Recenze (179)
Konec Sheily (1973)
Úžasný "whodunit", který je kvalitativně - formálně, nikoliv narativně - na stejné úrovni jako první série Columba. Jeden z těch excelentních filmů, který je nepochopitelně přehlížen dějinami kinematografie.
Stopař (1986)
Mám podezření, že to není obyčejný thriller, ale psychologická sonda do psyché vraha, jako Lynchova Lost Highway. V tomto případě mladší hrdina představuje alter ego a vnitřní souboj, narozdíl od Lynchova “zacyklení”.
Vynález (2004)
Geniální? Ano. Je to ale potřeba vidět několikrát za sebou a pročíst si teorie ostatních na internetu. Shane Carruth není ani tak filmař jako spíš filozof.
Madam Web (2024)
Rozhodně se to nijak výrazně neliší od ostatních komiksovek pro náctileté - Disney. Narozdíl od ostatních je to jen televizní pilot s průměrnou produkcí a nižším rozpočtem. Řekl bych, že ta výrazná negace vůči Madam Web je takový budíček pro všechny, kteří tyhle lunaparky slepě podporovali a teď se jich zajedli. Co se ale musí Madam Web nechat, je repetetivní asociace s porno filmy každou druhou scénu. Je to až geniální. P.S.: Bez nadsázky - výbornej soundtrack.
Až vyjde měsíc (2012)
O první lásce.
Blondýnka (2022)
Velice zdařilý psychologický náhled do světa emočně nestabilní osobnosti, jež Marilyn Monroe - zcela bez debat - byla. Nádherné montáže a atmosféra. Škoda, že pod filmem není podepsaný David Lynch, pseudocinefilové by si pak neškrtli.
Nene (2022)
Bez diskuze jedno z nejlepších sci-fi poslední dekády. Svěží, ale zároveň staromilské. Nádherný plot-twist a spoustu témat k zamyšlení, která z toho dělají velice bohaté a důvtipné dílo (alegorie k extrémnímu feminismu) s pořádnou dávkou precizního řemesla. Nádhera. Opravdu nádhera.
Párty Hárd (2019)
Díky té satirické nátuře se tohle tak těžko hodnotí. Jestli je to s tou absurditou, ochotnictvím a extrémy myšleno čistě jako nadsázka a prostředníček cinefilům, teen komediím a české kinematografii, tak ano - za plný počet bodů. Pokud je to myšleno čistě jako osobní projekt, který byl hlavně zábavou pro zúčastněné, tak zase za pět (totiž tohle tady v českém filmovém podhoubí chybí -> točit hlavně pro sebe a být amatér od pravého slova smyslu - entusiasmus, láska k celuloidu). Ale pokud je to myšleno vážně, tak je to ještě horší dno české kinematografie. Protože pana Pohla neznám, ani jeho tvorbu, tak nevím. Ale docela rád bych si s ním pokecal nad pivem, protože věřím, že je tenhle počin výsledkem satiry vůči běžnému českému diváku a vlastní touze tvořit.
Za ranního rozbřesku (1990) (TV film)
Opravdový klenot, který vyvážil nižší rozpočet skvělými herci a výborným scénářem. P.S.: Vzhledem ke konfliktu Ruska s Ukrajinou, je místo dopadu první atomovky docela děsivé.
Transcendence (2014)
Svobodná vůle.