Recenze (152)
Tenkrát na Západě (1968)
Film tak dokonalý, že by pomalu ani nepotřeboval dialogy. Stačí obraz, zvuk, a hudba...a Sergio Leone. Pak vznikne něco, co se nedá popsat. To se musí vidět, slyšet...a pocítit.
Profesionál (1981)
Jeden z nejlepších, ne-li nejlepší Belmondův film. Projednou tu ze sebe nedělá šaška, a atmosféra snímku tím dostává pořádnou šťávu, houstnoucí až do konce. K tomu skvělé vedlejší obsazení (padoušský Robert Hossein nemá chybu, stejně jako ostatní herci), nádherná Morriconeho hudba, a ten závěr...mmm...prostě 5*.
Matrix Revolutions (2003)
No, je to lepší než Reloaded (víc příběhu, i když dost pod povrchem), míň zbytečných scén všeho druhu, takže jsem se tentokrát nenudil (jen těch scén v Zionu mi v kontextu příběhu přijde pořád zbytečně moc). Bůhvíproč mi ale přijde první díl jako film prostě lepší. Tady mě jaksi nic moc nepřekvapilo, a třeba "bitva se stroji" mi (na rozdíl od asi většiny diváctva) nepřišla nijak úchvatná. Nicméně, trilogii se dostalo jistě důstojného konce v podobě skvělého završní příbehu, s nímž nelze být nespokojen. A to finále, to opravdu stojí za to vidět. Takže ****1/2*.
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Od tohoto filmu je třeba nečekat komedii. Není to komedie. Je to černočerná satira, tak černočerná a absurdní, až místy hrozí akutní smrt smíchem. Nicméně věřím, že v polovině 60.let by mi to zas tak vtipné nepřišlo - i dnes člověka často mírně zamrazí. A kdo ví, je to opravdu tak absurdní?
První velká vlaková loupež (1978)
Tohle je tak dobrý film, že jej ani Crichton-režisér nedokázal zkazit. Duo Connery - Sutherland, Goldsmithův soundtrack a nutno uznat i dokonalá předloha z tohoto filmu dělají jeden z mých nejoblíbenějších.
Obyčejní lidé (1980)
Komorní koncert pro tři party a dirigenta Redforda. Těžko popsat, musí se vidět.
Velký útěk (1963)
Opravdu VELKÝ a klasický útěk. Kromě akce a napětí jsou tu barvité postavy, plejáda skvělých herců kteří mají co hrát, skutečná událost jako předloha inteligentnímu scénáři...prostě, jeden z nejlepších filmů, co kdy vznikl. Už z prostého důvodu - naprosto není co vytknout, a i dnes se divák stěží odtrhne.
Metropolis (1927)
Fantastická vize 21.století v mistrovském kousku Fritze Langa. Sociální téma dnes už sice vypadá trochu omšele, ale vize moderní společnosti je stále úžasně silná a působivá. Za vše může i dokonalé a na svou dobu velmi vizionářské technické zpracování (uvidíte zde třeba Blade Runnnera nebo Minority Report), a nelze nezmínit i skvělou expresionistickou kameru. Např. hra světel a stínů při pronásledování Marie katakombami nemá chybu.
Sbal prachy a vypadni (1998)
Prostě...skvělý:-) Na konci jsem se jen šťastně šklebil, protože něco tak absurdně černočerně zábavnýho se jen tak nevidí. Scénář je prostě perfektní, a i když je přímo úchylně zamotaný, vyvíjí se stále překvapivěji až do posledního záběru. A ty postavičky - krom toho, že jsou dobře obsazené, jsou prostě...k sežrání:-) Úplně všechny.
Říše slunce (1987)
Cosi mi říká, že tento hrubě nedoceněý film je největším Spielbergovým majstrštykem, a možná na tom i něco bude. Hloubka filmu je nepopsatelná, Bale je fantastický a přitom to celé neupadá do patosu a poněkud účelové emocionality pozdější Stevenovy tvorby. Nelze než smeknout.