Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (1 106)

plakát

Abonent na lince U (1964) (seriál) 

Viděl jsem tento seriál ještě jako mladík a velice mi utkvěl v paměti. Na tehdejší dobu velmi napínavý a zajímavě zpracovaný příběh. Pamatuji se, že jsme nedočkavě čekali na každý další díl. Je jenom škoda, že člověk nemá možnost vidět ho v současné době.

plakát

...a Bůh stvořil ženu (1956) 

Dílo, které stvořilo novou hvězdu a nový fenomén zvaný BB. Samotné natáčení pak změnilo poklidnou rybářskou vesnici nebo chcete-li městečko, kterým Saint Tropez do té doby bylo. Předtím učarovalo akorát několika slavným malířům, který v Provence nacházeli spoustu námětů pro svoji tvorbu. Saint Tropez se stalo oblíbeným letoviskem a určitým fenoménem na francouzské riviéře právě díky tomuto filmu (městečko pak dále proslavila série komedií o četnících) a ne jak se někteří domnívají a uvádějí, že film je zajímavý kvůli Saint Tropez. BB je ve filmu skutečně úchvatná a stejně tak je vynikající J.L.Trintignant, se kterým pak měla BB taky románek. S BB film stojí i padá a proto je jakékoli další hodnocení námětu, režie, kamery apod. pouze mlácením prázdné slámy. A právě kvůli BB dávám 5*. I když mě později zklamala svým životním postojem, když nedokázala před kamerou stárnout a předčasně (ve věku 40 let) opustila svět filmu.

plakát

Adéla ještě nevečeřela (1978) 

Další parádní parodie Oldřicha Lipského. Tentokrát si místo westernů vybral kdysi populární "Cartrovky". Scény, když pražský inspektor, geniálně zahrán Rudolfem Hrušínským, dáva na frak americkému soukromému superdetektivovi, jsou vynikající a vrcholem je pak scéna, když se Nick Carter " seznámí" s českou fackou. To prostě nemá chybu. Následná exkurze po pražských hospodách by pak odrovnala každého, nejen amerického detektiva. Geniálního padoucha pak opět zahrál geniální Miloš Kopecký. A Nick Carter? Neumím si představit nikoho lepšího, než Michala Dočolomanského. Nakonec jsem si pak nechal nádhernou, nežnou a krásně naivní Naďu Konvalinkovou, která se mi líbila víc, než slavná Olga Schoberová. Všichni za 5.

plakát

Admirál (2008) 

Kdyby film oslavoval hrdinu komunistické revoluce, byl by označen za komiúnistickou agitku.Z tohoto pohledu nelze film označit jinak než za kapiotalistickou agitku. Ta nekritická oslava Kolčaka jinak zajímavý snímek dost degraduje.

plakát

Adrenalin: Předběhni smrt (1995) odpad!

Můj předhodnotitel to ocenil ještě vysoko, když to označil za céčkovou exkurzi. I éčkova by byla ještě hodně. Ač velmi nerad používám hodnocení odpad, tady mi nic jiného nezbývá. Jenom lituji, že jsem se na ten film díval. Je to už podruhé, co mě Christopher Lambert totálně zklamal, protože na film jsem se díval jenom kvůli němu.

plakát

Advokátka Věra (1937) 

Jedna z mála českých předválečných komedii, která mě zklamala. Hodně jednoduchý a naivní příběh začínající adokátky, který diváka nezaujme.

plakát

Aféry (2011) (seriál) 

Zajímavé, občas vtipné, dobře zpracované náměty s výbornými hereckými výkony. Jenom ta lidumilnost a nezištnost advokáta mě nepřesvědčuje. Nicméně celkový umělecký dojem za 3*.

plakát

Agáta (1979) 

Čekal jsem od tohoto filmu daleko více. Jako velký ctitel díla Agathy Christie, ať již v románové podobě nebo ve sfilmované podobě, jsem byl velmi zklamán. Čekal jsem, že si režisér dá víc práce se studiem dobových materiálů a přijde s něčím objevným. Nestalo se. Upadl do šedého průměru a natočil nezajímavý snímek téměř o ničem. Tajemství Agathy Christie zůstane pohřbeno asi navždy s ní. I když nejpravděpodobnější verzí asi je, že se prostě na pár týdnu schovala, aby vyvolala zájem o svojí osobu, což se jí neskutečně podařilo. A v tom možná právě je to tajemství jejího zmizení.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Smrt v oblacích (1992) (epizoda) 

David Suchet je asi nejlepší Hercule Poirot. Příběhy s ním jsou vesměs natočeny velmi poutavě a celkem se i drží románové předlohy. Proto má u mě David vždy 5*.

plakát

Agatha Christie: Vraždy podle abecedy (2018) (seriál) 

Jako milovník Hercule Poirota musím tento snímek tvrdě zkritizovat, áno i odsoudit. Když se na obrazovce objevil Poirot z bradkou, tak jsem spozorněl, když se potkal s vrchním inspektorem Jappem v důchodu přemýšlel jsem o co jde. Když Japp dostal infarkt, nechtěl jsem věřit a když potom jeho nástupce obvinil Poirota, že zavinil smrt Jappa, protože ho podvedl a nalhal mu, že byl v minulosti policajtem v Belgii, nevěřil jsem, že někdo mohl takhle zprznit klasickou detektivku a slavného detektiva. Nic proti samotnému filmu, byl natočen zajímavě, ale proč si scénaristka "vzala do huby" slavného detektiva Aghaty Christie a takhle ho zprznila. Vrcholem pak byla reminiscence v závěru filmu, podle které Hercule Poirot nebyl bývalý policejní důstojník v Belgii, nýbrž kněz. Proboha proč ???!!! Z tohoto důvodu jsem nucen snímek odsoudit. Nepřísluší mu přívlastek ani Vražda podle abecedy, ani jméno spisovatelky Aghata Christie, ani postava detektiva Hercule Poirota. Nehodnotím proto snímek z pohledu zpracování jako takového(herci, režie, kamera, zvuk a pod.) nýbrž z pohledu zneužití knižní předlohy, která byla zcela nesmyslně "přeťápnuta". Jednu * dávám z milosti.