Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (108)

plakát

Místenka bez návratu (1964) 

Snímek jasně nedeklaruje o čem chce být. Kriminálka to není skoro určitě, historický film také ne, psychlogociké drama, částečně. A to mě na tomto snímku mrzí, protože úžasný námět o sbližování a odloučení matky a dcery je tak strhující, že kdyby tu byl zpracován detailněji, bylo by to úžasné dílo. Čtyři hvězdičky jsou zcela subjektivní, příběh mě prostě zasáhl sám o sobě, nehledě na zpracování.

plakát

Memphiská kráska (1990) 

Pro fandu do letectví docela přijatelný film. Je tu pár zbytečně patetických míst, které ale asi nějak patří k americkému způsobu myšlení a jednání. Na druhou stranu letecké reálie jsou výborné. Nějaká ta chybka se vždy najde, ale to už patří k věci a výtečný dojem to nepokazí. PS: Jedna věc mi ale fakt vadí: Poslední mise před odchodem na odpočinek byla jistě psychicky náročnější než ty ostatní a chybám se neubránili ani zkušení válečníci. Ale piloti, kteří spolu odlétali nespočet nebezpečných akcí, peroucí se v kabině o to, jestli budou sestupovat k cíli nebo ne, to mi přišlo jako hodně velká "básnická licence".

plakát

„Marečku, podejte mi pero!“ (1976) 

Notoricky známá věc, kterou můžete vidět třeba tisíckrát a stále pobaví. Největší její výhodou je asi to, že dík Marii Terezii máme se školním prostředím každý své zkušenosti. (Až na výjimky, ale ty budou asi sotva rozumět inteligentnímu humoru autorského dua S+S).

plakát

Malý pitaval z velkého města (1982) (seriál) 

Nízké hodnocení jsem popravdě čekal, ale zas tak špatné to nebylo. Pro pokus o zachycení opravdové reality mám slabost a tady se do toho autoři pustili hodně odvážně. Není to nějaký trhák nebo přehnaně komplikovaná detektivka, ale je to o skutečné práci skutečných kriminalistů. Mě zkrátka nebaví sledovat kriminálky, kde jeden detektiv (často se zdá, že je to i jediný zaměstnanec příslušného policejního oddělení) všechno sám oběhá, vyfotí, vyslechne, málem i rozpitvá mrtvolu a nakonec sám osobně zatkne pachatele. Jako protipól toho všeho existuje tenhle nenáročný seriál, který ukazuje policejní práci trochu jinak a pro mě přitažlivěji.

plakát

Lupič Legenda (1972) 

Naprosto nezáživné a ničím nevynikající. Zdlouhavé a utahané. Herecké výkony nejsou špatné, ale dojem to nezachrání. Navíc mi přijde hodně nerealistická závěrečná přestřelka.

plakát

Lotrando a Zubejda (1996) 

Typický Svěrákovský rukopis je tu hodně znát a dílo je prostoupené jemným inteligentním humorem. Navíc Svěrák mistrovsky ovládá naši rodnou řeč a umí s ní kouzlit fascinujícím způsobem. Za nejmilejší scénu považuji hereckou kreaci Arnošta Goldflama alias pana Lustiga v klášteře, kde se tak blbě přednáší.

plakát

Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964) 

Bezchybná parodie, která ukazuje český humor v té nejlepší formě za účasti hereckých es té doby. většina hlášek navozuje setrvalý záchvat smíchu, takže pak už se smějete i těm slabším (moc jich tu ale nenajdete). Doporučuji shlédnout s odstupem po nějakém béčkovém westernu. V mém pomyslném žebříčku nejepších hlášek českého filmu, zaujímá čelní pozici: "To abych si vzal teplé prádlo!"

plakát

Letiště (1970) 

Poctivý katastrofický film. Bohužel kvalita série šla později dost dolů. A paní Quinsetová (ta stará babička, co létá načerno)? To je příjemné zpestření jinak vážného tématu.

plakát

Lijavec (1997) (divadelní záznam) 

Snad jediná hra, kde mi přijde slabší hra než seminář. Ten je totiž nabitý naprosto výjimečnými (i když v kontextu DJC je to standart) vtipnými momenty, jako např. vymýšlení anekdot. Hra samotná také stojí za to, ale DJC umí i lépe.

plakát

Letecký most (1950) 

Famózní věc. Filmový styl té doby byl patetický a často spíše výchovný, ale musíme si uvědomit, v jaké době to vznikalo a že od popisovaných událostí snímek dělí jen pár měsíců. A v tom je hlavní bohatství tohoto díla. Je to svědectví doby se vším všudy. Navíc, úžasné letecké scény (přistávání s Douglasem DC-4 na legendárním letišti Tempelhof), a celková atmosféra snímku, jsou prostě jedinečné. S lokacemi neměli filmaři nejmenší problém a proto vznikl poctivý a autentický film, který si nemusí na nic hrát. Dnešní pokusy rekonstruovat realitu zničeného a rozděleného Berlína jsou podle mého názoru dost marné. Veškeré počítačové triky moderních děl ztrácejí hodnotu ve srovnání se syrovou realitou natočenou ve skutečných ulicích.