Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (108)

plakát

Vše je ztraceno (2013) 

Tento snímek je přehlídkou nelogických a zmatečných dějových zvratů a hloupého a sebedestruktivního chování hlavní postavy. A nikdo mě nepřesvědčí, že to mám filmu odpustit, nebýt puntíčkář a raději sledovat psychologii hlavní postavy a úžasnou scenérii. Já toto obojí viděl (a proto dávám i ony dvě hvězdy), ale bylo to zcela zastíněno věcmi, které mě dráždily natolik, že u mě film propadl. Celou dobu ve mně vše vřelo, a protože nejsem zlomyslný, prosil jsem, ať už toho nebetyčného vola někdo zachrání, protože jinak se sám ubezduší. Co vše je tedy u tohoto díla ztraceno a promarněno? Potenciál pohrát si s úvodní zápletkou, potenciál výborného herce, potenciál výborného prostředí a koneckonců i 106 minut divákova času.

plakát

Ve stínu (2012) 

Film, na který jsem se opravdu těšil a dost dlouho trvalo, než jsem se k němu dostal. Nadchlo mě zpracování, navození atmosféry i herecké výkony. Trochu zklamán jsem ale z děje, který je místy příliš průhledný a místy prošpikován podivnými náhodami. Každopádně ve srovnání s ostatní současnou českou produkcí je to kvalitní film, který se vyplatí vidět.

plakát

Bez dcerky neodejdu (1991) 

Asi si přečtu knihu. a to zejména proto, že námět snímku mě docela zaujal. Zpracování však celý dojem dost pokazilo. Dost předvídatelné, trochu kýčovité (americká vlajka - to bylo na zabití autora), příšerně jednostranné. Chápu, že se takové věci dějí a věřím tomu, ale chtěl bych to slyšet (číst) z úst (pera) člověka, který to skutečně zažil a ne od holywoodských všeumělců, kteří si podle mého se závažným tématem neporadili správným způsobem. Takže kniha je jasná volba a po jejím přečtení možná hodnocení doplním.

plakát

Tajuplný ostrov (1973) (seriál) 

Zatím jsem neshlédl celé, a tak hodnocení možná ještě upravím, ale dojmy z prvních dvou dílů jsou spíše negativní. Na jednu stranu chválím odvahu jít do takto obtížného tématu, protože filmovat Verna je opravdu oříšek. Co mi ale dojem velmi pokazilo, byl přístup filmařů k tajemství. Ostrov se jak známo jmenuje TAJUPLNÝ a proto jsem přímo nadskakoval, když už od prvních záběrů bylo vidět Nemovy potápěče, lasery a další technické vychytávky. Ostrov se tak stal tajuplným jen pro filmové postavy, ale ne pro nás u televizních či jiných obrazovek. Vím, že divák znalý knihy, už nemůže být nějak zázračně překvapen rozuzlením, ale kdyby filmaři ukázali příběh opravdu pouze z pohledu kolonistů, myslím, že by dokázali diváka udržet v mnohem větším napětí a vtáhnout ho do děje.

plakát

Cesta hlubokým lesem (1963) 

Zaráží mě, jak je tenhle film neznámý a málo vysíláný, protože já musím po prvním shlédnutí hodnotit plným počtem hvězd. Děj mě naprosto strhl a postavy jsou propracovány vynikajícím způsobem. Za hlavní základ kvality filmu považuji velice dobrou psychologii postav a neustálé plíživé napětí mezi aktéry. Např. vztah mezi Cyrilem a Baltazarem, to je silné kafe. Jedinou výhradu bych měl k nezvládnutí "akčních" scén, tedy například k naprostému odbytí scény závěrečné. Jinak je to ale úžasná podívaná, při které mrazí. Jedná se o další ze snímků, pod kterým si pojem zlatá šedesátá představím spíš než pod naivními abstraktními dílky, která jsou dnes všeobecně vyzdvihována.

plakát

Operace Silver A (2007) (TV film) 

Co se týče filmařiny a navození atmosféry, tak to celkem ušlo. Z hereckých výkonů bych asi nejvíce vyzdvihl Kláru Issovou, Ivana Trojana a příjemně potěšil i Aleš Háma, kterého jsem těžce podcenil a neprávem jsem se obával o to, co ve snímku předvede. Ovšem trochu mi vadilo stržení dějové linie od titulních protagonistů směrem k oběma ženám. Teď co se týká Alfréda Bartoše: Protože už mám o československých paraskupinách něco načteno a shlédnuto, tak k otázce jeho sukničkářství bych si troufal tvrdit, že pravda je asi někde na půli cesty. Jistě to nebyl bezchybný člověk a o problémech, které způsobil v rodině Hladěnových, se zmiňují historická svědectví, takže bych to nepovažoval za nic vybájeného. Potíž je v tom, že snímek Bartošovy chyby až příliš nadřazuje tomu dobrému a statečnému, co pro odboj vykonal. A tuto jeho činnost nemají diváci možnost vidět a docenit právě proto, že děj je příliš orientován na hlavní ženské duo.

plakát

Kohout plaší smrt (1961) 

Je mi smutno z toho, že v době, kdy se český film začínal probouzet, vzniklo něco takového. Ale možná je to logické. Účinek filmů jako Únos, Severní přístav a jim podobných už dávno pominul a vládnoucí se zřejmě začínali bát, že lidé za těch pár let od února poněkud zmoudřeli. A tak je "potěšili" tímto prvoplánovým propagandistickým trhákem. Mé hodnocení je odvislé zejména od hereckých výkonů (i když svázaných toporným scénářem) a celkové atmosféry (mně ta tma zase tolik nevadila, jen podporovala realitu). PS: Pokud to má být jakási volná kreace na bázi Babic, tak tam soudruhům chybí zejména aktivní Borkova účast na trestných činech a následné zatýkání a popravování těch, kteří s tím vším neměli kloudně nic společného. Historie by se neměla zapomínat.

plakát

Slečna od vody (1959) 

Když odhlédnu od průhledné agitace (zase tolik jí nebylo) a teatrálního závěru, který navíc zůstal podivně otevřený, vychází mi z toho flm, ze kterého dýchá pohodová atmosféra příjemného letního dne u vody. Herecké výkony považuji za velmi slušné. A v neposlední řadě oceňuji dokumentární hodnotu filmu. Jako milovník zaniklé historie (ne politické, ale spíše neexistujících ulic a pozměněných míst) prostě nemohu jít s hodnocením níž.

plakát

Stalo se (1997) (pořad) 

Na tento projekt nelze zapomenout jako na celek. Bohužel už však pamět vymazala to nepřeberné množství skvělých vtípků. Většinou jsem se vydržel smát téměř od začátku až do konce, a rád bych si staré díly někdy znovu připomněl. Podobný pořad dnes citelně chybí, ale mně osobně přijde, že autoři skončili ve vhodném okamžiku. Posledním dílům, na které si vzpomínám, už trochu docházel dech a studnice autorských nápadů (byť pracovali s aktuálními a tedy stále se vyvíjejícími tématy) nebyla nevyčerpatelná.

plakát

Náhlá smrt (1995) 

Katastrofa ve velkém. Sice se mi moc líbila hlavní lokace, tedy bývalá hala Pitsburghu Penguins, ale jinak to bylo opravdu příšerné. V každém béčkovém akčním filmu se většinou objeví pár nelogických efektů nebo scén, které jsou na hraně uvěřitelnosti. Tenhle snímek je jimi ale doslova přecpán, což totálně kazí jakýkoliv dojem. Navíc herecké schopnosti "muže jediné tváře" jsou katastrofální. Je to můj druhý nejneoblíbenější herec hned po Dolphu Lundgrenovi.