Aiwn

Aiwn

okres Karlovy Vary

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 29.11.2011  18:22

    Jeden z nejskvělejších filmů s Louis de Funesem vůbec se mi zalíbil hned od prvního okamžiku. Děj plyne a každá scénka má své kouzlo. U takovýchto starých francouzských snímků se opravdu nedá nic poznamenat, negativismu je tu opravdu poskrovnu, a hlavně i kdyby tu nějaký byl, tak by byl těmi kladnými momenty úplně zakryt. Louis de Funes perlí a sám by klidně mohl odehrát i celý film. Kdyby zde nebyl, tak by to nedosahovalo ani poloviny kvality, kterou takhle má. S výborně doplňující hudbou a skvělou režií dávám bezmála 95%, protože takovou klasu nějaké novodobé splodiny nemůžou nahradit!

    • 22.11.2011  20:00

    Vcelku slušná podívaná, na kterou se můžete kouknout i opakovaně, jelikož místy vtipné, místy nostalgické pojetí původního příběhu vás uvrhne do jakéhosi mírného rozpoložení, z kterého se vám nechce. Skvělá Imelda Staunton, známá především z Harryho Pottera 5 a 7, Mattew Goode a Tamzin Merchant filmu hodně přidali, a tak není divu, že tuto pohodovou komedii s výbornou hudbou Nicholase Hoopera (také z Harryho Pottera) zařazuji na vysokou příčku a považuji za jeden z nejlepších snímků, který kdy byl podle knihy natočen. A pak krása Středozemního moře a Korfu vás přece uchvátí i v zimě, na podzim a na jaře, kdy byste se na onom ostrově opravdu chtěli ocitnout.

    • 22.11.2011  19:50

    Můj první film s Belmondem, který jsem kdy viděl, bylo Zvíře a Muž z Ria. Oba dva se mi velmi líbily, ale později jsem jeho ostatní filmy, vyjma Velkého šéfa, odvrhl. Pak jsem však narazil na tento zázračný snímek, který mě hned uvrhl do přesvědčení, že lepší parodii jsem ještě neviděl. Zpočátku bezchybného agenta vystřídal úplný lazar ("A co ten prst?!" "Zhnisal!" ) Co se týče herců, tak bez chyby, a to všichni. Jediným negativismem je fakt, že když se na tento film díváte opakovaně, tak vás za chvíli omrzí. Já se na něj osobně dívám třeba jednou za půl roku a líbí se mi pořád. A spolu se skvělou hudbou opravdu grandiózní Belmondo a fenomenální parodie vám přichystají zábavu na celý večer.

    • 21.11.2011  14:39

    Velice sporný snímek, který prozatím sérii zakončil, mě uvedl do rozpaků. Na jednu stranu se mi líbilo, že Harrison Ford je pořád při síle a většinu kaskadérských kousků udělá sám, na druhou stranu se mi návrat ke staré legendě příčí. Osobně bych byl raději, kdyby vše skončilo třetím dílem, nebo alespoň kdyby se tento díl natáčel třeba jen dva roky po trojce. Jednoduše příběh po dvaceti letech nemá takové kouzlo, není tím pravým Indiana Jonesem. Ford, i když mu to jde, je tak nějak unavený a vidíte to na něm. A navíc má film nejslabší charisma. Jednička s archou prostě vynikala, dvojka už byla o poznání horší, ale v ní zase převyšoval temný děj - Indymu šlo o srdce, trojka byl jakýsi návrat a má vtipnost. Navíc ve všech třech dílech byl nějaký zajímavý artefakt, lebka sice není špatná, ale svým předchůdcům se prostě nemůže vyrovnat. Co se týče postav, tak Mutta jsem fakt nemusel, nakonec jsem se s ním smířil, ale...Karen Allen byla v jedničce lepší a Cate Blanchett je skvělá herečka, která se však do této role absolutně nehodila. Nejvíce mě naštval konec. Předtím mě to vcelku bavilo, ale trapný létající talíř mě fakt nezaujal. Když tedy vše shrnu dohromady, film se mi vcelku líbil, ale byl asi spíše odvarem svých předchůdců, děj vcelku dobrý až na konec a spolu s hudbou Johna Williamse nakonec dávám 70%, i když u předešlé trojky jsem dal 100%........chyba: otec se ve trojce napil ze svatého grálu, takže měl být díky němu nesmrtelným!

    • 17.11.2011  11:15

    Rozhodování se mezi první a třetím dílem je velmi těžké. První díl má své kouzlo a větší tajuplnost týkající se archy, ale v Poslední křížové výpravě najdete větší vtipnost, příběh se odehrává ve více zemích a znovu se zde navíc objevují nacisti, jako Indyho největší nepřátelé. Navíc německý plukovník v jedničce byl takový neutrální, prostě jen velitel posádky, tady to byl Indyho osobní nepřítel na život a na smrt. I tak v tomto díle najdete jakýsi návrat k jedničce, archeolog zde znovu pátrá po náboženském artefaktu, navíc ho bravurně doplňuje Sean Connery. Co dodat? Přelomový snímek, atraktivní i po dvaceti letech, jakoby věnovaný Sametové revoluci, s hudbou, kterou poznáte hned po několika sekundách, měl trilogii zakončit. Jeden ze Spielbergovo nejlepších filmů, nejfenomenálnější ze série o archeologovi, prostě zůstává tím nejlepším, co kdy v historii kinematografie vzniklo!

    • 17.11.2011  10:30

    Původně se mi tento díl série líbil nejméně, ale po určitém čase jsem se ujistil o opaku. První a třetí díl nepřekoná a i přes větší množství negativních prvků se mi Chrám zkázy líbí mnohem víc než poslední Království křišťálové lebky. Film sice částečně čerpá ze slávy předešlé archy, ale pořád v něm zůstal duch původního Indiany Jonese. Čtvrtý díl naproti tomu je už trochu unavený, i přes vcelku dobrou kondici Harrisona Forda. Tady si herec opravdu zahrál opravdového Indianu Jonese. Jako trochu větší negativum se může zdát temný děj první poloviny filmu, který završí vytrhnutí srdce. Ovšem druhá polovina tu první patřičně zpravila. Ale i tak je zde zastoupeno mnoho jiných vtipných scén, herecké obsazení znovu skvělé, Kate Capshaw hraje výborně, takže Steven Spielberg ve spolupráci s tradičně famózní hudbou Johna Williamse to tedy dokázal. I druhý díl slavého archeologa se nezapomenutelně zapsal do dějin dvacátého a dvacátéhoprvního století, který nic nemůže překonat!

    • 17.11.2011  09:54

    Přelomový snímek, který historii kinematografie posunul o pořádný kus dopředu, zůstává atraktivní i po třiceti letech. Vždyť film s výborným filmovým štábem a hereckým obsazením jen těžko pohledáte. Příběh má spád, i přes jistou akci se zde místy nachází i emoce, jistá tajuplnost dodá filmu patřičné charisma. Samozřejmě, že někomu se snímek nelíbí a nenadchne ho, ale prostě jen z důvodu, který já a ostatní fanoušci Indiana Jonese nikdy nepochopíme. K tomu skvělá, s filmem nerozlučitelná hudba a scénář. Co se týče hereckého obsazení, tak Harrison Ford zde byl ve správnou chvíli a na správném místě. Mary se sice k Indymu hodila, ale osobně jsem měl raději obě blondýnky z dalších dílů. I přes tyto prvky je první díl snad nejlepší, možná trojka ho převyšuje o malý kousek, ale ostatní dva stojí až daleko za ním. Prostě klasa, kterou žádné trapně směšné parodie a napodobeniny, jako Flynn Carsen nebo Jack Hunter nikdy nemůžou překonat!

    • 4.11.2011  22:04

    Naprosto souhlasím se všemi odpůrci Jacka Huntera. Směšná a hrůzně odpudivá napodobenina Indiany Jonese s hvězdným týmem Stevena Spielberga, George Lucase a Paramount Pictures. Tato slátanina, jejíž zastupitele, ať v obsazení hereckém nebo filmovém, vůbec neznám, mě zklamala hned obalem DVD, na níž vystupuje nějaký debil, který se všemocně snaží napodobit amerického ORIGINÁLNÍHO archeologa Harrisona Forda. Žádné plus, film nemá ani jednoho fanouška, díkybohu, jen tak dál!!!

    • 4.11.2011  20:25

    Dříve se mi první díl série moc nelíbil a díval jsem se až od dvojky do pětky. Poslední část je naprostým propadákem, který neslavně ukončil zpočátku skvělou a originální komedii, kterou představuje asi právě tento snímek. Po delší době jsem se na něj podíval znovu a uznal jsem jeho prvost. Louis de Funes zde hraje nezapomenutelného četníka Cruchota, do kterého vložil úplně vše. Navíc ho doplňuje jeho známý spoluherec a kolega, jenž ho doprovázel v mnoha dalších filmech, a to Michael Galabru. Nic se tu nedá vytknout, to nastává až u dalších dílů, ale tenhle spolu se slavnou hudbou zůstává starým dobrým Saint Tropez.

    • 4.11.2011  16:27
    Páni kluci (1975)
    *****

    Hodně jsem tento film viděl v minulých letech, ale před časem jsem si ho znovu připomněl. Líbil se mi zhruba stejně, ale zjistil jsem, že mě na něm moc neuchvacují scény s dětmi, ale vynikající výkony spíše vedlejších herců, jako Jiřího Lábuse, Josefa Somra a Petra Nárožného. Spolu s Ivou Janžurovou tvoří nezapomenutelný tým, bez kterého by mě film moc nebavil. I když se na něj po letech dívám trochu jinak než dříve, jeden čas jsem Pány kluky hodně odsuzoval, tak pro mě zůstávají jedním z vůbec nejlepších českých filmů.

    • 25.10.2011  17:00

    Mně osobně se třetí díl nezapomenutelného Fantomase líbil asi nejméně, ale i tak je u mne zastoupen na opravdu vysoké příčce. Skotsko s jezerem Loch Ness a tajuplným hradem převýšilo tajemností snad i jedničku. Tam jste Fantomase neznali, ale tady navíc dochází k vraždám, které myslím filmu ubrali. Naopak, co se týče akčnosti, tak trojka skvěle zavrcholila trilogii a i když čtyřka už nevznikla, tak pořád otevřený konec tohoto dílu diváky navnadí a znovu se podívají na jedničku. Myslím si, že bylo jen dobře, když filmaři s Fantomasem dál nepokračovali. Třeba ještě měli nápady, ale většinou je nejlepší první díl a další se natáčejí jen proto, aby se vydělalo. A to dnešní producenti nedokážou pochopit. Raději skvělou jedničku, než pět dílů, kdy po trapné a strašné pětce ani nemáte chuť se na ten původní díl podívat. Ale zpět k Fantomasovi. Louis de Funes je znovu impozantní, a i když mu na účinnosti oproti dvojce trochu ubrali, tak si své výstupy zabírá výhradně pro sebe. Scéna s koněm, s oběšenci a mnoho dalších si vybavíte i po mnoha letech, kdy jste Fantomase neviděli. S bravůrní hudbou a vším možným dávám 80%, protože i na tento díl se budu koukat opakovaně, a to je hlavní.

    • 25.10.2011  16:48

    Fantomas se zlobí převýšil svou vtipností dokonce i jedničku. Louis de Funes je zde o málo víc, tajuplnost jedničky se trochu snížila, vtipů zde neubylo, spíše naopak a celkově je dvojka v mém případě oblíbenější než jednička. Knižní předloha je samozžejmě o hodně jiná, skoro se s filmem ani nemůže srovnávat, ale myslím si, že kdyby Fantomas vůbec nevznikl, tak by celá jedna generace a snad i ještě několik dalších přišlo o jeden ze svých nejoblíbenějších filmů. Jeden z mínusů dvojky naproti jedničce jsou trochu nudnější scény, které v jedničce moc zastoupeny nebyly (např. rozhovor Fantomase s Helenou na panorama Říma), ale zároveň tyto nudnější scény zastínily skvělé okamžiky, kdy se kombinuje sci-fi a komedie s menší akcí (např. létající auto). Konec jako vždy vás navnadí na další díl, který však v tomto případě je asi nejhorší z celé série. Ale tomuto dávám 90%, jelikož jinou francouzskou starší komedii byste těžko pohledali.

    • 25.10.2011  16:36
    Fantomas (1964)
    *****

    Jeden z přelomových filmů celé historie kinematografie jsem neodsoudil nikdy. Ani když jsem jej viděl poprvé, ani na základní škole, ani v současnosti. Fantomas se rázem stal komedií, která je u mne zapsaná s pěti hvězdičkami. Nejen, že zde exceluje Louis de Funes, Fantomase samého stvárnil Jean Marais, ale zároveň děj samotný má spád, je v něm obsaženo vše, co by v komedii s místy dobrodružným dějem nemělo chybět, a také se u něj nenudíte ani po opakovaném shlédnutí. Co se týče výše zmíněných hlavních herců, tak Louis de Funes hraje opravdu bezchybně. Většina jeho filmů je dobrých, ale Fantomas je myslím nejlepší. Jeho nezapomenutelné grimasy doplňuje navíc Jean Marais, který filmu také hodně přidal. V dnešní době asi ne, ale když Fantomas běžel v komunistických kinech, tak si lidi museli Fandora představovat jako akčího hrdinu. Když všechno shrnu dohromady s nezapomenutelnou hudbou, tak Fantomasovi dávám bezmála 85%.

    • 13.10.2011  20:19

    Poslední díl trilogie je opravdu jakýmsi vyvrcholením. Nejen, že Frodo stojí u bran Mordoru a záhy i na Hoře osudu, ale také velká bitva je plna něčeho nového. Třetí díl je také nejtemnější a nejdrastičtější. Pořád v něm však zbývá původní kouzlo. Ten, kdo má rád akční rychlovky tento snímek ohodnotí nejlépe, ale naopak, kdo má rád nostalgii, tak si vybere spíš Společenstvo. Čtyřhodinová nesetříhaná verze má v sobě na první pohled nejdůležitější scény, např. Sarumanova smrt nebo zřícené město mrtvých, proto se na ni dívám nejraději. Jak jsem už ale řekl, je čtyřhodinová. Co se týče hereckého obsazení, tak se nezměnilo, Denethor byl spíše přínosem, styl stále stejný, vše co bylo v knize podstatné, se zde objevilo také. Co se týče několika konců, tak buďme rádi, že se zde vynechala menší bitka v Kraji na konci knihy. Ale je pravda, že film mohl skončit západem slunce a ne návratem do hobití nory. Emocionálním záběrům věvodí Frodova závislost na Prstenu a hádka se Samem. Hora osudu a celý Mordor je více než opravdovým a Minas Morgul se může rovnat hororu. Film se vším všudy, stále výbornou hudbou, skvělým propracováním a jedním z nejlepších režisérů všech dob, se tedy definitivně zapsal k nejvýznamnějším filmům světové kinematografie a ovlivnil celou řadu diváků, sledující nejen fantasy, ale i jiné žánry filmového světa. Proto mu dávám také neuvěřitelných 100%. Nevím který z dílů se mi nejvíc líbil, ale každý mi přinesl něco. Jednička své kouzlo a nostalgii, dvojka očekávání a napjetí a trojka akci a temnost všeho druhu. Proto se Pán prstenů umístil se všemi svými díly na špici mých oblíbených filmů.

    • 13.10.2011  19:25

    Hodně lidí žíká, že dvojka jedničku nepřekoná, někdo tvrdí opak. Nemůřu souhlasit ani s jednou skupinou, protože v něčem jsou Dvě věže horší, v něčem lepší. Větší rozvláčnost děje filmu ubírá, ale zároveň přidává na procítěnosti. Samozřejmě, ten kdo si film nezamiluje, prostě se mu jen líbí, scény se Stromovousem jednoduše odbyde, přetočí, nebo znuděně čeká až skončí. Pravdou je, že film si zamilujete až po opakovaném shlédnutí. Tolik zážitků najednou nestrávíte a někdy to i nepochopíte. Proto bylo jen dobře, že se na světě objevila i rozšířená verze. Už kvůli donucení některých fanoušků dívající se na zkrácenou verzi pouze s dabingem, aby se podívali i na originál. Filmu naopak přidává zachování stylu natáčení. U hodně filmů na pokračování je zvykem, že filmaři celé pojetí změní. Tady se to však nestalo. Krásná novozélandská krajina zůstala, herci také, jejich výraz se nezměnil a hudba nabyla na větší grandióznosti. Glum ve filmovém pojetí zazářil jako nikdy nikdo. Směšná napodobenina Eragon, která už jen knihou velmi opisuje Pána prstenů a hlavně hrozně trapným a zženštilým filmem, se svými zdegenerovanými razaky se nemůže Glumovi ani zdaleka vyrovnat. Už jen Andy Serkis postavě přidal velkým charismatem. Takže jelikož dvojka je film, kde Frodo nemůže na nikoho spoléhat a ví, že střetu s Mordorem, který se lépe na plátně ztvárnit nedal, se nevyhne, a jelikož jsou Dvě věže jakýmsi mezníkem, ve kterém se připravujete na bitvu, která úžasnou filmovou trilogii zakončí, dávám i tomuto filmu 100%.

    • 13.10.2011  19:02

    Film jsem viděl sice hodněkrát, ale líbil se mi až po přečtení knihy, a to jsem se stal už opravdovým fanouškem, který hodlal obětovat plno času shánění tehdy nové prodloužené nedabované verze, která je samozřejmě lepší, i když kvůli dlouhému času někoho může omrzet. Pán prstenů je film se vším všudy. Velkou procítěností, která u druhého dílu trochu chybí, efekty, mysteriózností, fenomenální hudbou, výbornou režijí...prostě vším. U hodně filmů vidíte, že je to prostě film, ale tohle by mohla být klidně i skutečnost, prostě kdyby Středozem existovala, tak by to do ní opravdu přesně zapadalo. Výkony herců do filmu jednoduše patří, věnují je filmu a ne divákům, Peter Jackson dal Společenstvu naprosto všechno, to vidíte hned na začátku. Nejen že skvěle obsadil herce (např. Christopher Lee se pro Sarumana narodil), ale také se věnoval tak naoko zbytečným věcem, jako výbavě hobití nory. Samozřejmě, že jsou tu nějaké chyby, ale na tak dlouhý a dobrý film je jich tu málo. Co se týče knihy, tak ve filmu je přesně to, co by mělo být, ani o nic víc, ani o nic méně. Scény, které v jedničce chybí, jsou nahrazeny ve dvojce. Takže s hudbou, která o ději přímo vypovídá a vším, co do Společenstva patří, dávám 100%, protože tak skvěle natočený snímek se už dlouho ve světě kinematografie neobjeví.

    • 12.10.2011  19:30

    Absolutně nesouhlasím s tvrzením, že dvojka je o hodně horší než jednička. Ano, je pravda, že i mě se jednička líbila více, New York ji hodně kopíruje, ať závěrečnými pastmi nebo dějem samotným, ale zároveň nové prostředí vám přinese také něco nového. Vrací se i staří známí lapkové, některé pasti jsou sice naprosto přehnané, ale Columbus si uvědomoval, že jsou nemyslitelné, a právě proto je tam dal. Takže i dvojku si rád pustím o Vánocích. Takže 75%!

    • 12.10.2011  19:21
    Sám doma (1990)
    *****

    Moje oblíbená zábava o Vánocích. Dívám se na Sám doma 1 a 2. Film se mi nelíbí kvůli Macaulayi Culkinovi, v podstatě jako herec zas tak dobrý není, ale kvůli dvoum zlodějům, kteří jsou opravdu skvělí, Williamsově hudbě, Vánoční náladě...Je to sice obyčejný happyendovský film, ale zároveň je obohacen něčím novým, a také nápad samotný byl a je originální v historii kinematografie. Druhý díl je v podstatě to samé, ale líbí se mi přibližně stejně. Třetí díl byl tak odporný a hrozný, že jsem měl chuť ho vypnout hned po začátku...Ale prvního Kevina, dirigovaného Chrisem Columbusem hodnotím jako opravdu dobrý film s 80%.

    • 12.10.2011  18:54

    Burtonova Alenka v Říši divů mě vůbec nenadchla a trochu jsem se bál při pomyšlení na další nepovedený film. Po shlédnutí Karlíka jsem se však utvrdil v názoru, že je to jeden z nejpovedenějších filmů historie bláznivých komedií. Aby taky ne. Johnny Depp zde exceluje, Tim Burton řádí, Karlík se svou chudobou je opravdu k pousmání a scénu doplňuje Helena Bonham Carter a Christopher Lee. Burtonova fantazie je prostě nepřekonatelná, při každém záběru se bavíte a někoho ten film nadchne tak, že se dokonce naučí i umpa-lumpské písničky nazpaměť. Film barev, film výborných vtípků, film přemrštěnosti. A navíc to není film jen pro děti. Plno dospělých se na něj s chutí podívá i poněkolikáté. Takže s výborně doplňující hudbou dávám nakonec přes 90%. Český dabing není zas tak špatný. Gratuluji Burtone.

    • 11.10.2011  20:43

    Velmi emocionální film na mě zapůsobil hned po prvním shlédnutí. Nejen úžasnými hereckými výkony, kamerou a hudbou, ale i samotným vzezřením snímku. Přesně soucítíte s Bertiem, když má pronést poslední zásadní řeč, hádka s Lionelem je tak působivá, že máte pocit konce, zkázy a s Lionelem, jak tam v dešti zpomaluje a zastavuje se, soucítíte. Pak když vidíte prostředí paláce a prostředí Logueova domu, tak také cítíte určité emoce. Navíc je doplňuje trocha vtipnosti, takže se aspoň jednou nebo dvakrát zasmějete. Co se týče herců, tak Helena Bonham Carter byla skvělá, výborně si zahrála královnu matku, ale ostatní dva hlavní herci se prostě hvězdami ani ničím jiným vyčíslit nedají. Firthovo koktání a jeho výraz výborně doplňuje ustaranost a mírná "poťouchlost" Geoffreye Rushe. Vše navíc zahaluje do hábitu předválečných let hudba Alexandra Desplata. Tom Hooper to tedy dokázal. Natočil opravdu suverénní snímek, za který se nemusím stydět dávat nějakých 95%.

    • 30.9.2011  15:15

    Série Harryho Pottera skončila právě tímto dílem a myslím, že nadočekávaně. Yates se poučil ze svých chyb z minulých dílů, jako například pomalá akce, a natočil opravdu suverénní snímek, na který se podíváme i vícekrát za život. Samozřejmě, že má i své chyby. Ano, i když v předchozím díle bylo akce málo, což je na Pottera špatně, tak jsem se aspoň mohl těšit na konec. V posledním příběhu se po celou něco děje, pořád se přechází z akce do akce, a to také není správné. U tohoto dílu se po celou dobu bavíte, ale po čase vám z něho nic fenomenálního nezůstane. Druhé negativum je malé procítění scén, na rozdíl od prvních Relikvií. Hudba byla hodně dobrá a myslím, že když všechno shrnu dohromady, tak se mi tyto druhé Relikvie smrti v sérii zařadily na jedno z nejlepších míst. Ale ne nejlepší!

    • 26.9.2011  19:39

    Mé pocity u sedmého dílu Herryho Pottera jsou smíšené. Nemohu říct: "Nelíbil se mi", ale ani opak. Děj jako takový není špatný, vcelku se mi i líbil, ale pojetí filmu je podprůměrné. David Yates to nepokazil, ale mohl se víc snažit. Co se mi na něm nelíbilo, byl fakt, že zde vystupují jen tři hlavní herci. Přece jen u minulých dílů byly i záběry na spoustu dalších, ale tady se snímek výhradně soustředí na Harryho Rona a Hermionu. Nepřipadalo mi to nudné, ale takové nijaké s rozvláčným dějem, ale dobrou atmosférou. Naopak emoce jsou tu vyjádřeny snad nejlépe ze všech dílů dohromady. Toto je nejemocionálnější díl vůbec, právě na nich si film zakládá. Avšak na druhou stranu měl Yates využít více těch záživných akčních scének a měl je za prvé prodloužit a za druhé trochu více procítit a zdramatičnit. Kdybych měl hodnotit vše dohromady, tak 70%. Díl byl pro mne ze série nejspíš nejhorší, ale i takový film si zaslouží potlesk (hlavně za ty emoce)

    • 25.9.2011  19:55

    Většina fanoušků tento díl hodnotí jako jeden z nejslabších. Já si to však úplně nemyslím. Samozřejmě je už na první pohled jasné, že akce je zde nejméně, příběh rozvláčný a místy nudný. Nemůže však za to režisér David Yates! Pradou je, že zde mohl trochu prodloužit závěrečnou bitvu nebo těch málo napínavých scének, které tam jsou, ale musíme mu nechat procítění a emocionální scény. Např. Brumbálova smrt je hodně dojemná a myslím, že lépe ji natočit nemohl. Film od pětky však nic nového nepřinesl. Jediným novým hercem je zde přestavitel Horacia Křiklana, který příběhu podle mého nepatrně přidal. Dalším poklesem je až mnoho citových příběhů. Celkově se mi film líbil sice méně než pětka, ale zas tak velká katastrofa to nebyla. Snad jej mám i raději než čtyřku. 75%.

    • 25.9.2011  18:32

    Pátý díl se mi líbil o dost víc než čtvrtý. Jsou tu i vtipné záběry, a i když místy je film hodně temný, tak si to Yates vynahradí ve scénách s Umbridgeovou. Herecké osazenstvo zaznamenalo velké plus, hlavně díky Heleně Bonham Carter a jejímu šílenému výrazu, a také díky Imeldě Staunton. Co se týče akce, tak slušná, mohla být i lepší, ale dobrý nadprůměr. Zároveň mi však připadá, že se David Yates snaží vyrovnat Cuarónovi, svou fantazií a osobitostí. Na první pohled to vidět není, až při bližším zkoumání, avšak v zásadě to nevadí. Když všechna fakta shrnu dohromady, tak třetí díl se mi sice líbil o dost více, ale tomuto dám 85%.

    • 25.9.2011  16:58

    Značně velký posun od Cuarónova třetího dílu, a to bohužel dolů. Harry Potter a Ohnivý pohár získal sice větší výdělek než předchozí dva díly (jedničku nepřekonal), ale styl a Mike Newell je špatný. Film jako takový má podle mého asi 65% a celkové není špatný, ale když se dopodrobna podíváte na detail každé scény, tak vidíte nedotaženost a chabost. Cuarón dokázal dobře vyjádřit děj, dokázal každou scénku opravdu propracovat, Newell natočí jen to, co ho baví a zbytek odflákne. Ale zároveň tak, aby na první pohled vzbuzoval dojem geniality. Scéna s drakem není zas tak špatná. Ale že by mě nadchla? Filmu také ubírá fakt, že zde už nevyniká John WIlliams, ale průměrný Patrick Doyle. Proto se fanoušci dělí na dvě skupiny. Na ty, kterým se opravdu líbil, a na ty, kterým méně. Mezi ty patřím i já, ale uznávám, že zas tak velký propadák to nebyl.

    • 25.9.2011  16:49

    Třetí díl série jsem ohodnotil 5 hvězdičkami, a dobře jsem věděl proč. Minulé díly, z nichž se mi dvojka opravdu líbila, se však pro mě s přibývajícím věkem nehodily. Už vidím, jak by dopadl 7. díl, kdyby tam Columbuse nechali. Jeho styl se hodil tak akorát pro první díly. Při dalších by to pak zkazil, což se však u jeho nástupce Alfonso Cuaróna říci nedá. Navíc zde ještě zůstal John Williams, takže je tento díl jeden z nejlepších. Cuarónovo pojetí filmu se mi opravdu líbilo. Už tolik nekopíruje knihu, jeho originální nápady, díky nimž je zde plno pozoruhodných a legračních scének, film pěkně vyplnily. Změna Brumbála, z Harrise na Gambona byla dost viditelná. Osobně mi nový Brumbál zas tolik nevadil, a naopak do dalších dílů je snad i lepší. Představit si Harrise, jak pije v šestce prokletý nápoj, je opravdu dost děsné. Takže mé celkové hodnocení je 90%. Opravdu dobrý film.

    • 25.9.2011  16:34

    První díl série se mi velmi líbil, ale u tohohle jsem byl opravdu nadšen. Je natočený ve stejném stylu, ale navíc tu přibyla tajemnost a nebezpečnost. Hodně jsem se v mladším věku bál při scénkách s krvavými nápisy a šepoty. Chris Columbus tetnto příběh natočil opravdu velmi dobře, proto mě trochu mrzí, že další díly nenatáčel. Herecké obsazení je stejné, prostředí a způsob natáčení také. Přesunutí knihy na plátno se zdařilo a připadá mi, že lépe než v jedničce. John Williams se skutečně vyřádil a mám pocit, že tento soundtrack je jeden z jeho nejlepších. Obecně tento díl patří k mým nejoblíbenějším a zásluhu na tom má i profesor Lockhart.

    • 23.9.2011  10:49

    Jelikož jsem tento film viděl v době, kdy mi bylo jen o pár let méně než Danielu Radcliffovi, tak jsem se příjemně bavil. Samozřejmě s postupem času se na to člověk dívá už jinak, dospívá spolu s filmem a má na to jiný názor. Jednička je určená pro děti do jedenácti let a pak až pro dospělé. Mně se však i tento první díl vcelku zamlouval, snad proto, že mi utkvěl v hlavě hned napoprvé, a proto jsem názor nezměnil. Ve stylu tohoto dílu natočil Chris Columbus i Tajemnou komnatu, která je však podle mého názoru lepší. Kvůli větší mysterióznosti a dramatičnosti a zároveň ve stejném stylu. Co se týče hudby, tak John Williams samozřejmě nesklamal. Jeho hudba je opravdu fenomenální a příběh naprosto vystihuje. V hereckém obsazení se produkce také vyznamenala. Celý profesorský sbor představují samí výborní herci...McGonagallová, Snape. Brumbála hraje Richard Harris a myslím, že ho hrál opravdu dobře.

    • 23.9.2011  10:30

    Já jsem na Islandu byl a záběry na zamrzlou a zasněženou islandskou krajinu mě dost potěšil, co se však týče filmu, tak mě zklamal. Všechny islandské filmy, které jsem viděl jsou buď drsné nebo mysteriózní anebo něco, co vám hrozně sžírá duši. Tento mi však připadá takový nijaký. Žádné velké nebezpečí, a příběh jako takový lpí na záhadě, která zas tak zádadná nebyla. Postava ducha byla bez charismatu a co se týče herců, tak nic moc.

    • 23.9.2011  10:19

    Filmový život této herecké dvojice je velmi zajímavý. Jejich první filmy, jako např. Pravá a levá ruka ďábla nebo Dva machři mezi nebem a peklem, patří mezi ty s nižší kvalitou, menší zábavou a roztáhlejším dějem. Pak se však jejich filmy začaly postupem času dostávat ke svému vrcholu, který zastupuje právě Sudá a lichá. Je zde hodně vtipných záběrů, originální příběh, podfuky a samozřejmě "bitky," které zde nesmí chybět. V každém jejich filmu představují jejich nepřátele pořád ti samí herci a pořád hrají záporáky skvěle. Tento film mi však připadá zajímavý v tom, že Terence Hill sice táhne za jeden provaz s Budem Spencerem, ale zároveň ho i tak trochu podvádí. Např. Otec je sice pravý, ale ani náhodou slepý. Bohužel po tomto filmu začal takový menší úpadek. Unavení Dvojníci, kteří už moc zajímaví nebyli, Jdi na to není špatné, ale chybí tam na závěr nějaká pořádná bitka a konečně jejich vůbec poslední film Superpolicajti z Miami se snaží navázat na úspěch Dvou výtečníků, ale právě proto mi připadá asi jako jeden z nejhorších. Proto mi tento film připadá asi nejlepší, který Bud Spencer s Terence Hillem natočili a budu se na něj koukat i opakovaně, protože ho mám opravdu rád.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace