navíc srdcervoucí dojemné finále s plyšovým medvídkem. Takhle má vypadat sci-fi horor!

    • 6.9.2011  03:59

    Předloha pro leckoho nemusí být literárně až tak zajímavá jako je film po režijní stránce, ale ten už není myšlenkově tak kompaktní, především kvůli zbytečné komplikovanosti (vedlejší dějová linka, postava psychiatrovy manželky...), některým trochu matoucím dialogům a ve výsledku i nedostatečně vykreslené psychologii, takže se může stát, že pro toho, kdo knihu nečetl, bude proměna hlavní postavy asi těžko pochopitelná a s tím bude oslabeno i to celkové vyznění.

    • 5.9.2011  17:52

    Máte rádi Dostojevského?

    • 15.8.2011  17:17
    Evropa (1991)
    *****

    Die Uhr läuft.

    • 12.7.2011  16:54

    Obraz společnosti v bludném kruhu vzájemného ubližování v němž z existenčních důvodů nutně pokračují i ti, kteří si to uvědomují. Obraz společnosti, která (samozřejmě) přežívá, ale přitom už neví, proč by vlastně dál měla.

    • 9.7.2011  18:53

    "Magoře Magoře / nožičky nahoře / Magoře Magoře -"

    • 1.7.2011  20:20
    Dekalog - Dekalog VI (E06) (epizoda) (1988)
    ****

    Divácky nevděčný závěr tím narozdíl od Krátkého filmu o lásce alespoň vybízí k nějakému hlubšímu zamyšlení.

    • 5.6.2011  09:20

    Ta "nepříjemná přeexponovanost" má zajímavý efekt: podobně jako třeba v Podivnější než ráj se jednotlivé postavy pohybovaly v bílém prázdnu, zde se v něm přímo ztrácejí nebo splývají se svým okolím, často tak vytvářejíc dojem jakoby ve filmu ani neexistovaly. "Ale nic na mě není vidět."

    • 4.6.2011  09:31

    Nekompromisně morbidní a režijně naprosto sebejistý debut (dynamika) s Lou Castelem předvádějícím jeden z nejzajímavějších hereckých výkonů šedesátých let. Árie jako requiem. Sempre libera!

    • 4.6.2011  09:27

    Dillinger je mrtvý a úniková loď v negativu.

    • 15.5.2011  06:52

    Kompromis za kompromisem se tváře mění, ale muzeum se zdá být zatuchlé. Pohrobek nás drží při zemi a omezuje naši svobodu, ale právě ve jménu svobody se ho zbavit nedokážeme. Alespoň mu pro budoucnost vytvoříme identitu. Náboženské vyznání? Žádné. Jakou má vlastně šanci? Otázka na zdi trvá a v New Yorku je na každého obyvatele jedna krysa.

    • 25.11.2010  18:15
    Solaris (1972)
    *****

    Hvězdám na dosah(!), kde v odcizeném prostředí kosmické stanice jen šepot třásní připomíná kým jsme, nebo nohama na zemi, kde nepochopitelné mystérium života pro nás stejně zůstává "za sklem", jakmile jednou začneme pochybovat (hledat), ocitneme se v zimní krajině (Breughel), návrat (Rembrandt) do bezkonfliktního stavu už není možný(?) a je právě tím naším zrcadleným přáním, které zakryje mlha. Solaris si narozdíl od ostatních Tarkovského filmů cením právě pro tu možnost interpretovat si ji ateisticky, tedy bezhodnotově a vesměs bezútěšně.

    • 25.8.2010  21:46
    Zrcadlení (1965)
    *****

    [youtube]

    • 25.8.2010  21:46

    [youtube]

    • 7.4.2010  10:37

    Dvě generace. Jedna se ztrácí v mlze, druhá ve tmě.