Oblíbené filmy (10)
2001: Vesmírná odysea (1968)
Podle mě to je nejlepší sci-fi, které kdy bylo natočeno. Kubrickova precizní režie a obrazotvornost je zde dovedena k absolutní genialitě. Kamera, efekty, hudba (Strauss, Ligeti), dělají z tohoto filmu překrásné umělecké dílo.
Apokalypsa (1979)
Schindlerův seznam (1993)
Roma (1972)
Osm a půl (1963)
Kdybych měl objektivně říct, jaký film Felliniho je nejlepší, byl by to 8 1/2. Subjektivně to je první Řím a druhý 8 1/2. Felliniho režie mě vždycky uchvacovala svou nápaditostí a živelností, právě tyto dvě slova se velice hodí k tomuto filmu. Kameraman Gianni di Venanzo zde prokázal, že to je jeden z nejlepších kameramanů černobílého filmu. Mastroianni hraje skvostně, možná jeho nejlepší role... Hraje zde režiséra, který se právě ocitl v tvůrčí krizi, utíká realitě pomocí snů a vzpomínek.
Silnice Řím - Neapol neprůjezdná! (1979)
Úžasný kritický film jednoho z největších italských režisérských mistrů. Krásně zahrané a natočené. Škoda, že se na něj tak zapomnělo.
Kmotr (1972)
Nejlepší mafianský film všech dob. Kniha je sice o něco lepší, ale stejně to je jeden z nejlepších filmů co jsem kdy viděl. Dal bych teda ještě Oscar Coppolovi, protože by si ho plně zasloužil. Marlon Brando hraje opravdu skvostně. Překoná to všechny filmy s mafiánskou tematikou (kromě Kmotra 2, ten je na stejné úrovni, Leoneho Tenkrát v Americe a Scorseseho Casino.)
Démanty noci (1964)
Nejlepší film československé nové vlny. Jan Němec natočil dechberoucí psychologický film o útěku dvou chlapců z transportu smrti, který přesně vystihuje atmosféru Lustigovy povídky. Ovšem to nejlepší na tomto filmu je kamera. Ruční kamera vypadá v černobílém filmu mnohem líp než statická (škoda, že se v našem filmu nevyužívala častěji). Tato kamera nám dovoluje se vcítit do hrozné situace obou hlavních protagonistů a prožívat jejich utrpení. Je to geniální dílo, které se vyrovná i filmům francouzské nové vlny.